aA
Sinchronizuotai judančių transporto priemonių kolonos greitkeliuose gali pasirodyti jau po dešimties metų. Ši technologija, kuriama pagal ES finansuojamą projektą SARTRE, pirmą kartą sėkmingai pademonstruota netoli Geteborgo miesto Švedijoje įsikūrusiame „Volvo“ bandymų poligone.
© Gamintojo nuotr.

Pagal projektą SARTRE sinchronizuotai judančių transporto priemonių koloną sudaro kolonos priekyje važiuojanti profesionalaus vairuotojo vairuojama transporto priemonė ir paskui ją nedideliu atstumu važiuojantys keli kiti automobiliai. Kiekviename automobilyje matuojamas atstumas, greitis ir kryptis ir tai sinchronizuojama su priekyje važiuojančiu automobiliu. Kiekviena transporto priemonė gali bet kada palikti koloną. Kolonoje važiuojančių transporto priemonių vairuotojai gali pailsėti ir užsiimti kita veikla ilgos kelionės metu.

„SARTRE yra labai perspektyvus projektas, kurį įgyvendinę ateityje galbūt galėsime sutaupyti daugiau degalų, o keliai taps saugesni,“ – sako „Volvo Trucks“ Eismo ir gaminių saugos skyriaus direktorius Carl Johan Almqvist.

Atliekant bandymus trasoje, kurioje buvo tokios pačios sąlygos kaip užmiesčio keliuose, paskui vieną sunkvežimį - „vedlį“ sekė vienas automobilis.

Tai pirmas kartas, kai ES finansuojamo projekto SARTRE kūrėjų grupės išbandė savo sistemas ne modeliavimo įrenginiuose.

„Tai didelis žingsnis į priekį įgyvendinant šią svarbią Europos mokslinių tyrimų programą, – sako bendrovės „Ricardo UK Ltd“ projekto SARTRE koordinatorius Tom Robinson. – Sinchronizavus transporto priemonių judėjimą keliai gali tapti saugesni, būtų geriau naudojama kelio erdvė, ilgos kelionės vairuotojams būtų malonesnės, taip pat sutaupytume degalų, taigi ir anglies dvideginio emisija būtų mažesnė. SARTRE dalyvaujančioms bendrovėms apjungus savo žinias, sparčiai kuriame saugią ir veiksmingą autotraukinių technologiją.“

Saugiau ir patogiau

Sinchronizuotas transporto priemonių judėjimas būtų naudingas dėl kelių priežasčių. Pirma, pagerėtų eismo sauga keliuose, kadangi dėl žmonių padaromų klaidų keliuose įvyksta mažiausiai 80 proc. visų eismo nelaimių. Antra, pavyktų sutaupyti iki 20 proc. degalų ir atitinkamai sumažėtų anglies dvideginio emisija. Sinchronizuotai judančių transporto priemonių, sekančių paskui pirmąją transporto priemonę, vairuotojų darbas taip pat bus malonesnis – jie turės daugiau laisvo laiko ir dalį dėmesio, kurį anksčiau skirdavo vairavimui, galės skirti kitai veiklai. Kadangi transporto priemonės greitkeliais judės įprastu greičiu ir tik kelių metrų atstumu viena nuo kitos, ši technologija taip pat gali padėti sumažinti transporto spūstis.

Technologijos kūrimo procesas įpusėjo, o gamyba galėtų būti pradėta po kelerių metų. Tačiau visuomenės prisitaikymas ir būtinų teisės aktų priėmimas gali užtrukti daug ilgiau, nes 25 ES valstybių narių vyriausybės turės priimti suderintus įstatymus.

Projekte SARTRE dalyvauja naujas technologijas ir koncepcijas kuriantis „Volvo Group“ padalinys „Volvo Technology Corporation“. Atliekant bandymus sinchronizuotai judančios transporto priemonių kolonos „vedlys“ yra „Volvo“ sunkvežimis.

„Siekiant, kad šis projektas būtų saugus, labai svarbu, kad kolonai vadovautų profesionalus ir patyręs vairuotojas,“ – sakė Erik Nordin iš „Volvo Technology“.

Be to, profesionalus „Volvo“ sunkvežimio vairuotojas naudojasi pažangiausiomis saugumo technologijomis: alkotesteriu-užraktu, vairuotojo budrumo kontrolės sistema, įspėjamąja sistema apie galimą priekinį susidūrimą ir elektroninio stabilumo programa. Šios technologijos padeda vairuotojui išlikti budriam ir sumažina nelaimingų atsitikimų riziką.

„Volvo Technology“ taip pat kuria ir diegia įvairias pagalbines priemones, kurios dar labiau padidins eismo saugumą,“ – baigė E. Nordin.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Užfiksavo šiurpų įvykį: kas nutinka, kai vairuotojas nespėja išvengti susidūrimo su briedžiu (41)

Norvegas Kjell Nilsenas save gali vadinti tikru laimės kūdikiu. Po susidūrimo su į kelią...

14-metė padarė tai, ko nesugebėjo automobilių gamintojai – sukūrė ypatingą technologiją (26)

Daugybės keliuose įvykstančių avarijų priežastis galima susieti su visiems vairuotojams puikiai...

Į senutį „Peugeot 205“ sumontavo reaktyvinį variklį: rezultatas stulbinantis (17)

Automobiliai, į kuriuos sumontuoti reaktyviniai varikliai, visuomet įdomūs benzingalviams ,...

Palangiškis nustebino visus: už 13 eurų elektromobiliu nuvažiavo į Slovėniją ir atgal (221)

Jau seniai nieko nebestebina itin ekonomiški pigių oro linijų skrydžių pasiūlymai. Tačiau...

„Tesla“ pasiūlė automobilį iš stovėjimo aikštelės „pasikviesti“ telefonu – ir pasipylė avarijos (34)

„ Tesla “ savo klientus pradžiugino ilgai lauktu programinės įrangos atnaujinimu V10, su kuriuo...

Top naujienos

Siaubingi faktai: Kėdainiuose nauja poilsiavietė su paplūdimiu įrengta ant žmonių kaulų (119)

Mažiau nei savaitę Kėdainiuose dirbantys archeologai atskleidė siaubingus faktus – apie 700...

Romas Lazutka. Dėl nedidinamų algų kalti visi, bet labiausiai mes patys (75)

Valdžia skriaudžia dėstytojus, išsižada kitąmet 10 proc. didinti algas. Doc. M. Jastramskis...

Rusijos žvalgybos vadas žada „veidrodines priemones“, atsakant į malonę dviem rusų šnipams (52)

Rusijos Užsienio žvalgybos tarnybos direktorius Sergejus Naryškinas penktadienį paskelbė, kad...

Švedijos žiniasklaida: SEB susijęs su masiniu pinigų plovimu Baltijos šalyse (111)

Švedijos visuomeninis transliuotojas SVT parengė reportažą apie įtariamą pinigų plovimą...

Bugavičiaus mylimoji Vita Jakutienė reikalauja beveik 2 milijonų eurų prašoma bylą nagrinėti už uždarų durų (149)

Kauno apygardos teismui toliau nagrinėjant Deimanto Bugavičius nužudymo bylą, į teismo posėdį...

Vidą Antonovą pažinojęs režisierius prabilo apie mažai kam matytą jo pusę: kraštutinumai šeimoje kėlė didžiausią nuostabą (8)

Lapkričio 14-osios dienos rytą nuo kraujo vėžio mirė „Mafijos tėvu“ vadintas Vidas Zenonas...

Niūrios žinios iš vienos pavojingiausių vietų Žemėje: ima aižėti radioaktyvių atliekų pilnas kapas (5)

Maršalo Salų gyventojai branduolinių atliekų saugojimo vietą – Runito kupolą – vadina kapu...

Neapsikentė ir Tapinas: jei prieš 3 metus į LFF būtų atėję vyrai juodais kostiumais ir kaukėmis... (4)

Paskutinis Lietuvos futbolo rinktinės pralaimėjimas Europos čempionato atrankos rungtynėse su...

Šokiruojanti statistika – apie moteris prie puodų ir neverkiančius vyrus (5)

Stereotipus apie moteris prie puodų ir neverkiančius vyrus Lietuvoje, pilnai patvirtina statistiniai...

Advokatė prašo Venckienę išleisti į laidotuves, prokuratūra nesutinka (275)

Neringos Venckienės advokatė Sonata Žukauskienė Kauno apygardos prokuratūrai pateikė...