Ant viename iš „Volvo“ automobiliuose diegiamos technologijos „IntelliSafe“ lankstinukų puikuojasi visu greičiu į elnią lekiančio automobilio vaizdas. Tačiau, kaip teigia „Volvo“ technologijų paketo „City Safety“ kūrėjai, dėl liūdno elnio likimo baimintis neverta, nes saugumo įranga sukonfigūruota taip, kad atpažintų bet kurią automobilio kelyje išdygstančią kliūtį, pradedant dviratininkais ir baigiant stambiais gyvūnais, pavyzdžiui, elniais, briedžiais ir arkliais.
Antros kartos "Volvo XC60"
© Jurgis Paplaitis

Gal tokie teiginiai ir skamba juokingai, bet primena, kiek daug dėmesio „Volvo“ inžinieriai skiria saugumui.

Kad ir kokia efektyvi būtų prevencija, visiškai eliminuoti susidūrimų tikimybės neįmanoma. Deja, tada, kai bemaž dvi tonas sveriantis automobilis visu greičiu bloškiasi į it uola tvirtą objektą, visos pasaulio kameros, radarai ir jutikliai niekuo padėti negali. Dėl šios priežasties kiekvienas „Volvo“ automobilis išbandomas itin griežtais atsparumo smūgiams testais.

Pavyzdžiui, ką tik Ženevos parodoje debiutavusio antrosios kartos XC60 modelio atsparumas buvo išbandytas paleidus automobilį ridentis nuo gana greitai važiuojančios platformos. Atliktas testas buvo nufilmuotas. Kaip rašoma svetainėje autoblog.com, didžiausią įspūdį daro tai, kad po kelių stiprių smūgių į stogą transporto priemonė išliko beveik nedeformuota tiek iš išorės, tiek iš vidaus.

Vaizdo įrašas taip pat atskleidžia XC60 patvarumo charakteristikas atsitrenkus į stabilų barjerą. Per pirmąjį testą smūgis imituotas automobiliui važiuojant 56 km/val. greičiu. Galima pastebėti, kaip stipriai deformuojamas korpusas keleivio zonos srityje, tačiau kokia stabili išlieka apatinė automobilio konstrukcija, kad variklis, užuot pasidavęs į saloną, būtų sulaikytas.

Vaizdo įraše taip pat užfiksuotas 64 km/val. važiuojančio automobilio avarijos testas. Automobilis iš pažiūros gerokai apgadinamas, tačiau deformuojamas taip, kaip numatyta: priekinė pakaba ir metalo lakštai atitrūksta ir salone niekas labiau nenukenčia.

Kiekvienos avarijos metu akivaizdžiai matyti, kad kinetinė energija per kėbulą nukreipiama į visas puses, bet tik ne salono kryptimi.

„Volvo“ komanda atkakliai laikosi viešai deklaruoto tikslo, skelbiančio, kad nuo 2020 metų nė vienas nauju šios markės automobiliu važiuojantis žmogus nežus ir nepatirs rimtų sužalojimų per galimus eismo įvykius. Ar Švedijos automobilių gamintoją lydės sėkmė, pamatysime ateityje, tačiau sprendžiant iš paskelbtų vaizdo įrašų, galima tikėtis puikaus rezultato.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dainius Kinderis pataria, į ką atkreipti dėmėsį keliaujant autostopu

Patyręs keliautojas Dainius Kinderis pataria, į ką reikia atkreipti dėmėsį keliaujant autostopu.

Elektromobiliu iš Vilniaus į Palangą: kas stebina ir ko trūksta? (20)

Praėjus kelioms savaitėms po ketvirtųjų elektromobilių varžybų „Įsikrauk su „Energijos...

Į Lietuvą sugrįžęs vyras patyrė pažeminimą dėl išvaizdos: jaučiuosi ne įmonėje, o „zonoje“ (306)

Ne vienerius metus užsienyje gyvenęs Ramūnas (vardas pakeistas), grįžo į gimtinę ir įsidarbino...

„Ford“ „orų fabrike“ – pačios ekstremaliausios aplinkos sąlygos (8)

Visos pasaulio orų sąlygos telpa ką tik pradėjusiame veikti „Ford“ Aplinkos tyrimų centre,...

Šeštadienį „Mercedes-Benz“ gerbėjai atidarys vasaros sezoną

Jau šį šeštadienį, gegužės 26 d., „Ogmios miesto“ didžiojoje automobilių stovėjimo...

Top naujienos

Lietuvai stojant į turtingųjų klubą, išaiškėjo niūri statistika: „sublizgėjom“ antirekordais   (244)

Turtingųjų valstybių klubu pakrikštytoje Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijoje (...

Palanga išskėstomis rankomis jau laukia poilsiautojų: kokiomis maisto kainomis pasitiko (206)

Kaip privilioti kuo daugiau turistų šiltuoju sezonu, Palangos verslininkai jau gerai apgalvojo....

Pikul žaidžia atviromis kortomis: apie santuokos užkulisius ir kitus galimus Jasaičio romanus su žinomomis moterimis (27)

Pastaruoju metu kone visa lietuva stebi skaudžią dviejų žmonių santykių dramą. Susipykę...

Savaitgalį laukia gražūs orai, o po jų – fantastiški karščiai (27)

Iškeliaujanti gegužė karščio mėgėjų nenuvils ir toliau: karštas bus ne tik savaitgalis, bet...

Vairuotojai sunerimo: eismo ženklai perspėja apie karo grėsmę? (22)

Geltonos spalvos ženklų su stilizuotais tankų ir šarvuočių atvaizdais buvo pastebėta Lenkijoje...

Nužudymo bylą išsprendė tik praėjus 36 metams: žudikas vaikščiojo visai šalia (5)

JAV Teksaso valstijoje pareigūnai išsprendė nedidelį miestelį sukrėtusio Beth Bramlett...

Fenomenalus LeBrono benefisas išplėšė Love'o netekusiems „Cavaliers“ septintąsias rungtynes (25)

NBA Rytų konferencijos finalo laimėtojas pirmą kartą po penkerių metų pertraukos spręsis...

Kodėl po uodo įkandimo taip ilgai vargina niežulys?

Kai uodas įkanda, jis ne tik išsiurbia žmogaus kraujo , bet ir įšvirkščia savo seilių....

„Akropoliuose“ vyksta „Jamam“ nuolaidų akcija (11)

Penktadienį ir šeštadienį prekybos ir pramogų centruose „Akropolis“ vyksta nuolaidų akcija...

Šokiruojantis merginos pagrobimas: gyvą palaidojo po žeme (76)

Barbaros Jane Mackle gyvenimas buvo tikrai kerintis. Daili ir populiari 20 metų mergina buvo Majamyje...