aA
Galbūt sunku tuo patikėti, tačiau Jungtinėse Valstijose vienu mažiausių pranešimų apie vagystes skaičiumi pasižymintis automobilių gamintojas yra „Tesla“. Elektrinių automobilių gamintojos automobiliai ilgapirščius atbaido ne tik savo „nuolat įjungta“ vietos nustatymo funkcija, bet greičiausiai apsisaugo nuo pavojų dėl to, kad jų valdymas skiriasi nuo kitų.
© Reuters / Scanpix

Bent jau tokios, pasak „Market Watch“, yra Nacionalinio nusikaltimų draudimo biuro (NICB) hipotezės.

Kaip rodo sukaupti duomenys, nuo 2011-ųjų buvo pavogti tik 139 „Tesla“ automobiliai. Šis skaičius yra gan įspūdingas, turint omenyje tai, kad „Tesla“ vien per pirmąjį 2018-ųjų ketvirtį pagamino beveik 35 tūkstančius automobilių.

Tai reiškia, jog per pastaruosius septynerius metus pavogtų automobilių skaičius sudaro mažiau nei 0,4 procento visų per pastaruosius mėnesius pagamintų automobilių.

NICB suregistravo, kiek kiekvienais metais įvyko „Tesla“ automobilių vagysčių:

  • 2011 – vienas automobilis;
  • 2012 – nei vieno;
  • 2013 – šeši automobiliai;
  • 2014 – 15 automobilių;
  • 2015 – devyni automobiliai;
  • 20​16 – 28 automobiliai;
  • 2017 – 57 automobiliai;
  • 2018 (sausis – gegužė) – 23 automobiliai.

Tačiau įdomioji statistika tuo nesibaigia. Jei pavogė „Tesla“ automobilį, didelė tikimybė, kad jis bus surastas. Iš 139 vagysčių nesurasti buvo tik trys automobiliai, tad pavogto „Tesla“ automobilio susigrąžinimo tikimybė yra beveik 98 procentai, o bendras JAV vidurkis – 58,4 procento.

„Iš esmės geriau jau ir būti negali. Galvoju, kad įsėdę į „Teslą“ vagys tiesiog pasimeta ir jiems tampa sunku valdyti automobilį“, – „Market Watch“ aiškina NICB viešųjų ryšių vadovas Frankas Scafidi.

Kita tokio mažo vagysčių skaičiaus priežastis gali būti bendras „Tesla“ automobilių prieinamumas ir požiūris į jų taisymą, kuriuo pasižymi dauguma savininkų. Jei kažkas sugenda, „Tesla“ savininkas paprastai pristatys automobilį taisyti į „Tesla“ paslaugų centrą ir nesikreips į pirmą pasitaikiusią įstaigą, kurioje, pats to nežinodamas, gali įsigyti ir vogtą kito masinės gamybos automobilio detalę.
Nors savininkai ir skundžiasi dėl vėluojančių darbų, visgi dėl to, kad pristatyti detales į „Tesla“ paslaugų centrus yra sudėtinga, o prie interneto prijungti automobiliai sukelia papildomų problemų, šie automobiliai tampa ne tokie patrauklūs vagišiams.

Kai vis daugiau automobilių gamintojų pereina prie orveliškos susietų transporto priemonių utopijos, tikėtina, kad bendras naujų automobilių vagysčių skaičius gali sumažėti. Nors vidutinė prie interneto prijungtų automobilių kaina ir yra gerokai didesnė nei įprastinių, dėl galimybės sekti automobilį visur, kur jis bevažiuotų, daugeliui smulkių vagišių kėsintis į tokius automobilius tiesiog nebeapsimoka.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvių pora sugalvojo svajonių planą – leisis į kelionę aplink pasaulį ieškoti stebuklų (21)

4 metai, 50 keliautojų, 1 000 stebuklų ir 250 000 kilometrų. Tai – pagrindiniai panevėžiečių...

Kaip vairavimo egzaminai laikomi svetur: nuo smurto neišlaikius iki vagiamų kelio ženklų (4)

Būsimus vairuotojus egzaminuojanti „ Regitra “ nuolatos keičiasi žiniomis su kitomis...

Išradingumui ribų nėra: sodo namelis skriejo greičiau už eilinį automobilį

Unitazas, pirkinių vežimėlis iš prekybos centro ir netgi sodo namelis – visi šie objektai...

Panevėžyje ne visi žino, kad vasarą geriausios – vasarinės padangos (1)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome tradiciškai susirenka daugiausia konkurso „...

Panevėžyje – netikėtas rekordas geriausio Lietuvos vairuotojo paieškose (1)

Rugsėjo 15 d. Panevėžyje vyks antrasis iš trijų konkurso „ Geriausias Lietuvos vairuotojas...

Top naujienos

Aušros vartuose – popiežiaus atvykimas: Pranciškų lydi minia tikinčiųjų nuolat pildoma (666)

Popiežiaus Pranciškaus lankomoje Lietuvos sostinėje gyventojai užplūdo gatves - vieni rikiuojasi,...

Žmonių gelbėjimo drama Baltijos jūroje: sudužo jachta, kapitonas nuskendo ieškoma dar vieno vyro (62)

Šeštadienį Klaipėdoje gelbėtojai išskubėjo į pagalbą skęstantiems žmonėms. Pranešama apie...

Dalia Popiežių pirmą kartą išvydo prie oro uosto: prisiminimas išliks visam gyvenimui nuolat pildoma (185)

Nuo 15 val. įėjimas į Aušros vartų gatvę uždarytas. Susirinkusieji kartu su Popiežiumi...

11 metų Velse dirbantis gydytojas: mums įprasta pacientui prisistatyti ir paklausti, ar galima jį paliesti (63)

Intervencinis kardiologas Eduardas Šubkovas (48 m.) jau 11 metų dirba Šiaurės Velso Glan Clwyd...

Arūno Valinsko sūnus – apie vaikystę garsioje šeimoje ir kodėl dar neskuba vesti savo vaikelio mamos (113)

Šou verslo ryklių Ingos ir Arūno Valinskų sūnus Arūnas Valinskas jaunesnysis (28) rugsėjo...

Popiežiaus laukiantis Henrikas užvis labiausiai norėtų vieno: sveikatos (2)

75 metų Henrikas kartu su kitais Vilniaus pal. kun. Mykolo Sopočkos hospiso pacientais laukia...

Mokslininkai rado rimtą priežastį, kodėl šiukštu negalima atsisakyti angliavandenių

Vienas didelio masto tyrimas padarė išvadą, kad vartojant mažai angliavandenių, kyla pirmalaikės...

Į mokyklą tėvai vaikus išlydi su baime: iki mirtinos tragedijos – vos žingsnis (18)

Prasidėję naujieji mokslo metai ir besitęsiantis Panevėžio gatvių remontas atnešė iššūkių...

Išskirtinę dieną – retai kartu matomos Adamkų šeimos pasirodymas (38)

Popiežiaus Pranciškaus vizito Lietuvoje nepraleido ir pastaruosius mėnesius viešumoje retai...

Gerais norais ir pragaras grįstas: „sveikas“ maistas mokyklose virto „jokio“ maisto? (42)

Jau praėjo trys mokslo metų savaitės. Trys savaitės, kai mokiniai mokyklose turi būti maitinami...