aA
Ketvirtadienio vakarą finišavo tris dienas trukęs „Neste Eko ralis 2018“, kurį kartu su partnere UAB „Neste Lietuva“ surengė VšĮ „Saugus ratas“. Jo dalyviai visų trijų Baltijos šalių keliais nuvažiavo 1940 kilometrų.
„Neste Eko ralis 2018“
© Vytauto Pilkausko nuotr.

Tai buvo jubiliejinis, jau 15-tas „Saugaus rato“ rengiamas eko ralis. Šįkart jis buvo skirtas trijų broliškų respublikų valstybingumo šimtmečiams.

„Ar rasime daug vairuotojų, gebančių bendro naudojimo, miestų gatvėmis ir užmiesčių keliais, asfalto ir žvyro danga įveikti bemaž 2000 kilometrų sunaudojant mažiau nei 70 litrų degalų?“ – ralio nugalėtojų ir prizininkų pagerbimo vakare klausė renginio organizatorius, VšĮ „Saugus ratas“ vadovas Valdas Juozas Vilūnas.

„Neste Eko ralio 2018“ laimėtojai, „Peugeot Eco“ komandos atstovai Artūras Žukas ir Dalius Truska su „Peugeot 208“ automobiliu, turinčiu 1,6 litro darbo tūrio dyzelinį variklį, šį atstumą nuvažiavo sudeginę tik 69,23 litro degalų. Nugalėtojų kuro sąnaudos 100 kilometrų kelio – vos 3,58 litro dyzelino.

Tai iš tiesų fantastiškas rezultatas. Ko reikia, jog ne tik ekonominių ralių nugalėtojai, bet ir mes visi važinėtume taip taupiai, už ką mums nuoširdžiai padėkotų ne tik nuosava piniginė, bet ir mažiau teršiama aplinka?

„Labai nedaug. Gero automobilio, gero šturmano ir kasdieninių pastangų važinėti taupiai, o tuo pačiu ir saugiai“, – sako trečiąjį eko ralį iš penkių, kuriuose dalyvavo, laimėjęs A. Žukas.

Kolegų vadinamas ekonomiško vairavimo virtuozu Artūras kasdien vairuoja „Škoda Superb Greenline“ universalą, o su juo ir kitais automobiliais kasmet nuvažiuoja maždaug po 25 tūkst. kilometrų. Ralio nugalėtojas suskaičiavo, jog vairuodamas ekonomiškai jis per metus sutaupo vidutiniškai po 2 tūkst. eurų ir visur suspėja.

„Neste Eko ralio“ nugalėtojams įteiktas pereinamasis, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ įsteigtas prizas, specialios „Neste“ dovanos ir naujausių „Bridgestone“ padangų komplektas.

Ralio čempionai laimėjo ir ED4 (automobilių, turinčių dyzelinius variklius) įskaitą.

Antrąja bendrosios įskaitos vieta ir pirmąja EH (hibridinių) klasėje džiaugėsi irgi jau ne pirmame eko ralyje dalyvaujantis jungtinės „Auresos-15min“ komandos Mariaus Goštauto ir Tomo Markelevičiaus ekipažas.

Antrieji prizininkai, vairuodami 2017 m gamybos „Toyota Prius“, tą patį atstumą įveikė sudeginę 80,74 litro (4,18 litro 100 kilometrų) benzino.

Trečiąjį bendrosios įskaitos nugalėtojų pakylos laiptelį ir antrąjį ED4 klasėje užėmė UAB „Moller Auto“ komandos atstovai Giedrius Jasonas ir Giedrius Zakalskis, kurie su 2,0 litro darbo tūrio dyzelinį variklį turinčiu „Volkswagen Passat“ 100 kilometrų sudegino 4,38 litro, o visą 1940 kilometrų atstumą nuvažiavo su 84,69 litro dyzelino.

Eko ralyje dalyvavo du šios komandos ekipažai.

Išlydėdamas juos į varžytuves bendrovės vadovas Tomas Deržanauskas sakė, jog pagal šiame trijų dienų maratone pasiektus rezultatus jie galėsią informuoti savo potencialius pirkėjus apie tikrąjį šių automobilių „apetitą“ degalams.

Audrius Gružinskas ir Balys Griškevičius vairavo šių metų gamybos „Volkswagen Passat“, kurio ratus suko 1,4 litro darbo tūrio benzininis variklis ir bendrojoje įskaitoje buvo penkti, o E1 (benzininių) klasėje – pirmi. Jie 100 kilometrų sudegino tik 4,65 litro benzino.

Tokie rezultatai ne pirmo lengvumo ir anaiptol ne miniatiūriniams „Passatams“ – tikrai puikus rezultatas.

ED4 klasėje trečią vietą užėmė dar vienas „Peugeot Eco“ Renatos Odinienės ir Vitalijaus Eidimto ekipažas, vairavęs „Peugeot 308“ automobilį, kurio „apetitas“ 100 kilometrų – 4,43 litro dyzelino.

Benzininių automobilių E1 klasėje antri liko irgi nuolatiniai tokių eko ralių dalyviai – „Suzuki auto“ ekipos atstovai Rimgaudas Statnickas su Rimantu Pukėnu, vairavę visų keturių ratų pavarą turintį „Suzuki Ignis“, kurio 1,3 litro darbo tūrio variklis 100 kilometrų sunaudojo 4,90 litro benzino.

Treti šioje klasėje liko radviliškiečiai Vidas Krukauskas su Andriumi Bložniu, vairavę „Nissan Pulsar“, kurio ratus suko 1,2 litro benzininis variklis, 100 kilometrų sudeginęs 5,32 litro benzino.

Nors taupaus vairavimo entuziastų veiduose ralio finiše galėjai įžvelgti nuovargio šešėlį, tačiau niekas neskubėjo atsisveikinti.

„Darbo buvo į valias, neabejotinai tai buvo sunkiausias iš visų 15-os „Saugaus rato“ surengtų ralių, tačiau maratoninė distancija leido pasitikrinti strategijos ir taktikos veiksmingumą“, – kalbėjo ne vieno tokio ralio dalyvis R. Statnickas.

Jam pritarė ir Povilas Taletas, pernai rudenį laimėjęs analogišką ralį, o šįkart likęs šalia prizininkų pakylos. Jis su Luku Marcinkevičiumi vairavo irgi visais keturiais ratais varomą „Nissan Qashqai“.

„Nors ralis buvo sunkus, tačiau neabejotinai tai įdomiausios varžybos, leidžiančios pasitikrinti jėgas ir ryškiai atskleidžiančios spragas. Taigi, tobulėti dar yra kur. Net ir nugalėtojams“, – tvirtino Povilas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Profesionalus fotografas į policijos automobilius žvilgtelėjo kitaip – tokių jų dar nematėte (68)

Policijos tarnybinius automobilius matome kasdien. Tačiau ne kasdien pro savo fotoaparato ieškiklį...

Klasikinių automobilių gerbėjai metus užbaigė kalendoriumi: puslapiuose – nuo „Cadillac“ iki GAZ

Automobilių entuziastai neretai yra linkę metus įprasminti įvairiai. Pavyzdžiui, senovinių...

Beprotiškas lietuvio iššūkis – motociklu važiuos ten, kur dėl šalčio net bijoma užgesinti variklius (64)

Karolis Mieliauskas , motociklininkas iš Druskininkų, pasiruošęs dviem ratais nuvažiuoti ten,...

Massa lenktyniavo su 350 km/h greičiu skriejančiu sakalu (7)

F. Massa savo pasiruošimą pereiti į „Formulę E“ ir pasirengimą lenktynėms sutvirtino...

Kaunietis garaže slepia itin retą „Mercedes-Benz“ – tokių pasaulyje tik du (164)

„Parduosiu, jei reikės širdį ar kitą organą pirkti“, – juokiasi Stanislovas Bartkevičius,...

Top naujienos

Nepilnametės išžaginimas mokyklos personalo nesukrėtė: visos jos čia tokios (160)

Stūmė, spyrė kojomis, kando. Prievartautojas atsitraukė, tačiau grįžo ir su visa jėga...

Praėjus 32 metams po mažamečių nužudymo trūko žudiko kantrybė teisme paskelbta siaubą keliančių nuotraukų (23)

Didžiojoje Britanijoje paskelbtas nuosprendis didžiulio atgarsio visuomenėje sulaukusioje byloje:...

Žemė atakuoja Marsą: mokslininkai papasakojo, kokie pavojai tyko žmonių Raudonojoje planetoje (23)

Turbūt daugelis matėte filmų apie taikius Žemės gyventojus atakuojančius agresyvius marsiečius....

Ne visi pedagogai verti šio vardo: šaukštas deguto sugadino medaus statinę (57)

Įžengusius į kabinetą rimtomis akimis nužvelgia trys iškiliausi Lietuvos partizaninių kovų...

Vytautas Landsbergis: negalima žiūrėti į gerovę tik iš ekonominės perspektyvos (2108)

Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) garbės pirmininkas,...

Kristina susirūpino, ką valgo, kai smarkiai susirgo: pakeitusi kelis dalykus, dabar jaučiasi puikiai (19)

Vilnietė Kristina Bondar sveika mityba susidomėjo stipriai sušlubavus sveikatai. Moteris buvo...

7 raudonosios arbatos privalumai (3)

Raudonoji ( rooibo s) arbata – tai raudonoji žolelių arbata, gaminama iš fermentuotų...

Štai kas sužlugdo santykius per atstumą (12)

Net trejus metus bendravome būdami toli vienas nuo kito. Dabar tie santykiai per atstumą jau...

Esate žema ir putlių formų? Pravers šie laiko patikrinti stiliaus patarimai (23)

Jeigu esate apvalaus kūno sudėjimo ir vos 163 centimetrų ūgio ar dar mažesnė, tuomet jums...

Kai skyrybos neduoda ramybės: kaip pamiršti buvusį mylimąjį? (11)

Santykių pabaiga niekuomet nėra lengva – ir tuomet, kai antra pusė nusprendžia išsiskirti su...