Didėjantis užterštumas ir nykstantys gamtos rezervai nuolat verčia ieškoti naujų, mažiau planetą alinančių kasdienių judumo būdų. Vienas iš jų – kelionės elektra varomais viešojo transporto autobusais, panevėžiečiams pristatytas trečiadienio popietę.
Elektrinis autobusas "Solaris" Panevėžyje
© Sekundė.lt

Įsitaisę patogiame, 30 sėdimų vietų turinčiame „rytdienos autobuse“, panevėžiečiai leidosi į kelionę po Aukštaitijos sostinės gatves bei gavo galimybę paklausyti vienai dienai gidu tapusio Panevėžio autobusų parko generalinio direktoriaus Rimanto Petukausko pasakojimų apie praeities ir ateities viešąjį transportą.

„Manau, kad šiai ekskursijai reikia pavadinimo, o geriausiai tiktų „Panevėžio transportas rytoj ir vakar“. Sėdime ateities autobuse, kurį drąsiai galime vadinti moderniausiu visoje Europoje, todėl niekam neturėtų kilti klausimų dėl žodžio „rytoj“, o kodėl pavadinime galima rasti žodį „vakar“, suprasite nuvažiavę į autobusų parką“, – juokavo direktorius.

Kalbėdamas apie naujovę, R. Petukauskas palygino ją su didžiuosiuose Lietuvos miestuose pamėgtais troleibusais. Pasak jo, abi viešojo transporto priemonės tausoja aplinką, yra ilgaamžės, tačiau troleibusui reikalingas brangiai kainuojantis kontaktinis tinklas, jo maršrutas apribotas, tačiau visų problemų nelieka persėdus į elektromobilį.

„Šioje transporto priemonėje įmontuotos didelės talpos elektrinės baterijos, kurios pasikrauna iki 200 kilovatvalandžių. Kad būtų aiškiau, galiu atskleisti, kad nuvažiuodamas vieną kilometrą pilnas keleivių autobusas sunaudoja kiek daugiau nei 1 kilovatvalandę, kuri (be PVM) mums kainuoja apie 10 euro centų. Tai net tris kartus pigiau, nei keliaujant dyzeliniu autobusu“, – atskleidė Panevėžio autobusų parko direktorius.

Girdamas transporto priemonę, R. Petukauskas išreiškė viltį, kad po 10–15 metų Panevėžyje važinės vien tik elektra varomi autobusai. Tačiau džiugias prognozes temdo kaina. Naujas dyzelinis autobusas kainuoja apie 200 tūkstančių eurų, o elektra varoma viešojo transporto priemonė – 450 tūkstančių eurų.

Koją naujovei kiša ir mažos talpos akumuliatoriai. Vienu kartu elektrinis autobusas gali nuvažiuoti ne daugiau kaip 180 kilometrų, tačiau Panevėžio autobusams per dieną tenka nuvažiuoti didesnį, net 240 kilometrų siekiantį atstumą.

Daugiau miesto naujienų naujienos.lt

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ko tik nesugalvosi dėl saugumo: vairuotojams užmaukšlins kepures (4)

Kepurė „ Safe Cap “ – tai inovatyvus, vairuotojo savijautą stebintis sprendimas, ko gero,...

Konkurso išskirtinumas – ekonomiški automobiliai

Galingiausias „Lietuvos metų automobilio 2018“ konkurso dalyvis yra 370 AG pasiekiantis „ KIA...

Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis (20)

Sostinės gatvėse trečiadienį išbandyta neįprasta transporto priemonė – elektrinis savaeigis...

Statistika sukrėtė: vairuotojų klaidas siūlo taisyti naujais būdais (31)

Nors Europos Sąjunga gerokai išsiplėtė, per pastaruosius penkiolika metų žūstančių jos...

Kas trečias automobilis konkurse – greitesnis nei nurodo gamintojas (1)

„Lietuvos Metų automobilio 2018“ maratone jau pradėti fiksuoti tarpinių finišų rezultatai....

Top naujienos

Pas dūstantį vaiką greitoji vyko 40 minučių: jis būtų miręs, jei ne mamos suleistas vaistas (61)

Jei ne prevenciškai šeimos gydytojos paskirtas vaistas, dabar dviejų metų berniukas nebėgiotų...

Alvydas Jokubatis. Šimtmetį švenčiame su valstybę griaunančiu įsitikinimu (1)

Lietuviai turi kalbėti apie galimą tautos ir valstybės išnykimą, nes būtent iš tokių...

Šimtai tūkstančių Stalino aukų: dienoraščiai atskleidžia šiurpius pasmerktųjų išgyvenimus (235)

Remiantis skirtingais duomenimis, 1937-1938 m. TSRS pateikus politinių kaltinimų buvo areštuota...

Laužo filmuose apie vikingus rodomus stereotipus: jie gyveno ir Lietuvoje (4)

Gyvosios istorijos entuziastų būrys į šiandienį pasaulį prikelia Baltų Vikingų gyvenimą....

Ekonomistas pasiūlė idėją, leisiančią pakelti vidutinį atlyginimą iki 1440 eurų ir susigrąžinti emigrantus (575)

Idėjos Lietuvai, leisiančios iki 2042 metų susigrąžinti daugiau nei pusę milijono tėvynainių...

Išvarytieji? Emigrantas 10 metų skynė agurkus, bet savo pasiekė (88)

Prisistatydamas Virgilijus Šauklys net susinepatogina – jau seniai pats savęs šiuo vardu...

Sunegalavusio Sabonio atsidavimas apstulbino „Pacers“ trenerį (1)

Indianos „Pacers“ ekipa namuose 107:100 nugalėjo vienus NBA Rytų konferencijos lyderių Detroito...

Seksualinis priekabiavimas: kodėl aukos prabyla tik po kelerių metų (235)

Prieš savaitę apie seksualinį priekabiavimą prabilusios Julija Steponaitytė bei Paulė...

Nuo bjaurios automobilio problemos ryte išgelbės keletas atsakymų sau (57)

Dažniausia priežastis, kodėl šaltą rytą variklis neužsiveda – išsikrovęs akumuliatorius...

Darbuotojams Anglijoje – geras ženklas dėl „Brexit“ (19)

Šių metų spalio mėnesį Jungtinėje Karalystėje užfiksuotas pradinio darbdavių siūlomo...