aA
Ar nustebtumėte Rusijos gilumoje, netoli Japonijos jūros, pamatę automobilį su lietuviškos registracijos numeriais? Ir ne šiaip kokį, o senutėlį „Audi 80“, 10 tūkst. kilometrų nukeliavusį savo eiga. Būtent tokiai beprotiškai kelionei pasiryžęs lietuvis ne tik savarankiškai pasiekė Japonijos jūrą, bet, nusprendęs automobilį parduoti, pasiūlė potencialiam pirkėjui keliauti drauge.
Neįtikėtina lietuvio kelionė: su "bulka" įveikė visą Rusiją
© Asmeninins albumas

Susipažinkite: Edvinas Sabalys – automobilių sporto entuziastas, profesionalus „Tėvas Racing“ sportinio autombilių vairavimo mokyklos instruktorius. Rugpjūčio viduryje jis prisipažino, kad visuomet savu automobiliu norėjo nuvažiuoti kažkiek toliau nei Vakarų ar Pietų Europa, todėl nusprendė traukti į Rytus.

„Važiuosiu per visą Rusiją iki pat Japonijos jūros. Nuo Vilniaus turėtų būti apie 10 tūkst. kilometrų“, – draugams pranešė vaikinas.

„Drąsu“, – neslėpė kai kurie, pamatę, kokią transporto priemonę tokiai egzotiškai kelionei. Į Rusijos platybes E. Sabalys ryžosi leistis su 1992 m. laidos „bulka“ vadinamu „Audi 80“ modeliu.66 kW galios dyzelinį variklį turinčio automobilio rida perkopusi 582 tūkst., tačiau savininkas įtaria, kad ši – nebūtinai reali, gali būti ir kur kas didesnė.

Vaikinas susimontavo į automobilį sekimo įrangą, kad tai, kur jis yra, galėtų matyti bičiuliai ir gerbėjai, ir leidosi tolyn į Rytus.

Blogiausias kelias – Vilnius-Utena

Simboline pirmosios E. Sabalio kelionės dalies riba tapo siena, skirianti Europą nuo Azijos. Prisimindamas nuvažiuotus kilometrus keliautojas pasakojo, kad kelias – nuobodokas, o aplink vieni sunkvežimiai, kurie neretai vos per vos užkopia į aukštesnį kalną.

Neįtikėtina lietuvio kelionė: su "bulka" įveikė visą Rusiją
Neįtikėtina lietuvio kelionė: su "bulka" įveikė visą Rusiją
© Asmeninins albumas

„Tačiau keliai iš esmės – neblogi. Kol kas blogiausias kelias buvo Vilnius-Utena. Bet jau po truputį yra užuominų, kad priekyje laukia tikrai nekokie keliai“, – pirmus įspūdžius prisiminė vaikinas.

Kalbėdamas apie kelionės saugumą jis prisipažino, kad dar Lietuvoje buvo pasižadėjęs sau tamsoje nevažiuoti, o tolstant į rytus temti ėmė gerokai anksčiau nei įprasta Lietuvoje. Tad prisitaikant prie esamų sąlygų jis nusprendė keltis kaip įmanoma anksčiau, kad išnaudotų visą dienos šviesą.

Čia pat, beje, laukė ir pirmi kelionės nesklandumai, mat pradingo visi E. Sabalio išsisaugoti „Google Maps“ tarnybos žemėlapiai.

„Orientavausi vien pagal kelio ženklus“, – sakė jis.

Toliau nuo Maskvos prastesnės mašinos

Tolstant į Rytus, neslėpė E. Sabalys, vaizdas nedžiugino: „pelkės ir miškai, nieko daugiau. Atstumai tarp miestų ir miestelių didoki, būna, važiuoji ir jokio nusukimo į šalį, tiesus kelias.“

Sunkumų kilo ieškantis ir kur apsistoti, mat, sakė vaikinas, daugelis pakelės viešbučių ir motelių yra užimti tolimųjų reisų vairuotojų ir gauti laisvą kambarį – iššūkis. Nelengva net naudojantis kambarių paieškos tarnyba „Airbnb“: pasiūlymų daug, o bandant susisiekti niekas neatsako, arba, dar blogiau – apgauna.

Neįtikėtina lietuvio kelionė: su "bulka" įveikė visą Rusiją
Neįtikėtina lietuvio kelionė: su "bulka" įveikė visą Rusiją
© Asmeninins albumas

„Džiaugiausi užsisakęs kambarį, jau tamsoje nuvykau į vietą, paaiškėjo, adresas ne tas. O kai prisiskambinau savininkui, pasakė, kad vietos nėra. Pinigus nuskaičavo ir ne taip lengva „Airbnb“ įrodyti, kad tu pas jį nebuvai. Taip jau dukart nutiko. Tad kartais geriau gyvai susirasti ir gyvai susimokėti, o ne pasikliauti internetais“, – išmoktą pamoką pasakojo lietuvis.

Pasikeitė ir aplink matomi automobiliai, anot E. Sabalio, pasijuto, kad aplink – ne tokie turtingi kraštai kaip buvo Maskvos regionas. Nustebino ir miestai, mat Omske lietuviškų šaknų turinčią šeimą aplankusiam lietuviui net buvo rekomenduota nepalikti „bulkos“ gatvėje. O štai keliai, anot keliautojo, nebuvo tokie prasti.

„Kelių būklė tame regione gal vos prastesnė nei Lietuvoje, tačiau tikrai pravažiuojama. Buvo gal tik 10 km atkarpa, kur buvo galima prakirsti padangas. Be to, daug kelių yra nauji, matyt, kadaise ten buvo baisus išdaužytas kelias ar žvyrkelis, apie kuriuos sklido legendos. Tačiau dabar, nors ir nesitikėjau, važiuoklei tikrai nėra per daug apkrovos“, – tikino lietuvis.

Išvažiavo nemokėdamas kalbos

Į kelionę per visą Rusiją E. Sabalys leidosi ne tik itin senu automobiliu, bet ir tik šiek tiek suprasdamas rusų kalbą. Jis pats prisipažino, kad mėgino išmokti rusišką abėcėlę, tačiau iki iškeliaudamas spėjo įveikti vos du trečdalius.

„Pirmomis dienomis dar mėginau papildomai mokytis skaitydamas kelio ženklus su miestelių pavadinimais, bet supratau, kad kelio ženklą pravažiuoju greičiau nei iššifruoju rebusą ant kelio ženklo. Tad pasidaviau ir koncentravausi į duobių paieškas, nes kelios sekundės žiūrėjimo į šoną gali brangiai kainuoti“, – tikino jis.

Neįtikėtina lietuvio kelionė: su "bulka" įveikė visą Rusiją
Neįtikėtina lietuvio kelionė: su "bulka" įveikė visą Rusiją
© Asmeninins albumas

Tiesa, kalbos nemokėjimas įnešė ir šiek tiek linksmumo, prisiminė jis, mat bevažiuodamas pastebėjo, kad dažnai kartojasi vienas ir tas pats miestelio pavadinimas.

„Tada įdomiau pasižiūrėjau į simbolius ir supratau, kad jie visi man pažįstami. Reiškia „Stop“. Pačiam iš savęs juokinga“, – šypsojosi keliautojas.

Už Baikalo vairuojama kitaip

E. Sabalys pasakojo, kad maždaug iki Baikalo kelių kokybė buvo pakenčiama, tačiau važiuojant toliau, neslėpė jis, blogųjų kelio atkarpų skaičius ženkliai išaugo.

„Už Baikalo buvo baisų kelio atkarpų, kur greitis – daugiausiai 30 km/val., gilios duobės, smėlis, dulkės, spūstys, chaosas eisme, kai visi lipa vieni kitiems per galvas“ – pasakojo jis.

Tiesa, pastebėjo vaikinas, dauguma tokių kelių remontuojami, tad, vylėsi pašnekovas, galbūt po kelerių metų šią vietą bus įmanoma pasiekti ir su kur kas sportiškesniu automobiliu nei „bulka“.

„Pasiekus pusiaukelę suagresyvėjo ir vairavimo kultūra. Dažniau lenkiama per ištisinę liniją, nebedėkojama taip dažnai kaip iki šiol už pagalbą lenkiant. Tačiau iš esmės – ne tragedija“, – apibūdino keliautojas.

Jis pasakojo ir tai, kad važiuojant tolyn į Rytus ėmė augti automobilių su vairu dešinėje skaičius, kuriems aplenkti priešais esančius sunkvežimius – tikras iššūkis.

„Šiaip rusai visai normaliai vairuoja, bet visi, kaip susitarę, privažiuoja per arti automobilio, kurį nori lenkti. Tada nemato, kas priekyje, ir velkasi ilgai ir nuobodžiai iš paskos“, – apibūdino E. Sabalys.

Džiugino taupus automobilis

Pasiekęs Čitą, Rusijos gilumoje esantį vieną didesnių miestų, E. Sabalys pasidžiaugė, kad važiuoja gana taupiu automobiliu.

„Žiūri į žemėlapį ir supranti, kad artimiausius 2100 kilometrų nebus jokio didesnio miesto. Neaišku, ar bus kur apsistoti, neaišku, kiek bus degalinių“, – sakė vaikinas.

Tad džiugino tai, kad turima „bulka“ ganėtinai taupi – 100 km nuvažiuodavo sunaudodama apie 4,8 l dyzelino, tad turėdamas sklidiną baką lietuvis galėdavo įveikti apie 1200 km.

Visgi, neslėpė vaikinas, teko padaryti ir navigavimo klaidą bei nuklysti ypač prastu keliu. Bevažiuojant iš dviejų juostų liko vos pusantros, o vėliau kelias dar susiaurėjo dėl kelkraščiuose buvusių didelių duobių. Šiame kelyje, sakė E. Sabalys, automobilio važiuoklė kentėjo gerokai labiau nei prieš tai buvusius 7 tūkst. kilometrų, tačiau, laimei, remontuoti nieko neteko.

Neįtikėtina lietuvio kelionė: su "bulka" įveikė visą Rusiją
Neįtikėtina lietuvio kelionė: su "bulka" įveikė visą Rusiją
© Asmeninins albumas

„Keliai šioje vietoje tikrai buvo suprastėję ir važiuoklei teko nemažai darbo, tačiau važiuoti dieną vis tiek pavykdavo geru greičiu. Naktį rizikinga, nes galima pražiopsoti kokią rimtesnę duobę“, – apibendrino lietuvis.

Pasikeitė tepalus ir – atgal

Išsvajotąjį Vladivostoką, dar vadinamą Rusijos automobilių perpirkėjų sostine (mat čia suplaukia gausybė Azijos rinkoms skirtų dešniavairių, retų automobilių detalių ir kitko), E. Sabalys pasiekė paskutinę rugpjūčio dieną ir nusprendė pasilikti visai savaitei.

„Kas toliau? Grįžimas toks pats, kaip ir atvykimas, tai yra, dar viena 2 savaičių kelionė per visą Rusiją tuo pačiu keliu, nes kito Rusijoje nėra, o važiavimui per aplink nėra laiko“, – sakė vaikinas.

Jis neslėpė, kad buvo minčių parduoti automobilį Rusijoje, tačiau dar įvažiuojant paaiškėjo, kad toks veiksmas galėtų užtraukti nemenką atsakomybę ir finansinę baudą.

„Kadangi „bulka“ bent kol kas važiuoja puikiai, tai pigiausias ir tikrai nenuobodžiausias variantas – tiesiog grįžti atgal sava eiga“, – pasirinkimą aiškino E. Sabalys, pridūręs, kad jau pasikeitė automobilio tepalus ir yra pasirengęs grįžti.

Vladivostoką lietuvis pasiekė kone tuo pat metu, kai už kelių šimtų kilometrų esančias Japonijos salas siaubė didžiausias per ketvirtį amžiaus taifūnas. Tačiau Rusijos dalį, anot vaikino, taifūnas pasiekė išsikvėpęs, tad teko susitaikyti tiesiog su gausybe lietaus.

Neįtikėtina lietuvio kelionė: su "bulka" įveikė visą Rusiją
Neįtikėtina lietuvio kelionė: su "bulka" įveikė visą Rusiją
© Asmeninins albumas

„Beje, jei pasiplaukiojimas Vilniuje gatve valtimi yra gana reta atrakcija, tai Vladivostoke paplaukioti gatvėmis kone kasdienybė. O gatvėse labai daug duobių ir, kai kelias taip užlietas, niekada nežinau, ar įkrisi į jas. Sekdavau paskui kažką ir stebėdavau jo važiuoklės darbą“, – pridūrė jis.

Žvalgydamasis po gatves E. Sabalys sakė, kad japoniškų automobilių ir ne tik – labai daug, tačiau dauguma jų atrodo baisiai.

„Jeigu koks nors įdomesnis modelis, importuotas iš Japonijos, tai būtinai turi būti visas „špakliuotas“, nešvarus, neskoningais ratlankiais ir kokia nors juokinga apdaila. Iš Rusijos automobilio tikrai nepirkčiau“, – tikino jis.

Nusprendė parduoti

Pasirengęs kelionei atgal, E. Sabalys nusprendė, kad metas daug patyrusį automobilį perleisti kitam savininkui. Taip skelbimų portale autoplius.lt atsirtado žinia apie už 5 tūkst. eurų parduodamą „Audi 80“.

Tiesa, keliautojas parduoda ne tik automobilį, bet siūlo būsimam pirkėjui ir neįtikėtiną kelionę nuo Vladivostoko iki pat Lietuvos. Anot skelbimo autoriaus, nepaisant to, kad šiuo metu jis juda tolyn nuo Vladivostoko, jeigu atsirastų entuziastas, pasiruošęs atskristi iki šio miesto, vaikinas mielai grįžtų atgal ir keliautų drauge.

Kaip sidabro spalvos nebe pirmos jaunystės sedaną apibūdina pats E. Sabalys, nors automobilis retai būdavo plovykloje, visgi išsiurbus saloną juo įmanoma pavežti ir vakarine suknele dėvinčią damą. Grįžęs iš kelionės, žada pašnekovas, jis automobilį sutvarkys, įveiks juo techninę apžiūrą ir atiduos naujajam savininkui.

Anot E. Sabalio, neįtikėtinai skambantis pirkinys turi nemažai privalumų. Anot vaikino, naujasis „bulkos“ savininkas galės pamatyti, kur yra pasaulio kraštas, sužinoti, „ar tikrai Rusijoje nėra kelių“, „nukeliauti laiku 10-30 metų atgal“, pajusti, koks didelis pasaulis ir drauge – pamatyti tiek Rusijos, kiek, matyt, dauguma šios šalies piliečių nėra matę.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sportinių automobilių, lėktuvų ir motociklų lenktynes Turkijoje laimėjo „Kawaski H2R“ (1)

Stambule vykusio pirmo aviacijos ir kosminių technologijų festivalyje vyko parodomosios lenktynės...

Lietuvių pora sugalvojo svajonių planą – leisis į kelionę aplink pasaulį ieškoti stebuklų (21)

4 metai, 50 keliautojų, 1 000 stebuklų ir 250 000 kilometrų. Tai – pagrindiniai panevėžiečių...

Kaip vairavimo egzaminai laikomi svetur: nuo smurto neišlaikius iki vagiamų kelio ženklų (4)

Būsimus vairuotojus egzaminuojanti „ Regitra “ nuolatos keičiasi žiniomis su kitomis...

Išradingumui ribų nėra: sodo namelis skriejo greičiau už eilinį automobilį

Unitazas, pirkinių vežimėlis iš prekybos centro ir netgi sodo namelis – visi šie objektai...

Panevėžyje ne visi žino, kad vasarą geriausios – vasarinės padangos (1)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome tradiciškai susirenka daugiausia konkurso „...

Top naujienos

Praėjus 700 m. nuo Gedimino laiškų Skvernelis bando tą patį. Ar jam pavyks? (178)

Pastaruoju metu visuomenės dėmesio centre yra kainų klausimas. Vyriausybė rugsėjo 26 d....

Vizito pabaigoje – netikėtas popiežiaus perspėjimas: Baltijos šalys visada yra pavojuje

Popiežius Pranciškus sako suprantantis Baltijos šalims nuolat gresiantį pavojų, nepaisant to,...

Kaimyninės šalies privalumus atradęs lietuvis: ne latviai, o lenkai yra mums artimiausia tauta (365)

Žinau, kad apie Krokuvą visur yra rašyta, perrašyta, po to vėl rašyta, ir dar kartą perrašyta....

Artimiausią parą – nemalonumai beveik visoje Lietuvoje: talžys vėjai, merks smarkūs lietūs tarnybos siunčia skubius perspėjimus

Naktį iš antradienio į trečiadienį Lietuvoje numatomos šalnos: ore vietomis temperatūra...

Po Grybauskaitės kirčio antstoliams – pastarųjų atsakas: siūlo pokyčius (58)

Prezidentė užsimojo sumažinti dešimttūkstantines algas uždirbančių antstolių apetitą....

Vairuotojų laukia pirmosios šalnos: priminė, kurios vietos bus pavojingiausios (10)

Trečiadienio rytą Lietuvoje žadamos pirmosios šalnos, tad į kelią automobiliais išsiruošę...

Milijonieriaus sūnus įgyvendino žiaurų planą (7)

Kanadietis, buvęs milijonierius ir dukart teistas žmogžudys dabar nuteistas už savo tėvo...

Kodėl legendinis Sergejus Bubka savo sunkiausią pergalę atšventė Vilniuje su krepšininkais? interviu (11)

Lietuvoje rugsėjo pradžioje viešėjęs ir kartu su buvusios SSRS krepšinio rinktinės nariais...

Netikėti paramos būstui rezultatai: išsikelti į regioną panoro šimtai miestiečių kreiptis dar nevėlu (66)

Regionų atgaivinimas ir emigracijos mažinimas – tokie yra pagrindiniai paramos jaunų šeimų...

7 miegamojo įpročiai, kurie gali sugadinti jūsų seksualinį gyvenimą (5)

Idealiame pasaulyje jūsų miegamasis turėtų būti šventa vieta tik jums ir jūsų partneriui....