aA
Elektromobiliai vis dažniau sutinkami ne tik Vakarų Europos, bet ir Lietuvos miestų keliuose ir gatvėse, rašoma pranešime žiniasklaidai. Tai lemia didėjantis šių transporto priemonių prieinamumas, plintančios ekologijos idėjos ir elektromobilius rinktis skatinančios priemonės daugelyje Europos valstybių.
Asociatyvi nuotr.
© Saulius Žiūra

Savų privilegijų elektromobilių vairuotojai turi ir Lietuvoje. Tad kuo patrauklus tokios transporto priemonės vairavimas Lietuvoje ir su kokiais potencialiais iššūkiais gali susidurti elektromobilių savininkai?

Renkasi dėl taupumo ir ekologiškumo

ERGO draudimo bendrovės Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius sako, kad Lietuvoje yra įregistruojama ir transporto priemonių valdytojų privalomuoju ar Kasko draudimu apdraudžiama vis daugiau elektromobilių ir hibridinių transporto priemonių.

„Elektromobilių apdraudžiame vis daugiau. Pagrindinės priežastys, kodėl žmonės paprastai juos nusprendžia įsigyti, yra taupumas, ekologiškumas ir šių transporto priemonių vairuotojams suteikiamos privilegijos. Be to, rinktis ekologišką transporto priemonę tampa netgi savotiškai madinga“, – sako R. Pocius.

Anot R. Pociaus, elektromobiliai vis dar yra naujiena mūsų keliuose, todėl ir jų aptarnavimo servisų tinklas nėra labai išplėtotas ir daugeliu atveju pagalbos galima sulaukti tik didžiuosiuose šalies miestuose. Įprastai elektromobiliai draudžiami Kasko draudimu. Taip pat šių transporto priemonių savininkai renkasi draudimą su papildomomis paslaugomis, tokiomis kaip pagalba kelyje.

Aktuali pagalbos kelyje paslauga

Draudimo eksperto teigimu, pastaroji paslauga elektromobilių savininkams gali būti išties aktuali. Elektromobiliui netikėtai sugedus ar dėl tam tikrų techninių problemų staiga praradus elektros energiją netoliese surasti gedimus pašalinti galinčią įstaigą ar elektros įkrovimo stotelę šiandien dar gali būti nelengva.

„Nors elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas šalyje vis labiau plečiasi, o ir specializuoti elektromobilių servisai jau siūlo savo paslaugas, tačiau netikėto gedimo kelyje atveju šių transporto priemonių vairuotojai gali atsidurti gerokai keblesnėje padėtyje nei įprastų automobilių savininkai. Tokiose situacijose pagalbos artimiausioje degalinėje vairuotojas greičiausiai nesulauks. Todėl pagalbos kelyje paslauga jiems gali išties pagelbėti“, – sako R. Pocius.

Draudikų atstovo teigimu, jei įprastiems automobiliams suteikiant pagalbą kelyje kartais užtenka tiesiog pristatyti kuro, tai elektromobilius dėl jų specifikos paprastai reikia transportuoti iki artimiausios įkrovimo stotelės ar automobilių serviso.

Svarbu nepamiršti įkrauti bateriją

Elektromobilį jau daugiau nei metus vairuojanti vilnietė Jolanta sako, kad vairuojant tokią transporto priemonę pagalbos kelyje dar niekuomet neprireikė, tačiau pripažįsta, kad elektromobiliu išsiruošus į tolimesnes keliones įvertinti, kokiam atstumui užteks elektros energijos, gali būti sudėtinga.

„Elektromobilio energijos suvartojimas ir galimas nuvažiuoti atstumas priklauso nuo įvairių faktorių, tokių kaip oro temperatūra, kelio dangos ir vairavimo ypatumai ar vėjo kryptis. Dėl to net ir pilnai įkrovus automobilį negalima labai tiksliai žinoti, ar energijos užteks maksimaliam 150 km atstumui įveikti. Vis tik važinėjant mieste tokių problemų nekyla, o elektromobilio bateriją stengiuosi visuomet laiku įkrauti“, – teigia elektromobilio vairuotoja.

Trūkumus atsveria privalumai

Anot Jolantos, nors elektromobiliai turi ir keletą kitų trūkumų, tokių kaip santykinai ilgas baterijos įkrovimo laikas ar tolimesnes keliones apribojantis įkrovimo stotelių už didžiųjų miestų ribų nebuvimas, tačiau juos atperka tokios transporto priemonės suteikiami privalumai. Visų pirma – gerokai mažesnės kuro išlaidos.

Jolantos skaičiavimu, elektromobilio bateriją pilnai įkrauti namuose kainuoja apie 2 eurus. Pilnai įkrautos baterijos pakanka dviejų dienų kelionėms į darbą ir namo, o tai yra pigiau nei naudotis sostinės viešuoju transportu. Daugelyje viešų įkrovimo stotelių elektromobilio energijos atsargų papildymas kol kas yra apskritai nemokamas.

„Be abejo, labai patogu ir tai, kad elektromobiliais Lietuvos miestuose galima važiuoti autobusams skirta A kelio juosta. Neretai tai padeda aplenkti eismo spūstis ir kelionės tikslą pasiekti greičiau. Be to, elektromobilį galima nemokamai pasistatyti net ir šiaip jau mokamose savivaldybei priklausančiose stovėjimo aikštelėse“, – pažymi elektromobilį vairuojanti vilnietė.

Elektromobilius gatvėse atpažįsta ne visi

Tiesa, Jolantos teigimu, nemažai eismo dalyvių Lietuvoje vis dar nežino apie elektromobilių vairuotojams suteikiamas privilegijas ar tokių automobilių paprasčiausiai neatpažįsta. Dėl to neretai elektromobilių vairuotojai, važiuojantys A juosta, yra palaikomi taisyklių pažeidėjais.

Jolanta pasakoja, kad net porą kartų dėl to ją buvo sustabdę policijos pareigūnai, neatpažinę elektromobilio ir nežinoję, kad tokioms transporto priemonėms mūsų šalyje yra suteikiami specialūs valstybiniai registracijos numeriai, prasidedantys raidėmis EV.

Panašiai elektromobilio kelyje neatpažinęs taksi vairuotojas, Jolantos teigimu, kartą savo nepasitenkinimą bandė išreikšti netgi chuliganiškais veiksmais – įkyriai signalizuodamas ir bandydamas užkirsti kelią staigiu stabdymu prieš pat elektromobilį. Tam, kad tokių nesusipratimų būtų mažiau, Jolanta ant savo transporto priemonės papildomai užsiklijavo specialų elektromobilius žymintį lipduką.

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, šių metų lapkričio mėnesį Lietuvoje buvo įregistruoti 579 elektromobiliai ir beveik 8 tūkst. hibridinių automobilių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Surengė netikėtą išbandymą: patikrins, kiek iš tiesų nuvažiuoja modernus elektromobilis

Ne vieną automobilinį rekordą pasiekęs Vitoldas Milius , žurnalo „Auto Bild Lietuva“...

„Mercedes-Benz“ gerbėjai rengiasi sezono atidarymui (2)

„ Mercedes-Benz “ gerbėjai rengiasi vasaros sezono atidarymui. Markės mėgėjai ateinantį...

Sugalvojo beprotišką idėją: supjaustė „Bentley“ ir pavertė jį tikru tanku (47)

Sąlyginai nedaug kainuojantys prabangūs automobiliai atrodo gera mintis iki tol, kol neprisireikia...

„8 Kambario“ nariai papasakojo, kokius konfliktus kelyje teko išgyventi

Pasirodo, nesvarbu kokio žinomumo žmogus, bet konfliktų kelyje sunku išvengti visiems. „8...

Mokyklinio autobuso vairuotoja išgelbėjo moksleivį (10)

Trečiadienį, gegužės 8 d. Norvičo miesto mokykla pasidalino vaizdo įrašu, kuriame užfiksuota,...

Top naujienos

Prieš lemiamą dvikovą – ekspertinis žvilgsnis į abu kandidatus: vienam iš jų laikas kreiptis į žmones (107)

Iki Prezidento rinkimų lieka vis mažiau laiko, o abu kandidatai dar turi labai daug darbų. „...

Mačiulis prakalbo apie ateitį: tai bus tokia krizė, kurios aš labiausiai bijau (150)

„Tai bus tokia krizė, kurios aš labiausiai bijau“, – antradienį vykusiame kasmetiniame...

Fausta Marija Leščiauskaitė. Kodėl jie smurtauja ir rėkia? (3)

„Beržinės košės gavom, bet normalūs užaugom“, tikina tie patys žmonės, kurių mėgstamas...

Žiniasklaida: Theresos May planas žlugs (3)

Britų ministrės pirmininkės Theresos May paskutinis bandymas gelbėti savo susitarimą su Europos...

Policija išaiškino 22 asmenų ginkluotą susivienijimą: vertėsi kontrabanda, įtariami Bugavičiaus nužudymu papildyta (138)

Trečiadienį spaudos konferencijos metu Lietuvos policija paskelbė, kad bendradarbiaujant su...

Karbauskis palinkėjo Nausėdai sėkmingų rinkimų ir pasiguodė dėl Grybauskaitės papildyta 12:46 (259)

Lietuvos valstiečių žaliųjų sąjungos ir Lietuvos socialdemokratų darbo partijos frakcijos Seime...

Patikrino techninę apžiūrą įveikusius automobilius: pusė TA gavo už „gražias akis“ (106)

Ar galima už kyšį netvarkingam automobiliui gauti galiojančią techninę apžiūrą (TA)?...

Žydų pėdsakais: kodėl Vilnius buvo vadinamas Šiaurės Jeruzale?

Į Lietuvos sostinę sugrįžus beigeliams, o tradicinėms žydų šventėms vėl tapus miesto...

DELFI TV Gyvai: plaukimo federacijos vadovas – apie olimpinės čempionės Meilutytės sprendimą (4)

DELFI TV eteryje – aptarimas, kas laukia olimpinės čempionės Rūtos Meilutytės.

Lietuvos istorinis pasididžiavimas, išgyvenęs pakilimą ir nuosmukį (1)

Šimtametis Aukštaitijos Siaurukas prieš maždaug porą dešimtmečių pradėjo naują gyvavimo...