aA
Korporacija „Ford“ pristatė unikalų kostiumą, kurio tikslas – jauniems vairuotojams parodyti, kokius pavojus kelia vairavimas apsvaigus nuo narkotinių medžiagų. Specialų kostiumą „Ford“ kūrė remdamasi atlikto tyrimo rezultatais, kurie atskleidė, jog nuo narkotikų apsvaigę vairuotojai yra net 30 kartų labiau linkę sukelti mirtinas avarijas. Sukurtas kostiumas yra ilgametės šviečiamosios „Ford“ „Driving Skills for Life“ programos dalis, kurioje per 11 metų dalyvavo daugiau nei pusė milijono vairuotojų visame pasaulyje.
"Ford" kostiumas leis suvokti narkotikų keliamą pavojų vairuojant automobilį
© Stopkadras

Naująjį kostiumą kompanijai „Ford“ kurti padėjo Vokietijoje įsikūrusio „Meyer-Hentschel“ instituto mokslininkai. Jie svariai prisidėjo prie narkotinių medžiagų, tokių kaip kanapės, kokainas, heroinas bei „Ecstasy“, poveikio aplinkos suvokimui simuliacijų kūrimo. „Ford Drug Suit“ kostiumas leidžia vairuotojams patirti ką reiškia dėl narkotikų poveikio sumažėjusi reakcija, iškraipytas vaizdas, rankų drebulys bei prasta kūno koordinacija. Vairuotojai šį kostiumą galės išbandyti vairavimo simuliacijos uždaroje aikštelėje metu.

„Vairavimas apsvaigus nuo narkotinių medžiagų gali turėti mirtinų pasekmių tiek pačiam vairuotojui, tiek jo vežamiems keleiviams bei kitiems eismo dalyviams“, – teigia „Ford“ „Driving Skills for Life“ programos vadovas Jimas Grahamas. „Anksčiau savomis akimis galėjome įsitikinti mūsų kurto vairavimą išgėrus imituojančio kostiumo „Drink Driving Suit“ poveikiu, todėl esame tikri, kad naujasis narkotikų poveikį imituojantis „Drug Driving Suit“ kostiumas taip pat atvers akis daugeliui jį išbandysiančių žmonių“.

Europoje atliktas tyrimas rodo, jog vairuotojai, kurie prie vairo sėda apsvaigę nuo narkotinių medžiagų yra iki 30 kartų labiau linkę sukelti mirtiną eismo įvykį. Nepaistant to, maždaug dešimtadalis specialioje „Ford“ apklausoje dalyvavusių žmonių teigia, jog savo gyvenime bent kartą yra sutikę būti vežami nuo narkotikų apsvaigusių vairuotojų.

Naujajame „Drug Driving Suit“ įmontuoti specialūs svoriai, akiniai ir ausinės leidžia atkurti sumažinto judrumo, pablogėjusio matymo bei sutrikusios koordinacijos efektus. „Ford“ kostiumą kūrė atsižvelgdama į konkrečių nelegalių narkotinių medžiagų, tarp kurių kanapės, kokainas, heroinas, „Ecstasy“ bei LSD, poveikį.

„Žinome, jog kai kurie narkotikai priverčia drebėti rankas, todėl į kostiumą įmontavome įrenginį, kuris tiksliai atkartoja tą patį efektą“, – pasakoja Gundolfas Meyer-Hentschelis, „Meyer-Hentschel“ instituto direktorius. „Narkotikų pavartoję žmonės kartais mato šviesos blyksnius, todėl šį efektą atkuria specialūs akiniai. Tuo tarpu netikrus, narkotikų dėka įsivaizduojamus garsus atkuria specialios kostiume esančios ausinės. Be to, akiniai dar ir iškreipia aplinkos suvokimą bei sukuria spalvinius impulsus – visai tokius pat, kokie būna pavartojus LSD“.

Europos narkotikų ir priklausomybės nuo narkotinių medžiagų stebėsenos centro duomenimis, praėjusiais metais Europoje maždaug 8,8 milijonai 15-24 metų amžiaus žmonių vartojo kanapes ir bent 2,3 milijonai to paties amžiaus žmonių vartojo kokainą. Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje kiekvieną mėnesį policija sulaiko vidutiniškai po 400 vairuotojų, kurie vairuoja apsvaigę nuo nelegalių narkotinių medžiagų. Britai skaičiuoja, kad kasmet bent 200 žmonių žūva autoįvykiuose, sukeltuose nuo narkotikų apsvaigusių vairuotojų. Tuo tarpu Prancūzijos kelių saugos tarnybos duomenimis, 2014 metais 23% visų mirtinų avarijų pagrindinis faktorius buvo apsvaigimas nuo narkotikų, o vairuotojų, kuriems buvo nustatytas apsvaigimas nuo narkotinių medžiagų, skaičius išaugo net 44%.

2008-aisiais korporacija „Ford“ savo saugaus vairavimo programą DSFL praplėtė į Rytų Azijos šalis, tokias kaip Kinija, Indija, Indonezija ir Filipinai, taip pat į Pietų Afriką, Taivaną bei Vietnamą. 2013 metais pirmosios „Driving Skills for Life“ vairavimo sesijos buvo surengtos Artimuosiuose Rytuose ir Europoje. Nuo tada Europoje DSFL programa daugiau kaip 9000 18-24 metų amžiaus vairuotojams padėjo daugiau išmokti apie saugų vairavimą tokių dalykų, kaip potencialių kliūčių atpažinimas, automobilio valdymas, mokėjimas pasirinkti tinkamą greitį bei sutelkti dėmesį į vairavimą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Iš „Lego“ kaladėlių surinktas „Formulės-1” bolidas pranoko aukciono rengėjų lūkesčius

Sekmadienį, vasario 10-ąją, Paryžiaus aukcionų namuose „Artcurial“ už 95,300 eurų parduotas...

Geriausiu mechaniku išrinktas vaikinas galvos dėl darbo nesuka – pasiūlymą gavo dar konkurse (6)

„Ne vieną norėtume pakviesti dirbti jau dabar“, – neslėpė konkursą „ Geriausias jaunasis...

Kilo ginčas dėl 1,5 mln. dolerių kainavusio „Porsche“ – pirkėjas pasijuto apgautas (3)

Prieš trejus metus, kovą, per Amilijos saloje (JAV) vykusį „Gooding & Co.“ aukcioną,...

Šaligatviai prie didelės gimnazijos pėstiesiems neįveikiami, bet barstyti jų nenori niekas (53)

Greta Vilniaus esančios Riešės gyventojai pakraupę: šaligatviai prie vienos didžiausių...

Sovietiniai automobiliai Lietuvoje: kodėl naudoti kainavo brangiau nei nauji? (174)

Vairuoti ar turėti nuosavą automobilį šiandien yra tiesiog būtinybė. Tačiau sovietmečiu...

Top naujienos

Skurdas pagal norvegus: pinigų stoka besiskundžianti 50-metė norvegė laukia 1700 eurų pensijos (104)

51 m. norvegė Liv Iversen yra seniausio lėlių teatro pietvakarinėje Norvegijos pakrantėje...

Globos namų darbuotoja nusprendė prabilti apie tai, kas vyksta už uždarų durų: situacija kelia nerimą (59)

Kylantys incidentai, psichologinės pagalbos trūkumas ir nekompetetingi darbuotojai – tokias...

Adomaitis galimybes finale vertina vienodai, Maksvytis gailisi suklydęs ir nesuvaldęs auklėtinių (2)

Luigi Lamonica buvo labiausiai aptarinėjamas personažas prieš Karaliaus Mindaugo taurės finalo...

Gydytojas kritiškai įvertino plintančią sveikatingumo madą: tai tinka tikrai ne visiems (5)

Tikriausiai televizijoje ir socialiniuose tinkluose teko pastebėti vis dažniau atsirandančius...

Miunchene – vienas už kitą įžūlesni Lavrovo pareiškimai papildyta (746)

Vokietijos kanclerė Angela Merkel gynė Vokietijos prekybos ryšius su Rusija ir ragino pasaulio...

Kurtizanių amžius Paryžiuje: nuo slaptų bordelių iki šampano vonių ir „meilės kėdės“ (3)

Prieš kelis metus Paryžiaus Orsė muziejus (Musée d'Orsay) pirmą kartą surengė šokiruojančią...

Kramerio šou įkvėptas „Rytas“ pakeliui į finalą parbloškė „Neptūną“ (249)

Kaip ir pirmajame, taip ir antrajame „Kiddy Tour“ Karaliaus Mindaugo taurės pusfinalyje sirgaliai...

Nežinomi genijai: kodėl užgeso vunderkindės Mozarto sesers karjera (2)

Maria Anna Mozart , artimųjų dažniau vadinta Nannerl, buvo vyresnioji ir vienintelė garsiojo...

Paltanavičius: sniegas sugrįš (7)

Lietuvoje jau persiritome antron vasario pusėn. Vis drąsiau žvelgiame į horizontą, iš už kurio...

Pasauliui einant iš proto dėl sveikos mitybos, investuotojai nusitaikė į lašišą (29)

Pasauliui siekiant vis sveikesnės mitybos, vienas rizikos draudimo fondas Australijoje energingai...