aA
Galbūt sunku tuo patikėti, tačiau Jungtinėse Valstijose vienu mažiausių pranešimų apie vagystes skaičiumi pasižymintis automobilių gamintojas yra „Tesla“. Elektrinių automobilių gamintojos automobiliai ilgapirščius atbaido ne tik savo „nuolat įjungta“ vietos nustatymo funkcija, bet greičiausiai apsisaugo nuo pavojų dėl to, kad jų valdymas skiriasi nuo kitų.
Ištyrė, į kuriuos automobilius ilgapirščiai nesidairo – savininkai visus susigrąžina
© Reuters / Scanpix

Bent jau tokios, pasak „Market Watch“, yra Nacionalinio nusikaltimų draudimo biuro (NICB) hipotezės.

Kaip rodo sukaupti duomenys, nuo 2011-ųjų buvo pavogti tik 139 „Tesla“ automobiliai. Šis skaičius yra gan įspūdingas, turint omenyje tai, kad „Tesla“ vien per pirmąjį 2018-ųjų ketvirtį pagamino beveik 35 tūkstančius automobilių.

Tai reiškia, jog per pastaruosius septynerius metus pavogtų automobilių skaičius sudaro mažiau nei 0,4 procento visų per pastaruosius mėnesius pagamintų automobilių.

NICB suregistravo, kiek kiekvienais metais įvyko „Tesla“ automobilių vagysčių:

  • 2011 – vienas automobilis;
  • 2012 – nei vieno;
  • 2013 – šeši automobiliai;
  • 2014 – 15 automobilių;
  • 2015 – devyni automobiliai;
  • 20​16 – 28 automobiliai;
  • 2017 – 57 automobiliai;
  • 2018 (sausis – gegužė) – 23 automobiliai.

Tačiau įdomioji statistika tuo nesibaigia. Jei pavogė „Tesla“ automobilį, didelė tikimybė, kad jis bus surastas. Iš 139 vagysčių nesurasti buvo tik trys automobiliai, tad pavogto „Tesla“ automobilio susigrąžinimo tikimybė yra beveik 98 procentai, o bendras JAV vidurkis – 58,4 procento.

„Iš esmės geriau jau ir būti negali. Galvoju, kad įsėdę į „Teslą“ vagys tiesiog pasimeta ir jiems tampa sunku valdyti automobilį“, – „Market Watch“ aiškina NICB viešųjų ryšių vadovas Frankas Scafidi.

Kita tokio mažo vagysčių skaičiaus priežastis gali būti bendras „Tesla“ automobilių prieinamumas ir požiūris į jų taisymą, kuriuo pasižymi dauguma savininkų. Jei kažkas sugenda, „Tesla“ savininkas paprastai pristatys automobilį taisyti į „Tesla“ paslaugų centrą ir nesikreips į pirmą pasitaikiusią įstaigą, kurioje, pats to nežinodamas, gali įsigyti ir vogtą kito masinės gamybos automobilio detalę.
Nors savininkai ir skundžiasi dėl vėluojančių darbų, visgi dėl to, kad pristatyti detales į „Tesla“ paslaugų centrus yra sudėtinga, o prie interneto prijungti automobiliai sukelia papildomų problemų, šie automobiliai tampa ne tokie patrauklūs vagišiams.

Kai vis daugiau automobilių gamintojų pereina prie orveliškos susietų transporto priemonių utopijos, tikėtina, kad bendras naujų automobilių vagysčių skaičius gali sumažėti. Nors vidutinė prie interneto prijungtų automobilių kaina ir yra gerokai didesnė nei įprastinių, dėl galimybės sekti automobilį visur, kur jis bevažiuotų, daugeliui smulkių vagišių kėsintis į tokius automobilius tiesiog nebeapsimoka.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lietuvoje parduodamas ypatingas „Ford Mustang“: ant kėbulo net automobilių pramonės legendos parašas (14)

„Ford“ koncerno pasididžiavimu galima vadinti bene geriausiai JAV automobilių pramonėje...

Latvio transporto priemonė – triratis, laivas ir namukas viename (2)

Praleidęs ketverius metus kelyje dviračiu iš Londono į Tokiją, landšafto dizaineris iš...

Pirmos kartos „Lexus SC“ – legendinės „Toyota Supra“ pirmos eilės pusbrolis (2)

1991 metais „ Lexus “ pristatė prabangų kupė automobilį, su kuriuo stengėsi užkariauti...

Vytautas Švedas su kolegomis rado alternatyvą lenktynėms: dviračiais aplink Lietuvą (1)

Nesulaukdami šių metų sezono pradžios nemaža dalis lenktynininkų per karantiną išgyvena...

Du keliautojai išbandė vėl atvertas Baltijos šalių sienas – nuvažiavo į Taliną (11)

Baltijos šalys mažiau nei likusi Europa nukentėjo nuo COVID-19 viruso ir tai leido anksčiau nei...

Top naujienos

Po emigrantų kelionės į Lietuvą – šiurpūs liudijimai (175)

Emigrantų kelionė iš Vokietijos į namus Lietuvoje baigėsi tragedija: važiuojant greitkeliu...

Nacionalinio stadiono epopėja: po mero ir Vyriausybės konflikto – kompromiso paieškos (141)

Praėjusią savaitę apie nacionalinio stadiono mirtį pranešęs Vilniaus meras Remigijus Šimašius...

Istorinio skrydžio teks palaukti: „SpaceX“ į atvirą kosmosą pakilti sutrukdė oro sąlygos (354)

Praėjus beveik dešimtmečiui – vėl iš JAV teritorijos į atvirą kosmosą turėjo kilti...

Po nelegalių lenktynių Rapšys policijai įkliuvo antrą kartą (47)

Dėl dalyvavimo neteisėtose lenktynėse nubaustas ir teisę vairuoti praradęs plaukikas Danas...

Malonią šilumą kai kur užgoš trumpas lietus

Ketvirtadienio dieną per Lietuvą slinks mažai aktyvus ir nekontrastingas šaltasis atmosferos...

Kapų daugiau nei mirčių: aukų artimieji patys išaiškino Kazachstaną klastojant pandemijos statistiką (58)

Panašu, kad vien koronaviruso aukoms iš Kazachstano pietryčiuose esančio Almatos miesto ir jo...

Darbuotojų bėdos su karantino pabaiga nesibaigs: gali netekti ne tik darbo, bet negauti ir išmokų (96)

Nors po truputį pradeda ryškėti galima karantino pabaigos data, rūpesčiai nei darbuotojams, nei...

Po erkės įkandimo tarnybos metu neteko didžiosios dalies darbingumo: tikina, kad jam buvo pakištas suklastotas dokumentas (106)

2016 m. pavasaris tuometiniam kariui savanoriui buvo lemtingas. Tarnybos metu įsisiurbusi erkė jį...

Paulius Jurkevičius

Linkėjimas iš ano pasaulio: kietų ir nemirtingų stereotipų! (1)

Jie gimsta, stiprėja, plėtojasi, įsigraužia į aplinką, į draugų būrelį, į šeimą. Į...

Mažos mergaitės pasiaukojimo istorija: pati išmesta maiše pelkėse sugebėjo išgelbėti nuo mirties dvimetį berniuką (30)

„Kai prasidėjo karas, mūsų šeima suprato, kad mus nužudys, – pasakoja 80-metė vilnietė...

|Maža didelių žinių kaina