aA
Niekas taip nesugadina vairavimo malonumo kaip spūstys, na, išskyrus avarijas ir gal dar rėkiantį kūdikį automobilyje. Kiekviena sekundė, praleista stovint, laukiant arba iš lėto šliaužiant miesto gatvėmis yra agonija, ypač pagalvojus, kad tą laiką galėtume praleisti namie su artimais žmonėmis ar ką nors įdomaus veikdami mieste, rašo thetruthaboutcars.com.
Spūstis (asociatyvi nuotr.)
Spūstis (asociatyvi nuotr.)
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Laimei, „IEEE Spectrum“ praneša, kad tyrėjų komanda sunkiai dirba siekdama išspręsti visiems žinomą ir įkyrėjusią šviesoforų problemą. Tyrėjai iš Carnegie Mellon universiteto Robotikos instituto įsteigė pradedančiąją įmonę, pavadintą „Surtrac“, kuri į šviesoforus Pitsburgo mieste (JAV, Pensilvanijos valstija) įdiegė dirbtinį intelektą.

„Surtrac“ yra frazės „Scalable Urban Traffic Control“ („Pritaikoma miesto eismo kontrolė“) trumpinys. Ši sistema surenka duomenis iš kamerų ir radarų signalų, kad miesto šviesoforai galėtų koordinuoti vienas kitą ir užtikrinti kuo sklandesnį ir greitesnį automobilių srautų paskirstymą sankryžose.

Projektas buvo pradėtas vykdyti 2012 m., dirbtinis intelektas į šviesoforus buvo įdiegtas devyniose sankryžose, o dabar jų skaičius išaugo iki penkiasdešimties, nors dauguma vairuotojų to nė nenutuokia. Pradedančioji įmonė planuoja išplėsti savo tinklą visame mieste, o vėliau ir kituose dideliuose miestuose, kad eismas pagerėtų.

Pasakodamas apie projektą „White House Frontiers“ konferencijoje, Carnegie Mellon Universiteto robotikos profesorius Stephenas Smithas pasakė, kad spūstys JAV ekonomikai kasmet kainuoja 121 mlrd. dolerių (apytikriai 111 mlrd. EUR), jų metu automobiliai išskiria 25 mlrd. kilogramų anglies dvideginio.

Žinoma, pinigų ir taršos mastas didžiulis, tačiau daugumą žmonių ko gero labiausiai motyvuos sutrumpėjusi kelionės trukmė. Pranešama, kad Pitsburge įrengus šią sistemą, kelionės laikas vidutiniškai sumažėjo 25 proc., o stoviniavimo spūstyse laikas – daugiau nei 40 proc. Tai reiškia, kad žmonės gali daugiau laiko praleisti darbe ir namuose ir mažiau – įstrigę spūstyse ir keikdami savo likimą.

Nors kituose miestuose yra įrengtų sudėtingų eismo valdymo sistemų, net tokių, kurios prisitaiko prie kintančių aplinkybių ir automobilių srautų, „Surtrac“ yra vienintelė sistema, kurios kiekvienas šviesoforas atsakingas už savo sankryžą. Ši unikali decentralizuota sistema sumažina bendro sankryžų tinklo apkrovą, srautai ima judėti greičiau.

Komanda taip pat pradėjo kurti sistemą, kuri komunikuos tiesiogiai su automobiliais, ir leis šviesoforų tinklui iš anksto įspėti vairuotojus apie eismo sąlygas. Ji taip pat bus naudojama siekiant palengvinti pravažiavimą tam tikroms transporto priemonėms, pavyzdžiui, greitosios pagalbos automobiliams ir miestų autobusams.

Kol kas nėra numatyta tikslios datos, kada šis sistema bus įdiegta ir kituose JAV miestuose.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Dina Sergijenko | D+

Vienintelis toks Lietuvoje „Volkswagen Scirocco“: į važiuojantį pro šalį atsisuka visi (4)

Dažnas į automobilį žiūri tik kaip į galimybę nuvažiuoti iš taško A į tašką B. Kartais...

Ieškantiems racionalaus šeimos automobilio specialistai turi gerą žinią: vienatūrius nurašyti dar anksti (5)

Geras šeimos automobilis turbūt kaip niekas kitas turi atitikti daugybę reikalavimų. Kokios...

Kaip keisis elektromobilių įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje: gali tekti susimokėti ir už tuščiai užimamą laiką (9)

Šalyje sparčiai daugėjant elektromobilių skaičiui jų vairuotojai jau pradėjo kovoti dėl...

Juknevičiaus patarimai į gamtą skubantiems vairuotojams: reikėtų kritiškai vertinti automobilio galimybes (1)

„Noriu nuvažiuoti į sodybą, pažvejoti prie ežero ar pasivaikščioti miško taku, tačiau...

Antanas Juknevičius papasakojo apie nuotykius su visureigiais: teko ir gelbėti kitus, ir susilažinti dėl pravažumo (2)

Antanas Juknevičius – daugiausiai patirties sukaupęs Dakaro lenktynininkas, smėlynus ir dykumas...

Top naujienos

Šiauliuose iš gyvenimo pasitraukė jauna gydytoja: artimieji žada kreiptis į prokuratūrą papildyta ligoninės komentaru (203)

Sekmadienį socialiniuose tinkluose pasklido žinutės apie iš gyvenimo pasitraukusią jauną...

Prieš vaikų testavimą surengto mitingo iniciatorei skirta bauda, bet rėmėjai nesnaudė (28)

Prie Kauno savivaldybės vykęs mitingas, kuriame susirinkę moksleivių tėvai piktinosi...

Nepageidaujamos reakcijos į skiepus nuo koronaviruso Lietuvoje: dėl vienos vakcinos nebuvo jokių nusiskundimų (186)

Nuo koronaviruso Lietuvos gyventojai skiepijami jau ketvirtą mėnesį. Augant skiepijimo apimtims...

Skelbiama, kad po kelių parų atsirado Navalną po apnuodijimo tyręs medikas

Omsko srityje atsirado kelias paras ieškotas regiono sveikatos apsaugos ministras Aleksandras...

Laisvės partijos iniciatyva nustebino konservatorius: teks taisyti, niekas autorės nuomonės jau neklaus (661)

Seime skinasi kelią Laisvės partijos narkotikų įstatymas, kuriuo siekiama už nedidelį kiekį...

Kauno rajonas nuo COVID-19 skiepys visus norinčius (22)

Kauno rajono savivaldybė gegužės 14-15 dienomis, penktadienį ir šeštadienį, kviečia visus...

Blinkevičiūtė: man konservatorių laikysena atrodo neskaniai (94)

Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) pirmininke išrinkta europarlamentarė Vilija...

Savininko deklaravimo kodai perpildė kantrybės taurę: sukūrė peticiją ir reikalauja tvarką atšaukti (60)

Neapsikentę gegužės pradžioje atsiradusio savininko deklaravimo kodo (SDK), be kurio neįmanoma...

Marse užfiksuotas iki šiol neregėtas aktyvumas: planetos paviršiuje susiformavo neįprasti dariniai (5)

Nauji stebėjimai rodo, kad Marsas gali būti vulkaniškai aktyvus ir dabar, kas didina galimybę,...