Istoriją nuo 1910-ųjų skaičiuojantis automobilių gamintojas gerai žinomas kiekviename pasaulio kampelyje. Įmonės logotipas siejamas su automobilių sportu, o šiandien kuriami modeliai išlaiko tradicijas – kiekvienas „Alfa Romeo“ yra ne tik praktiškas kasdieninis automobilis, bet ir itin greitas lenktynių trasoje, tvirtinama pranešime žiniasklaidai.
"Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio"
© Gamintojo archyvas

Tačiau kodėl jos logotipe – kryžius ir saracėną ryjanti gyvatė? Arba ką bendro turi „Alfa Romeo“ ir Ferrari“? Apie tai – dešimties įdomiausių faktų rinkinys apie šio išskirtinio gamintojo istoriją bei dabartinius modelius.

1. Numeris vienas automobilių sporte

„Alfa Romeo“ gali pasigirti didinga istorija, nemažai jos siejama su automobilių sportu. Ji tokia turtinga, kad kai kurių pasiekimų neįmanoma ne tik pagerinti, bet ir pakartoti.

1925-aisiais metais vyko pirmosios „Formulės 1“ pirmtakės – „Automobile World Championship“ – varžybos. „Alfa Romeo“ jose varžovams nepaliko vilčių. 1933-aisiais vykusiose prestižinėse „Mille Miglia“ lenktynėse pirmi dešimt finišo liniją kirtusių automobilių buvo „Alfa Romeo“. O 1950-aisiais vykusiame pirmajame „Formulės 1“ pasaulio čempionato sezone nugalėjo... „Alfa Romeo“.

„Alfa Romeo“ modeliai daug kartų pirmi kirto finišo liniją ne tik „Mille Miglia“, bet ir „Targa Florio“ bei kitose žymiose lenktynėse.

2. Logotipas – pagarba istorijai

Šiandien žinomas „Alfa Romeo“ pavadinimas dienos šviesą išvydo tik 1920-aisiais – iki tol Italijos automobilių gamintojas buvo vadinamas A.L.F.A. vardu. Tačiau jo logotipo stilistika išliko nepakitusi nuo pat įmonės įkūrimo 1910-aisiais.

"Alfa Romeo BAT 7"
"Alfa Romeo BAT 7"
© Gamintojo archyvas

„Alfa Romeo“ buvo įkurta Milane, tad įmonės logotipe atsidūrė šio miesto herbas. Milaną nuo XII amžiaus valdė Viskončių šeimyna, kurios herbas – saracėną ryjanti gyvatė, vadinamas biscione. Abu logotipus sudėjus bei apvedus mėlynu apskritimu, buvo gautas vieno žinomiausių automobilių gamintojų iš Italijos prekinis ženklas, atpažįstamas visame pasaulyje. Jo kontūrai bei stilistika ne kartą keitėsi – paskutinis patobulinimas buvo atliktas 2015-aisiais – tačiau du pagrindiniai elementai išliko jau daugiau nei 100 metų.

Biscione randama ir kitos Lietuvoje gerai žinomos italų Sforzų giminės herbe. XVI amžiuje giminės atstovė Bona Sforza buvo Žygimanto Senojo žmona, Didžioji Lietuvos kunigaikštienė ir Lenkijos karalienė. Manoma, kad ji yra šiuolaikinės lietuviškos virtuvės pradininkė ir atvežė į šalį įvairius maisto produktus – agurkus, bulves, pomidorus.

3. Inovatyvumas technologijose ir dizaine

„Alfa Romeo“ į priekį veda ne tik automobilių sportas, bet ir inovacijos technologijose bei dizaine. Pavyzdžiui, 1954-ųjų Turino automobilių parodoje pristatytas „Alfa Romeo BAT 7“ koncepcinis modelis pasižymėjo išskirtiniu efektyvumu – jo aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas buvo vos 0,19 Cd. Tai – fantastiškas pasiekimas net ir šiandien gaminamiems modeliams, nes daugelis sunkiai pasiekia 0,25 ar net 0,30 ribą.

1968-ųjų Paryžiaus automobilių parodoje „Alfa Romeo“ visą pasaulį nustebino „Carabo“ koncepcija – tai buvo žymiausias automobilis, turėjęs pleišto formos kėbulą stačiais kampais bei pirmasis su žirklių tipo skersai pakeliamomis durimis. Abu šie dizaino elementai įkvėpė ne vieną vėlesniais dešimtmečiais pasirodžiusį automobilį.

4. Brangi istorija

Brangiausiai parduotas „Alfa Romeo“ automobilis yra 1939-aisiais pagamintas „8C 2900B Lungo Spider by Touring“ – 2016-aisiais „RM Sotheby‘s Monterey“ aukcione už jį buvo sumokėta 19,8 mln. JAV dolerių. Tai yra brangiausias kada nors parduotas automobilis, pagamintas iki antrojo pasaulinio karo.

"Alfa Romeo BAT 7"
"Alfa Romeo BAT 7"
© Gamintojo archyvas

5. Pagarba

Legendinis automobilių kūrėjas Henry Fordas buvo didelis „Alfa Romeo“ gerbėjas. Jis yra pasakęs, kad kiekvieną kartą pravažiuojant „Alfa Romeo“ automobiliui pakelia kepurę. „When I see „Alfa Romeo“ go by, I tip my hat“, – taip skamba tiksli konvejerio išradėjo citata.

6. Pavadinimuose – vietovardžiai

„Alfa Romeo“ modelių pavadinimai paprastai nėra atsitiktiniai žodžiai. Pavyzdžiui, pirmasis įmonės istorijoje didesnio pravažumo automobilis pavadintas Alpių perėjos „Stelvio“ vardu. Aukščiausias asfaltuotas kelias Italijoje turi 48 apsisukimus bei kaip niekas kitas tinka išbandyti idealų 50/50 svorio balansą tarp ašių turintį sportišką „Stelvio“ visureigį.

7. Greitis ne tik istorijoje

Gamintojo pasiekimai automobilių sporte nesibaigė septintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje. „Alfa Romeo“ vardas 2018-aisiais bus matomas „Formulėje 1“, o naujausias gamintojo kūrinys – „Stelvio“ SUV – yra greičiausias didesnio pravažumo automobilis Niurburgringo trasoje. Vieną legendinės „Nordschleife“ konfigūracijos ratą „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde“ įveikė per 7 min. 51,7 sek.

8. Saugumas neatsiejamas nuo greičio

Naujausi „Alfa Romeo“ automobiliai – „Giulia“ bei „Stelvio“ – yra vieni saugiausių savo klasėse. Abu modeliai surinko maksimalų 5 žvaigždučių įvertinimą nepriklausomuose „Euro NCAP“ tyrimuose bei buvo puikiai įvertinti už suaugusiųjų, vaikų saugumą eismo įvykio metu bei įvairias montuojamas saugumo sistemas.

9. „Quadrifoglio“ mistika

Sportiški italų gamintojo automobiliai žymimi keturlapiu dobilu trikampiame baltame fone. Sėkmės simbolį pirmą kartą 1923-aisiais panaudojo Ugo Sirocci, o „Alfa RL“ nugalėjo „Targa Florio“ lenktynėse. Vėliau bandydamas keturlapiu dobilu nepažymėtą automobilį U. Sirocci žuvo – kalbama, kad nuo to laiko visi lenktynėse dalyvaujantys ir sportiški „Alfa Romeo“ modeliai pradėti žymėti šiuo simboliu.

"Alfa Romeo Stelvio"
"Alfa Romeo Stelvio"
© Gamintojo archyvas

10. Draugystė su „Ferrari“

„Alfa Romeo“ yra neatsiejamas nuo „Ferrari“. Būtent „Alfa Romeo“ lenktynių komandoje savo karjerą pradėjo Enzo Ferrari, vėliau įkūręs savo pavarde pavadintą įmonę. Vėliau abu gamintojai turėjo ne vieną bendrą projektą, jų netrūksta ir dabar. Garsieji į „Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde“ ir „Stelvio Quadrifoglio Verde“ montuojami 510 AG pasiekiantys 2,9 l „twin-turbo“ V6 varikliai yra sukurti „Ferrari“ gamykloje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Eko ralio dalyviai paminėjo Lietuvos valstybės vėliavos 100-metį

Trečiadienis – antroji ir ko gero sunkiausia „Neste Eko ralio 2018“ diena.

Šarapova ir Webberis išbandė naują „Porsche“ (14)

Maria Šarapova prieš įnirtingas kovas Štutgarto kortuose sekmadienį, balandžio 21 dieną,...

Prieš septynerius metus išjuokta idėja keičia naftos rinką (38)

Per konferenciją Belgijoje prieš septynerius metus elektrinio autobuso idėja buvo sutikta kaip...

Žydrūnas Savickas apie tai, kokių savybių ieško automobilyje (25)

Dar prieš kelerius metus automobilių pardavėjai neslėpė, kad į saloną užsukusius naujos...

Skambina pavojaus varpais: tolimųjų reisų vairuotojai gali likti be pensijų (149)

Pakelti tolimųjų reisų vairuotojų bazinį atlyginimą ir sumažinti „Sodros“ mokesčiais...

Top naujienos

Miestelyje užvirė tikras karas: dar nė vienas kunigas taip nesielgė (3)

Dūkšto miestelis Ignalinos rajone ūžia kaip bičių avilys. Ir viskas – dėl vietos kunigo...

„Žalgiris“ sužinojo savo varžovą pusfinalyje – teks kautis su Eurolygos čempionu Šaras: stengsimės aplošti geriausius (60)

Praėjus mažiau nei dviem valandoms po to, kai Kauno „Žalgiris“ namuose iš kovos dėl Eurolygos...

Jasikevičius prisiekė meilę „Žalgiriui“ ir pažadėjo klubui šviesią ateitį (80)

Kauno triumfas – Pirėjo krachas. Šturmuoti „Žalgirio“ tvirtovės atžygiavęs...

Nurodymas švenčiantiems žalgiriečiams: kas pirmas išeis namo, tam ryte į treniruotę (2)

Po rungtynių Kauno „Žalgirio“ rūbinėje ilgai trenkė įvairių kartų klubui dedikuotos dainos...

Orai: savaitgalį šalį užlies šiluma – deja tik trumpam (5)

Paskutinė darbo diena bus gaivi, o nuo šeštadienio į šalį vėl atkeliaus maloni šiluma. Poilsio...

Tokias moteris galima pažinti iš tolo, jei žinai, ko ieškoti: vedusiems jos pavojingos (192)

Trečdalis susituokusių porų teigia, kad yra bent kartą žengę „į kairę“. Ir čia puikiai...

Svajonę įgyvendinęs „Žalgirio“ kapitonas: man, kaip kauniečiui, tokia pergalė yra nereali (13)

Beveik visą karjerą Kauno „Žalgiryje“ praleidęs Paulius Jankūnas ketvirtadienį įgyvendino...

JAV Valstybės departamentas nesikiš į Venckienės ekstradicijos procedūrą (309)

Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) Valstybės departamentas nesikiš į buvusios teisėjos ir...

Europa, ruoškis: graikus darkart pranokęs „Žalgiris“ žengė į Eurolygos elitą (810)

Kauno „Žalgiris“ po 19-os metų pertraukos praveria Eurolygos finalo ketverto duris:...

Patikrino: devyni iš dešimties Lietuvos interneto vartotojų – vagys žala viršija 2,1 mlrd. eurų (543)

„Biški“ vagis nebūna“ – tokiu šūkiu autorių teisių organizacijos ketvirtadienį durė...