„Ateitis laukia gera, tačiau dabartis – nekokia“, – teigia Naudotų transporto priemonių pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys. Kodėl Lietuvoje elektromobiliai plinta ne taip sparčiai, kaip Vakarų Europoje? Atsakymai, specialisto teigimu, yra du – Lietuvoje dar nėra tinkamai išvystyta elektromobilių infrastruktūra, o patys elektra varomi automobiliai lietuviams dar yra per brangūs.
Elektromobilis
© Andrius Laucius

Statistika

Iki šių metų kovo 1-osios Lietuvoje iš viso buvo įregistruoti 678 elektromobiliai. Tai yra labai mažas skaičius palyginus su kitomis kuro rūšimis.

Daugiausiai Lietuvoje yra dyzelinių automobilių, kurių registruota beveik 918 tūkst. Hibridai gerokai lenkia elektromobilius, tačiau vidaus degimo varikliais ir elektra varomų automobilių skaičius nesiekia nė 9 tūkst.

Sausį buvo įregistruota 11 naujų ir 24 naudoti elektromobiliai. Vasarį – atitinkamai 15 ir 13.

Mąstymas keičiasi lėtai

Elektromobilių Lietuvoje pionierius, bendrovės „Elinta“ įkūrėjas Vytautas Jokužis padėties nedramatizuoja.

„Jei anksčiau pavykdavo rasti vieną kitą „Teslą“, vieną kitą „Nissan Leafą“, tai dabar pažiūrėkite į skelbimų portalus – ten dabar elektromobilių dešimtimis. Be jokios abejonės, antrinė rinka Lietuvoje yra kur kas populiaresnė, nei naujų automobilių. Čia yra faktas“, – sako V. Jokužis.

"Nissan Leaf"
"Nissan Leaf"
© Gamintojo archyvas

Lietuviai baiminasi, kad naudotų elektromobilių baterijos jau bus gerokai pavargusios, o nuvažiuojamas atstumas vis labiau trumpės. Tačiau V. Jokužis teigia, kad tokios baimės nepagrįstos.

„Aš manau, kad pirkti naudotą elektromobilį kaip tik yra labai saugu. Visa elektromobilių istorija yra internete. Galima viską patikrinti, kas su juo buvo daryta, kaip jis važiavo, kokia avarija, kurioje vietoje. Viskas yra puikiai pateikta. Dažnai į Lietuvą atvežami automobiliai, kurie būna nuvažiavę vos kelis tūkstančius kilometrų. Antrinė rinka tikrai išsvysčiusi ir viskas yra neblogai“, – tvirtina V. Jokužis.

Bet kokiu atveju specialistas sutinka, kad lietuvių požiūris keičiasi pakankamai lėtai.

„Iš tiesų lietuvių požiūris keičiasi gana sunkiai, pamažu, bet elektromobilių skaičius didėja ir gana smarkiai. Aš tai galiu teigti remdamasis elektromobilių įkrovimų stotelių pardavimų skaičiais. Pardavimai tikrai kyla. Daugiausiai perka įmonės, naujų ofisų statytojai, verslo centrų statytojai. Yra ir žmonių, kurie nori greitesnės pakrovimo rozetės. Tačiau dauguma atvejų perka biurų statytojai“, – sako V. Jokužis.

Kaina ir atstumas

V. Baršys kalba trumpai – lietuviams elektromobiliai kol kas yra per didelė prabanga.

„Esmė yra ta, kad kol kas elektrinės mašinos yra labai brangios. Kol ta technologija neatpigs, tol nedaug kas ją galės įpirkti. Galbūt viena kita daužta iš JAV ir atkeliauja. Ką galima gauti už 12-13 tūkst. eurų? Tu gauni automobilį, kuris nelabai toli nuvažiuoja.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Orestas Gurevičius

Sudėjus visus niuansus suskaičiuoji, kad automobilis tikrai nėra pigus. Be to, pigesnių elektromobilių ir baterijos silpnesnės, todėl rida dar labiau mažėja. Jei bus iš JAV, tai bus daužtas ir neaišku kiek. Bet kokiu atveju, labiausiai lietuvius atgrasina kaina. Turiu pažįstamų, kurie važinėja kad ir su tuo pačiu „Nissan Leaf“, tai žiemą jau sėda į kitą mašiną. Šaltis, susijungi visus prietaisus, tą pačią bateriją reikia pašildyti, kad ji būtų veiksminga, tai nuvažiuotų kilometrų skaičius labai drastiškai sumažėja“, – sako V. Baršys.

V. Jokužis su tokia nuomone nesutinka.

„Kaina iš esmės tokia pati, kaip paprasto automobilio. Nemanau, kad jos kažkuo išskirtinės. Tarkime, „Tesla“ kainos prasideda nuo 40 tūkst. eurų. „Tesla Model S“ – jau prestižinis modelis. O, tarkime, „Nissan Leaf“ galima rasti ir labai neblogą variantą už 10 tūkst. eurų. Be to, elektromobiliai būna nedaug nuvažiavę ir pagal ridą jų kaina tikrai nebloga.

Aš pats esu važinėjęs su „Leafu“, kuris buvo nuvažiavęs 80 tūkst. km. Na, kad jam kaip nieko neatsitinka, taip neatsitinka. Važiuoja ir viskas. Aš vienu pakrovimu nuvažiuodavau apie 100 km vasarą ir apie 80 km žiemą. Tai buvo 7 metų senumo baterija“, – sako V. Jokužis.

„Kai naujas daiktas kainuos apie 20 tūkst. eurų, tai tada elektromobilių bus tikrai daug. Kitas dalykas, reikia, kad po vieno įkrovimo vasarą nuvažiuotum bent 300 km. Tai Lietuvai pagrindiniai kriterijai“, – konstatuoja V. Baršys.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo archyvas

Naudotų transporto priemonių pardavėjų asociacijos vadovas taip pat atkreipia dėmesį, kad Lietuvoje elektromobilių infrastruktūra kol kas gerokai atsilieka nuo kaimynių šalių, tokių kaip Estija.

„Jei gyveni daugiabutyje, tai apskritai nelabai yra kur įkrauti. Tinklas nelabai išplėtotas. Jei galvojate, kad važiuodami prie jūros sustosite ir per pusvalandį pasikrausite, tai gali tekti ir eilėje palaukti porą valandų. Tada šeimai jau reikia dviejų automobilių. Niuansų tikrai nemažai“, – sako V. Baršys.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

99 metų istorija glaustai: įdomiausi faktai apie britų aristokratą „Bentley“ (2)

„Sukurti gerą, greitą, geriausią savo klasėje automobilį“ – tokią misiją sau iškėlė...

Automobilių ratlankių mados: verta investuoti į originalius ar pakanka kopijų? (7)

Ratlankiai automobiliui yra kaip batai žmogui. Jie parodo vairuotojo požiūrį į automobilį,...

Skirtingi „Neste Eko ralio 2018“ dalyvių tikslai (2)

Antradienį bus duotas startas „Neste Eko raliui 2018“, kurio bemaž 2000 km maršrutas nusidrieks...

Fantazijai nėra ribų: žinoma gamintoja patentavo automobilį su karusele (7)

Įvairūs automobilių gamintojai ir toliau fantazuoja, ko galės imtis, kai autonominės...

Elonas Muskas kreipėsi į „Tesla“ darbuotojus laišku: sveikas protas yra aukščiau bet kokių taisyklių (10)

Ar mandagu padėti ragelį viduryje pokalbio, jei jaučiate, kad jis niekur nejuda? O išeiti iš...

Top naujienos

Vladimiras Laučius. Kodėl „valstiečiai“ – didžiausia Lietuvos problema?

Atsakymas į antraštės klausimą – todėl, kad taip mano šios partijos oponentai, atkakliai...

Prieš mitingą – galutinis medikų ultimatumas Verygai ir Skverneliui: laikas sužinoti, kaip bus iš tikrųjų (43)

Likus kelioms dienoms iki medikų mitingo, politikai suskubo Lietuvos medikų sąjūdžiui (LMS)...

Prašoma suimti jauną merginą pražudžiusį „CityBee“ vairuotoją (84)

Prokuratūra kreipėsi į teismą ir prašo suimti neblaivų vairuotoją, sekmadienio paryčiais...

Per atsisveikinimą su Barbara Bush – istorinė nuotrauka papildyta 13.50 (24)

Nuotrauka, kurioje kelių kadencijų JAV prezidentai pagerbė mirusią Barbarą Bush, sulaukė šiltų...

Po keturiolikmetės iš Lietuvos nužudymo – britų policijos įspėjimas (7)

Policija kreipėsi į visuomenę su prašymu nustoti skelbti internete grasinančio turinio...

„Barclays“ į Lietuvą atvedęs Kreivys apie banko planus: Lietuvai reikia susirūpinti (182)

Savaitgalį Didžiosios Britanijos „ Barclays “ bankui išplatinus pranešimą apie svarstymus...

Iš VRK traukiasi Svajonė Šaltauskienė atnaujinta 13:53 (5)

Iš Vyriausiosios rinkimų komisijos ( VRK ) traukiasi Svajonė Šaltauskienė.

Žaibiškai išgarsėjusi Emma be storo grimo sluoksnio – lyg visai kitas žmogus (35)

Praėjusią savaitę visą Lietuvą savo atvirumu nustebinusi LNK laidos „Yra, kaip yra“ dalyvė...

Jau greitai įsigaliosiantys statybų pokyčiai, nuo kurių nepabėgs nė vienas (167)

Nors daug kam atrodo, kad 2021 metai yra gan toli, tačiau jie nenumaldomai artėja ir pats metas...

Istorija, verta siaubo filmo: patėvis su mergaite darė viską, ką norėjo (210)

Viename Lietuvos mieste nutikusi istorija verta siaubo filmo siužeto. Mažametė penkerius metus...