Opel konceptas


Riuselsheime įsikūręs automobilių gamintojas „Opel“ pristato novatorišką koncepciją – „Opel Experimental“. Šis elektrinis koncepcinis krosoveris, pasirodęs šių metų „IAA Mobility“ renginyje Miunchene, demonstruoja „Opel“ numatytą individualaus mobilumo ateitį. Itin aerodinamiškai efektyvus ir erdvus, apšviestas interjeras su lengvomis sėdynėmis ir pažangiu priekyje sumontuotu ekranu pažymi pagrindines „Opel Experimental“ savybes.

„Opel“ generalinis direktorius Florianas Huettlas pripažįsta, kad „Experimental“ simbolizuoja naują prekės ženklo erą. Tai „Opel“ inovacijų trajektorijos atvaizdas, išryškinantis dizaino ir technologijų elementus, skirtus ateities modeliams. Markas Adamsas, dizaino viceprezidentas, priduria, kad „Experimental“ išreiškia paryškintą jų „drąsaus ir gryno“ dizaino filosofijos interpretaciją, kuri atsilieps būsimose serijinėse transporto priemonėse.

 „Opel Experimental“

„Opel Experimental“ skiriasi nuo tradicinio automobilių dizaino atsisakant chromo ir vietoj to išnaudojant apšvietimą iš lauko bei ryškias grafikas ypatybių išryškinimui. Ant pažangiausios „Stellantis“ BEV platformos gamintas „Experimental“ sujungia estetiką ir funkcionalumą su dramatiškai siaurėjančiu profiliu bei elektrine visų varančiųjų ratų pavara. Verti dėmesio elementai, tokie kaip 180 laipsnių kameros, integruotos ant C statramsčių ir raumeningos ratų arkos, prisideda prie bendro modelio tvirtumo.

„Opel“ dizaino filosofija atsispindi apšviestame „Opel Blitz“ ženklelyje priekyje, apsuptame naujos kartos 4D apšviesto „Opel Vizor“ ir pažangių technologijų. „Opel Compass“ žibintai atsispindi ir gale, kur apšvietimo technologija susilieja su elegantišku stiklo skaidrumu ir sukuria ikonišką stabdžių šviesos signalą.

„Experimental“ siluetas sumaniai įtraukia aerodinaminius sprendimus. Čia sumontuotos sklendės priekyje ir gale, siekiant padidinti aerodinaminį efektyvumą; padangos, pagamintos iš perdirbtos gumos, sukurtos kartu su „Goodyear“ ir 3 zonų „Ronal“ ratlankiai su aktyvia funkcija, kuri padidina aerodinaminį efektyvumą.

 „Opel Experimental“

Viduje „Experimental“ išlaiko D segmento erdvumą kompaktiškame C segmento kėbule. Šis „erdvės detoksikavimas“ buvo pasiektas dėl pažangos mažinant svorį, pavyzdžiui, sulankstomo vairo ir lengvų prisitaikančių sėdynių su 3D tinklelio technologija.

„Pure Pad“ ir „Pure Experience“ pratęsia detoksikacijos filosofiją. Plonas „Tech Bridge“ yra išplėstinės projekcinės technologijos ekranas, kurį vairuotojai gali pritaikyti sau naudodami dirbtinį intelektą ir valdymą balsu. Skaidrus ir sklendžiantis „Pure Pad“ pagerina vairuotojo ir vartotojo patirtį, nes gali būti konfigūruojamas pagal asmenines nuostatas.

 „Opel Experimental“

„Opel Experimental“ apima „Detox“, „Modern German“ ir „Greenovation“ prekės ženklo ramsčius, tačiau taip pat pristato emocinį požiūrį į tvarų mobilumą. Elektrochrominiai audiniai suteikia apšvietimą, leidžiantį keleiviams pasijusti geriau, ir netgi praplečia funkcinius saugos elementus, tokius kaip aklosios zonos įspėjimai. Ši tendencijas formuojanti koncepcija atitinka „Opel“ tradiciją pristatyti dizaino studijas, menančias net 1965 m. kartu su „Experimental GT“.

Audi vizija


Ketvirtasis futuristinis „Audi Activesphere“ modelis yra keturių žiedų prekės ženklo „Sphere“ serijos koncepcinių automobilių kulminacija. Pristatytas keturių durų krosoveris-kupė pasižymi stebėtinai universalia kėbulo konstrukcija, o uždaras automobilio galas vieno mygtuko paspaudimu gali virsti atvira erdve kroviniams („Active back“), skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Audi Activesphere koncepcija

Tobulai derindamas priešingybes, „Audi Activesphere“ yra universalus išsišokėlis, nepaisantis ribų. Jo pakaba ir pavaros sistema vienodai gerai veikia tiek autostradoje, tiek bekelėje, o vairuotojas gali pasirinkti, vairuoti pačiam ar valdymą perleisti autonominėms sistemoms. Koncepcinis automobilis buvo sumanytas ir suprojektuotas „Audi“ dizaino studijoje Malibu. Studijos vadovas Gaelis Buzynas pristato projekto idėją: „Activesphere“ yra unikalus. Tai naujo tipo krosoveris, kuriame sumaniai suderinta „Audi Sportback“ elegancija, visureigio praktiškumas ir tikros bekelės galimybės.“

Elektra varomas „Audi Activesphere“ su greitojo įkrovimo 100 kWh talpos baterija iš „Audi“ PPE modulinės sistemos prisijungia prie „Sphere“ koncepcinių automobilių šeimos. Teršalų neišmetantis, daugiau kaip 600 km nuvažiuojantis ir dėl 800 voltų technologijos neįtikėtinai greitai įkraunamas automobilis apjungia tokias moderniausių elektromobilių savybes, kaip tvarumas, dinamiškumas ir didelis įveikiamas atstumas.

„Koncepciniai „Sphere“ automobiliai atspindi mūsų aukščiausios klasės mobilumo ateities viziją. Stebime paradigminius pokyčius, ypač būsimų „Audi“ modelių interjere. Automobilio salonas tampa vieta, kurioje keleiviai jaučiasi kaip namie ir kartu gali bendrauti su visu pasauliu“, – sako Oliveris Hoffmannas, techninės plėtros valdybos narys.

Audi Activesphere koncepcija

Elegantiškai tvirtas: išorės dizainas 4,98 m ilgio itin elegantiškas automobilis yra daugiau nei prabangus sportinis eržilas, kurio įspūdinga prošvaisa ir dideli 22 colių ratlankiai byloja apie jo talentą bekelėje. Visame kėbule nerasite kietų briaunų – jame sklandžiai susilieja išgaubti ir įgaubti paviršiai, mesdami švelnius šešėlius.

Vienas iš svarbiausių „Audi Activesphere“ koncepcijos bruožų – kintama galinės dalies architektūra. Prireikus, permatomas galinis stiklas kone susilygina su „Audi Activesphere“ stogu, tuo pat metu apatinis vertikalus segmentas nusilenkia horizontaliai ir atsiveria erdvi bagažinė, vadinama „Active back“, kurioje galima gabenti net ir didelių gabaritų sportinį inventorių, išlaikant „Sportback“ silueto eleganciją ir sportiškumą.

Stikliniai paviršiai sudaro didelę automobilio kėbulo dalį, įskaitant priekyje esantį „Sphere“ skiriamąjį bruožą, „Singleframe“, bei apatines durelių dalis. Išorės išvaizda pabrėžia automobilio gebėjimą važiuoti bekele, o tūrinės ratų arkos yra kintamos, elektroniniu būdu valdomos „quattro“ visų varančiųjų ratų pavaros atspindys. „Audi Activesphere“ prošvaisa taip pat yra kintama: bazinį 208 mm aukštį galima padidinti 40 mm, kad jis idealiai tiktų bekelei, arba tiek pat sumažinti važiuojant asfaltuotais keliais.

Audi Activesphere koncepcija

Funkcionalus ir minimalistinis: interjeras Aiškumo ir tvarkos įsikūnijimas – toks pirmasis įspūdis, įlipus į „Audi Activesphere“ saloną pro plačiai atsiveriančias duris. Šių naujos kartos automobilių svarbiausios specifikacijos yra ne kilovatai, išvystomas greitis ar sukimo momentas, bet būtent interjeras – keleivių buvimo ir patirčių erdvė kelionės metu. Interjero zonose vyrauja kontrastingi horizontalūs atspalviai, tarp kurių dominuoja įkaitusios lavos raudonumo detalės ant sėdynių, durų bei priekinės panelės, kontrastuojančios su tamsiu eksterjeru net žiūrint pro šoninius langus. Keturios atskiros sėdynės įtaisytos tarsi aukštos, per visą ilgį išdėstytos centrinės konsolės tęsiniai.

„Audi Activesphere“ važiuojant autonominiu režimu prietaisų skydelis, vairas ir pedalai paslepiami tam skirtose vietose. Pats prietaisų skydelis abiem pozicijomis veikia kaip ištisinė garso juosta (per medžio lotas) ir išmanus, per visą plotį įrengtas oro ventiliatorius.

„Audi Dimensions“: pasaulių sankirtos „Audi Activesphere“ koncepcijos stiprybė yra ribų nepaisymas – tai galioja ir naudotojo sąsajai, apimančiai automobilį, keleivius ir aplinką. Naujoji sistema pirmą kartą apjungia fizinę tikrovę ir skaitmeninę „sferą“, sukurdama naują, „Audi Dimensions“ pasaulį. Naujosios sistemos epicentre – inovatyvi mišriosios realybės įranga, kurią vairuotojai ir keleiviai gali naudoti individualiai.

Audi Activesphere koncepcija

Būdami „Audi Activesphere“ viduje žmonės taip pat gali naudotis visapusiška skaitmenine ekosistema. Pažangūs akiniai vienu metu leidžia matyti realią aplinką ir maršrutą, tuo pat metu rodydami 3D turinį ir interaktyvius elementus, kurie individualiai konfigūruojami vairuotojams ir keleiviams. Beprecedentis optinis tikslumas, aukščiausia raiška ir tobulas kontrastas leidžia į vairuotojo regos lauką perkelti plika akimi nematomus valdymo paviršius ir ekranus.

PPE – pritaikyta pavaros technologija „Audi Activesphere“ matmenys ir našumo lygis aiškiai rodo, kad koncepcijai būtų naudojama novatoriška „Audi“ elektrinės pavaros sistema „Premium Platform Electric“ (PPE). PPE yra pirmoji platforma, sukurta taip, kad ant jos būtų galima montuoti didelį kiekį precedento neturinčių automobilių, įskaitant visureigius ir CUV su didele prošvaisa, taip pat plokščio silueto automobilius, kurie priklauso pagrindinei „Audi“ produktų gamai. Dėl to „Audi“ gali veiksmingai išplėsti savo elektromobilių asortimentą, gamindama didelį kiekį B ir C segmentų automobilių.

Fiat – Dolce Vita konceptas


„Fiat“ į rinką grąžina dar vieną legendinį vardą – „Topolino“. „Stellantis“ grupei priklausantis „Fiat“ pristato elektrinę keturratę transporto priemonę, kuri Italijoje ir kitose Europos šalyse bus skirta vairuotojams nuo 14 metų.

Fiat Topolino

Ir nors šis miniatiūrinis elektromobilis turi bendrų bruožų su „Citroën Ami“ ir „Opel Rocks-e“, vis dėlto, kaip ir įprasta italams, visas dėmesys čia skirtas dizainui, idėjų išspildymui ir žinoma, itališkam gyvenimo stiliui „Dolcevita“, rašo quattroruote.it. Vos pažiūrėjus į „Topolino“, galima pastebėti daugybę akivaizdžių užuominų į 1957 metų „Fiat 500“ modelio formas ir akcentus.

„Topolino“ bus gaminamas dviejų variantų: vienas su fiksuotu stogu ir durimis, o kitas – su suvyniojamu medžiaginiu stogu (beveik kabrioletas) ir virvelėmis vietoje durų – komplektacija „Dolcevita“. Automobilis yra 2,41 m ilgio, t. y. dešimčia milimetrų ilgesnis už „Citroën Ami“. „Fiat“ nusprendė nenaudoti prancūziškų ir vokiškų giminaičių komponentų ir pagamino unikalias priekinės ir galinės dalies formas, kurios suteikia „Topolino“ įskirtinį itališką „Dolcevita“ įvaizdį.

„Topolino“ interjeras minimalistinis, tačiau modifikuotas siekiant kuo geriau išnaudoti turimą itin ribotą erdvę. Pavyzdžiui, sėdynės yra paslinktos taip, kad būtų daugiau erdvės pečių plotyje, be to, dizaineriams pavyko „įterpti“ 63 litrų talpos bagažo skyrių, kuris praverčia vežantis smulkius daiktus.

Vis dėlto labiausiai išsiskiriantis „Topolino“ elementas „Dolcevita“ komplektacijoje yra jūrinio stiliaus virvelės vietoje durų. Kodėl dizaineriai pasirinko tokį sprendimą? Nes itališką „Dolcevita“ gyvenimo stilių pajusti galima ir kelyje, ir paplūdimyje.

Fiat Topolino

„Topolino“ turės vienintelį variklio pasirinkimą – 8 AG motorą su 5,5 kWh baterija. Maksimalus „Topolino“ greitis – 45 km/val., didžiausias nuvažiuojamas atstumas – 75 km. Iš buitinio elektros lizdo jį galima įkrauti per mažiau nei keturias valandas.

Dėl savo techninių charakteristikų Italijoje „Topolino“ bus priskiriamas keturračio motociklo kategorijai, todėl jį galės vairuoti asmenys nuo 14 metų amžiaus

Fiat Topolino

„Fiat“ žada, kad klientai galės užsisakyti „Topolino“ ir su nedideliais individualiais stiliaus akcentais. Nors vienintelė galima kėbulo spalva bus „Verde Vita“, o ratų dizainas ir interjero apdaila tik vieno varianto, bus pasiūlytos versijos su medžio imitacijos durų apdaila, primontuojama konstrukcija bagažui, chromuotomis apdailomis, „Bluetooth“ garsiakalbiu, USB ventiliatoriumi, paplūdimio rankšluosčiu, ir žinoma, legendinėmins jūrinėmis virvelėmis vietoje durų.

Skelbiama, kad ši transporto priemonė Italijoje kainuos nuo 9 890 eurų. Italijoje pirmieji užsakymai klientus pasieks lapkričio mėnesį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)