aA
Kasdien pašto ir siuntų tarnybų paslaugomis naudojasi šimtai Lietuvos gyventojų. O siuntiniuose galima rasti visko – nuo gyvų gėlių puokščių iki verbų, kilogramais siunčiamo smėlio ar durpių, urnų su pelenais, net ledo. Žinoma, siuntoms dažnai taikomi įvairūs matmenų, svorio bei turinio apribojimai, tad kartais didelius daiktus reikia išrinkti į mažesnes dalis ir bandyti jas siųsti kaip kelias siuntas. Taip ir iškilo klausimas – ar įmanoma, kad dalimis jūsų namus pasiektų vienas nepamainomas šiuolaikinio žmogaus atributas – automobilis, klausiama pranešime žiniasklaidai.
Automobilis
Automobilis
© Bendrovės archyvas

Tokias mintis pakurstė bene populiariausia keistos siuntos istorija, užfiksuota dar praėjusiame tūkstantmetyje. 1916 m. jaunas verslininkas William H. Coltharp JAV paštu iš vienos Jutos valstijos pusės į kitą atsisiuntė 80 tūkst. plytų, skirtų banko statyboms. Nors tam prireikė 8 000 atskirų siuntinių, savo tikslą verslininkas įgyvendino. Tokį būdą W. H. Coltharp pasirinko siekdamas sutaupyti ir daugiau nei metus užsitęsęs nuotykis verslininkui atnešė norimus rezultatus – ir pinigai sutaupyti, ir bankas sėkmingai pradėjo veiklą 1919 metais.

Jokių legalumo apribojimų

Pirkdami automobilį neišvengiamai turėsite mokėti ir mokesčius, pvz., pridėtinės vertės mokestį (PVM), o jeigu automobilis pasieks Lietuvą iš ne Europos Sąjungai priklausančios šalies – ir muito mokestį. Taigi, iškart gali kilti klausimas – ar siųsti automobilį dalimis būtų legalu – gal tai patogus būdas išvengti mokesčių?

Kauno teritorinės muitinės atstovai pataria analizuoti Pasaulinės pašto konvencijos 18 straipsnį, kuriame aprašyti draudžiami siųsti daiktai. Tarp jų – suklastota ir neteisėtai nukopijuota produkcija, narkotinės ir psichotropinės medžiagos, pavojų su siunta dirbantiems bei kitiems žmonėms keliantys siuntiniai, tačiau nei pusės žodžio apie automobilius ar jų dalis. Jokių apribojimų automobilio dalių importui nėra ir Lietuvos Pašto įstatyme, kuris reglamentuoja pašto veiklos pagrindus, pašto paslaugų teikėjų ir naudotojų santykius, atsakomybę už šio įstatymo pažeidimus ir kurio turi laikytis visi šalyje veikiantys registruoti pašto paslaugų tiekėjai.

Tiesa, Kauno teritorinės muitinės inspektoriai iš Procedūrų priežiūros bei Tarifų ir muitinio įvertinimo kontrolės skyrių pažymi, jog nors teisės aktais nenustatytas draudimas pašto siuntomis siųsti (importuoti) automobilių dalis, tačiau jos yra apmokestinamos importo muitais ir mokesčiais, kurių tarifai priklauso nuo to, kokios dalys ir iš kokios šalies bus importuojamos. Pavyzdžiui, iš trečiųjų šalių importuojamiems duslintuvams (triukšmo slopintuvams) bei sėdynių saugos diržams taikytini 4,5 proc. trečiųjų šalių muito ir 21 proc. importo PVM tarifai. Iš Kinijos importuojamiems ratams su ratlankiais iš aliuminio – 4,5 proc. trečiųjų šalių muito, 22,3 proc. galutinio antidempingo muito ir 21 proc. importo PVM tarifai.

Problemos – siuntos dydyje

Taigi, siųsti automobilį dalimis – legalu. Tačiau pasirodo, tai nėra didžiausias iššūkis. Pasak siuntų siuntimo eksperto, platformos „Siųsk pigiau“ vadovo Mindaugo Šilkūno, svarbiausiu aspektu tampa automobilio detalių dydžiai. M. Šilkūnas pažymi, jog didelius krovinius reikia pakuoti į paletes, tačiau ir jų dydžiai, siunčiant per siuntų ir kurjerių paslaugas teikiančias įmones, yra riboti.

„Siunčiant į užsienį ar iš jo, paletės ilgiausia kraštinė gali siekti iki 240 cm, o aukštis iki 220 cm. Siunčiant Lietuvoje, ilgiausia kraštinė negali viršyti 120 cm“, – teigia „Siųsk pigiau“ vadovas.

Automobilis
Automobilis
© Bendrovės archyvas

Didžiausia automobilio dalis – automobilio rėmas. Tam, kad automobilis būtų stabilus ir garantuotų transporto priemonės saugumą, anot ekspertų, rėmo negalima ardyti – jis visuomet turi būti vientisas. Tad ši dalis per kurjerius ir siuntų tarnybas keliauti negalės, nes pvz., vieno populiariausių praėjusių metų šalies automobilių „Audi A6“ kėbulo ilgis siekia beveik 5 metrus, ir net nuėmus priekinį bei galinį buferius, automobilis sutrumpės vos keliasdešimt centimetrų. Greičiausiai nepavyktų atsisiųsti net ir mažojo „Smart“ – jo kėbulo ilgis siekia 270 cm.

Tiesa, net ir siunčiant mažesnes dalis, kurių nevaržo dydžio ar svorio apribojimai, tam, kad jos pasiektų kelionės tikslą, reikia jas tinkamai paruošti.

„Automobilio dalys turi būti išvalytos, jose negali būti degalų ar tepalų likučių. Jeigu dalis turi jų likučių, ją siųsti draudžiama. Taip pat, draudžiama siųsti akumuliatorius bei neįmontuotas oro pagalves“, – teigia M. Šilkūnas.

Lietuvoje neranda norimų detalių

Nors „Siųsk pigiau“ atstovai pastebi, kad daugiau automobilių detalių yra siunčiama į užsienį, netrūksta ir tautiečių, kurie geidžiamas dalis turi parsisiųsti į Lietuvą. Dažnai taip nutinka ir JMD.lt nariams, automobilių festivalio „Chill‘n‘Grill“ organizatoriams Mantui Pūčiui ir Selmui Adomoniui. Automobilių dailinimo entuziastai pastebi, kad nors viso automobilio dalimis parsisiųsti niekada nebandė, bet siuntų ar kurjerių paslaugas teikiančių įmonių paslaugomis pasinaudoti tenka norint gauti geriausias detales.

„Esu siuntęsis apdailos, pakabos dalių automobiliui, ratlankių, nes jei tik automobilis retesnis, viską, ko norisi ir ko reikia, rasti Lietuvoje – neįmanoma. Kitas dalykas tas, kad nors užsienyje reikalingų dalių rasti nesudėtinga, kur kas sunkiau atrasti, kas gali jas atvežti,“ – sako M. Pūtys.

„Kalbant apie automobilio dalių siuntimąsi, greičiausiai tai niekada neapsimoka, ypač, kai palygini, kiek dalys kainuoja ten, iš kur jas perki, ir kiek jos pabrangsta, kol atsiveži. Tačiau alternatyvų nėra, tad – kas belieka. Sunku suskaičiuoti, kiek yra atsisiųsta žibintų, aptakų ir kitų detalių ir, nepaisant kainos, vis tiek naudojausi kurjerių tarnybomis Įprastu paštu esu siuntęsis vos kelias dalis, tačiau nepatiko ilga siuntinio keliavimo trukmė“, – aiškina Selmas Adomonis.

Taigi, automobilių dalys, tiek siuntų siuntimo platformos ekspertų, tiek dažnai siuntų bei kurjerių paslaugomis besinaudojančių automobilių entuziastų teigimu, gana laisvai keliauja iš šalies ir į ją. Tačiau siunčiat įvairias didelių gabaritų dalis, susiduriama su apribojimais – tai per didelės, tai per sunkios, tai pavojingos ir nesiunčiamos visai. Taip ir baigiasi spėlionės – nors naudojantis siuntų ar kurjerių paslaugas teikiančiomis įmonėmis daug automobilio dalių galima atsisiųsti, tačiau visgi dėl didelių rėmo matmenų, viso automobilio dalimis atsisiųsti nepavyktų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
2.8750

Lietuvių įpročiai nustebino: po avarijos skambina ne 112, o antrajai pusei (19)

Kelyje patyrę eismo nelaimę Lietuvos vairuotojai pirmiausia apie ją praneša ne skubios pagalbos...

Taksi vairuotoja iš Sirijos savo pavyzdžiu rodo, kad moterys moka vairuoti (2)

Damasko gatvėse nuo koronaviruso pandemijos pradžios galima išvysti taksi vairuojančią Kinaną al...

Techninėje apžiūroje kilo įtarimų: vienoje stotyje – „baltas lapas“, kitur – tvarkingas automobilis (196)

Savo automobilius kruopščiai prižiūrintys vairuotojai į techninę apžiūrą ( TA ) važiuoja...

Vairuotojai į duobes pramušinėja karterius, savivaldybė remonto nežada – prašo vairuoti atsargiau (28)

Vairuotojų gerove susirūpinęs kaunietis socialiniame tinkle pasidalijo vėlų vakarą Kapsų...

Kinijoje gaminami „Tesla“ automobiliai bus eksportuojami į Europą

Pirmadienį Jungtinių Amerikos Valstijų automobilių gamintoja „ Tesla “ pranešė, kad...

Top naujienos

Vyro pinigai liko įkalinti banke: sąskaitą užblokavo, bet mokesčius skaičiuoja (11)

Verslininkas Gytautas papasakojo apie situaciją, kurioje atsidūrė jo banko sąskaitoje laikomi...

Profesorius Kasiulevičius išvardijo 9 punktus, kaip Airija kovoja su koronavirusu: rezultatai kalba patys už save (215)

Gydytojas, profesorius Vytautas Kasiulevičius savo Feisbuko paskyroje šeštadienį pasidalino...

Naujas rekordas: Lietuvoje – 1001 koronaviruso atvejis, 8 žmonės mirė papildyta (756)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) informuoja, kad per praėjusią parą Lietuvoje...

VRK nagrinėjo LLRA-KŠS skundą dėl Tapino iniciatyvų: leidinį pripažino neigiama politine reklama (43)

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) šeštadienį vertino Lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų...

2 daktarai teigia: tikroji širdies ligų priežastis – ne cholesterolis

Leidykla „Briedis“ pristato dviejų garsių daktarų – sertifikuoto mitybos specialisto Jonny...

Kaunas imasi ypatingų priemonių: prie kapinių budės pareigūnai, bus tikrinamas ir verslas (5)

Kauno miesto savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos skyriaus specialistai drauge su...

Dėl mįslingų susirgimų galvas kraipo net geriausi JAV mokslininkai: pėdsakai veda į Kremlių (339)

Pradedant 2016 metais JAV diplomatai ir CŽA agentai, dirbantys užsienyje, įskaitant Kubą ir...

„Žalgiris“ – saviizoliacijoje, koronavirusas nustatytas Jokubaičiui (128)

Šeštadienį Kauno „Žalgirį“ pasiekė žinia, kad Roko Jokubaičio COVID-19 testo rezultatas...

Gyventojai nerimauja dėl šildymo sąskaitų: radiatoriai „pleška“, administratoriaus neprisišauksi (32)

Nesklandumai pradedant šildymo sezoną gali pasireikšti ne tik nešylančiais, bet ir pernelyg...

Koronaviruso kelius stebintis pareigūnas perspėja: Vėlinių laikas – lyg tiksinti bomba (245)

Didieji Lietuvos miestai, Vyriausybės nutarimu, vėl gyvena karantino ritmu. Nacionalinio...

|Maža didelių žinių kaina