„Ateitis laukia gera, tačiau dabartis – nekokia“, – teigia Naudotų transporto priemonių pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys. Kodėl Lietuvoje elektromobiliai plinta ne taip sparčiai, kaip Vakarų Europoje? Atsakymai, specialisto teigimu, yra du – Lietuvoje dar nėra tinkamai išvystyta elektromobilių infrastruktūra, o patys elektra varomi automobiliai lietuviams dar yra per brangūs.
Elektromobilis
© Andrius Laucius

Statistika

Iki šių metų kovo 1-osios Lietuvoje iš viso buvo įregistruoti 678 elektromobiliai. Tai yra labai mažas skaičius palyginus su kitomis kuro rūšimis.

Daugiausiai Lietuvoje yra dyzelinių automobilių, kurių registruota beveik 918 tūkst. Hibridai gerokai lenkia elektromobilius, tačiau vidaus degimo varikliais ir elektra varomų automobilių skaičius nesiekia nė 9 tūkst.

Sausį buvo įregistruota 11 naujų ir 24 naudoti elektromobiliai. Vasarį – atitinkamai 15 ir 13.

Mąstymas keičiasi lėtai

Elektromobilių Lietuvoje pionierius, bendrovės „Elinta“ įkūrėjas Vytautas Jokužis padėties nedramatizuoja.

„Jei anksčiau pavykdavo rasti vieną kitą „Teslą“, vieną kitą „Nissan Leafą“, tai dabar pažiūrėkite į skelbimų portalus – ten dabar elektromobilių dešimtimis. Be jokios abejonės, antrinė rinka Lietuvoje yra kur kas populiaresnė, nei naujų automobilių. Čia yra faktas“, – sako V. Jokužis.

"Nissan Leaf"
"Nissan Leaf"
© Gamintojo archyvas

Lietuviai baiminasi, kad naudotų elektromobilių baterijos jau bus gerokai pavargusios, o nuvažiuojamas atstumas vis labiau trumpės. Tačiau V. Jokužis teigia, kad tokios baimės nepagrįstos.

„Aš manau, kad pirkti naudotą elektromobilį kaip tik yra labai saugu. Visa elektromobilių istorija yra internete. Galima viską patikrinti, kas su juo buvo daryta, kaip jis važiavo, kokia avarija, kurioje vietoje. Viskas yra puikiai pateikta. Dažnai į Lietuvą atvežami automobiliai, kurie būna nuvažiavę vos kelis tūkstančius kilometrų. Antrinė rinka tikrai išsvysčiusi ir viskas yra neblogai“, – tvirtina V. Jokužis.

Bet kokiu atveju specialistas sutinka, kad lietuvių požiūris keičiasi pakankamai lėtai.

„Iš tiesų lietuvių požiūris keičiasi gana sunkiai, pamažu, bet elektromobilių skaičius didėja ir gana smarkiai. Aš tai galiu teigti remdamasis elektromobilių įkrovimų stotelių pardavimų skaičiais. Pardavimai tikrai kyla. Daugiausiai perka įmonės, naujų ofisų statytojai, verslo centrų statytojai. Yra ir žmonių, kurie nori greitesnės pakrovimo rozetės. Tačiau dauguma atvejų perka biurų statytojai“, – sako V. Jokužis.

Kaina ir atstumas

V. Baršys kalba trumpai – lietuviams elektromobiliai kol kas yra per didelė prabanga.

„Esmė yra ta, kad kol kas elektrinės mašinos yra labai brangios. Kol ta technologija neatpigs, tol nedaug kas ją galės įpirkti. Galbūt viena kita daužta iš JAV ir atkeliauja. Ką galima gauti už 12-13 tūkst. eurų? Tu gauni automobilį, kuris nelabai toli nuvažiuoja.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Orestas Gurevičius

Sudėjus visus niuansus suskaičiuoji, kad automobilis tikrai nėra pigus. Be to, pigesnių elektromobilių ir baterijos silpnesnės, todėl rida dar labiau mažėja. Jei bus iš JAV, tai bus daužtas ir neaišku kiek. Bet kokiu atveju, labiausiai lietuvius atgrasina kaina. Turiu pažįstamų, kurie važinėja kad ir su tuo pačiu „Nissan Leaf“, tai žiemą jau sėda į kitą mašiną. Šaltis, susijungi visus prietaisus, tą pačią bateriją reikia pašildyti, kad ji būtų veiksminga, tai nuvažiuotų kilometrų skaičius labai drastiškai sumažėja“, – sako V. Baršys.

V. Jokužis su tokia nuomone nesutinka.

„Kaina iš esmės tokia pati, kaip paprasto automobilio. Nemanau, kad jos kažkuo išskirtinės. Tarkime, „Tesla“ kainos prasideda nuo 40 tūkst. eurų. „Tesla Model S“ – jau prestižinis modelis. O, tarkime, „Nissan Leaf“ galima rasti ir labai neblogą variantą už 10 tūkst. eurų. Be to, elektromobiliai būna nedaug nuvažiavę ir pagal ridą jų kaina tikrai nebloga.

Aš pats esu važinėjęs su „Leafu“, kuris buvo nuvažiavęs 80 tūkst. km. Na, kad jam kaip nieko neatsitinka, taip neatsitinka. Važiuoja ir viskas. Aš vienu pakrovimu nuvažiuodavau apie 100 km vasarą ir apie 80 km žiemą. Tai buvo 7 metų senumo baterija“, – sako V. Jokužis.

„Kai naujas daiktas kainuos apie 20 tūkst. eurų, tai tada elektromobilių bus tikrai daug. Kitas dalykas, reikia, kad po vieno įkrovimo vasarą nuvažiuotum bent 300 km. Tai Lietuvai pagrindiniai kriterijai“, – konstatuoja V. Baršys.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo archyvas

Naudotų transporto priemonių pardavėjų asociacijos vadovas taip pat atkreipia dėmesį, kad Lietuvoje elektromobilių infrastruktūra kol kas gerokai atsilieka nuo kaimynių šalių, tokių kaip Estija.

„Jei gyveni daugiabutyje, tai apskritai nelabai yra kur įkrauti. Tinklas nelabai išplėtotas. Jei galvojate, kad važiuodami prie jūros sustosite ir per pusvalandį pasikrausite, tai gali tekti ir eilėje palaukti porą valandų. Tada šeimai jau reikia dviejų automobilių. Niuansų tikrai nemažai“, – sako V. Baršys.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuviai apkeliavo pasaulį važiuodami motociklais: kvepia rekordu (3)

Dviejų motociklų mylėtojų ir keliautojų Astos Dovydėnaitės ir Lino Mockevičiaus kelionė...

Žvilgsnis į įspūdingą kokaino barono P. Escobaro automobilių kolekciją (6)

Žymiausias pasaulio narkotikų prekeivis daugiau nei prieš 24 metus susitiko su mirtimi. Kaip ir...

Kokie simptomai išduoda, kad šuo nepatenkintas kelione automobiliu (4)

Naminiai gyvūnai daugeliui tampa tikrais šeimos nariais, su kuriais norima praleisti kuo daugiau...

Ukrainiečiai automobilius graibsto net iš metalo supirkėjų (124)

„Parduoti galima viską, kas dar kruta“, - juokiasi Kauno automobilių turgaus vadovas...

Savo gyvenimo be lenktynių neįsivaizduojantis Rusteika: „Metame iššūkį lenktynininkams profesionalams“ (5)

Šį savaitgalį Palangoje susitiks greičio, adrenalino ir automobilių sporto mylėtojai. Juos į...

Top naujienos

Valstybė skolą iš jūsų sąskaitos susigrąžins pati: kiek tai teisėta ir teisinga (126)

Gyventojai reiškia nepasitenkinimą, kad „Sodros“ nurodymu skolos už privalomąjį sveikatos...

Kas sieja „valstiečius“ su Matijošaičiu? Atsakymą kauniečiai rado pašto dėžutėse (434)

Kam „valstiečiams“ savo partiniame leidinyje reklamuoti Kauno miesto merą Visvaldą...

Netikėta britų operacija: nerimo būta tokio didelio, kad Rusija skubiai pasiuntė diplomatų (103)

Tai – neeilinė 30 valandų operacija, kurios tikslas buvo Solsberyje nužudyti vieną konkretų...

Baudos „Bruneros“ dėl maitinimo Dainų šventėje gali siekti 40 tūkst. eurų (13)

Baudos įmonei „Bruneros“ dėl pažeidimų tiekiant maistą Dainų šventės dalyviams gali siekti...

Tragiški vaikų žaidimai su žoliapjovėmis – sužeidimai gali baigtis amputacija ar mirtimi (3)

Medikai perspėjai tėvus – šią vasarą į ligonines vis dažniau vežami vaikai, kurių rankas ar...

Junckerio elgesiu pasibaisėjęs žurnalistas: jis peržengė visas ribas papildyta (152)

„Atmosfera Briuselyje pastaruoju metu primena Brežnevo epochą. Mūsų politinei sistemai vadovauja...

Įspėjimas mažųjų kauniečių tėvams – galimai paspęstos žabangos (12)

Sekmadienį „Kas vyksta Kaune“ redakciją pasiekė skaitytojos pranešimas apie netikėtą...

Europos lygos burtai: galbūt „Žalgirį“ egzaminuos „Sevilla“ (12)

Pirmadienį UEFA būstinėje Šveicarijoje ištraukti Europos lygos atrankos III etapų burtai, jų...

Maisto klastojimas: vietoj žuvies mums parduoda vandens glazūrą ir džiuvėsėlius (133)

Silkės vietoje sardinių siekiant atpiginti produktų gamybą arba vengiant mokesčių, šaldytų...