aA
Dar kovą bandymų metu gatve važiuojantis „Uber“ kompanijos autonomiškas visureigis „Volvo XC90“ partrenkė ir mirtinai sužalojo per kelią einančią moterį. Automobilio vairuotoja Rafaela Vasquez griebė vairą ir ėmė stabdyti, bet nieko padaryti jau nebuvo įmanoma. Dabar tyrimas atskleidė, kad galbūt „Uber“ automobiliui tiesiog nepakako proto, bet kalti vis tiek yra žmonės.
"Uber" autonomiškas bandymų automobilis "Volvo XC90"
© Reuters / Scanpix

Beje, R. Vasquez vairuoti automobilį ėmėsi tik maždaug likus sekundei iki susidūrimo, o stabdžius paspaudė jau sekundė po susidūrimo. Per kelią einančią 49-erių Elaine Herzberg buvo galima pastebėti gerokai anksčiau, bet R. Vasquez nežiūrėjo, kur važiuoja itin patikimas ir pažangus autonomiškas „Volvo XC90“. Tiesą sakant, moterį pakankamai anksti, maždaug 6 sekundės iki susidūrimo, pastebėjo ir pats visureigis, tik jam tai visai nerūpėjo – jis matė pėsčiąją bet vis tiek nestabdė.

„Uber“ inžinieriai patys išjungė avarinio stabdymo funkciją. Teoriškai automobilis galėjo sustoti pats pastebėjęs netikėtą kliūtį, tačiau, kaip jau supratote, tokia galimybė buvo tiesiog išjungta. Priežastis – buvo baiminamasi, kad autonomiškumo sistema pradės kvailioti ir išvenginėti neegzistuojančios kliūties. Todėl nenumatyti atvejai buvo patikėti vairuotojai.

Tai kas kaltas dėl šio įvykio? Na, visų pirma, vairuotoja R. Vasquez, kuri visą laiką turėjo stebėti kelią. Tačiau, ar jūs niekada nenuleidžiate akių nuo kelio? Tai itin sunku padaryti, kai automobilio net nereikia vairuoti. Be priekaištų riedantis bandomas autonomiškas automobilis užliūliavo vairuotoją ir leido jai atsipalaiduoti pačiu netinkamiausiu metu. Tikriausiai ji akis buvo nuleidusi ne kartą, tačiau paskutinis kartais, kai ji nežiūrėjo į kelią, baigėsi tragedija.

Šiek tiek reikėtų kaltinti „Uber“, kad avarinio stabdymo sistema buvo išjungta siekiant užtikrinti bandymų sklandumą. Įprastas „Volvo XC90“ visureigis taip pat gali sustoti pastebėjęs netikėtą kliūtį, tačiau autonomiškas automobilis turėjo savo sistemą, kuri tiesiog buvo išjungta. Kitaip tariant, avarijos būtų pavykę išvengti, jei tai būtų buvęs paprastas tradicinis automobilis. Tai – stiprus smūgis autonomiškų automobilių ateičiai – „Uber“ jau nutraukė visus savo bandymus ir 300 vairuotojų liko be darbo. Bent jau kol kas.

Galiausiai, reikėtų akis nukreipti ir į patį automobilį. Jei jis pastebėjo pėsčiąją ir vis tiek nusprendė tęsti kelionę įprastu greičiu, jis bent jau galėjo perspėti vairuotoją. Tokia galimybė nebuvo numatyta – kompiuteris leido automobiliui važiuoti toliau.

Tai ir yra autonomiškų automobilių problema – jiems sunku prognozuoti neprognozuojamų žmonių veiksmus ir priimti sprendimus. Žuvusiosios E. Herzberg kraujyje rasta metamfetamino ir marihuanos pėdsakų, ji net nepažvelgė į automobilio pusę, kai žengė po jo ratais. Taigi, kalčiausia tikriausiai lieka ji, bet tragiškiausia šios istorijos dalis ir yra tai, kad automobilis žinojo, į ką važiuoja, ir nieko nedarė.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvių pora sugalvojo svajonių planą – leisis į kelionę aplink pasaulį ieškoti stebuklų (15)

4 metai, 50 keliautojų, 1 000 stebuklų ir 250 000 kilometrų. Tai – pagrindiniai panevėžiečių...

Kaip vairavimo egzaminai laikomi svetur: nuo smurto neišlaikius iki vagiamų kelio ženklų (4)

Būsimus vairuotojus egzaminuojanti „ Regitra “ nuolatos keičiasi žiniomis su kitomis...

Išradingumui ribų nėra: sodo namelis skriejo greičiau už eilinį automobilį

Unitazas, pirkinių vežimėlis iš prekybos centro ir netgi sodo namelis – visi šie objektai...

Panevėžyje ne visi žino, kad vasarą geriausios – vasarinės padangos (1)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome tradiciškai susirenka daugiausia konkurso „...

Panevėžyje – netikėtas rekordas geriausio Lietuvos vairuotojo paieškose (1)

Rugsėjo 15 d. Panevėžyje vyks antrasis iš trijų konkurso „ Geriausias Lietuvos vairuotojas...

Top naujienos

Vladimiras Laučius. Pasprinkite savo mediena. Atsakymas urėdams ir babuinams (88)

Daug visko pasakyta miškų kirtimo tema. Kadangi šia sritimi domiuosi seniai, nemažai bendravau su...

Kuodis apie kainas: Lietuva turi seną rimtą bėdą (4)

Bandymo didinti kainas, nes mažėja pirkėjų strategija niekur neveda, sako ekonomistas Raimondas...

Grafininos vyrui Nigelui pareikšti nauji įtarimai – advokatas mano, kad tai policijos taktika papildyta 10:55 (24)

Dingusiosios „Olialia“ mergaitės Sandros Grafininos nužudymu įtariamas jos vyras Nigelas Westas...

Baltiškos Ženios atostogos. Europietiškiausią Europą atrado Estijoje: čia trūksta tik pinigų (35)

Iš visko, ką mačiau, ši Europa – pati europietiškiausia. Džiugių spalvų identiški mediniai...

Lietuvis Kretoje aptiko įspūdingą radinį: iš pradžių man grasino kalėjimu (62)

„Graikai, kuriems parodydavau savo radinį, išsigąsdavo, kad mane pasodins į kalėjimą“, –...

Rinkimuose Šimašius siekia dalyvauti nebe su Liberalų sąjūdžiu papildyta (87)

Vilniaus miesto meras buvęs liberalų lyderis Remigijus Šimašius kitų metų savivaldos rinkimams...

Jie irgi lauks popiežiaus: čia atvykstama numirti (62)

Kada popiežius Pranciškus iš Aušros vartų papamobiliu bus vežamas į Katedros aikštę, savo...

Vilniuje „Hyundai“ atsidūrė ant kito automobilio (8)

Penktadienį, apie 10.20 val., Vilniuje, prie Švitrigailos ir Naugarduko gatvių sankryžos,...

Po devynerių metų motinystės atostogų: turėčiau jau būti nučiuožusiu stogu ir nukvakusi supermamytė (4)

Motinystės atostogos Lietuvoje yra vienos ilgiausių Europoje. O ypač jei augini ne vieną vaiką....

Seniausias sostinės prekybos centras keičia prekinį ženklą (1)

Vilniaus centre šalia Neries upės įsikūręs prekybos centras VCUP keičia prekinį ženklą ir...