Verslininkai siekia Šiaulių P. Cvirkos gatvės atkarpą pakeisti iš vienos eismo krypties į dviejų. Miesto valdžia aktyviai palaiko šią iniciatyvą, neva verslas už tai savo lėšomis rekonstruos gatvę.
© "Šiaulių naujienų" nuotr.

Tačiau gyventojai stoja piestu prieš tokius sprendimus ir grasina piketais. Buvę miesto vadovai, kurių sprendimu ši gatvės atkarpa prieš beveik penkiasdešimt metų buvo perdaryta į vienos krypties eismo, tokius dabartinės valdžios siūlymus vadina gryniausia nesąmone ir pataikavimu verslui.

Pristatė planą

Trečiadienį gyventojams ir suinteresuotų įmonių bei organizacijų atstovams Savivaldybėje buvo pristatytas planas dėl P. Cvirkos gatvės atkarpos tarp Tilžės ir Žemaitės gatvių rekonstrukcijos. Kaip jau skelbta anksčiau, šią atkarpą rekonstruoti savo lėšomis nori greta esančio prekybos centro savininkai mainais už tai, jei Savivaldybė įteisins šioje atkarpoje eismą dviem kryptimis.

Reikėtų prisiminti, kad prieš maždaug penkiasdešimt metų tuometinė miesto valdžia, kuriai atstovavo Šiaulių garbės piliečiai Kazimieras Šavinis ir Zenonas Sabalys, priėmė sprendimą padaryti minėtoje gatvės atkarpoje bei lygiagrečiai einančioje Vytauto gatvės atkarpoje vienos krypties eismą. Tai buvo susiję su sprendimu uždaryti Vilniaus gatvę ir joje įrengti pėsčiųjų bulvarą, tokiu būdu išsprendžiant eismo srautų nukreipimą iš Vilniaus gatvės miesto centre. Vėliau iš Šiaulių patirtį perimdami ir pėsčiųjų bulvarą vietoje automobilių gatvės formuodami Kauno valdininkai taip pat greta dabartinės Laisvės alėjos esančiose gatvėse įvedė vienos krypties eismą, kuris liko iki šiol.

Nuomonės nekeitė

Pristatyme užvirė aistros – pasipiktinę gyventojai žėrė priekaištus valdžiai, kad ši neatsiklausė gyventojų nuomonės ir stumia šį projektą jėga, o buvę Savivaldybės administracijos vadovai priekaištavo dabartiniams, kad anksčiau toks verslininkų planas buvo atmestas. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Romanas Kančauskas, turintis miesto inžinerijos išsilavinimą, viso pristatymo metu laikėsi nuomonės, kad toks sprendimas yra naudingas.

„Ankstesnė miesto valdžia padarė klaidą, leisdama šiam prekybos centrui įsikurti tokioje vietoje. Tad dabar verslas atidirbinėja už padarytus blogumus, padarydamas miestui naudą ir sutvarkydamas gatvę savo lėšomis. Jeigu kažkas nemato toliau savo kiemo interesų, tai yra negerai. Atrodo, kad visame mieste tai bus pirmoji dviejų krypčių eismo gatvė“, - savo nuomonės net ir po gyventojų priekaištų nekeitė R. Kančauskas.

Žmonės pasipiktinę

Šalia tos gatvės gyvenantys žmonės piktinosi, kad apie pristatymą sužinojo likus dienai iki pristatymo (skelbimai daugiabučiuose buvo iškabinti antradienį), o ir jų nuomonės nelabai paisoma – susitikimas nebuvo protokoluojamas, tai reiškia, kad susitikimas buvo tik nieko nelemianti diskusija.

Ir net po susitikimo R. Kančauskas tikino, kad vis tiek pritaria šiam siūlymui ir siūlys teikti miesto Tarybai sprendimo projektą. Į tai reaguodami gyventojai pažadėjo ateiti prie Savivaldybės su plakatais ir surinkti parašus. „Stengiatės dėl verslininkų, ar dėl žmonių?“ - teiravosi šiauliečiai. „Būtent dėl žmonių tai ir darome“, - atsakė R. Kančauskas, sulaukdamas susirinkusiųjų juoko.

Z. Sabalys turėjo tik vieną klausimą. „Kas moka už šio projekto įgyvendinimą: Savivaldybė ar verslininkai? Verslininkai? Tada viskas aišku“, - ranka numojo Z. Sabalys. „Reikia gerbti žmones, beveik dvi kartos jau užaugo, visi pripratę prie tokio eismo formavimo šioje gatvėje. Jeigu jis bus pakeistas, kils sumaištis“, - dienraščiui „Šiaulių naujienos“ po susitikimo teigė miesto inžinerijos išsilavinimą bei patirtį turintis politikas.

Panašiai kalbėjo ir gyventojai – šalia yra vaikų darželis, per šią gatvę vaikai eina į greta esančias mokyklas. „Vaikai gulės ligoninėse, partrenkti automobilių, kils avarijos“, - neabejojo vienas žurnalistų kalbintas P. Cvirkos gatvėje gyvenantis šiaulietis.

Papildomos išlaidos

Projekto rengėjai siūlo paplatinti gatvę iš abiejų pusių po 75 cm. Tokio paplatinimo neva užtektų, kad nereikėtų kirsti prie gatvės augančių medžių, užtektų vietos ir pasistatyti automobilius iš abiejų pusių. Greta esančių daugiabučių gyventojai tokius pareiškimus vadina nesąmonėmis.

„Kai statė tą prekybos centrą, iškirto visus medžius, reikėjo to ar nereikėjo. Jau dabar automobiliai važinėja arti namų, langų neįmanoma atsidaryti. Kas bus, kai išplatinsite kelią ir paleisite eismą dviem kryptimis? Kaip reikės iš kiemų išvažiuoti, jei jau dabar iš A. Mickevičiaus gatvės rytais neįmanoma išsisukti?“ - piktinosi žmonės.

Plano rengėjai bandė įtikinti, kad padarius dviejų krypčių eismą nereikės sukti ratais, norint iš vienos vietos patekti į kitą. Tačiau čia pat buvo sukritikuoti – važiavimo ratu išvengti vis tiek nepavyks dėl padidėjusių srautų. Atkreiptas dėmesys ir į tai, kad jeigu bus pakeistas eismas P. Cvirkos gatvėje, reikės rekonstruoti lygiagrečiai einančią Vytauto gatvės atkarpą. „O tai bus daroma iš Savivaldybės biudžeto“, - neabejojo buvę Administracijos darbuotojai.

Rekonstrukcija preliminariai kainuos apie 1 mln. litų. Savivaldybei reikėtų už trečdalį milijono litų sutvarkyti pėsčiųjų šaligatvius. Verslininkai žada tvarkyti tik gatvę.

Šiaulių naujienos
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

99 metų istorija glaustai: įdomiausi faktai apie britų aristokratą „Bentley“ (2)

„Sukurti gerą, greitą, geriausią savo klasėje automobilį“ – tokią misiją sau iškėlė...

Automobilių ratlankių mados: verta investuoti į originalius ar pakanka kopijų? (7)

Ratlankiai automobiliui yra kaip batai žmogui. Jie parodo vairuotojo požiūrį į automobilį,...

Skirtingi „Neste Eko ralio 2018“ dalyvių tikslai (2)

Antradienį bus duotas startas „Neste Eko raliui 2018“, kurio bemaž 2000 km maršrutas nusidrieks...

Fantazijai nėra ribų: žinoma gamintoja patentavo automobilį su karusele (7)

Įvairūs automobilių gamintojai ir toliau fantazuoja, ko galės imtis, kai autonominės...

Elonas Muskas kreipėsi į „Tesla“ darbuotojus laišku: sveikas protas yra aukščiau bet kokių taisyklių (10)

Ar mandagu padėti ragelį viduryje pokalbio, jei jaučiate, kad jis niekur nejuda? O išeiti iš...

Top naujienos

Dėl siūlomos pensijų reformos vieniems atlyginimas padidės, kitiems – sumažės (55)

Jeigu valdantieji iš tiesų pakeis pensijų kaupimo tvarką, dalies gyventojų atlyginimas į rankas...

„Sofos“ ūkininkus medžios naujomis taisyklėmis (41)

Prasidėjęs pasėlių deklaravimas gali dar labiau atsijoti vadinamuosius „sofos“ ūkininkus....

Toronte į pėsčiuosius rėžėsi mikroautobusas: 10 žmonių žuvo, dar 15 sužeista atnaujinta 7:47 (79)

10 žmonių žuvo ir dar 15 buvo sužeista po to, kai judrioje sankryžoje Toronte į pėsčiuosius...

Mokslininkai pastebėjo neįprastą gamtos reiškinį prie Norvegijos fjordų, kur per karą slėpėsi įspūdingas vokiečių laivas (5)

„Tirpitz“ buvo vienas iš dviejų vokiečių „Bismarck“ klasės laivų Antrajame pasauliniame...

Naujausios tendencijos: išmanūs bus ne tik telefonai, bet ir namai (2)

Netrukus Lietuvoje bus pristatyta dar tik bandoma balsu valdoma išmaniųjų namų sistema. Kol kas...

Rusijai paskelbtos JAV sankcijos smogė ir Latvijai (61)

Rusijos verslininkams paskelbtos JAV sankcijos padarė neigiamą įtaką Latvijos bankų sistemai...

TOP 5 Makaliaus naudojami daiktai patogiai kelionei: kuriuos iš jų naudoji tu? (2)

Niekam nėra paslaptis, kad keliauti man tenka labai daug, o aš tuo labai džiaugiuosi, žinoma!...

Legendiniam modeliui Twiggy jau 68-eri: kaip ji atrodo prabėgus penkiems dešimtmečiams nuo karjeros pradžios? (1)

7-ojo dešimtmečio dievaitė Twiggy ruošiasi minėti 50 metų mados pramonėje sukaktį ir teigia,...

Garsus lenktynininkas nukreipė žvilgsnį į „CityBee“ taranuotą pavėžėtojo automobilį: kilo įtarimų (22)

Sekmadienio paryčiais Vilnių sukrėtė skaudi avarija – girto vairuotojo vairuojamas išnuomotas...

Orai: į šalį atklys nemalonūs reiškiniai (7)

Ilgą laiką lepinę orai subjurs. Pavasaris artimiausiu metu bus vėjuotas ir vėsus, dažnai...