aA
Bugatti Chiron“ – vienas greičiausių pasaulio automobilių. Iš tikrųjų, galima tikėtis, kad ateityje pasirodys itin greita versija, kuri ir pasiims šį rekordą. Tačiau automobilis, kurio kainos prasideda nuo 2,5 milijonų eurų, turi įdomių paslapčių. Viena jų – nedidelė nedažyto aliuminio dėžutė, kurioje sumontuoti vairuotojų sekimo prietaisai. Kodėl „Chiron“ pirkėjai dėl to visai nesuka galvos?
"Bugatti Chiron"
"Bugatti Chiron"
© Gamintojo archyvas

Asmens duomenų rinkimas dabar yra ypatingai jautri tema. Visgi, įdomu tai, kad nemažai žmonių tam yra visiškai abejingi, nes mano, kad informacija apie juos yra nenaudinga. Toks požiūris yra apskritai klaidingas – savo teise į privatumą reikėtų rūpintis nepriklausomai nuo to, kiek jūsų asmeniniai duomenys yra verti.

Ypač savo duomenimis turėtų susirūpinti turtingi žmonės, nes pasaulyje yra nemažai grupių, kurios mokėtų pasinaudoti tokia informacija. Tačiau turtingiesiems vis tiek nerūpi, kad jų „Bugatti Chiron“ juos atvirai seka.

„Bugatti Chiron“, kaip ir galite įsivaizduoti, turi galybę jutiklių, kurie stebi skirtingų automobilio mazgų darbą. Kompiuteris šiuos duomenis renka ir analizuoja. Automobilis visą laiką palaiko ryšį su savo gamintojais Prancūzijoje, todėl, kad ir kaip keistai tai skambėtų, „Bugatti“ pirmoji sužino apie „Chiron“ gedimus – pirmiau nei vairuotojas.

Pavyzdžiui, vieno „Chiron“ priekinė padanga buvo nepakankamai pripūsta. Automobilis apie tai pranešė „Bugatti“, o ši paskambino savininkui, kuris apie problemą išgirdo pirmą kartą.

"Bugatti Chiron"
"Bugatti Chiron"
© Gamintojo archyvas

Važiuoti su padanga, kurioje oro slėgis yra nepakankamas, gali būti pavojinga, todėl toks pranešimas buvo sutiktas džiugiai. Tačiau, kita vertus, jausmas vis tiek turėtų būti keistas, kai iš kitos pasaulio pusės paskambina žmogus ir pasiūlo prieš kitą kelionę prisipūsti automobilio padangas.

Taigi, „Chiron“ renkami ir į „Bugatti“ būstinę persiunčiami duomenys turi labai svarbų tikslą – užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Tačiau beveik neabejojama, kad nuolat ryšį su gamintoju palaikantys automobiliai praneša ir kitą informaciją. Pavyzdžiui, vairavimo įpročius, o galbūt net ir vietas, kuriose mėgsta lankytis vairuotojas. Tačiau net tai žinodami „Bugatti Chiron“ pirkėjai tikriausiai dėl savo privatumo nesijaudintų.

„Bugatti Chiron“ yra prabangos prekė. Tokie gamintojai savo vardą ir reputaciją turi labai vertinti ir branginti, todėl bet koks skandalas, ypač susijęs su pasiturinčių klientų saugumu, tikriausiai atsilieptų ir „Bugatti“ pardavimams. Todėl mažai tikėtina, kad renkama informacija kam nors būtų perduodama, kad būtų panaudota marketingo tikslais.

Savo savininkus stebi ne tik milijonus kainuojantys automobiliai, bet ir pigesnės mašinos. Nors tokių atvejų išaiškinta kol kas nebuvo, savaime aišku, kad informacija apie vairuotojų pomėgius yra labai naudinga, todėl galėtų būti brangiai parduota. Galimi ir kiti variantai – tikėtina, kad ateityje automobiliuose pasirodys reklamos, kurios bus specialiai pritaikytos jūsų gyvenimo būdui.

Beje, „Bugatti Chiron“ nėra pirmas toks automobilis. Panašią sistemą dar anksčiau įdiegė „McLaren“, o ir „Koenigsegg“ automobiliai mėgsta palaikyti ryšį su savo gamintojais.

www.technologijos.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lietuviai sugalvojo sau iššūkį – nori nusipirkti BMW M5 už 500 eurų (73)

Jei pirmoji lietuvių religija yra krepšinis, tai antroji, be menkiausios abejonės, automobiliai....

Lietuvoje parduodamas ypatingas „žvėris“ – „Ferrari“, prie kurio vairo sėdėjo Vanagas (29)

Sportiniai automobiliai visuomet traukia akį, ypač – jei atsiduria transporto skelbimų portale,...

Ar žinote, ką iš tikrųjų reiškia BMW logotipas? (27)

Ar tai propeleris, ar vis dėlto ne? BMW logotipas dešimtmečius buvo karšta diskusijų tema. Ir...

Laukinė amerikietiška svajonė, kurios europiečiai nesupras – „Dodge Ramcharger“ (5)

Tai, kad žmonės eina iš proto dėl automobilių, kurie turi aukštesnę prošvaisą – jau seniai...

Paskutinis nepriklausomo Italijos gamintojo automobilis – „Alfa Romeo 164“ (2)

Aštuntasis praėjusio amžiaus dešimtmetis Italijos automobilių koncernui „ Alfa Romeo “ buvo...

Top naujienos

Vieno valstiečio reputacijai gelbėti skubiai pakeista viena iš karantino nuostatų (832)

Tam, kad bent iš dalies būtų galima teisiškai pateisinti Seimo nariui, „valstiečiui“ Dainiui...

Pirmąją savaitės pusę orai bus saulėti, sausi ir šilti (6)

Pirmadienio dieną mūsų šalies orus lems anticiklonas. Diena bus saulėta, plonų debesų pasirodys...

Pritrūkus darbo Lietuvoje, pasiūlymų dairosi užsienyje: įspėja, kad visiems jų neužteks (117)

Lietuvos įdarbinimo agentūros jau ruošiasi vasaros sezonui. Atstovai pasakoja, kad lietuviai ir...

Netrukus į Prancūziją grįš grupė žmonių, net nenutuokiančių apie prasidėjusią pandemiją (75)

Tikriausiai apie pasaulį siaubiantį naująjį koronavirusą jie žino nedaug arba visai nieko....

Nėra imunitetą stiprinančio supermaisto, tačiau mineralai ir vitaminai yra būtini: įvardijo 3 svarbiausius (37)

Imuninė sistema pastaruoju metu nuolat linksniuojama dėl koronaviruso pandemijos, tačiau ji...

Taip seniau gydytojai saugojosi nuo maro: manė, kad padės keistos kaukės su snapais (41)

Septynioliktame amžiuje žmonės tikėjo, kad tokia apranga padeda išvalyti apnuodytą orą. Jie klydo.

Johnsonas dėl COVID-19 simptomų pristatytas į ligoninę (48)

Jungtinės Karalystės premjeras Borisas Johnsonas buvo pristatytas į ligoninę atlikti papildomų...

Gediminas Jankauskas. Ateistas iš Dievo malonės: Luiso Bunuelio sapnai ir iliuzijos (4)

Luiso Buñuelio (1900–1983) kūryba, kurios pradžia – žymiausias pasaulyje kino rebusas...

Klaipėdos laboratorija atnaujino darbą, pranešė uostamiesčio meras (16)

Klaipėdos universitetinės ligoninė s (KUL) laboratorija vėlų sekmadienio vakarą atnaujino...

|Maža didelių žinių kaina