aA
Ant viename iš „Volvo“ automobiliuose diegiamos technologijos „IntelliSafe“ lankstinukų puikuojasi visu greičiu į elnią lekiančio automobilio vaizdas. Tačiau, kaip teigia „Volvo“ technologijų paketo „City Safety“ kūrėjai, dėl liūdno elnio likimo baimintis neverta, nes saugumo įranga sukonfigūruota taip, kad atpažintų bet kurią automobilio kelyje išdygstančią kliūtį, pradedant dviratininkais ir baigiant stambiais gyvūnais, pavyzdžiui, elniais, briedžiais ir arkliais.
Antros kartos "Volvo XC60"
© Jurgis Paplaitis

Gal tokie teiginiai ir skamba juokingai, bet primena, kiek daug dėmesio „Volvo“ inžinieriai skiria saugumui.

Kad ir kokia efektyvi būtų prevencija, visiškai eliminuoti susidūrimų tikimybės neįmanoma. Deja, tada, kai bemaž dvi tonas sveriantis automobilis visu greičiu bloškiasi į it uola tvirtą objektą, visos pasaulio kameros, radarai ir jutikliai niekuo padėti negali. Dėl šios priežasties kiekvienas „Volvo“ automobilis išbandomas itin griežtais atsparumo smūgiams testais.

Pavyzdžiui, ką tik Ženevos parodoje debiutavusio antrosios kartos XC60 modelio atsparumas buvo išbandytas paleidus automobilį ridentis nuo gana greitai važiuojančios platformos. Atliktas testas buvo nufilmuotas. Kaip rašoma svetainėje autoblog.com, didžiausią įspūdį daro tai, kad po kelių stiprių smūgių į stogą transporto priemonė išliko beveik nedeformuota tiek iš išorės, tiek iš vidaus.

Vaizdo įrašas taip pat atskleidžia XC60 patvarumo charakteristikas atsitrenkus į stabilų barjerą. Per pirmąjį testą smūgis imituotas automobiliui važiuojant 56 km/val. greičiu. Galima pastebėti, kaip stipriai deformuojamas korpusas keleivio zonos srityje, tačiau kokia stabili išlieka apatinė automobilio konstrukcija, kad variklis, užuot pasidavęs į saloną, būtų sulaikytas.

Vaizdo įraše taip pat užfiksuotas 64 km/val. važiuojančio automobilio avarijos testas. Automobilis iš pažiūros gerokai apgadinamas, tačiau deformuojamas taip, kaip numatyta: priekinė pakaba ir metalo lakštai atitrūksta ir salone niekas labiau nenukenčia.

Kiekvienos avarijos metu akivaizdžiai matyti, kad kinetinė energija per kėbulą nukreipiama į visas puses, bet tik ne salono kryptimi.

„Volvo“ komanda atkakliai laikosi viešai deklaruoto tikslo, skelbiančio, kad nuo 2020 metų nė vienas nauju šios markės automobiliu važiuojantis žmogus nežus ir nepatirs rimtų sužalojimų per galimus eismo įvykius. Ar Švedijos automobilių gamintoją lydės sėkmė, pamatysime ateityje, tačiau sprendžiant iš paskelbtų vaizdo įrašų, galima tikėtis puikaus rezultato.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvių pora sugalvojo svajonių planą – leisis į kelionę aplink pasaulį ieškoti stebuklų (16)

4 metai, 50 keliautojų, 1 000 stebuklų ir 250 000 kilometrų. Tai – pagrindiniai panevėžiečių...

Kaip vairavimo egzaminai laikomi svetur: nuo smurto neišlaikius iki vagiamų kelio ženklų (4)

Būsimus vairuotojus egzaminuojanti „ Regitra “ nuolatos keičiasi žiniomis su kitomis...

Išradingumui ribų nėra: sodo namelis skriejo greičiau už eilinį automobilį

Unitazas, pirkinių vežimėlis iš prekybos centro ir netgi sodo namelis – visi šie objektai...

Panevėžyje ne visi žino, kad vasarą geriausios – vasarinės padangos (1)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome tradiciškai susirenka daugiausia konkurso „...

Panevėžyje – netikėtas rekordas geriausio Lietuvos vairuotojo paieškose (1)

Rugsėjo 15 d. Panevėžyje vyks antrasis iš trijų konkurso „ Geriausias Lietuvos vairuotojas...

Top naujienos

Vilniaus centras vairuotojams nepasiekiamas: uždaro pagrindines gatves, nepaisantiems draudimo – baudos (29)

Popiežius Pranciškus Lietuvoje lankysis savaitgalį , tačiau jau penktadienį Vilniaus...

Kuodis apie kainas: Lietuva turi seną rimtą bėdą (97)

Bandymo didinti kainas, nes mažėja pirkėjų strategija niekur neveda, sako ekonomistas Raimondas...

Vladimiras Laučius. Pasprinkite savo mediena. Atsakymas urėdams ir babuinams (292)

Daug visko pasakyta miškų kirtimo tema. Kadangi šia sritimi domiuosi seniai, nemažai bendravau su...

Liberalų reakcija į Šimašiaus sprendimą: tai „Auroros“ šūvis partijai (64)

„Remigijaus žingsnis buvo tas „Auroros“ šūvis, po kurio, bijau, kad prasidės liberalų, kaip...

„Rytas“ pristatė biudžetą, tikslus, Gudelis metė akmenį į „vieno klubo“ daržą (93)

Vilniaus „Ryto“ krepšinio klubas penktadienį pristatė netrukus prasidedančio 2018-2019 m....

Šefas parodė, kaip išsikepti visame pasaulyje dievinamus kanadietiškus blynus (2)

Nacionalinės šefų rinktinės narys, virtuvės šefas Nikita Vornikas neįsivaizduoja savaitgalio...

Lietuvis Kretoje aptiko įspūdingą radinį: iš pradžių man grasino kalėjimu (86)

„Graikai, kuriems parodydavau savo radinį, išsigąsdavo, kad mane pasodins į kalėjimą“, –...

Savaitgalio maršrutas: aplankykite gražiausias Lietuvos pilis ir dvarus

Iškyla ir ekskursija vienoje gražiausių Lietuvos vietų, kai jums reikės tik automobilio ir geros...

Grafininos vyrui Nigelui pareikšti nauji įtarimai – advokatas mano, kad tai policijos taktika papildyta 10:55 (43)

Dingusiosios „Olialia“ mergaitės Sandros Grafininos nužudymu įtariamas jos vyras Nigelas Westas...

Verslas tai laiko „nešvaria problema”: už iššvaistytą maistą susimokame (2)

Net 62 proc. lietuvių nesupranta, ką reiškia ant maisto produktų užrašas „tinkamas vartoti...