Hibridiniai vilkikai

Jau 1983 m. „MAN“ pradėjo ieškoti taupesnių kuro sprendimų sunkiajam transportui. Iki šiol tas darbas tęsiasi. Vienas iš sėkmingiausių vokiečių gaminių – hibridinis „TGL 12.220 Hybrid“. Tiesa, kol kas dar negaminamas masiškai, tačiau tai tik laiko klausimas, nes techninės charakteristikos yra daug žadančios.

Šis vilkikas turi dyzelinį 220 AJ variklį atitinkantį „EEV“ ekologiškumo standartą ir elektrinį variklį, kurio galia 60 kW. Tokia variklių kombinacija padeda sutaupyti apie 15 % kuro.

Pagerintas dizainas – mažesni energijos poreikiai

Skirtingai nei dauguma konkurentų, kurie aktyviai ieško alternatyvių energijos šaltinių, „MAN“ skiria didelį dėmesį jau egzistuojančioms technologijoms ir aspektams gerinti. Kaip pavyzdį galima paimti „MAN Concept S“. Vien tik dėl aerodinamikos pakeitimų, kurie padaryti po ilgų bandymų aerodinaminiame tunelyje.

Šis vilkikas kartu su aerodinamine puspriekabe sutaupytų 25 proc. kuro ir išmestų į aplinką lygiai tiek pat mažiau CO2. Toks prototipas šiek tiek viršija Europos Sąjungos numatytus maksimalius ilgio reikalavimus transporto priemonei. Tačiau tikimasi, kad ateityje bus leista naudoti tokio tipo transporto priemones.

Kuro sąnaudų kontrolė

Kaip vieną iš prioritetinių aspektų, siekiant sutaupyti kuro, „MAN“ išskiria svarbų vairuotojų vaidmenį. Siekiant tobulinti jų įgūdžius ir išmokyti maksimaliai taupyti kurą, sukurti kursai „MAN ProfiDrive“.

Kursų metu vairuotojams paaiškinami faktoriai, daugiausiai lemiantys kuro suvartojimą. Dalyviai yra mokomi juos kontroliuoti ir tiksliai vertinti esant tam tikroms situacijoms. Ši programa startavo 1980 m. ir tęsiasi iki šių dienų. Praėjusiais metais šioje programoje dalyvavo 5700 vairuotojų. Šiuo metu tokie kursai yra įtraukti į „MAN TGX EfficientLine“ paketą ir kiekvienas perkantis tokį vilkiką, juos gauna nemokamai.

Produktų įvertinimas

2011 m. „MAN TGX 18.400“ gavo apdovanojimą „Žaliasis vilkikas 2011“. Mažos kuro sąnaudos ir emisija garantavo šiam vilkikui tokį įvertinimą. Kitas „MAN“ vilkikas „TGX 18.440 XLX“ šiame konkurse užėmė trečiąją vietą.