aA
Švedijos transporto administracija, inovatyvių sistemų vyriausybės agentūra ir energetikos agentūra patvirtino, kad skirs lėšas bandomiesiems keliams, kurie perduos elektros energiją sunkvežimiams, įrengti. Švedai neabejoja šių kelių nauda ateityje, bet viską peržvelkime nuo pradžių.
© Gamintojo nuotr.

Elektros energija sunkvežimiui gali būti perduodama dviem būdais. Laidais esančiais virš kelio arba iš kelio dangos paviršiaus. Pirmuoju atveju sistema primintų naudojama troleibusuose, antruoju – tarp kelio dangos ir sunkvežimio liktų tarpas. Elektra būtų perduodama nuotoliniu būdu iš kelio paviršiuje įrengtų specialių elektros energijos šaltinių. Šios abi koncepcijos leistų sunkvežimiams elektrifikuotuose keliuose judėti naudojant vien elektros energiją.

Itin aktyviai tokiuose projektuose dalyvauja vilkikų gamintojas „Scania“. Švedai kol kas nėra apsisprendę kurią technologiją naudoti. Tad atliekami bandymai su jomis abiem. Realu, kad ateityje jos abi ir bus naudojamos.

„Scania“ kompanija jau ne pirmą dešimtmetį atlieka bandymus su elektra varomais sunkvežimiais ir yra įsitikinę, kad jau sukūrė dėmesio vertas transporto priemones, tad belieka jas praktiškai išbandyti šalies keliuose. Kartu su anksčiau minėtomis valstybinėmis institucijomis bendradarbiaujanti „Scania“ taip pat skirs dalį lėšų specialiam kelio ruožui tiesti. Šiame kelio ruože elektra varomi sunkvežimiai bus aprūpinami „degalais“ jiems judant. Toks kelias Švedijoje turėtų atsirasti jau kitąmet.

Ateityje „Scania“ elektrifikuos ir kelius vedančius nuo naudingų išteklių kasyklų iki gamyklų ar uostų. Jau dabar deramasi su didžiausiomis Švedijos kompanijomis dėl konkrečių kelių elektrifikavimo ir užtikrinimo, kad juose būtų vykdomi krovinių pervežimai.

Elektra gaunama iš laidų esančių virš kelio

„Scania“ kartu su „Siemens“ jau senokai bando sunkvežimius, kuriuose sumontuotos specialios sistemos, gebančios iš virš kelio esančių laidų įsisavinti elektrą ir perduoti ją elektra varomai sunkvežimio jėgainei.

Priešingai nei troleibusai, naujosios transporto priemonės nebus priklausomos nuo virš kelio kabančių laidų. Esant poreikiui, bus galima bet kada panaudoti dyzelinį variklį ir sukti į kelius, kur tokių sistemų nėra. Sistema montuojama ant sunkvežimio kabinos stogo ir tiekianti energiją iš laidų yra 2,6 m. pločio. Tai užtikrina nepertraukiamą energijos gavimą kuomet sunkvežimis laviruoja savo juostoje.

Šie sunkvežimiai yra testuojami 2 km. ilgio trasoje Gross Dolne šalia Berlyno, kuri priklauso „Siemens“ kompanijai.

Tokie sunkvežimiai ir jiems paruošta infrastruktūra efektyviausia būtų reguliariuose maršrutuose tarp gamyklų ar kasyklų ir uostų ar geležinkelių.

Elektra gaunama iš kelio paviršiaus

Bandomi autobusai ir vilkikai aprūpinti 2 m x 1 m dydžio elektros energijos kolektoriais, kurie įtaisyti po transporto priemonėmis. Jie perima energiją iš kelio dangoje įmontuotų elektros šaltinių.

Šiuos testus „Scania“ atlieka su kompanija „Bomberdier“. Badymai atliekami minėtos kompanijos bandymų centre Mannheine, Vokietijoje. Bevielis elektros perdavimas, kūrėjų nuomone, turėtų prigyti miestuose.

Po transporto priemone sumontuotas kolektorius gali priimti iki 200 kW elektros energiją, kuomet atstumas tarp jo ir energijos šaltinio yra iki 10 cm. Bandymu metu siekiama išsiaiškinti kokie yra energijos praradimai esant skirtingam kolektoriaus atstumui iki kelio paviršiaus.

Sodertaljeje, esančioje už 35 km. nuo Stokholmo, kur įsikūrusi „Scania“, planuojami elektrifikuoti kelią, kuriame intensyvus autobusų eismas. Elektrifikuotas kelias bus suskaidytas į penkias sekcijas, o bendras jų ilgis sieks 200 m. Elektra varomas sunkusis transportas važiuodamas pro vieną segmentą galės pasikrauti elektros energijos, kurios užteks iki kito elektrifikuoto segmento.

Saugumas

Po transporto priemone yra specialūs sensoriai, kurie aktyvuoja energijos perdavimą. Jis galimas tik tada kai kolektorius ir elektros perdavimo linijos yra pakankamai arti vienas kito. Kuomet ant kelio būna pėstieji ar kiti eismo dalyviai, energijos perdavimas nevyksta.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sportinių automobilių, lėktuvų ir motociklų lenktynes Turkijoje laimėjo „Kawaski H2R“ (1)

Stambule vykusio pirmo aviacijos ir kosminių technologijų festivalyje vyko parodomosios lenktynės...

Lietuvių pora sugalvojo svajonių planą – leisis į kelionę aplink pasaulį ieškoti stebuklų (21)

4 metai, 50 keliautojų, 1 000 stebuklų ir 250 000 kilometrų. Tai – pagrindiniai panevėžiečių...

Kaip vairavimo egzaminai laikomi svetur: nuo smurto neišlaikius iki vagiamų kelio ženklų (4)

Būsimus vairuotojus egzaminuojanti „ Regitra “ nuolatos keičiasi žiniomis su kitomis...

Išradingumui ribų nėra: sodo namelis skriejo greičiau už eilinį automobilį

Unitazas, pirkinių vežimėlis iš prekybos centro ir netgi sodo namelis – visi šie objektai...

Panevėžyje ne visi žino, kad vasarą geriausios – vasarinės padangos (1)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome tradiciškai susirenka daugiausia konkurso „...

Top naujienos

Praėjus 700 m. nuo Gedimino laiškų Skvernelis bando tą patį. Ar jam pavyks? (177)

Pastaruoju metu visuomenės dėmesio centre yra kainų klausimas. Vyriausybė rugsėjo 26 d....

Kaimyninės šalies privalumus atradęs lietuvis: ne latviai, o lenkai yra mums artimiausia tauta (365)

Žinau, kad apie Krokuvą visur yra rašyta, perrašyta, po to vėl rašyta, ir dar kartą perrašyta....

Artimiausią parą – nemalonumai beveik visoje Lietuvoje: talžys vėjai, merks smarkūs lietūs tarnybos siunčia skubius perspėjimus

Naktį iš antradienio į trečiadienį Lietuvoje numatomos šalnos: ore vietomis temperatūra...

Po Grybauskaitės kirčio antstoliams – pastarųjų atsakas: siūlo pokyčius (57)

Prezidentė užsimojo sumažinti dešimttūkstantines algas uždirbančių antstolių apetitą....

Vairuotojų laukia pirmosios šalnos: priminė, kurios vietos bus pavojingiausios (10)

Trečiadienio rytą Lietuvoje žadamos pirmosios šalnos, tad į kelią automobiliais išsiruošę...

Milijonieriaus sūnus įgyvendino žiaurų planą (7)

Kanadietis, buvęs milijonierius ir dukart teistas žmogžudys dabar nuteistas už savo tėvo...

Kodėl legendinis Sergejus Bubka savo sunkiausią pergalę atšventė Vilniuje su krepšininkais? interviu (11)

Lietuvoje rugsėjo pradžioje viešėjęs ir kartu su buvusios SSRS krepšinio rinktinės nariais...

Netikėti paramos būstui rezultatai: išsikelti į regioną panoro šimtai miestiečių kreiptis dar nevėlu (66)

Regionų atgaivinimas ir emigracijos mažinimas – tokie yra pagrindiniai paramos jaunų šeimų...

7 miegamojo įpročiai, kurie gali sugadinti jūsų seksualinį gyvenimą (5)

Idealiame pasaulyje jūsų miegamasis turėtų būti šventa vieta tik jums ir jūsų partneriui....

Lauko reklama sukėlė didžiulį pasipiktinimą: ar tai butai naktinėms plaštakėms? (92)

Nekilnojamojo turto vystytojai ieško pačių įvairiausių reklamos sprendimų, kad tik patrauktų...