aA
Bugatti Chiron“ – vienas greičiausių pasaulio automobilių. Iš tikrųjų, galima tikėtis, kad ateityje pasirodys itin greita versija, kuri ir pasiims šį rekordą. Tačiau automobilis, kurio kainos prasideda nuo 2,5 milijonų eurų, turi įdomių paslapčių. Viena jų – nedidelė nedažyto aliuminio dėžutė, kurioje sumontuoti vairuotojų sekimo prietaisai. Kodėl „Chiron“ pirkėjai dėl to visai nesuka galvos?
"Bugatti Chiron"
© Gamintojo archyvas

Asmens duomenų rinkimas dabar yra ypatingai jautri tema. Visgi, įdomu tai, kad nemažai žmonių tam yra visiškai abejingi, nes mano, kad informacija apie juos yra nenaudinga. Toks požiūris yra apskritai klaidingas – savo teise į privatumą reikėtų rūpintis nepriklausomai nuo to, kiek jūsų asmeniniai duomenys yra verti.

Ypač savo duomenimis turėtų susirūpinti turtingi žmonės, nes pasaulyje yra nemažai grupių, kurios mokėtų pasinaudoti tokia informacija. Tačiau turtingiesiems vis tiek nerūpi, kad jų „Bugatti Chiron“ juos atvirai seka.

„Bugatti Chiron“, kaip ir galite įsivaizduoti, turi galybę jutiklių, kurie stebi skirtingų automobilio mazgų darbą. Kompiuteris šiuos duomenis renka ir analizuoja. Automobilis visą laiką palaiko ryšį su savo gamintojais Prancūzijoje, todėl, kad ir kaip keistai tai skambėtų, „Bugatti“ pirmoji sužino apie „Chiron“ gedimus – pirmiau nei vairuotojas.

Pavyzdžiui, vieno „Chiron“ priekinė padanga buvo nepakankamai pripūsta. Automobilis apie tai pranešė „Bugatti“, o ši paskambino savininkui, kuris apie problemą išgirdo pirmą kartą.

"Bugatti Chiron"
"Bugatti Chiron"
© Gamintojo archyvas

Važiuoti su padanga, kurioje oro slėgis yra nepakankamas, gali būti pavojinga, todėl toks pranešimas buvo sutiktas džiugiai. Tačiau, kita vertus, jausmas vis tiek turėtų būti keistas, kai iš kitos pasaulio pusės paskambina žmogus ir pasiūlo prieš kitą kelionę prisipūsti automobilio padangas.

Taigi, „Chiron“ renkami ir į „Bugatti“ būstinę persiunčiami duomenys turi labai svarbų tikslą – užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Tačiau beveik neabejojama, kad nuolat ryšį su gamintoju palaikantys automobiliai praneša ir kitą informaciją. Pavyzdžiui, vairavimo įpročius, o galbūt net ir vietas, kuriose mėgsta lankytis vairuotojas. Tačiau net tai žinodami „Bugatti Chiron“ pirkėjai tikriausiai dėl savo privatumo nesijaudintų.

„Bugatti Chiron“ yra prabangos prekė. Tokie gamintojai savo vardą ir reputaciją turi labai vertinti ir branginti, todėl bet koks skandalas, ypač susijęs su pasiturinčių klientų saugumu, tikriausiai atsilieptų ir „Bugatti“ pardavimams. Todėl mažai tikėtina, kad renkama informacija kam nors būtų perduodama, kad būtų panaudota marketingo tikslais.

Savo savininkus stebi ne tik milijonus kainuojantys automobiliai, bet ir pigesnės mašinos. Nors tokių atvejų išaiškinta kol kas nebuvo, savaime aišku, kad informacija apie vairuotojų pomėgius yra labai naudinga, todėl galėtų būti brangiai parduota. Galimi ir kiti variantai – tikėtina, kad ateityje automobiliuose pasirodys reklamos, kurios bus specialiai pritaikytos jūsų gyvenimo būdui.

Beje, „Bugatti Chiron“ nėra pirmas toks automobilis. Panašią sistemą dar anksčiau įdiegė „McLaren“, o ir „Koenigsegg“ automobiliai mėgsta palaikyti ryšį su savo gamintojais.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvoje parduodamą „Volkswagen“ apžiūrėję ukrainiečiai pakraupo – tokiu nevažinėtų nė už ką (256)

Tai, kad Ukrainos ir aplinkinių Rytų šalių vairuotojai mielai superka Lietuvoje esančius...

Kas nutiko, kai „Ford“ pasiūlė automobilius valdyti ne sukiojant vairą (2)

Automobiliai per keletą dešimtmečių visiškai pasikeitė, o štai jų vairai iš principo tik...

Patikrino, ar vairuojantys senjorai kelia pavojų keliuose – rezultatai netikėti (161)

Diskusijos, ar vyresnio amžiaus vairuotojai išties yra visaverčiai eismo dalyviai ir geba tinkamai...

Pasivažinėjimas su 1958 m. „Imperial“, įkūnijančiu amerikiečių pokario optimizmą

„ Bloomberg Pursuits“ automobilių apžvalgininkė Hannah Elliott leidžiasi atminties keliu...

Kaunietė įsiuto: elektromobiliu 100 kilometrų važiavo 5 valandas, atsakingi asmenys – tik teisinasi (780)

Iš Kauno į Vilnių ir atgal. Iš esmės tai – dvi nesudėtingos valandos kelyje. Tačiau, panašu,...

Top naujienos

Vėžiu susirgusi Vaiva pinigų negauna: kovoja ne tik su liga, bet ir su draudimo bendrove (6)

Kaip ir daugeliui vėžio diagnozė Vaivai Mickuvienei buvo tarsi žaibas iš giedro dangaus. „Man...

Įvertino „Barclays“ pasitraukimą: taip gerai Lietuvoje jau seniai nebuvo – bus dar daug kitų

Daliai žmonių pradėjus skambinti pavojaus varpais, kad „ Barclays “ – tik pirmoji kregždė,...

Smūgis naudotų automobilių pardavėjams: neparduoda net pigiausių mašinų (152)

Milžiniškus protestus rengę, gatves blokavę ukrainiečiai palankesnių muito sąlygų...

2019-ųjų biudžetas: kiek „į rankas“ gaus pensininkas, mokytojas, prezidentė (442)

Seimas antradienį priėmė 2019 metų biudžetą . BNS žurnalistų komanda tradiciškai įvertino,...

Balsavimas už biudžetą parodė, kaip ir kas palaiko valstiečius (63)

Per balsavimą už kitų metų biudžetą formalūs ir neformalūs „valstiečių“ partneriai Seime...

Keliuose jau prasidėjo šventinė eismo karštinė: sunkiausia bus kitą savaitę (12)

Artėjant vienoms svarbiausių metų švenčių – Šv. Kalėdoms ir Naujiesiems metams, – miestų...

Vaizdo įraše – Rusijos raketos nesėkmė (79)

Rusijos Kapustin Jaro raketų poligone nenumatytoje vietoje nukrito raketa S-300 . Dėl šio įvykio...

Vilniaus eglės kūrėja Jolanta Tūraitė įvardijo, kokia turėtų būti pagrindinė Kalėdų mada (1)

Vilniaus eglės bendraautorė, jau du dešimtmečius kurianti Kalėdų egles ne tik Lietuvoje, bet ir...

Prieš biudžetą balsavęs Naglis Puteikis prakalbo apie situaciją „valstiečių“ gretose (223)

Seimas antradienį balsų dauguma priėmė kitų metų valstybės biudžetą. Garsiai kartojęs, kad...

4 lengvai paruošiami kiaulienos patiekalai

Kadangi kiti metai – Kiaulės, daugelis ėmė juokauti, kad laukia daugybė kiaulysčių. Visgi, yra...