aA
Niekas taip nesugadina vairavimo malonumo kaip spūstys, na, išskyrus avarijas ir gal dar rėkiantį kūdikį automobilyje. Kiekviena sekundė, praleista stovint, laukiant arba iš lėto šliaužiant miesto gatvėmis yra agonija, ypač pagalvojus, kad tą laiką galėtume praleisti namie su artimais žmonėmis ar ką nors įdomaus veikdami mieste, rašo thetruthaboutcars.com.
Spūstis (asociatyvi nuotr.)
Spūstis (asociatyvi nuotr.)
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Laimei, „IEEE Spectrum“ praneša, kad tyrėjų komanda sunkiai dirba siekdama išspręsti visiems žinomą ir įkyrėjusią šviesoforų problemą. Tyrėjai iš Carnegie Mellon universiteto Robotikos instituto įsteigė pradedančiąją įmonę, pavadintą „Surtrac“, kuri į šviesoforus Pitsburgo mieste (JAV, Pensilvanijos valstija) įdiegė dirbtinį intelektą.

„Surtrac“ yra frazės „Scalable Urban Traffic Control“ („Pritaikoma miesto eismo kontrolė“) trumpinys. Ši sistema surenka duomenis iš kamerų ir radarų signalų, kad miesto šviesoforai galėtų koordinuoti vienas kitą ir užtikrinti kuo sklandesnį ir greitesnį automobilių srautų paskirstymą sankryžose.

Projektas buvo pradėtas vykdyti 2012 m., dirbtinis intelektas į šviesoforus buvo įdiegtas devyniose sankryžose, o dabar jų skaičius išaugo iki penkiasdešimties, nors dauguma vairuotojų to nė nenutuokia. Pradedančioji įmonė planuoja išplėsti savo tinklą visame mieste, o vėliau ir kituose dideliuose miestuose, kad eismas pagerėtų.

Pasakodamas apie projektą „White House Frontiers“ konferencijoje, Carnegie Mellon Universiteto robotikos profesorius Stephenas Smithas pasakė, kad spūstys JAV ekonomikai kasmet kainuoja 121 mlrd. dolerių (apytikriai 111 mlrd. EUR), jų metu automobiliai išskiria 25 mlrd. kilogramų anglies dvideginio.

Žinoma, pinigų ir taršos mastas didžiulis, tačiau daugumą žmonių ko gero labiausiai motyvuos sutrumpėjusi kelionės trukmė. Pranešama, kad Pitsburge įrengus šią sistemą, kelionės laikas vidutiniškai sumažėjo 25 proc., o stoviniavimo spūstyse laikas – daugiau nei 40 proc. Tai reiškia, kad žmonės gali daugiau laiko praleisti darbe ir namuose ir mažiau – įstrigę spūstyse ir keikdami savo likimą.

Nors kituose miestuose yra įrengtų sudėtingų eismo valdymo sistemų, net tokių, kurios prisitaiko prie kintančių aplinkybių ir automobilių srautų, „Surtrac“ yra vienintelė sistema, kurios kiekvienas šviesoforas atsakingas už savo sankryžą. Ši unikali decentralizuota sistema sumažina bendro sankryžų tinklo apkrovą, srautai ima judėti greičiau.

Komanda taip pat pradėjo kurti sistemą, kuri komunikuos tiesiogiai su automobiliais, ir leis šviesoforų tinklui iš anksto įspėti vairuotojus apie eismo sąlygas. Ji taip pat bus naudojama siekiant palengvinti pravažiavimą tam tikroms transporto priemonėms, pavyzdžiui, greitosios pagalbos automobiliams ir miestų autobusams.

Kol kas nėra numatyta tikslios datos, kada šis sistema bus įdiegta ir kituose JAV miestuose.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – „Erelis“ (40)

Norint rasti įdomų ir išskirtinį automobilį, visiškai nebūtina jam išleisti šešiaženklių...

Auksarankis iš Lietuvos restauravo seną „Fiat“ kabrioletą: rezultatas pribloškiantis (21)

Senų automobilių restauravimas – didelio kruopštumo ir daugybės išmanymo reikalaujantis...

Sukūrė unikalų automobilį – „Formulės 1“ bolidas, kurį galite nusipirkti (6)

„Tour de Force“, geriau žinoma tiesiog kaip TDF, yra britų inžinerijos kompanija, kurianti...

Brangiai kainavusi istorija: kaip per 20 sekundžių „nužudyti“ sportinio BMW M2 variklį (82)

Sportiniai automobiliai pagaminti preciziškai, mat jų varikliai turi atlaikyti ypatingai dideles...

Lietuvis dvaro kluone sukaupė unikalią senovinių motociklų ir automobilių kolekciją (12)

Dar šešioliktą amžių menantį Babtyno dvarą per porą dešimtmečių Mindaugas Šventoraitis...

Top naujienos

Pati išgyvenusi pragarą, perspėja kitus: į mokyklas įsileido sektą, sąraše – ir prestižinės ugdymo įstaigos (257)

Iš pradžių viskas prasideda nuo nekaltai atrodančių kvėpavimo, jogos ir meditacijos pratimų....

Lietuviai dėl atostogpinigių nepersistengia: gerai gyvename, kai nebereikia galvoti apie 10 eurų (59)

Tinkamai pasirinkus atostogų laiką, galima gauti didesnį atlyginimą, nes atostoginiai pinigai...

Koronavirusui sparčiai plintant už Kinijos ribų, mirčių skaičius toliau auga Italijoje uždaromi miesteliai; papildyta (93)

Kinijoje mirusiųjų nuo naujojo koronoviruso infekcijos pirmadienį padaugėjo iki 2 592,...

Orai: ciklonai apsiraminti nežada (8)

Pirmadienį vėjas rims. Tik kai kuriuose rajonuose vakarinių krypčių vėjo gūsiai užsiliks iki...

Susirgus įprastos mitybos taisyklės negalioja: dietistė įvardijo, kokios klaidos tik apsunkins savijautą (21)

Sergančiųjų gripu vis daugėja, o peršalimo simptomai – itin dažni palydovai visą žiemą....

Kinų bendrovės: mes neišgalime mokėti darbuotojams (49)

Vis daugiau privačių kinų bendrovių mažina atlyginimus, vėluoja sumokėti algas arba apskritai...

Plokščios Žemės šalininką pražudė savadarbė raketa: norėjo savomis akimis „patikrinti“ planetos apvalumą (31)

Vienas Kalifornijos gyventojas, sakęs, kad nori nuskristi iki kosmoso pakraščio ir savomis akimis...

Vyrą Vidą palaidojusios Rimos Antonovienės gyvenime netrūksta permainų (54)

Neseniai vyro Vido Antonovo netekusi Rima Antonovienė sako, kad pokyčių jos gyvenime netrūksta....

Fatima Bhojani

Sėkmės istorija valstybėje, kurioje sėkmės istorijų reta

Kaip atgijo Talibano nuniokotas Svato slėnis.

Sabonio dvigubas dublis nepradžiugino skaudžiausią nesėkmę per 30 metų patyrusių „Pacers“ (6)

Košmarišką vakarą NBA pirmenybėse išgyveno Indianos „Pacers“ (33-23) ekipa. Indianapolio...

|Maža didelių žinių kaina