aA
Didžiosios Britanijos keliuose gali nebelikti kelio ženklų: visą informaciją apie greičio ribojimus, svarbias naujienas, oro prognozes ir kitą aktualią informaciją vairuotojai gaus tiesiai į savo automobilio prietaisų skydelį, skelbia „The Daily Mail“.
Kelio ženklus nori mesti į šiukšlyną: automobiliams informacija būtų siunčiama
© DELFI / Tomas Vinickas

„Highways England“ šiuo metu ruošiasi jau šiais metais išbandyti naują 5G technologiją A2 ir M2 keliuose, jungiančiuose Londoną ir Doverį.

Jei projektas pasirodys sėkmingas, tai reikš, jog galiausiai tūkstančiai ženklų, kuriuos šiuo metu galima pamatyti Didžiosios Britanijos keliuose, taps niekam nebereikalingi. Be to, anot sumanytojų, projektas įvardijamas kaip dar vienas žingsnis link savavaldžių automobilių technologijų.

„Highways England“ paviešino ataskaitą, kurioje tvirtina, kad naujasis 5G tinklas leis reikiamą informaciją nukreipti tiesiogiai į automobilį. Kalbant apie siunčiamus duomenis, pirmiausia minima informacija apie greičio ribojimus, palankiausią maršrutą ir kita aktuali informacija, rašo „The Times“.

20 mln. svarų kainuojantys technologijos bandymai turėtų prasidėti iki Kalėdų ir tęstis iki 2020 metų pabaigos. Akcentuojama, kad technologija veiks tik naujausiuose automobiliuose. Pristatyme teigiama, kad galiausiai, jeigu viskas klostysis kaip tikimasi, keliuose ženklai taps nebereikalingi.

„RAC Foundation“ vadovas Steve‘as Goodingas tvirtina, kad technologija jau paruošta, tačiau nuogąstaujama, kas bus, jei technologija nepasiteisins, o kelio ženklų jau nebebus – baiminamasi chaoso.

Skelbiama, kad šiuo metu toks technologijos sprendimas taikomas Belgijoje, Prancūzijoje ir Olandijoje.

Daugumos ženklų nebereikia

Šiais metais paaiškėjo, kad Didžiojoje Britanijoje galima panaikinti tūkstančius nebeaktualių kelio ženklų. Vyriausybės parengtoje išsamioje ataskaitoje pateikiama išvada, jog dauguma jų – absoliučiai beprasmiški.

Didžiosios Britanijos transporto departamentas pateikė išvadas, jog per pastaruosius 20 metų tokių ženklų skaičius išaugo dvigubai (iki 4,3 mln. vienetų). Ataskaitoje taip pat akcentuojama, jog nebeaktualūs kelio ženklai teršia kraštovaizdį, ir jau tapo kone nacionaline problema.

Specialistai rekomenduoja atsisakyti konkrečių kategorijų ženklų. Statistika skamba tikrai grėsmingai: esą reikia atsisakyti devynių iš dešimties dabartinių kelio ženklų. Liūdna baigtis prognozuojama apie artėjantį šviesoforą įspėjantiems, turistams skirties informaciniams ir kitiems ženklams.

Anot ekspertų, dauguma ženklų yra pertekliniai arba verčia vairuotojus pasijusti tikrais kvailiais, nes perduoda visiems ir taip žinomą informaciją.

Šiuo metu Didžiosios Britanijos transporto departamentas rengia naujas instrukcijas, kuriuose rekomenduojama pasirūpinti vadinamosiomis auksinėmis taisyklėmis, tarp kurių: reikalavimas pasirūpinti, kad kelio ženklai nebūtų aukštesni nei 2,1 metro, keistųsi jų apšvietimas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Papasakojo apie įspūdingą karjerą: nuo darbo Pasaulio ralio kroso čempionato komandoje iki Varžai sukurtos ralio važiuoklės (2)

Kaip būnant niekam nežinomu jaunu inžinieriumi iš nedidelės šalies gauti darbą aukščiausio...

SDK nuo „perekūpo“ neišgelbėjo: ne tik nusipirko automobilį su „kauferiu“, bet šis po dienos dar ir subyrėjo (217)

Lietuvoje įsigaliojus naujai tvarkai, kai nė viena transporto priemonė šalyje negali būti...

„Peugeot“ komanda į elektromobilių varžybas deleguoja 4 ekipažus

Automobilių renginių kalendoriuje „Ignitis On: Pažink Lietuvą!“ elektromobilių varžybos...

Ar gali pakeisti vairuotoją sistema, pati pastatanti automobilį į stovėjimo vietą? (1)

Norėdami pastatyti automobilį į parkavimo vietą, vairuotojai turi tiksliai įvertinti, ar ji...

Prie „Regitros“ eilėje užstrigęs vairuotojas: laukiu nuo 9 ryto ir nežinau, ar pavyks užsiregistruoti šiandien (86)

Mėnesį Lietuvoje galiojanti nauja automobilių registracijos sistema, kai registruojant transporto...

Top naujienos

Šią savaitę Lietuvoje švelninamas karantinas: pokyčiai dėl Galimybių paso, tikslina sąlygas atvykstantiems (43)

Vyriausybė pirmadienį nusprendė švelninti dabar galiojančio karantino taisykles. Sveikatos...

Nuo ketvirtadienio – pokyčiai barams ir naktiniams klubams: darbo laikas nebebus ribojamas (21)

Pirmadienį Vyriausybė kavinėms, barams, restoranams bei kitoms viešojo maitinimo ir...

Bilotaitė: poreikio skelbti ekstremaliąją situaciją dėl migrantų kol kas nėra (7)

Poreikio skelbti ekstremaliąją situaciją dėl išaugusių nelegaliai sieną su Baltarusiją...

Lietuvos bankas išskyrė 4 rizikas ekonomikai: gali padaugėti bankrotų, „perkaisti“ NT rinka papildyta (51)

Lietuvos banko valdybos pirmininkas Gediminas Šimkus sako, kad nepaisant antrosios COVID-19 bangos,...

Tomas Janonis | D+

Savivaldybėje – tarsi privačioje įmonėje: valdininkas vadovauja net penkioms įmonėms, partnerio darbovietei – nuolatiniai pirkimai (5)

Vilniaus rajono savivaldybės Architektūros ir Statybos skyriuose dirbantys architektai ir kiti...

Užsisakyti statybininką ar meistrą gali būti kaip niekad sunku: tenka palaukti ir pusę metų ar ilgiau, sumokėti daugiau (193)

Toliau augant nekilnojamojo turto (NT) sandorių skaičiui, visas statybų sektorius susiduria su...

Tiesioginė transliacija / Delfi tema: džiaugiamės karantino pabaiga, bet ką gausime rudenį?

Vyriausybė planuoja naujus karantino atlaisvinimus ir neslepia, kad birželis gali būti paskutinis...

Koronavirusas Lietuvoje: sekmadienį užfiksuoti vos 66 nauji atvejai, 3 žmonės mirė (83)

Sekmadienį Lietuvoje buvo užfiksuoti 66 nauji koronaviruso atvejai, 6 žmonės mirė, skelbia...

Oficialu: „Astra Zeneca“ vakcinos dozę pagaliau leista pasiankstinti patiems (52)

Nuo šiandien antros „ Vaxzevria “ vakcinos (gamintojas „ AstraZeneca “) dozės laiką...

Per 200 metų sostinė pasikeitė neatpažįstamai: senos nuotraukos tik įrodo, kad miestas galėjo atrodyti visiškai kitaip

Vilnius ir jo architektūra kaip ir daugelis kitų miestų per amžius keitė savo veidą. Kai...