aA
Didėjantis užterštumas ir nykstantys gamtos rezervai nuolat verčia ieškoti naujų, mažiau planetą alinančių kasdienių judumo būdų. Vienas iš jų – kelionės elektra varomais viešojo transporto autobusais, panevėžiečiams pristatytas trečiadienio popietę.
Elektrinis autobusas "Solaris" Panevėžyje
© Sekundė.lt

Įsitaisę patogiame, 30 sėdimų vietų turinčiame „rytdienos autobuse“, panevėžiečiai leidosi į kelionę po Aukštaitijos sostinės gatves bei gavo galimybę paklausyti vienai dienai gidu tapusio Panevėžio autobusų parko generalinio direktoriaus Rimanto Petukausko pasakojimų apie praeities ir ateities viešąjį transportą.

„Manau, kad šiai ekskursijai reikia pavadinimo, o geriausiai tiktų „Panevėžio transportas rytoj ir vakar“. Sėdime ateities autobuse, kurį drąsiai galime vadinti moderniausiu visoje Europoje, todėl niekam neturėtų kilti klausimų dėl žodžio „rytoj“, o kodėl pavadinime galima rasti žodį „vakar“, suprasite nuvažiavę į autobusų parką“, – juokavo direktorius.

Kalbėdamas apie naujovę, R. Petukauskas palygino ją su didžiuosiuose Lietuvos miestuose pamėgtais troleibusais. Pasak jo, abi viešojo transporto priemonės tausoja aplinką, yra ilgaamžės, tačiau troleibusui reikalingas brangiai kainuojantis kontaktinis tinklas, jo maršrutas apribotas, tačiau visų problemų nelieka persėdus į elektromobilį.

„Šioje transporto priemonėje įmontuotos didelės talpos elektrinės baterijos, kurios pasikrauna iki 200 kilovatvalandžių. Kad būtų aiškiau, galiu atskleisti, kad nuvažiuodamas vieną kilometrą pilnas keleivių autobusas sunaudoja kiek daugiau nei 1 kilovatvalandę, kuri (be PVM) mums kainuoja apie 10 euro centų. Tai net tris kartus pigiau, nei keliaujant dyzeliniu autobusu“, – atskleidė Panevėžio autobusų parko direktorius.

Girdamas transporto priemonę, R. Petukauskas išreiškė viltį, kad po 10–15 metų Panevėžyje važinės vien tik elektra varomi autobusai. Tačiau džiugias prognozes temdo kaina. Naujas dyzelinis autobusas kainuoja apie 200 tūkstančių eurų, o elektra varoma viešojo transporto priemonė – 450 tūkstančių eurų.

Koją naujovei kiša ir mažos talpos akumuliatoriai. Vienu kartu elektrinis autobusas gali nuvažiuoti ne daugiau kaip 180 kilometrų, tačiau Panevėžio autobusams per dieną tenka nuvažiuoti didesnį, net 240 kilometrų siekiantį atstumą.

Daugiau miesto naujienų naujienos.lt

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Iš „Lego“ kaladėlių surinktas „Formulės-1” bolidas pranoko aukciono rengėjų lūkesčius

Sekmadienį, vasario 10-ąją, Paryžiaus aukcionų namuose „Artcurial“ už 95,300 eurų parduotas...

Geriausiu mechaniku išrinktas vaikinas galvos dėl darbo nesuka – pasiūlymą gavo dar konkurse (6)

„Ne vieną norėtume pakviesti dirbti jau dabar“, – neslėpė konkursą „ Geriausias jaunasis...

Kilo ginčas dėl 1,5 mln. dolerių kainavusio „Porsche“ – pirkėjas pasijuto apgautas (3)

Prieš trejus metus, kovą, per Amilijos saloje (JAV) vykusį „Gooding & Co.“ aukcioną,...

Šaligatviai prie didelės gimnazijos pėstiesiems neįveikiami, bet barstyti jų nenori niekas (53)

Greta Vilniaus esančios Riešės gyventojai pakraupę: šaligatviai prie vienos didžiausių...

Sovietiniai automobiliai Lietuvoje: kodėl naudoti kainavo brangiau nei nauji? (174)

Vairuoti ar turėti nuosavą automobilį šiandien yra tiesiog būtinybė. Tačiau sovietmečiu...

Top naujienos

Sovietų valdžios įslaptintas incidentas: Uralo kalnuose rasti septyni kūnai, mįslingos detalės šiurpą kelia iki šiol (395)

Rusijos generalinės prokuratūros atstovas Aleksandras Kurenojus vasario 1 d. pranešė, kad tyrėjai...

Gyvenimą religijai paskyręs vienuolis: nuo minčių apie šeimą nepabėgsi (4)

„Ką, aš durnas ar ką?“ – taip į draugų klausimą ar netaps kunigu prieš daugelį metų...

Baiminantis skyrybų, į vilkikus jau sėda šeimos (110)

Tarp tolimųjų reisų vairuotojų sklando oficialiai nepatvirtinta statistika, kad dėl ilgų reisų...

5 metus bandžiau atsiauginti savo pažeistus plaukus ir štai, kas man padėjo (3)

„Bright Side“ rašanti autorė dalinasi, kaip jai pavyko atsiauginti kasas ir atgaivinti savo...

Svajonių darbas ar pragaras: nemokamai keliaujantys žmonės papasakojo, kaip atrodo jų kasdienybė

Sėkmingi keliautojai atskleidė geras ir ne tokias geras savo pavydėtino darbo – nuo keliavimo...

Antrajame „Eurovizijos“ pusfinalyje džiaugėsi tik 4 dalyviai: paaiškėjo visi finalistai rezultatai sutapo su DELFI skaitytojų nuomone (619)

Vasario 16-osios vakarą suskambo antrasis nacionalinės „ Eurovizijos “ pusfinalis. Ši...

Nekilnojamojo turto kainos: problemos Švedijoje galėtų persikelti į Lietuvą (97)

Nekilnojamojo turto rinkos burbului Švedijoje artėjant pabaigos link, „Swedbank“ ekonomistas...

Skurdas pagal norvegus: pinigų stoka besiskundžianti 50-metė norvegė laukia 1700 eurų pensijos (492)

51 m. norvegė Liv Iversen yra seniausio lėlių teatro pietvakarinėje Norvegijos pakrantėje...

Sveiki užkandžiai, kuriais tikrai gali mėgautis net metantys svorį (8)

Net tada, kai svarbu nepriaugti papildomų kilogramų ar net sumažinti kūno apimtis, galima valgyti...

3 Zodiako ženklai, kurie yra pamišę dėl savo vaikų (7)

Žvaigždės veikia visas gyvenimo sferas, taip pat ir elgesį su vaikais. Vienų Zodiako ženklų...