Anot „The Atlantic“ publikacijų, automatizuotos mašinos vien tik Jungtinėse Valstijose per dešimt metų galės išgelbėti iki 300 tūkst. žmonių gyvybių. Tokie pranešimai grindžiami konsultacinės įmonės „McKinsey & Co.“ tyrimu, numatančiu žavingus variantus, kaip iki amžiaus vidurio savarankiški automobiliai padės žmonėms, linkusiems daryti avarijas.

„Šiandien autoavarijos turi didžiulę įtaką JAV ekonomikai. Kiekvienam autoavarijoje žuvusiam žmogui tenka 8 hospitalizuotieji, o dar 100 yra gydomi ir paleidžiami iš skubios pagalbos skyrių. 2012 metais visos autoavarijos JAV ekonomikai atsiėjo 212 mlrd. dolerių.

Kaip pavyzdį paėmus šiuos metus, pažangios pagalbos vairuotojui sistemos (ADAS) ir be vairuotojo važinėjantys automobiliai, sumažinantys avarijų skaičių 90 proc., būtų sutaupę 190 mlrd. dolerių“, - rašoma „McKinsey“ ataskaitoje.

„The Atlantic“ rašo, kad savarankiškai važinėjančių automobilių revoliucija visuomenės sveikatai gali turėti tokį patį poveikį kaip vakcinos ir kovos su rūkymu kampanijos.

Yra ir daugiau puikių priežasčių, kodėl dėl savarankiškai važinėjančių automobilių gatvės taps ne tik saugesnės, bet ir geresnės.

„Savarankiškai važinėjantis automobilis savininkui gali sutaupyti iki 50 minučių, kurias jis galės panaudoti darbui ar atsipalaidavimui. Kiekvieną dieną keleiviams sutaupytas laikas viso pasaulio mastu virsta milijardu valandų. Už kiekvieną papildomą minutę, kurią automobilyje sėdintys žmonės praleis mobiliajame internete, skaitmeninės žiniasklaidos pajamos gali augti 5 mlrd. eurų per metus“, - pažymima „McKinsey“ tyrime.

„McKinsey“ taip pat atkreipia dėmesį, kad palengvės ir automobilių parkavimas. Tai „automobilių aikštelių poreikį Jungtinėse Valstijose sumažins daugiau kaip 5,7 mlrd. kvadratinių metrų“.

Be to, pats draudimo modelis, paremtas žmogaus klaidomis, virs vieno tipo draudimu nuo atsakomybės, susijusios su savarankiškai važiuojančių automobilių techniniais gedimais, panašiai kaip draudžiasi kruizinių laivų ar laivininkystės bendrovės. Tai sumažins ir gyventojų mėnesines išlaidas draudimui.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)