aA
Ketvirtadienio vakarą finišavo tris dienas trukęs „Neste Eko ralis 2018“, kurį kartu su partnere UAB „Neste Lietuva“ surengė VšĮ „Saugus ratas“. Jo dalyviai visų trijų Baltijos šalių keliais nuvažiavo 1940 kilometrų.
„Neste Eko ralis 2018“
„Neste Eko ralis 2018“
© Vytauto Pilkausko nuotr.

Tai buvo jubiliejinis, jau 15-tas „Saugaus rato“ rengiamas eko ralis. Šįkart jis buvo skirtas trijų broliškų respublikų valstybingumo šimtmečiams.

„Ar rasime daug vairuotojų, gebančių bendro naudojimo, miestų gatvėmis ir užmiesčių keliais, asfalto ir žvyro danga įveikti bemaž 2000 kilometrų sunaudojant mažiau nei 70 litrų degalų?“ – ralio nugalėtojų ir prizininkų pagerbimo vakare klausė renginio organizatorius, VšĮ „Saugus ratas“ vadovas Valdas Juozas Vilūnas.

„Neste Eko ralio 2018“ laimėtojai, „Peugeot Eco“ komandos atstovai Artūras Žukas ir Dalius Truska su „Peugeot 208“ automobiliu, turinčiu 1,6 litro darbo tūrio dyzelinį variklį, šį atstumą nuvažiavo sudeginę tik 69,23 litro degalų. Nugalėtojų kuro sąnaudos 100 kilometrų kelio – vos 3,58 litro dyzelino.

Tai iš tiesų fantastiškas rezultatas. Ko reikia, jog ne tik ekonominių ralių nugalėtojai, bet ir mes visi važinėtume taip taupiai, už ką mums nuoširdžiai padėkotų ne tik nuosava piniginė, bet ir mažiau teršiama aplinka?

„Labai nedaug. Gero automobilio, gero šturmano ir kasdieninių pastangų važinėti taupiai, o tuo pačiu ir saugiai“, – sako trečiąjį eko ralį iš penkių, kuriuose dalyvavo, laimėjęs A. Žukas.

Kolegų vadinamas ekonomiško vairavimo virtuozu Artūras kasdien vairuoja „Škoda Superb Greenline“ universalą, o su juo ir kitais automobiliais kasmet nuvažiuoja maždaug po 25 tūkst. kilometrų. Ralio nugalėtojas suskaičiavo, jog vairuodamas ekonomiškai jis per metus sutaupo vidutiniškai po 2 tūkst. eurų ir visur suspėja.

„Neste Eko ralio“ nugalėtojams įteiktas pereinamasis, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ įsteigtas prizas, specialios „Neste“ dovanos ir naujausių „Bridgestone“ padangų komplektas.

Ralio čempionai laimėjo ir ED4 (automobilių, turinčių dyzelinius variklius) įskaitą.

Antrąja bendrosios įskaitos vieta ir pirmąja EH (hibridinių) klasėje džiaugėsi irgi jau ne pirmame eko ralyje dalyvaujantis jungtinės „Auresos-15min“ komandos Mariaus Goštauto ir Tomo Markelevičiaus ekipažas.

Antrieji prizininkai, vairuodami 2017 m gamybos „Toyota Prius“, tą patį atstumą įveikė sudeginę 80,74 litro (4,18 litro 100 kilometrų) benzino.

Trečiąjį bendrosios įskaitos nugalėtojų pakylos laiptelį ir antrąjį ED4 klasėje užėmė UAB „Moller Auto“ komandos atstovai Giedrius Jasonas ir Giedrius Zakalskis, kurie su 2,0 litro darbo tūrio dyzelinį variklį turinčiu „Volkswagen Passat“ 100 kilometrų sudegino 4,38 litro, o visą 1940 kilometrų atstumą nuvažiavo su 84,69 litro dyzelino.

Eko ralyje dalyvavo du šios komandos ekipažai.

Išlydėdamas juos į varžytuves bendrovės vadovas Tomas Deržanauskas sakė, jog pagal šiame trijų dienų maratone pasiektus rezultatus jie galėsią informuoti savo potencialius pirkėjus apie tikrąjį šių automobilių „apetitą“ degalams.

Audrius Gružinskas ir Balys Griškevičius vairavo šių metų gamybos „Volkswagen Passat“, kurio ratus suko 1,4 litro darbo tūrio benzininis variklis ir bendrojoje įskaitoje buvo penkti, o E1 (benzininių) klasėje – pirmi. Jie 100 kilometrų sudegino tik 4,65 litro benzino.

Tokie rezultatai ne pirmo lengvumo ir anaiptol ne miniatiūriniams „Passatams“ – tikrai puikus rezultatas.

ED4 klasėje trečią vietą užėmė dar vienas „Peugeot Eco“ Renatos Odinienės ir Vitalijaus Eidimto ekipažas, vairavęs „Peugeot 308“ automobilį, kurio „apetitas“ 100 kilometrų – 4,43 litro dyzelino.

Benzininių automobilių E1 klasėje antri liko irgi nuolatiniai tokių eko ralių dalyviai – „Suzuki auto“ ekipos atstovai Rimgaudas Statnickas su Rimantu Pukėnu, vairavę visų keturių ratų pavarą turintį „Suzuki Ignis“, kurio 1,3 litro darbo tūrio variklis 100 kilometrų sunaudojo 4,90 litro benzino.

Treti šioje klasėje liko radviliškiečiai Vidas Krukauskas su Andriumi Bložniu, vairavę „Nissan Pulsar“, kurio ratus suko 1,2 litro benzininis variklis, 100 kilometrų sudeginęs 5,32 litro benzino.

Nors taupaus vairavimo entuziastų veiduose ralio finiše galėjai įžvelgti nuovargio šešėlį, tačiau niekas neskubėjo atsisveikinti.

„Darbo buvo į valias, neabejotinai tai buvo sunkiausias iš visų 15-os „Saugaus rato“ surengtų ralių, tačiau maratoninė distancija leido pasitikrinti strategijos ir taktikos veiksmingumą“, – kalbėjo ne vieno tokio ralio dalyvis R. Statnickas.

Jam pritarė ir Povilas Taletas, pernai rudenį laimėjęs analogišką ralį, o šįkart likęs šalia prizininkų pakylos. Jis su Luku Marcinkevičiumi vairavo irgi visais keturiais ratais varomą „Nissan Qashqai“.

„Nors ralis buvo sunkus, tačiau neabejotinai tai įdomiausios varžybos, leidžiančios pasitikrinti jėgas ir ryškiai atskleidžiančios spragas. Taigi, tobulėti dar yra kur. Net ir nugalėtojams“, – tvirtino Povilas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Benzingalviams siūlo pamėginti išlaikyti 450 AG egzaminą (5)

450 arklio galių, 600 Nm maksimalus sukimo momentas ir 3,9 sekundės nuo 0 iki 100 km/val. Paprastai...

Inžinerijos triumfas: kaip „Mercedes-Benz 190“ ilgiau nei savaitę važiavo 250 km/val. greičiu (10)

1982 metais inovatyvioji Vokietijos automobilių pramonės bendrovė „ Mercedes-Benz “ pristatė...

Kauną istorinės technikos gerbėjai vienai dienai sugrąžino į praeitį: užplūdo gatves (1)

Tai, kad istorinės technikos gerbėjai sunkiai susitaiko su įvairiais ribojimais, puikiai...

Startuoja naujiena televizijos eteryje – „Lietuvos greičiausi“

Profesionalūs lenktynininkai ieško greitesnių už save: kuri garsenybė geriausiai įveiks trasą,...

Automobilis cypsi, girgžda, traška ar palieka dėmes – 13 dalykų, kuriuos šie simptomai gali reikšti (14)

Per užsienio kalbos pamokas, internetiniuose kursuose arba dalyvaujant tarptautiniuose komunikavimo...

Top naujienos

Statė namą sau, bet neliko nepastebėtas didelio koncerno: lietuvio būsto idėja sulaukė pasisekimo (24)

Tomui Petrauskui – 26-eri, tačiau jis šiandien savomis rankomis stato modulinius ekologiškus...

Dėl Europos Sąjungos „pietiečių“ ima kelti nepatogius klausimus: išvardijo visas nuodėmes (74)

Briuselyje dauguma sutaria, kad reikalingas bendras atsakymas į pandemijos sukeltą ekonominę...

Istorija kartojasi: tūkstančiai gyvūnų rūšių masiškai ieško šaltesnio klimato – juda link išnykimo

Niekam ne paslaptis, kad pasaulinis atšilimas skatina daugybę gyvūnų visame pasaulyje palikti...

30 eurų vertės pirkinys kaunietį pavertė ginklų kontrabandininku (133)

Įstatymų neišmanymas ir nedėkingai susiklosčiusios aplinkybės karo istorija besidomintį...

Vokiečių spauda: šalies neonaciai sukarintus mokymus atlieka Rusijoje (64)

Dešiniosios pakraipos ekstremistai iš Vokietijos lavinti kovinių įgūdžių vysta į Rusiją ,...

Po baisios avarijos vaikinas liko neįgaliu – gydytojos žodžiai pakreipė jo gyvenimą ypatinga linkme (9)

Mano vardas – Artūras Tūrė Žilis. Norėčiau pasidalinti savo istorija ir tikiuosi, kad ji...

Jurbarko krašto gamtos ir architektūros lobiai: kelionė paliks neišdildomus įspūdžius (27)

Jei visus gražiausius Lietuvos kampelius būtų galima sudėti į vieną didelę knygą, Jurbarko...

Europa dėl Kinijos pasiekė lūžio tašką: dabar viskas keičiasi (173)

Europos santykiai su Kinija iš blogų tampa dar blogesniais. Pekino sprendimas Honkonge...

Naujausia informacija apie užsikrėtusius koronavirusu: susirgęs logistikos įmonės darbuotojas lankėsi pas odontologą papildyta (443)

Šeštadienį prieš pietus Sveikatos apsaugos ministerija skelbia apie naujus koronaviruso Lietuvoje...

|Maža didelių žinių kaina