aA
Lietuvis keliautojas Karolis Mieliauskas, paskutines žiemas praleidęs ant motociklo atšiauriausiuose pasaulio kraštuose, į šalį grįžus žiemai negalėjo nusėdėti namuose ir patraukė į nuotykį karantino sąlygomis. Jis sėdo ant CF MOTO keturračio ir, spaudžiant lietuviškam speigui, tyrinėjo savo savivaldybės miškus, miegojo palapinėje ir prasikirtęs eketę rymojo lediniame vandenyje, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Sugrįžus žiemai ir šalčiui Karolis Mieliauskas vėl sėdo ant motociklo
© Egidijus Babelis

Nors paskutiniais metais tikros žiemos Lietuvos taip ir nepasiekė, Karolis Mieliauskas jas rasdavo motociklu. Spaudžiant -50 laipsnių speigui nuvažiavo į Sibiro gūdumoje esančią šalčiausią pasaulyję apgyvendintą vietą – Oymiakono kaimą, turistavo su palapine ir motociklu žiemą Laplandijoje, pervažiavo ledu Baikalo ežerą. Tačiau praėjusius metus ir ypač šią žiemą stipriai pakeitė COVID-19. Ji suvaržė judėjimą po pasaulį, gimtąją žemę padengė storas sniego sluoksnis ir sukaustė tikras žiemiškas šaltukas, bet iš namų į kitą šalies vietą išvykti draudžiama.

Karolis juokavo, kad žiemos miegu užmigti negali ir nutarė patirti kelionės džiaugsmą neišvažiuojant iš savo savivaldybės ribų. Sodybą Trakų rajone turintis pilietis sėdo ant CF MOTO CFORCE 625 keturračio ir išlėkė į apylinkes grožėtis žiema. Aplink – gausybė tuščių miškų, kalvotų slėnių, kurie pasidengę sniegu atrodo kitaip, kaip niekada anksčiau. Naujai. O ten – galybė mažų kelelių, suteikusių galimybę išbandyti naują transporto priemonę.

„Važiavau savo regione, tik ten, kur galima. Miškas nuostabus, sniego gana daug. Ne vienus metus esu važinėjęs sniego motociklu, tai neblogai žinau, ką reiškia, kai sniego nėra per daug. Sniego motociklui tai būtų tik startinis minimumas. Tuo tarpu keturračiu esu važiavęs mažiau ir šis motociklas, maloniai mane nustebino. Važiuojant provėžomis jis yra kur kas komfortiškesnis nei sniego motociklas. O ir pravažumas jo toks, kad įsukus į nevažiuotą medžiotojų keliuką su daug sniego jis nė neketina niekur klimpti ir suteikia džiugias emocijas. Miškovežių išvažinėti ir sugadinti keliai – smagumėlis!“ – sakė K. Mieliauskas ir pridėjo, kad jis taip pat yra priešiškas gamtos niokotojams.

„Nepateisinu tų, kurie keturračiais važinėja per miško paklotę. Jais galima važiuoti bendro naudojimo keliais, o jei norisi bekelės, tai tik išsuku į didesnį mišką. Čia siaurų sunkiai pravažiuojamų keliukų raizgalynė. Savam regione tikriausiai nepasiklysiu ir be navigacijos. Žmonių giliai miške nėra, o ir išmetimo sistema naujojo keturračio atitinkanti aukščiausius kokybės standartus, tad variklio garsas labai draugiškas aplinkai“

Motociklininkas teigė, kad važiavimas visą dieną keturračiu suteikė keliavimo pojūtį, o kad jis būtų dar realistiškesnis, tai naktį nusprendė praleisti miške – palapinėje.

„Įdomu nakvoti palapinėje vienam – tai tikrai suteikia kelioninį žavesį. Ugnis, puode ant laužo verdantis daržovių troškinys, krintančios snaigės, miškas. Tai – kelioninė atmosfera ir ideali galimybė patyrinėti tylą. Esu miegojęs palapinėje dideliame šaltyje, pakeliui link Oymiakono esant -48 laipsnių temperatūrai, ant Baikalo spaudžiant kiek didesniam nei -30 laipsnių speigui, tačiau tos palapinės turėjo vienokias ar kitokias krosneles. O čia iškeliavau su paprasčiausia vienviete palapine. Nėra itin šalta. Naktį tik -10. Keli sluoksniai drabužių, miegmaišis, ir kaip bebūtų juokinga, vieno keliautojo patarimu – kapų žvakutė, deganti 8 valandas su dangteliu. Buvo tikrai pakankamai šilta ir komfortiška. Man buvo svarbu suprasti, ar žiemą lauke patogiai miegoti gali tik kareiviai bei alpinistai, ar ir paprastesni, kiek komfortiškiau pratę keliauti žmonės. Tai labai drąsiai sakau, kad gali. Bent jau iki -10 laipsnių šalčio elementari palapinė tam puikiai tinka“, – pastebėjimais dalijosi keliautojas.

Karolis – spontaniško maudymosi šaltame vandenyje propaguotojas. Tad rytinę mankštą jis iškeitė ir pamosikavimą kirvuku, o dušą – į maudynes eketėje. Tiesa, kavos atsisakyti negalėjo, kavinuką pasiėmė kartu.

„Pajusti kelionės ir nuotykio dvasią galima ir karantino metu. Tereikia šiek tiek vaizduotės ir noro. Benzingalviams dar galima rekomenduoti ir motorinę transporto priemonę. Keturratis man rodos yra puikus aukso viduriukas kelionėms per sniegus tiek motociklininkams, tiek automobilistams (CFMOTO technikai užtenka B kategorijos vairuotojo pažymėjime). Jei nakvynei palapinėje nėra laiko, noro ar drąsos, kartas nuo karto įšokti į ledinį vandenį rekomenduoju. Imuninė sistema apsidžiaugs, kad rūpinatės ja, o energijos užtaisas visai dienai garantuotas“, – apibendrino Karolis Mieliauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Ar gali karo mašinos išeiti į „pensiją“?

Šį savaitgalį Biržuose rengiamoje tradicinėje tarptautinėje parodoje „Nesenstanti klasika“...

Senovinių automobilių parodoje Biržuose – gyva Le Mano legenda

Ateinantį savaitgalį Biržuose vyksiančioje tradicinėje tarptautinėje parodoje „Nesenstanti...

Benzingalvius sukvietė vakarienei mieste: bendrą kalbą rado įvairiausių „tikėjimų“ entuziastai

Jokia paslaptis, kad Lietuva – automobilių mėgėjų kraštas ir ne vienas benzingalvis garaže...

Pasitikrinkite: skelbia, kurie nevažiuojantys automobiliai šį mėnesį bus priverstinai patraukti iš Vilniaus kiemų (1)

Kiekvieną mėnesį sąrašą neeksploatuojamų transporto priemonių, kurios gali būti priverstinai...

Naujų automobilių deficitą užpildo naudotų transporto priemonių segmentas

Bendrovė „ Moller Auto “, atstovaujanti „Volkswagen“ ir „Audi“ automobilių prekės...

Top naujienos

Baltarusio nuotraukos iš Palangos užminė mįslę: kaip toks žmogus pateko į Lietuvą?

Baltarusijos opozicijos informacinis kanalas skelbia, jog Lietuvoje atostogauja baltarusiškos...

Skandalingoji ataskaita dėl Ukrainos Rusijai visiškai atlaisvino rankas: civiliams iškilo dar didesnė grėsmė (3)

Nusistebėjimas, pyktis ir pažadai nutraukti finansinę paramą „Amnesty International“, o taip...

Margaritos Drobiazko ir Povilo Vanago žingsnis šokiravo Dainą Gudzinevičiūtę: negaliu nei suprasti, nei pateisinti

Garsiausiai visų laikų Lietuvos dailiojo čiuožimo porai Margaritai Drobiazko ir Povilui Vanagui...

Karo ekspertai: svarbaus miesto šturmas darosi vis labiau tikėtinas (3)

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertų teigimu, per...

Paaiškino, kodėl Lietuva artimiausiu metu netaps robotizacijos lyderė: mūsų pramonės ne toks charakteris (2)

Vis garsiau kalbama, kad Lietuvos verslui, norinčiam išlikti konkurencingu, neišvengiamai būtina...

Ukraina: sulaikyti užpuolikai, planavę nužudyti ministrą

Ukrainos saugumo tarnyba skelbia užkirtusi kelią pasikėsinimui nužudyti gynybos ministrą...

Profesionalus operatorius pasakė, kokį telefoną rinktis norint geriausių kadrų: išklojo savo TOP5

„Ne telefonas fotografuoja, fotografuojame mes, žmonės, kurie laikome tą telefoną“, –...

Karas Ukrainoje. Ukraina vėl smogė Antonivkos tiltui, Melitopolyje – didžiuliai rusų nuostoliai Rusijos karinėje vadovybėje – dideli pokyčiai (4)

Rusijos karinė vadovybė patyrė rimtų pokyčių dėl kariuomenės nesėkmių Ukrainoje.

Profesorius – apie ypač klastingą būklę: vos kelias sekundes trunkantys sutrikimai gali baigtis ir insultu

Širdies ritmo sutrikimai , panašu, kad kamuoja ne vieną Lietuvos gyventoją. Tai paliudijo ir LSMU...

Pareigūnai papasakojo, už ką dažniausiai lietuviai netenka teisės vairuoti: tokių kasmet – dešimtys tūkstančių (1)

Saugaus eismo ekspertai ir pareigūnai dažnai primena, kad vairuotojai turėtų vairuoti saugiai...