aA
Turbūt kiekvienas mūsų galėtų nurodyti bent vieną brangų daiktą, kurį naudojame sulaukę ypatingos progos. Vieniems tai – sėkmę per pirmą darbo pokalbį atnešęs kaklaraištis, kitiems – universiteto baigimo proga tėvų padovanotas rašiklis, tretiems – iš tolimos kelionės parsivežtas puodelis su egzotiškais raštais. Tuo metu prisiekę automobilių mylėtojai ypatingomis progomis iš garažo traukia savo išpuoselėtą transporto priemonę.
© Asmeninio archyv. nuotr.

Subalansuota saulėtoms dienoms

Nesunkiai galima įspėti, kokios markės automobilį iš garažo išsivaro Lietuvoje veikiančio „Porsche“ klubo prezidentas Edvinas Mamedovas. Tai 1993-ųjų laidos „Porsche 911 Carrera“ kabrioletas.

„Tai vienas paskutiniųjų „Porsche“ modelių, turėjusių oru aušinamą variklį. Šio automobilio komplektacija standartinė, jokiomis ypatingomis charakteristikomis jis neišsiskiria. Variklis 3,6 litro darbinio tūrio, išvysto 247 AG jėgą“, – pasakojo E. Mamedovas.

Prieš beveik du dešimtmečius įsigytas modelis E. Mamedovui pirmą kartą leido materializuoti šiai markei puoselėtą jausmą. Šiandien jau laikomas „Porsche“ klasika, šis automobilis yra įgijęs ypatingą statusą. Tiesa, kaip pastebi jo savininkas, pats automobilis yra palyginti paprastas ir daug dėmesio priežiūrai nereikalauja.

„Palyginti su šiuolaikiniais automobiliais, tai labai archajiškas aparatas, tačiau patikimas ir nekaprizingas. Net nepamenu, ar kada yra tekę susidurti su rimtesniu techniniu gedimu. Aišku prižiūrėti jį reikia, tačiau kalba eina apie tepalų ar filtrų pakeitimą ir kitus smulkius einamojo remonto darbus“, – pasakojo E. Mamedovas.

Beje, jei anksčiau norint gauti kvalifikuotą „Porsche“ automobilio aptarnavimą su juo tekdavo vykti iki Rygos, pasak E. Mamedovo, neseniai duris atvėrus autorizuotam „Porsche“ servisui Vilniuje, reikalingas atsargines dalis ir darbus galima atlikti ir Lietuvoje.

Savo pamėgtu „Porsche“ automobiliu E. Mamedovas per visą laiką yra įveikęs kiek daugiau negu 60 tūkst. kilometrų. Maža rida neturėtų stebinti, nes per metus įveikiamas vos 1-2 tūkst. kilometrų siekiantis atstumas.

Pasak E. Mamedovo, progas, kada šis automobilis iš garažo išvažiuoja į dienos šviesą, padiktuoja jo modifikacija – kabrioletas. Todėl kiekviena laisvesnė saulėta diena šiltuoju metų sezonu gali tapti ta ypatinga akimirka.

„Nesakyčiau, kad ieškau specialios progos ištrūkti su šiuo automobiliu į gatvę. Bet neabejotinai važiavimas juo pakelia nuotaiką ir sulaukia aplinkinių dėmesio“, – teigė E. Mamedovas.

Leidžiasi į ilgas keliones

Prisiekęs „Porsche“ gerbėjas Gintaras Papečkys, žinomas plastikos chirurgas, yra išbandęs daugybę skirtingos modifikacijos ir pagaminimo metų šios markės automobilių. Vis dėlto ypatingiausiu ir daugiausia emocijų žadinančiu modeliu jis įvardija prieš penkiolika metų įsigytą „Porsche 911 Carrera 3.0“.

Nors 1977-ųjų laidos automobilį šiandien daug kas prilygintų antikvarinei vertybei, G. Papečkio teigimu, jis nepriekaištingai geba įsilieti į šių dienų kontekstą.

„Porsche“ ilgaamžiškumas pirmiausia atsiskleidžia per išliekančią kėbulo formą ir labai subtiliai keičiamas detales. Vis dėlto šie automobiliai ir iš techninės pusės yra ilgaamžiai, o daugelį nustebina ir pats važiavimo pojūtis, ypač greitkelyje. Nors automobilis kelių dešimtmečių senumo, pasitikėjimo jausmas dėl stabilios ir tikslios jo elgsenos kelyje prilygsta šiuolaikinėms transporto priemonėms“, – sakė G. Papečkys.

„Šį automobilį laikau ypatingu, nes tai originalusis 911-ukas. Šio modelio dizainą dar 1963 metais sukūrė Alexanderis Porsche ir iki 1988 metu jis vadinosi 911. Pastaruosius kelis dešimtmečius gaminami modeliai jau turi kitokią numeraciją, nors ir vadinami lygiai taip pat“, – sakė pašnekovas.

Tiesa, ypatingą jausmą lemia ne tik klasikiniai „Porsche“ bruožai, bet ir jo istorija.

„Kai įsigijau šį modelį, jo būklė buvo gana apgailėtina, todėl teko įdėti nemažai pastangų ir laiko, kad jo išorė ir vidus vėl būtų reprezentatyvūs. Natūralu, kad tokie daiktai, kuriems skiri daugiau dėmesio, vėliau tampa brangesni, užsimezga tam tikras unikalus ryšys“, – teigė G. Papečkys.

Dar viena ypatinga detalė – variklis.

„Šio automobilio variklis buvo ruoštas varžyboms, todėl kaip jis veikia ir kokį garsą skleidžia, gali suprasti, kad jame yra kažkas neįprasto. Be to, perrenkant variklį pastebėjau, kad jo nusidėvėjimas minimalus, kas irgi būdinga šios kartos automobiliams“, – sakė jis.

Tiesa, nepaisant išskirtinio automobilio statuso, G. Papečkys jo nelaiko užrakinęs garaže ir per metus juo įveikia apie 3-4 tūkst. kilometrų. Mėgstami maršrutai driekiasi užmiesčio keliais.

„Iš techninės pusės jis pakankamai paprastas – neturi nei vairo stiprintuvo, nei ABS stabdžių sistemos, sankabos pedalas su trosu, todėl juo sukinėtis miesto gatvėse nėra labai patogu. Bet miestui jis ir neskirtas. Geriausiai savo charakterį šis automobilis atskleidžia ilgame ir greitame kelyje, todėl su juo dažniausia važiuoju prie jūros ar į kaimynines šalis“, – patirtimi dalijosi G. Papečkys.

Automobilį suremontavęs savo jėgomis, dabar jo priežiūrą G. Papečkys linkęs patikėti „Porsche“ serviso profesionalams, kurie rūpinasi ir klasikiniais modeliais.

Pasaulio keliuose – du trečdaliai visų „Porsche“

Kaip teigiama šio gamintojo atstovų pranešime žiniasklaidai, Lietuvoje šiuo metu registruota beveik 1 tūkst. „Porsche“ markės automobilių. Prie klasikinių modelių galima priskirti maždaug dešimtadalį iš jų, kurie yra senesni negu 1998-ųjų gamybos.

Atsiradusi galimybė gauti kvalifikuotą klasikinių „Porsche“ automobilių priežiūrą Lietuvoje turėtų tapti postūmiu jų entuziastams, o šios markės klasikiniai modeliai taps kur kas dažniau sutinkami ir mūsų šalies keliuose.

Keliuose visame pasaulyje iki šiol važinėja maždaug 70 proc. visų kada nors pagamintų „Porsche“ modelių. Palyginti su kitais gamintojais, tai vienas didžiausių skaičių, iliustruojantis ypatingą „Porsche“ mylėtojų prieraišumą jų pamėgtiems automobiliams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„IT+“: greičio matuokliai valstybinės reikšmės keliuose tikrins techninės apžiūros galiojimą (3)

Iki 2020 m. pabaigos Lietuvos keliuose bus įdiegti dirbtinio intelekto technologijomis paremti 70...

Norite naujos „Tesla“? 6 žingsniai į svajonę (40)

Visi žinome, kad elektromobiliai yra ateitis, o jų flagmanas – „ Tesla “ – tapo daugelio...

„Mercedes-Benz“ pristatė filmo „Įsikūnijimas“ įkvėptą automobilį

Pirmadienį, sausio 6 d. plačiai vartojamų elektronikos prietaisų parodoje „ Consumers...

„Hyundai“ pristatė elektrinio skraidančio automobilio prototipą (3)

Automobilių gamintojas „ Hyundai “ jungiasi prie elektrinių skraidančių automobilių...

Kinų kariai Tibete lavino vairavimo sudėtingomis sąlygomis įgūdžius (3)

Kinų kariai, dislokuoti Tibeto autonominio regiono plynaukštėje, neseniai dalyvavo specialiuose...

Top naujienos

Landsbergis sureagavo į Skvernelio teiginus apie Nausėdą: jis kasa vis gilesnę duobę (217)

Opozicija kritiškai vertina premjero Sauliaus Skvernelio teiginius, kad prezidento Gitano Nausėdos...

Vežėjai teigia bėgantys iš Lietuvos: tai tik pradžia

„Vinis į karstą buvo spalio mėnesio Vyriausybės nutarimas ir padidinimas koeficiento“, –...

Ūkininkai prisitaikė: Lietuvoje jau ima du derlius per metus

Keičiantis klimato sąlygoms gamtoje pastebima vis daugiau anomalijų. Jau sausio mėnesį gaunamas...

Tiriama Ukmergėje netikėtai mirusio vaiko mirties priežastis: tikėtina, kad tai nebuvo užkrečiama liga (87)

Sekmadienį Policijos departamentas informavo, kad Ukmergės ligoninėje dėl vangumo ir vėmimo mirė...

Per bendrą lyderių fotosesiją – sąmyšis dėl Putino (173)

Berlyne sekmadienį vyko tarptautinė konfliktui Libijoje sureguliuoti skirta konferencija, kuriai...

Jasikevičiui – LKL komunikacijos vadovo pastaba: šitaip bendrauti negalima (44)

Ne pirmą kartą su žiniasklaida susikertantis Kauno „Žalgirio“ vyriausiasis treneris Šarūnas...

Moteris aprodė gyvenimo sąlygas savivaldybės būste: nesupranta, kodėl nuo Naujųjų turi mokėti 11 kartų daugiau (144)

Nors Vyriausybė ne kartą kalbėjo, kad jų prioritetas – skurdo ir atskirtiems mažinimas,...

Girtos BMW vairuotojos benefisas Vilniuje: visiškai nuoga staipėsi po areštinės langais ir liejo prakeiksmus Selui (214)

Internete plinta vaizdo įrašas, kuriame užfiksuotas nekasdienis sulaikytos apsvaigusios vairuotojos...

Pamenate, juokėmės iš kojinių ir sandalų? Dabar tai – karščiausia tendencija (9)

Kaip žinia, kojinių ir atvirų basučių duetas yra aktualus jau ne pirmąjį sezoną. Ši...

JAV priklausančioje saloje populiarėja gimdymo turizmas: saloje gimdo daugiau atvykėlių nei vietinių moterų (1)

25 m. Japonijos pilietė Midori Nishida registravosi skrydžiui į Saipaną – JAV...