aA
„Ateitis laukia gera, tačiau dabartis – nekokia“, – teigia Naudotų transporto priemonių pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys. Kodėl Lietuvoje elektromobiliai plinta ne taip sparčiai, kaip Vakarų Europoje? Atsakymai, specialisto teigimu, yra du – Lietuvoje dar nėra tinkamai išvystyta elektromobilių infrastruktūra, o patys elektra varomi automobiliai lietuviams dar yra per brangūs.
Elektromobilis
© Andrius Laucius

Statistika

Iki šių metų kovo 1-osios Lietuvoje iš viso buvo įregistruoti 678 elektromobiliai. Tai yra labai mažas skaičius palyginus su kitomis kuro rūšimis.

Daugiausiai Lietuvoje yra dyzelinių automobilių, kurių registruota beveik 918 tūkst. Hibridai gerokai lenkia elektromobilius, tačiau vidaus degimo varikliais ir elektra varomų automobilių skaičius nesiekia nė 9 tūkst.

Sausį buvo įregistruota 11 naujų ir 24 naudoti elektromobiliai. Vasarį – atitinkamai 15 ir 13.

Mąstymas keičiasi lėtai

Elektromobilių Lietuvoje pionierius, bendrovės „Elinta“ įkūrėjas Vytautas Jokužis padėties nedramatizuoja.

„Jei anksčiau pavykdavo rasti vieną kitą „Teslą“, vieną kitą „Nissan Leafą“, tai dabar pažiūrėkite į skelbimų portalus – ten dabar elektromobilių dešimtimis. Be jokios abejonės, antrinė rinka Lietuvoje yra kur kas populiaresnė, nei naujų automobilių. Čia yra faktas“, – sako V. Jokužis.

"Nissan Leaf"
"Nissan Leaf"
© Gamintojo archyvas

Lietuviai baiminasi, kad naudotų elektromobilių baterijos jau bus gerokai pavargusios, o nuvažiuojamas atstumas vis labiau trumpės. Tačiau V. Jokužis teigia, kad tokios baimės nepagrįstos.

„Aš manau, kad pirkti naudotą elektromobilį kaip tik yra labai saugu. Visa elektromobilių istorija yra internete. Galima viską patikrinti, kas su juo buvo daryta, kaip jis važiavo, kokia avarija, kurioje vietoje. Viskas yra puikiai pateikta. Dažnai į Lietuvą atvežami automobiliai, kurie būna nuvažiavę vos kelis tūkstančius kilometrų. Antrinė rinka tikrai išsvysčiusi ir viskas yra neblogai“, – tvirtina V. Jokužis.

Bet kokiu atveju specialistas sutinka, kad lietuvių požiūris keičiasi pakankamai lėtai.

„Iš tiesų lietuvių požiūris keičiasi gana sunkiai, pamažu, bet elektromobilių skaičius didėja ir gana smarkiai. Aš tai galiu teigti remdamasis elektromobilių įkrovimų stotelių pardavimų skaičiais. Pardavimai tikrai kyla. Daugiausiai perka įmonės, naujų ofisų statytojai, verslo centrų statytojai. Yra ir žmonių, kurie nori greitesnės pakrovimo rozetės. Tačiau dauguma atvejų perka biurų statytojai“, – sako V. Jokužis.

Kaina ir atstumas

V. Baršys kalba trumpai – lietuviams elektromobiliai kol kas yra per didelė prabanga.

„Esmė yra ta, kad kol kas elektrinės mašinos yra labai brangios. Kol ta technologija neatpigs, tol nedaug kas ją galės įpirkti. Galbūt viena kita daužta iš JAV ir atkeliauja. Ką galima gauti už 12-13 tūkst. eurų? Tu gauni automobilį, kuris nelabai toli nuvažiuoja.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Orestas Gurevičius

Sudėjus visus niuansus suskaičiuoji, kad automobilis tikrai nėra pigus. Be to, pigesnių elektromobilių ir baterijos silpnesnės, todėl rida dar labiau mažėja. Jei bus iš JAV, tai bus daužtas ir neaišku kiek. Bet kokiu atveju, labiausiai lietuvius atgrasina kaina. Turiu pažįstamų, kurie važinėja kad ir su tuo pačiu „Nissan Leaf“, tai žiemą jau sėda į kitą mašiną. Šaltis, susijungi visus prietaisus, tą pačią bateriją reikia pašildyti, kad ji būtų veiksminga, tai nuvažiuotų kilometrų skaičius labai drastiškai sumažėja“, – sako V. Baršys.

V. Jokužis su tokia nuomone nesutinka.

„Kaina iš esmės tokia pati, kaip paprasto automobilio. Nemanau, kad jos kažkuo išskirtinės. Tarkime, „Tesla“ kainos prasideda nuo 40 tūkst. eurų. „Tesla Model S“ – jau prestižinis modelis. O, tarkime, „Nissan Leaf“ galima rasti ir labai neblogą variantą už 10 tūkst. eurų. Be to, elektromobiliai būna nedaug nuvažiavę ir pagal ridą jų kaina tikrai nebloga.

Aš pats esu važinėjęs su „Leafu“, kuris buvo nuvažiavęs 80 tūkst. km. Na, kad jam kaip nieko neatsitinka, taip neatsitinka. Važiuoja ir viskas. Aš vienu pakrovimu nuvažiuodavau apie 100 km vasarą ir apie 80 km žiemą. Tai buvo 7 metų senumo baterija“, – sako V. Jokužis.

„Kai naujas daiktas kainuos apie 20 tūkst. eurų, tai tada elektromobilių bus tikrai daug. Kitas dalykas, reikia, kad po vieno įkrovimo vasarą nuvažiuotum bent 300 km. Tai Lietuvai pagrindiniai kriterijai“, – konstatuoja V. Baršys.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo archyvas

Naudotų transporto priemonių pardavėjų asociacijos vadovas taip pat atkreipia dėmesį, kad Lietuvoje elektromobilių infrastruktūra kol kas gerokai atsilieka nuo kaimynių šalių, tokių kaip Estija.

„Jei gyveni daugiabutyje, tai apskritai nelabai yra kur įkrauti. Tinklas nelabai išplėtotas. Jei galvojate, kad važiuodami prie jūros sustosite ir per pusvalandį pasikrausite, tai gali tekti ir eilėje palaukti porą valandų. Tada šeimai jau reikia dviejų automobilių. Niuansų tikrai nemažai“, – sako V. Baršys.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Aukcione galima įsigyti dvivietį Marilyn Monroe kabrioletą (1)

Juodas kino žvaigždės Marilyn Monroe kabrioletas gali būti parduotas už pusę milijono dolerių...

Kodėl policijos automobiliai naudoja mėlynas ir raudonas šviesas (12)

Policijos automobiliai yra ryškiai paženklinti, kad būtų atpažinti net iš didesnio atstumo....

Kalba apie naują automobilių vagysčių metodą: kauniečio mašiną bandė išvežti kaip „nupirktą“ (46)

Įsivaizduokite situaciją, kai prie jūsų automobilio atvažiuoja „tralas“, o jo vairuotojas...

Kodėl automobiliai negaminami iš nerūdijančio plieno: atsakymas paprastesnis nei galvojate (87)

„ Mazda MX-5 “, „ Alfa Romeo Spyder“, klasikiniai „ Fiat 500 “ bei „Mini“ ir...

Nepatenkinti mokesčiais automobiliams iš Lietuvos, Kijevo protestuotojai sudegino „Land Rover“ (40)

Protestas dėl pernelyg didelių muito mokesčių įsivežant automobilius iš Europos į Ukrainą...

Top naujienos

Ukrainos kariuomenės karininkas: rusai į Ukrainą važiuoja kaip į safarį – pašaudyti į „chacholus“ (53)

Atskridus į Kijevą tai, kad šalis kariauja, galima įtarti dėl sugriežtintos patikros oro uoste...

Stulbinantis atsitiktinumas: lietuviai sutrumpino darbo laiką – pelnas išaugo kartais (6)

Dvi Lietuvos įmonės „Engineer“ ir „Valandinis“, veikiančios statybų srityje, nuo rugsėjo...

Įstrigusi auklėtinių pažanga Jasikevičiaus mintis sugrąžino į vasarą (45)

„Aš jau kartosiuosi“, – pats žurnalistus perspėjo Šarūnas Jasikevičius. Kauno...

Orai: nesušalkite, atkeliauja šlapdriba (4)

Po žiemiškos šeštadienio nakties kuklios 7 °C šilumos įdienojus sulauks tik pajūrio...

Sunkiai suvokiamas atvejis: penkiametė tapo mama (65)

1939 metais Liną Mediną motina nuvežė į Peru esančio Pisko miesto ligoninę. Iš atokiame...

Apmaudus vakaras Kaune: pratęsimą išplėšęs „Žalgiris“ jame nesulaikė Pangoso ir krito prieš „Barcą“ (582)

Penktadienio vakarą kovos lauke Nemuno saloje susigrūmė dvi šlovingą istoriją turinčios...

Visi rodikliai – į vieną pusę: kodėl moterys Lietuvoje nebenori gimdyti (546)

Visame Vakarų pasaulyje moterys ryžtasi gimdyti vis vėliau. Ne išimtis ir Lietuva . Pernai...

Unikauskas rekomenduoja: valgykite šią košę kasdien – kilogramai tirps, sveikata gerės (122)

Ir žmonės, sergantys virškinimo trakto ligomis, ir moterys, norinčios numesti svorio, ir kareiviai...

Po žvėriško „bachūrų“ išpuolio Alytuje – dar daugiau detalių: kas iš tiesų įvyko kalėjime (104)

Laikinasis Alytaus pataisos namų direktorius neigia, kad kaliniai žiauriai sumušė ir perpjovė...

Pešičius atskleidė, kuriuos „Žalgirio“ žaidėjus medžiojo labiausiai

Atrodė, kad Svetislavui Pešičiui nuo krūtinės nusirito akmuo – į spaudos konferenciją po...