aA
Artėjantį šeštadienį Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome, kuris įrengtas kelyje Šiauliai-Kuršėnai, vyks paskutinis „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2017“ atrankos etapas. Jo metu paaiškės septyni vairuotojai, kurie keliaus į finalą ir turės galimybę iškovoti garbingą titulą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Andrejus Savčenko ir pretendentai
© Organizatorių nuotr.

„Geriausio Lietuvos vairuotojo 2017“ konkurse vyksta trys atrankos etapai. Jau buvusiuose Panevėžyje ir Klaipėdoje dalyviai turėjo spręsti teorines ir praktines užduotis, o pagal jų rezultatus buvo atrinkta 14 geriausiai pasirodžiusių vairuotojų. Šią savaitę – jau trečiasis atrankos etapas ir paskutinė proga pademonstruoti savo įgūdžius. Registruotis į šį atrankos etapą galima internetu www.bit.ly/GLV2017 arba renginio dieną (rugsėjo 23-iąją ) atvykus į Šiaulių DRMC autodromą 11.30 val.

Konkurso finalas vyks rugsėjo 24-ąją tame pačiame Šiaulių DRMC autodrome. Jo metu dalyviams teks unikalios ir anksčiau neregėtos praktinės bei teorinės užduotys – geriausiu norinčiam tapti vairuotojui teks įrodyti savo pranašumą prieš kitus sprendžiant Kelių eismo taisyklių uždavinius, gesinant automobilį, vairuojant „Toyota C-HR“ slalomo trasoje bei ant slidžių paviršių ar atpažįstant populiarias „Bilstein Group“ gaminamas automobilių detales.

Teorija – ne tik KET

Daugkartiniai „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurso dalyviai, kalbėdami apie pasiruošimą dalyvavimui šiemet, mini eismo taisykles – reikia paskaityti atnaujinimus bei išspręsti kelis testus. Tačiau to neužtenka, nes KET sudaro tik nedidelę dalį teorijos užduočių.

Pavyzdžiui, Klaipėdos etape pretendentams į geriausio Lietuvos vairuotojo titulą reikėjo išmąstyti atsakymus apie prie Vienos konvencijos prisijungusias šalis, žinoti pagrindines į automobilius montuojamas elektronines saugumo sistemas ir jų veikimo principus. Ne visi žmonės tiksliai žinojo pagrindinį stabdžių antiblokavimo sistemos privalumą: juk ji leidžia kontroliuoti automobilio judėjimo kryptį maksimaliai nuspaudus stabdžio pedalą ir išvengti galimo eismo įvykio.

Daug žmonių klydo „rinkdamiesi“ automobilines kėdutes vaikams – jos grupėmis suskirstytos pagal vaikų svorį, nemažai netikslių atsakymų sulaukė klausimas apie gesintuvo patikrą ar amžių, nuo kurio galima laikyti įvairias vairavimo kategorijas.

Atsakymams į trisdešimt tokių klausimų pateikti skiriamas laikas – 20 minučių. Dalyviai neretai teigia, kad laiko jiems pritrūksta, tačiau konkurso organizatoriai įsitikinę: konkurencija čia didžiulė, tad sudarant lengvas sąlygas geriausių išrinkti nepavyktų.

Geriausias Lietuvos vairuotojas yra tas, kuris ne tik moka Kelių eismo taisykles, bet ir sugeba greitai galvoti, suvokia automobilio veikimo principus, naujausias į juos montuojamas technologijas bei elektronines sistemas. Geriausiai atlikusius teorines užduotis pakviečiame įrodyti savo vairavimo sugebėjimus saugaus vairavimo trasoje su „Toyota“ automobiliu“, – konkurso atrankos principą apibrėžė jį organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.

Vairavimas įkandamas ne kiekvienam

„Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurso praktines – vairavimo – užduotis rengia patyręs instruktorius Andrejus Savčenko. Jis daugelį metų organizuoja slalomo varžybas, yra saugaus ir sportinio vairavimo instruktorius.

„Trasa turi būti įdomi ir pakankamai sudėtinga. Jeigu žmogus nori vadintis geriausiu Lietuvos vairuotoju, jis turi įrodyti esąs vertas tokio vardo. Šiame konkurse vairuojant svarbiausia, kaip ir kiekvieną dieną kelyje, yra greitai mąstyti“, – vairavimo užduoties principą apibūdina A. Savčenko.

Šiais metais visi „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurso atrankos etapai vyksta saugaus vairavimo autodromuose ir praktinio važiavimo trasos įrengiamos ant slidžių paviršių. Važiavimo ant jų nauda – puiki praktika prieš artėjantį žiemos sezoną.

„Mūsų mokiniai slidžiose trasose atlieka įvairius pratimus: tai ir stabdymas ant saugos bei drėgnos dangos, kliūčių įveikimas, netikėtas automobilio „užmetimas“ ant slidaus paviršiaus, nusileidimas slidžia, besisukančia nuokalne. Mes žmones mokome ne kaip išsisukti iš keblių situacijų kelyje, bet leidžiame jiems suprasti, kokie pavojai tyko atsiradus tam tikroms situacijoms ir kaip jų būtų galima išvengti. Tos pamokos padeda mąstyti ir efektyviau važiuoti kelyje“, – apie galimybes autodrome pasakojo Šiaulių darbo rinkos mokymo centro vairuotojų mokymo skyriaus vadovė Jolita Paulauskienė.

Į slidžių dangų autodromus patekti ir pasitreniruoti galima ne tik „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurso metu – jie atviri visiems vairuotojams bet kuriuo metų laiku.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaunietis garaže slepia itin retą „Mercedes-Benz“ – tokių pasaulyje tik du (127)

„Parduosiu, jei reikės širdį ar kitą organą pirkti“, – juokiasi Stanislovas Bartkevičius,...

Lietuvoje parduodamą „Volkswagen“ apžiūrėję ukrainiečiai pakraupo – tokiu nevažinėtų nė už ką (268)

Tai, kad Ukrainos ir aplinkinių Rytų šalių vairuotojai mielai superka Lietuvoje esančius...

Kas nutiko, kai „Ford“ pasiūlė automobilius valdyti ne sukiojant vairą (2)

Automobiliai per keletą dešimtmečių visiškai pasikeitė, o štai jų vairai iš principo tik...

Patikrino, ar vairuojantys senjorai kelia pavojų keliuose – rezultatai netikėti (161)

Diskusijos, ar vyresnio amžiaus vairuotojai išties yra visaverčiai eismo dalyviai ir geba tinkamai...

Pasivažinėjimas su 1958 m. „Imperial“, įkūnijančiu amerikiečių pokario optimizmą (1)

„ Bloomberg Pursuits“ automobilių apžvalgininkė Hannah Elliott leidžiasi atminties keliu...

Top naujienos

Veryga apie 10 proc. brangsiančią degtinę: mokomės iš klaidų – degtinė buvo palikta per pigi (89)

Kitais metais valdžia planuoja ir dešimtadaliu didinti stipraus alkoholio akcizą, ir pertvarkyti...

Užkalnis. Žinau, už ką balsuosite rinkimuose (119)

Taip, aš tikrai žinau, kas bus išrinktas dirbti Daukanto aikštėje. Tiksliau, aš bijau, kad...

Šiauliuose atskleidė kitą mitingo dėl mokytojų pusę: moksleiviai ten buvo išsiųsti ne savo noru (206)

Trečiadienio vidurdienį prie Šiaulių miesto savivaldybės susirinko minia moksleivių, kurie...

Rusija tulžingai reaguoja į Lietuvos sankcijas dėl užpuolimo Kerčėje: be atsako neliksite (882)

Lietuva tapo pirmąja pasaulio valstybe, apsisprendusia dėl Kremliaus agresijos Kerčės sąsiauryje...

Giedrius Drukteinis. Lietuvos grožio industrija tėra įprastas kiaulių tvartas (23)

Pastarasis konfliktas tarp Julijos Janus ir Juozo Statkevičiaus ne tik sukėlė nemažai...

Norinčius sušių Kūčioms ragina paskubėti – visiems gali ir neužtekti (92)

Nacionalinis japonų patiekalas ant Kūčių stalo šiemet turbūt nustebintų tik kaime...

Alkoholis turi naują geriausią draugą: gėdą sukelianti liga žudo tyliai (32)

„Ne, ne, man viskas gerai. Dirbu gerai, nepervargstu. Viršininkas geras. Uždirbu daug, tobulas...

Vaivos Budraitytės 2019 metų horoskopas Vandens ženklams (1)

2019 metai – jau ne už kalnų. Pats metas sužinoti, kas mūsų laukia. Garsi astrologė ir...

Vyriškumą pademonstravęs „Neptūnas“ sugadino Čempionų lygos pirmūnų seriją

Beveik visas rungtynes varžovus vijęsis Klaipėdos „Neptūnas“ ketvirtame kėlinyje sugebėjo...

NT brokeriai kyla į kovą: šį kartą kainų pasiutpolkės neištvėrė jie patys (159)

NT brokerių kantrybės taurė perpildyta – nauja žinia apie kylančias kainas iš skelbimų...