aA
Jeigu VOLVO įsivaizduojate kaip santūrų, saugų švedišką automobilį, tai istorinis BV 202 modelis jus gali išversti iš kojų.
Volvo BV 202
Volvo BV 202
© E.Babelio nuotr.

Tokį modelį aptikome visureigininko Audriaus Sutkaus garaže. Jis šį VOLVO prikėlė antram gyvenimui. O gal ir trečiam – kas ten žino. Juk nebe pirmos jaunystės modelis, gyvenęs toli gražu ne rožėmis klotą gyvenimą. Atvirkščiai – murkdytas ir trankytas ten, kur bet kokiam kitam, „žemiškam“ švediškam automobiliui seniai būtų galas atėjęs. Tačiau šiai transporto priemonei sadomazochizmas nebaisus – ji sukurta sunkiems darbams. Ir kai sakau „sunkiems“, omeny turiu nepakeliamus net daugumai specialiosios paskirties aparatų.

VOLVO BV 202 buvo sukurtas 1965 metais Švedijoje kariniams tikslams. Tiksliau, ypač sunkiomis sąlygomis, per gilų sniegą, pelkes ir kitas gamtos kliūtis gabenti kareivius arba įvairius krovinius sunkiai prieinamose vietose budintiems daliniams. Iš viso jame gali tilpti iki 12 žmonių komandą. Kabinoje sėdi vairuotojas ir tų laikų „komandyrius“, o priekaboje telpa 10 pėstininkų. Jis buvo naudojamas NATO pajėgų, Švedijos, Suomijos, Norvegijos, Kanados kareivių.

Galimybę važiuoti bet kur užtikrina visi keturi varantieji vikšrai, blokuojamas tarpašinis diferencialas. Priekiniai ir galiniai vikšrai sujungiami, be priekabos mašina gali važiuoti nebent tik tiesiai – hidraulika suka priekabą ir taip „užsuka“ patį BV 202.

Transporto priemonė gana lengva, sveria tik 3,5 tonos, todėl tikimybė įklimpti nedidelė. Mašiną pažinti spėjęs A. Sutkus sako, kad gilioje pelkėje šis daiktas galbūt kiek sunkokas, tačiau apipelkėjusiais miškais važiuoja be jokių problemų. Iš tiesų ji neskęsta, gali plaukti 5 km/h greičiu. Variklis visiškai sandarus, kaip ir kiti mazgai, į vidų patenkama tik per stogą.

Gamintojas nurodo, kad ši transporto priemonė gali kilti į 55 laipsnių statumo šlaitus. Žemas svorio centras leidžia per juos ropoti ir šonu, nebijant apvirsti. Taigi šiam VOLVO beveik nėra neįveikiamų vietų.

Mašinoje sumontuotas 2 litrų benzininis motoras, kurį galima rasti tokiuose įstabaus grožio švediškos klasikos modeliuose kaip VOLVO Amazon ar PV1800. 83 AG pasiekiantis motoras tais laikais lengviesiems automobiliams buvo pakankamas ir suteikė gana smagias dinamines savybes. Tačiau šis VOLVO su bet kokia dinamika stipriai susipykęs. Jis gali pasiekti tik 32 km/h greitį, vis dėlto jam to užtenka. Jo paskirtis – judėti bet kokiu paviršiumi, ką jis ir sugeba geriausiai.

Vis dėlto, atrodytų, nedidelio variklio degalų sąnaudos gali išgąsdinti. Audrius rėžia tiesiai šviesiai: „1 kilometras – 1 litras benzino. Su dviem 80 litrų degalų bakais galima nuvažiuoti apie 160 kilometrų.“

Valdyti BV 202 nėra sunku: „Jis valdomas kaip lengvasis automobilis. Aišku, posūkio skersmuo, siekiantis daugiau nei 40 metrų, ir kiti parametrai skiriasi nuo lengvojo automobilio, bet vairas apvalus, kaip mėgstu sakyti, pavaros jungiasi panašiai, lėtinančioji pavara – kaip visureigio, blokiruotė – taip pat, – pasakoja A. Sutkus. – Prižiūrėti jį taip pat nesunku. Konstrukcija – elementari, gesti irgi nelabai yra kam. Svarbu, kad varikliui būtų tiekiami degalai, veiktų visos žvakės ir elektros paskirstymas. Viskas uždara, vanduo į vidų patekti negali, taigi neturėtų niekas smarkiai nukentėti. Yra padangos, vikšrai guminiai, galima važinėti ir keliais.“

Praėjo daug metų, šie VOLVO jau atitarnavo armijoje, išėjo į pensiją ir po darbų tiesiant elektros tinklus bei prižiūrint dujotiekius Skandinavijoje. Dabar pagrindinė jų paskirtis – pramoga, džiaugsmas entuziastams.

Tokį aparatą galima užregistruoti kaip traktorių, o norint jį valdyti, reikia traktoriaus vairuotojo pažymėjimo. Tačiau realiai pagal formalią paskirtį nelabai kur yra jį panaudoti. Ne dėl to, kad kažkam netiktų, paprasčiausiai Lietuvoje nėra tokių neįžengiamų teritorijų, kur šis VOLVO galėtų bent kiek atsiskleisti. Jam reikia žiaurių, ypač atšiaurių sąlygų.

Todėl šis atjaunėjęs aparatas iškeliavo į Rusiją, kur vietiniams gyventojams padės prasibrauti iki dar nematytų vietovių. Rusijoje turtingi žmonės mėgsta tokius agregatus tuėti savo nuošaliose sodybose, važiuoti jais į medžioklę ar tiesiog prabangiai pasilinksminti.

VOLVO BV 202
Sukurtas 1965 m.
Kaina Apie 25 000 Lt
Maks. greitis 32 km/h
Degalų sąn. 100 l/100 km
Svoris 3 500 kg
Variklis 4 cil. benzininis, 2 l
Galia 83 AG

Keturi ratai
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – „Erelis“ (43)

Norint rasti įdomų ir išskirtinį automobilį, visiškai nebūtina jam išleisti šešiaženklių...

Auksarankis iš Lietuvos restauravo seną „Fiat“ kabrioletą: rezultatas pribloškiantis (21)

Senų automobilių restauravimas – didelio kruopštumo ir daugybės išmanymo reikalaujantis...

Sukūrė unikalų automobilį – „Formulės 1“ bolidas, kurį galite nusipirkti (6)

„Tour de Force“, geriau žinoma tiesiog kaip TDF, yra britų inžinerijos kompanija, kurianti...

Brangiai kainavusi istorija: kaip per 20 sekundžių „nužudyti“ sportinio BMW M2 variklį (82)

Sportiniai automobiliai pagaminti preciziškai, mat jų varikliai turi atlaikyti ypatingai dideles...

Lietuvis dvaro kluone sukaupė unikalią senovinių motociklų ir automobilių kolekciją (12)

Dar šešioliktą amžių menantį Babtyno dvarą per porą dešimtmečių Mindaugas Šventoraitis...

Top naujienos

Kęsto Komskio verslas žlunga nesumokėjęs našlaičiams (159)

Vilnietė Simona Kibirkštytė viena augina du mažus vaikus. Be tėvo juos paliko tragiška avarija,...

Pirkėjams rūpi ne tik kaina: už skandalus įmonės sumoka kritusiais pardavimo rodikliais (50)

Lietuviai skaito produktų etiketes, o specialūs produktų žymėjimai, tokie kaip „ekologiška“...

Gyvai / Specialisto patarimai perkantiems automobilius ir pokalbis apie Užgavėnes „Delfi rytas“

„Žiema, žiema, bėk iš kiemo“, – taip šiandien turėtume šūkauti, užsikąsdami ir...

Nuramino dėl Vilniuje įtarto koronaviruso atvejo: visi mėginiai neigiami (142)

Dėl koronaviruso tirto iš šiaurės Italijos grįžusio vyro mėginiai buvo neigiami, patvirtino...

Italija ištikta šoko, pirminio koronaviruso šaltinio nustatyti nepavyksta šalį krečia ir politikų rietenos (58)

Europoje kilusios koronaviruso bangos paliestoje Italijoje tolydžio plinta panika. Šalies...

Mirė Sausio 13-osios byloje kaltu pripažintas buvęs sovietų gynybos ministras (142)

Maskvoje mirė buvęs Sovietų Sąjungos gynybos ministras Dmitrijus Jazovas , pranešė Rusijos...

Koronavirusui skverbiantis į Europą, prognozuojamos pasekmės: Lietuvos ekonomikai tai atsilieps (40)

Lietuvos ekonomikai Kinijoje ir Šiaurės Italijoje siaučiančio koronaviruso pasekmės bus...

Ant suolo lemiamu metu paliktas Motiejūnas: Kinijoje gynybos principai kitokie (21)

Donato Motiejūno sugrįžimas į Lietuvos rinktinę nebuvo rožėmis klotas. Pasitelkęs savo...

The Economist

Vėl paverskime Europą nuobodžia! (1)

ES ginčijasi dėl smulkmenų ir džiaugiasi grįžusiu nuobodžiu stabilumu.

Bankai nespėja dalyti paskolų, tačiau NT analitikas ragina pradėti galvoti logiškai (68)

Ekonomistai jau kelerius metus viešojoje erdvėje kalba, kad gyvenimas Lietuvoje gerėja. Vienas iš...

|Maža didelių žinių kaina