aA
Ar kada pagalvojote, kas nutiktų varikliui, jeigu iš jo būtų išleista alyva? Kaip ilgai toks variklis galėtų dirbti? Sakote, geriau nerizikuoti? O penktadienį vakare Palangoje, „Aurum 1006 km lenktynių“ trasoje įvyko nutrūktgalviškas eksperimentas, kurio metu dvi su puse valandos be alyvos važiavęs automobilis užfiksavo naują Lietuvos rekordą, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Automobilis be alyvos važiavo 2,5 valandos
Automobilis be alyvos važiavo 2,5 valandos
© Vytautas Pilkauskas

Žurnalo „Top Gear Lietuva“ ir TV laidos „Autopilotas“ žurnalistų komandai mintis surengti šį bandymą kilo sužinojus, kad lygiai prieš 10 metų, 2009-ųjų vasarą, Lietuvos rekordų suvestinėje atsirado įrašas, kuris skambėjo taip: „Ilgiausiai be alyvos dirbęs vidaus degimo variklis“. Anuomet šis pasiekimas buvo užfiksuotas Kauno autobusų parko aikštelėje, kai automobilio „Mazda 323“ variklis be pertraukos dirbo 2 val. 7 min. Redakcijos tai priėmė kaip iššūkį.

Tad naktį iš penktadienio į šeštadienį „Aurum 1006 km lenktynių“ trasoje ilgiausiai be alyvos dirbančio variklio rekordas buvo pagerintas važiuojant „Volkswagen Touran“ automobiliu, kurį pasikeisdami vairavo „Top Gear Lietuva“ žurnalistų komanda Karolis Birgilas ir Tadas Markevičius. Automobilio dyzelinis 1,9 litro, 74 kW variklis be pertraukos dirbo 2 val. 30 min. Ramaus važiavimo tempu iš viso trasoje buvo nuvažiuoti 83 kilometrai.

Kaip ir prieš dešimtmetį, šis eksperimentas buvo atliekamas iš variklio išleidus alyvą. Eksperimentą fiksuojant operatoriui, fotografui ir stebint būriui smalsuolių, alyva buvo išleista „Dynami:t by Baltic Petroleum“ komandos garaže. Klausiate, kame šio triuko paslaptis? Atsakymas – automobilio varikliui buvo panaudota „RVS master“ mineralinė metalo atstatomoji medžiaga.

„Tai yra remonto priemonė, skirta atstatyti nusidėvėjusius metalinius paviršius. Šis mineralų mišinys, patekęs į automobilio mazgus kartu su alyva, padengia paviršius metalo keramika ir dėka trinties atstato sudėvėtus metalinius paviršius iki gamyklinių parametrų“, – sakė Antanas Pocius, įmonės „RVS Technologija“ vadovas.

„Eksperimentą baigėme tikrai ne dėl to, kad pavargo variklis – labiau pavargome patys, rekordą užfiksavę apie pusę trijų nakties. Variklis nerodė jokių požymių, kad būtų kokių nors problemų – panašu, kad galėjome dar ilgai ir nuobodžiai sukti ratus naktinėje lenktynių trasoje. Tad finišavome trasoje praleidę 2,5 valandos ir išvykome ilsėtis“, – pasibaigus šiam bandymui pasakojo „Top Gear Lietuva“ vyr. redaktorius T. Markevičius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(10 žmonių įvertino)
4.2000

Neraminantys ženklai: „Volkswagen ID.3“ baterija per metus nusilpsta daugiau nei tikėtasi (19)

Nors ir automobiliai su vidaus degimo varikliais su laiku praranda kai kurias savo savybes...

Patogiais biurais ant ratų tapusiuose komerciniuose modeliuose vairuotojai gauna viską, ko nori

Lengvųjų komercinių automobilių vairuotojai šiais laikais retai būna atsakingi tik už tai, kad...

Eksperimentas: už kiek pigiausiai galima nupirkti važiuojantį automobilį Lietuvoje? (8)

Automobilių realybės šou „Kieno didesni?“ galima stebėti žinomų Lietuvos žmonių nuotykius,...

Išmatavo: Vilniaus oras užterštas labiau nei Paryžiaus – žada griežtinti techninę apžiūrą (290)

Du mėnesius realiomis eismo sąlygomis oro taršą matavę nuotoliniai matuokliai nustatė, kad...

Elektromobilį laimėjęs vilnietis netveria džiaugsmu: ekologiškesnis keliavimo būdas – sena mano svajonė (6)

Vilnietis Rintautas Kupris tapo tuo laiminguoju, kuris, skaitydamas „Delfi plius“, laimėjo dar...

Top naujienos

Traukinys Vilnius–Ryga galėtų atsirasti anksčiau nei planuojama

Iš Vilniaus į Rygą traukiniu būtų galima nuvažiuoti anksčiau nei 2026 metais, kuomet turėtų...

Nausėda apie galimą karantino įvedimą: baikime vieni kitus gąsdinti (7)

Niujorke viešintis Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad centrinė valdžia turi imti...

Mokytojų atlyginimų didinimas nuo sausio pakibo ant plauko: jei dar trejus metus jie nesikeis, nebebus kam mokyti (85)

Pedagogų atlyginimų augimas – jau ilgą laiką skaudi tema. Ją dar labiau užaštrino kilusi...

Naikinami Lietuvos pašto „PayPost“ skyriai kelia darbuotojų pyktį: apie atleidimus sužinojo atsitiktinai (87)

Lietuvos pašto (LP) darbuotoja sutriko, netikėtai sužinojusi, kad mieste uždarius „PayPost“...

Iain Rogers | D+

Iki rinkimų liko vos kelios dienos: kaip Scholzo vadovaujama vyriausybė transformuotų Vokietiją

Socialdemokratas Olafas Scholzas turi daug šansų tapti naujuoju Vokietijos kancleriu, tačiau,...

Netikėtumas sukėlė kolegai intrigą: per nuotolinį posėdį vietoj Širinskienės lange sušmėžavo Karbauskis (95)

Trečiadienį per nuotolį vykęs Antikorupcijos komisijos posėdis pateikė intrigą – kodėl...

Teksase iškilo eksperimentinis kvartalas: taip atrodys ateitis (4)

Ši gatvė Teksase iš pirmo žvilgsnio neatrodo išskirtinė. Joje daug gražių namų, bet juk...

Internete sklinda absurdiškas teiginys apie nuplikimą – faktai rodo priešingą tiesą (6)

„Pasiskiepyję nuo Covid-19 masiškai plinka“, – tokia klaidinga žinutė sklando melagienų...

Nepriekaištingos formos 63-jų Sharon Stone atostogauja Europoje: įvardijo, kokie įpročiai padeda išlaikyti figūrą (1)

Po gausybės renginių 63-ejų Sharon Stone leido sau šiek tiek pailsėti ir išskrido į...

Aistros dėl Šimašiaus partnerės įmonės pirkimų: Seime iškelta daugybė nepatogių klausimų dėl statybų Vilniuje FNTT pradėjo 2 tyrimus (288)

Trečiadienį Seimo Antikorupcijos komisijos nariai domėjosi situacija Vilniaus miesto...