aA
Ar kada pagalvojote, kas nutiktų varikliui, jeigu iš jo būtų išleista alyva? Kaip ilgai toks variklis galėtų dirbti? Sakote, geriau nerizikuoti? O penktadienį vakare Palangoje, „Aurum 1006 km lenktynių“ trasoje įvyko nutrūktgalviškas eksperimentas, kurio metu dvi su puse valandos be alyvos važiavęs automobilis užfiksavo naują Lietuvos rekordą, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Automobilis be alyvos važiavo 2,5 valandos
Automobilis be alyvos važiavo 2,5 valandos
© Vytautas Pilkauskas

Žurnalo „Top Gear Lietuva“ ir TV laidos „Autopilotas“ žurnalistų komandai mintis surengti šį bandymą kilo sužinojus, kad lygiai prieš 10 metų, 2009-ųjų vasarą, Lietuvos rekordų suvestinėje atsirado įrašas, kuris skambėjo taip: „Ilgiausiai be alyvos dirbęs vidaus degimo variklis“. Anuomet šis pasiekimas buvo užfiksuotas Kauno autobusų parko aikštelėje, kai automobilio „Mazda 323“ variklis be pertraukos dirbo 2 val. 7 min. Redakcijos tai priėmė kaip iššūkį.

Tad naktį iš penktadienio į šeštadienį „Aurum 1006 km lenktynių“ trasoje ilgiausiai be alyvos dirbančio variklio rekordas buvo pagerintas važiuojant „Volkswagen Touran“ automobiliu, kurį pasikeisdami vairavo „Top Gear Lietuva“ žurnalistų komanda Karolis Birgilas ir Tadas Markevičius. Automobilio dyzelinis 1,9 litro, 74 kW variklis be pertraukos dirbo 2 val. 30 min. Ramaus važiavimo tempu iš viso trasoje buvo nuvažiuoti 83 kilometrai.

Kaip ir prieš dešimtmetį, šis eksperimentas buvo atliekamas iš variklio išleidus alyvą. Eksperimentą fiksuojant operatoriui, fotografui ir stebint būriui smalsuolių, alyva buvo išleista „Dynami:t by Baltic Petroleum“ komandos garaže. Klausiate, kame šio triuko paslaptis? Atsakymas – automobilio varikliui buvo panaudota „RVS master“ mineralinė metalo atstatomoji medžiaga.

„Tai yra remonto priemonė, skirta atstatyti nusidėvėjusius metalinius paviršius. Šis mineralų mišinys, patekęs į automobilio mazgus kartu su alyva, padengia paviršius metalo keramika ir dėka trinties atstato sudėvėtus metalinius paviršius iki gamyklinių parametrų“, – sakė Antanas Pocius, įmonės „RVS Technologija“ vadovas.

„Eksperimentą baigėme tikrai ne dėl to, kad pavargo variklis – labiau pavargome patys, rekordą užfiksavę apie pusę trijų nakties. Variklis nerodė jokių požymių, kad būtų kokių nors problemų – panašu, kad galėjome dar ilgai ir nuobodžiai sukti ratus naktinėje lenktynių trasoje. Tad finišavome trasoje praleidę 2,5 valandos ir išvykome ilsėtis“, – pasibaigus šiam bandymui pasakojo „Top Gear Lietuva“ vyr. redaktorius T. Markevičius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(10 žmonių įvertino)
4.2000

10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje (1)

Seniausias pasaulio automobilių gamintojas buvo įkurtas prieš 210 metų – 1810-aisiais....

Ištyrė, kaip koronavirusas pakeitė vilniečių važiavimo į darbą įpročius (1)

Vilniaus įmonių darbuotojų apklausos rezultatai patvirtina – pavasarį Lietuvą pasiekusi...

Vanagas išbandė dar vieną „Toyota Gazoo Racing“ automobilį: vadina „kišenine raketa“ (1)

Paminėjus „ Toyota Yaris “ prieš akis iššoka vikrus miesto automobilis, pamėgtas įvairių...

Mėgino pasikeisti vairuotojo pažymėjimą ir atsimušė į sieną: negali dėl baudos, kurios net nėra gavęs (17)

Užsienyje gyvenantis Rokas (vardas redakcijai žinomas - „Delfi“) pamėgino pasikeisti turimą...

Vilniuje atidaryta didžiausia Baltijos šalyse žiedinių automobilių modelių trasa

Radijo bangomis valdomų automobilių modelių sportas skirtas visiems azarto ir greičio...

Top naujienos

Po pažinties feisbuke – tiesiai į lovą, o po karšto sekso – į ligoninės operacinę (106)

„Ar esi tai bandžiusi ir ar norėtum tai padaryti su manimi?“ – feisbuke su penkiolikmete...

Egzotiškos salos oro uosto vaizdai lietuvį pribloškė: nuogi, basakojai keleiviai čia yra normalu (164)

Dieną praleidęs skirtingų klanų Dani genties festivalyje ir susigundęs pakramtyti jų mėgstamo...

Sinoptikai papasakojo, kokia bus spalio pradžia: vėsiausia bus vienoje Lietuvos dalyje

Šiandien ir artimiausiomis dienomis mūsų regione stumdysis du bariniai dariniai: nuo Rumunijos...

Susirgęs šia liga dažnas taip ir neišdrįsta nueiti pas gydytoją: delsimas baigiasi sudėtinga operacija arba net vėžiu (19)

Hemorojus – dažna liga, tačiau apie ją garsiai kalbėti nesinori. Dažnas ją ignoruojame,...

Į Pirėją nevykstantis „Žalgirio“ direktorius: nerimo nemažai – žaidžiame ne taip, kaip turėtume pokalbis „Vienas prieš vieną“ (17)

Nepraėjo nė septyni mėnesiai ir Eurolyga grįžta į arenas – kai kurios iš jų bent jau...

Pirmosios ponios apranga įžiebė diskusijas: ekspertų nuomonės išsiskyrė (581)

Valstybę reprezentuojančių asmenų apranga turi ypatingą svarbą ir neretai tampa diskusijų...

Eugenijus Laurinaitis | D+ nariams

Klausk psichoterapeuto. Nemėgstu savo darbo, kaip įveikti stresą ir kodėl mums tokia svarbi kitų nuomonė? nauja laida (1)

Namai, darbas, šeima, vaikai, sutuoktinis, giminės, socialiniai tinklai ar seniausi žmonijos:...

Pagal sergamumą koronavirusu aplenkėme Italiją: kokie sprendimai laukia? (421)

Lietuvoje sparčiai daugėja sergančių koronavirusu . Naujus atvejus jau skaičiuojame šimtais, o...

Aš ikona. Grožio salono įkūrėja Oksana Pikul-Jasaitienė: kur pinigai, ten reikia ieškoti ir kitos medalio pusės (44)

Ar moterims ir šiais laikais sudėtinga kalbėti ir atvirai pasakoti apie tai, kaip sukurti...

|Maža didelių žinių kaina