aA
Galbūt sunku tuo patikėti, tačiau Jungtinėse Valstijose vienu mažiausių pranešimų apie vagystes skaičiumi pasižymintis automobilių gamintojas yra „Tesla“. Elektrinių automobilių gamintojos automobiliai ilgapirščius atbaido ne tik savo „nuolat įjungta“ vietos nustatymo funkcija, bet greičiausiai apsisaugo nuo pavojų dėl to, kad jų valdymas skiriasi nuo kitų.
Ištyrė, į kuriuos automobilius ilgapirščiai nesidairo – savininkai visus susigrąžina
© Reuters / Scanpix

Bent jau tokios, pasak „Market Watch“, yra Nacionalinio nusikaltimų draudimo biuro (NICB) hipotezės.

Kaip rodo sukaupti duomenys, nuo 2011-ųjų buvo pavogti tik 139 „Tesla“ automobiliai. Šis skaičius yra gan įspūdingas, turint omenyje tai, kad „Tesla“ vien per pirmąjį 2018-ųjų ketvirtį pagamino beveik 35 tūkstančius automobilių.

Tai reiškia, jog per pastaruosius septynerius metus pavogtų automobilių skaičius sudaro mažiau nei 0,4 procento visų per pastaruosius mėnesius pagamintų automobilių.

NICB suregistravo, kiek kiekvienais metais įvyko „Tesla“ automobilių vagysčių:

  • 2011 – vienas automobilis;
  • 2012 – nei vieno;
  • 2013 – šeši automobiliai;
  • 2014 – 15 automobilių;
  • 2015 – devyni automobiliai;
  • 20​16 – 28 automobiliai;
  • 2017 – 57 automobiliai;
  • 2018 (sausis – gegužė) – 23 automobiliai.

Tačiau įdomioji statistika tuo nesibaigia. Jei pavogė „Tesla“ automobilį, didelė tikimybė, kad jis bus surastas. Iš 139 vagysčių nesurasti buvo tik trys automobiliai, tad pavogto „Tesla“ automobilio susigrąžinimo tikimybė yra beveik 98 procentai, o bendras JAV vidurkis – 58,4 procento.

„Iš esmės geriau jau ir būti negali. Galvoju, kad įsėdę į „Teslą“ vagys tiesiog pasimeta ir jiems tampa sunku valdyti automobilį“, – „Market Watch“ aiškina NICB viešųjų ryšių vadovas Frankas Scafidi.

Kita tokio mažo vagysčių skaičiaus priežastis gali būti bendras „Tesla“ automobilių prieinamumas ir požiūris į jų taisymą, kuriuo pasižymi dauguma savininkų. Jei kažkas sugenda, „Tesla“ savininkas paprastai pristatys automobilį taisyti į „Tesla“ paslaugų centrą ir nesikreips į pirmą pasitaikiusią įstaigą, kurioje, pats to nežinodamas, gali įsigyti ir vogtą kito masinės gamybos automobilio detalę.
Nors savininkai ir skundžiasi dėl vėluojančių darbų, visgi dėl to, kad pristatyti detales į „Tesla“ paslaugų centrus yra sudėtinga, o prie interneto prijungti automobiliai sukelia papildomų problemų, šie automobiliai tampa ne tokie patrauklūs vagišiams.

Kai vis daugiau automobilių gamintojų pereina prie orveliškos susietų transporto priemonių utopijos, tikėtina, kad bendras naujų automobilių vagysčių skaičius gali sumažėti. Nors vidutinė prie interneto prijungtų automobilių kaina ir yra gerokai didesnė nei įprastinių, dėl galimybės sekti automobilį visur, kur jis bevažiuotų, daugeliui smulkių vagišių kėsintis į tokius automobilius tiesiog nebeapsimoka.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Didžiausias transporto sektoriaus rūpestis: kaip sutramdyti dyzelinės taršos šmėklą? (2)

Nepaisant stulbinamos technologinės pažangos, transportas vis dar yra vienas didžiausių oro...

Elektromobilių varžybose startuos ir elektriniai motoroleriai bei autobusai

Birželio 18 dieną jau septintąjį kartą vyksiančiose „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“...

Konkursas „Būk saugus“ apnuogino mokinukų ugdymo spragas

Daugiau nei du dešimtmečius įvairaus amžiaus grupių Lietuvos mokiniai tradiciškai varžosi...

Pirmą kartą Lietuvoje patikrintas svarbiausias sunkvežimių saugumo rodiklis (1)

Lengvųjų automobilių vairuotojai žvalgydamiesi sau naujos transporto priemonės mėgsta...

Pakeistas fonas už nugaros leido prisijungti prie posėdžio, tačiau senatorius pamiršo vieną svarbią detalę

Kalbėti telefonu vairuojant negalima - skelbia ir įstatymai, ir blaivus protas. Už dėmesio...

Top naujienos

Ernestas Naprys | D+

Ne viskas tik brangsta: dešimtys produktų per 5 metus yra atpigę – palyginkite kainas (1)

Įpylus 30 procentų pabrangusio dyzelio, automobilį palikti stovėti mieste kainuoja 60 proc....

Susigrąžinę dingusią dukrą tėvai atsitokėjo tik vėliau – kraupus radinys nepaliko abejonių (49)

Dauguma tėvų žino, kad vaikų auginimas yra nuolatinis darbas, reikalaujantis besąlygiškos...

Tarptautinė mokslininkų grupė atviru laišku kreipėsi dėl „Sputnik V“ vakcinos (527)

Tarptautinė mokslininkų grupė dar kartą išreiškė rimtą nerimą dėl Rusijoje gaminamos „...

Orai: savaitgalį lietaus išvengti nepavyks, bet temperatūra kils aukštyn

Šeštadienį Lietuvos orus lems nedidelė aukštesnio slėgio sritis, įsiterpusi tarp dviejų žemo...

Parodė, kaip Turkijoje poilsiauja turtingiausi lietuviai: tai tikras atostogų rojus, kuriame pildomi visi norai (52)

Turkija , tai toli gražu ne tik taupių, ekonominės klasės turistų rojus. Šią šalį mėgsta ir...

Japonijoje gyvenusi Kristina – apie nutylimas moterų pareigas santuokoje, grožio paslaptis ir tikrąjį geišų vaidmenį (90)

Japonija vis dar yra viena iš tų šalių, kuri apipinta įvairiais mitais. Uždari, darboholikai,...

Dėl žioplos klaidos įkliuvo garsios grupuotės lyderis: kokaino maišelyje – prekybos centro čekis (48)

Su teisėsauga bendradarbiaujančių nusikalstamo pasaulio atstovų liudijimai kaip reikiant...

Mantas Bertulis pasipiktino provokuojančiu TV3 darbuotojos pasiūlymu Šeimų maršui: užsidirbinėti iš žmonių susipriešinimo amoralu TV3: tokių idėjų nepalaikome ir netoleruojame (315)

Dar net neprasidėjęs „ Didysis šeimos gynimo maršas “ visuomenėje kursto aštrias diskusijas....

Havajuose gyvenanti rašytoja Rykštaitė negali suprasti, kodėl mūsų šalyje vengiama šios temos: tai rodo Lietuvos atsilikimą (73)

„Login 2021” pranešėja, rašytoja Vaiva Rykštaitė šiandien sau gali leisti rašyti apie...