aA
Ant viename iš „Volvo“ automobiliuose diegiamos technologijos „IntelliSafe“ lankstinukų puikuojasi visu greičiu į elnią lekiančio automobilio vaizdas. Tačiau, kaip teigia „Volvo“ technologijų paketo „City Safety“ kūrėjai, dėl liūdno elnio likimo baimintis neverta, nes saugumo įranga sukonfigūruota taip, kad atpažintų bet kurią automobilio kelyje išdygstančią kliūtį, pradedant dviratininkais ir baigiant stambiais gyvūnais, pavyzdžiui, elniais, briedžiais ir arkliais.
Antros kartos "Volvo XC60"
Antros kartos "Volvo XC60"
© Jurgis Paplaitis

Gal tokie teiginiai ir skamba juokingai, bet primena, kiek daug dėmesio „Volvo“ inžinieriai skiria saugumui.

Kad ir kokia efektyvi būtų prevencija, visiškai eliminuoti susidūrimų tikimybės neįmanoma. Deja, tada, kai bemaž dvi tonas sveriantis automobilis visu greičiu bloškiasi į it uola tvirtą objektą, visos pasaulio kameros, radarai ir jutikliai niekuo padėti negali. Dėl šios priežasties kiekvienas „Volvo“ automobilis išbandomas itin griežtais atsparumo smūgiams testais.

Pavyzdžiui, ką tik Ženevos parodoje debiutavusio antrosios kartos XC60 modelio atsparumas buvo išbandytas paleidus automobilį ridentis nuo gana greitai važiuojančios platformos. Atliktas testas buvo nufilmuotas. Kaip rašoma svetainėje autoblog.com, didžiausią įspūdį daro tai, kad po kelių stiprių smūgių į stogą transporto priemonė išliko beveik nedeformuota tiek iš išorės, tiek iš vidaus.

Vaizdo įrašas taip pat atskleidžia XC60 patvarumo charakteristikas atsitrenkus į stabilų barjerą. Per pirmąjį testą smūgis imituotas automobiliui važiuojant 56 km/val. greičiu. Galima pastebėti, kaip stipriai deformuojamas korpusas keleivio zonos srityje, tačiau kokia stabili išlieka apatinė automobilio konstrukcija, kad variklis, užuot pasidavęs į saloną, būtų sulaikytas.

Vaizdo įraše taip pat užfiksuotas 64 km/val. važiuojančio automobilio avarijos testas. Automobilis iš pažiūros gerokai apgadinamas, tačiau deformuojamas taip, kaip numatyta: priekinė pakaba ir metalo lakštai atitrūksta ir salone niekas labiau nenukenčia.

Kiekvienos avarijos metu akivaizdžiai matyti, kad kinetinė energija per kėbulą nukreipiama į visas puses, bet tik ne salono kryptimi.

„Volvo“ komanda atkakliai laikosi viešai deklaruoto tikslo, skelbiančio, kad nuo 2020 metų nė vienas nauju šios markės automobiliu važiuojantis žmogus nežus ir nepatirs rimtų sužalojimų per galimus eismo įvykius. Ar Švedijos automobilių gamintoją lydės sėkmė, pamatysime ateityje, tačiau sprendžiant iš paskelbtų vaizdo įrašų, galima tikėtis puikaus rezultato.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Auksarankis iš Lietuvos restauravo seną „Fiat“ kabrioletą: rezultatas pribloškiantis (21)

Senų automobilių restauravimas – didelio kruopštumo ir daugybės išmanymo reikalaujantis...

Sukūrė unikalų automobilį – „Formulės 1“ bolidas, kurį galite nusipirkti (6)

„Tour de Force“, geriau žinoma tiesiog kaip TDF, yra britų inžinerijos kompanija, kurianti...

Brangiai kainavusi istorija: kaip per 20 sekundžių „nužudyti“ sportinio BMW M2 variklį (81)

Sportiniai automobiliai pagaminti preciziškai, mat jų varikliai turi atlaikyti ypatingai dideles...

Lietuvis dvaro kluone sukaupė unikalią senovinių motociklų ir automobilių kolekciją (12)

Dar šešioliktą amžių menantį Babtyno dvarą per porą dešimtmečių Mindaugas Šventoraitis...

Menininkas išradingai apgavo „Google Maps“ programą: tuščioje gatvėje inscenizavo kamštį (2)

Vokietis menininkas, kompiuterių įsilaužėlis apdūmė „ Google Maps “ žemėlapių programą...

Top naujienos

Alytaus zonoje – skandalingi įvykiai: naktį, įtariama, sumuštas buvusios „pupytės“ vyras Jakutis (129)

Alytaus pataisos namuose – skandalingi įvykiai: įkalinimoje įstaigoje, įtariama, kiti bausmę...

Šiurpūs pasaulio oro uostai: neįprasti keleivių patikrinimai, flomasteriu rašomi skrydžiai ir tuščias, auksu nulietas terminalas (1)

Ar matėte filmą „Terminalas“? Jo herojus, kurį vaidina Thomas Hanksas, papuola į kvailą...

Gyventojai aptiko įstatymų spragą: architektai daro, ką nori, o institucijos skėsčioja rankomis (32)

NT ekspertai Vilniuje esantį istorinį Žvėryno mikrorajoną įvardija kaip vieną...

Tomas Vaitelė

Ta niekam neįdomi „Eurovizija“, kurią laimi švedų prodiuseriai

Kasmet sausio ir vasario mėnesiai prasideda tuo pačiu: „kokios šiemet bus tendencijos“, „ar...

Elito medžioklės stebina slaptumu: jau ne vienas nuslėptas faktas atrodo skandalingai

„Čia yra vieno žmogaus, galbūt ministro arba urėdijos direktoriaus, valios reikalas. Jeigu net...

Taksi vairuotojas spėjo pasakyti keleiviui, kad pasijuto labai blogai ir trenkėsi į medį (1)

Antradienio vakarą, apie 19.30 val., Vilniuje, Maironio g., taksi automobilis „Toyota“ nuvažiavo...

Gydytoja pataria, kaip daugybei moterų išvengti mirtinos ligos: pajutus simptomus, būna per vėlu (35)

Kiekvienam žmogui vėžys sukelia skirtingų emocijų, ir kartais ši sunki liga gali gerokai...

Spausk gazą! Modelis, išgelbėjęs „Porsche“ bei unikalus lietuvio garaže renkamas „Kitcaras“ (2)

Lietuviai naginga tauta. Būtent tokio lietuvio, kuris savo rankomis surinko vadinamąjį...

Karolina Toleikytė atvirai: „fake“ pasaulis tampa labai žalingas (17)

Karolina Toleikytė užsisako kavos – jau n-tąjį puodelį tą šeštadienį, nes išvakarėse...

„Rosneft“ nukentėjo dėl prekybos su Venesuela: JAV įvedė sankcijų Rusijos naftos milžinei (17)

JAV antradienį paskelbė sankcijų Rusijos valstybės kontroliuojamos naftos milžinės...

|Maža didelių žinių kaina