aA
Patikimumas yra vienas iš svarbiausių rodiklių renkantis norimą automobilį. Sparčiai populiarėjant elektromobiliams, natūraliai kyla klausimas, o kiek patikimos elektrinės transporto priemonės, klausiama pranešime žiniasklaidai.
Ištyrė, ar elektriniai automobiliai yra patikimi: specialistai rado net keletą privalumų
© Shutterstock

Ar elektrinis variklis ilgainiui nenuvils? Ar elektromobilį reikės dažnai taisyti, o galbūt jis nekeldamas jokių rūpesčių važiuos ne vienus metus? Ar įkrovimo įranga ir akumuliatorius yra saugūs bei ilgaamžiai įrenginiai?

Kadangi elektromobiliai tradiciškai kainuoja daugiau nei vidaus degimo varikliais varomi analogai, tokie klausimai kamuoja ne vieną potencialų pirkėją ir gana ilgą laiką buvo sunku gauti patikimais duomenimis pagrįstą atsakymą.

Tačiau 2020 metų spalį žinomiausia Jungtinių Amerikos Valstijų vartotojų organizacija „Consumer Reports“ paskelbė tyrimo rezultatus, kurie atskleidė elektrinių priemonių eksploatavimo niuansus, tarp jų – ir atsakymus į patikimumo bei patiriamų kaštų klausimus.

Pagrindė skaičiais

„Consumer Reports“ tyrimo, kuriame dalyvavo elektra varomų automobilių savininkai, rezultatai parodė, kad vertinant bendras nuosavybės išlaidas (angl. total cost of ownership) būtent mažos sąnaudos remontui ir priežiūrai bei taupymas degalams leidžia elektromobiliams tapti konkurencingiems su vidaus degimo varikliais varomu transportu net nepaisant įsigijimo kainų skirtumų. Bet būtent dėl kainų skirtumo faktinis išlaidų sutaupymas efektyvesnis vertinant įperkamesnius modelius.

Elektromobilis
Elektromobilis
© Shutterstock

Reikšmingai sutaupyti galima jau pirmaisiais eksploatacijos metais ir kuo ilgiau naudojamas elektromobilis, tuo daugiau sutaupoma. Tyrimas atskleidė, kad tipiškas elektromobilio savininkas, kuris dažniausiai akumuliatorių įkrauna namuose, gali tikėtis vidutiniškai sutaupyti 670–830 Eur per metus degalų sąnaudoms, palyginti su lygiaverčiu benzinu varomu automobiliu.

„Consumer Reports“ analizė taip pat parodė, kad 400 ir daugiau kilometrų viena įkrova nuvažiuojančių elektromobilių kaip „Tesla Model 3“, „Kia e-Niro“ ar „Jaguar I-Pace“ savininkai 92 proc. atvejų akumuliatorių energiją papildys namuose, o viešaisiais greitaisiais įkrovikliais jiems per metus prireiks pasinaudoti tik šešis kartus.

Elektromobilių priežiūros ir remonto išlaidos yra gerokai mažesnės – maždaug pusė tiek, kiek prireiks benzinu varomoms transporto priemonėms, kurioms reikia reguliariai keisti eksploatacinius skysčius ir kurios yra mechaniškai sudėtingesnės.

„Jau seniai žinoma, kad elektromobilius pigiau prižiūrėti nei vidaus degimo varikliais varomus automobilius, – pristatydamas tyrimą sakė vyresnysis „Consumer Reports“ transporto ir energetikos analitikas Chrisas Harto. – Tačiau pirmą kartą turime užtektinai patikimų duomenų iš tikrųjų elektromobilių savininkų, kad pagrįstume šią mintį skaičiais.“

Be paprastesnės priežiūros, organizacijos specialistai pažymi ir gerą garantiją, tačiau ją suteikia ne visi gamintojai. Nors daugelis gamintojų baterijoms suteikia 8 metų garantiją, likusiems komponentams ji gerokai trumpesnė. Čia išsiskiria Pietų Korėjos gamintoja „Kia“, taikanti septynerių metų ir 150 tūkst. nuvažiuotų kilometrų garantiją ne tik automobiliams su vidaus degimo varikliais, bet ir elektromobiliams „Soul EV“ ar „e-Niro“, ne vien jų baterijoms.

Įdomu ir tai, kad šią garantiją galima perduoti kartu su automobiliu naujam savininkui, nusprendus jį parduoti anksčiau, šis aspektas gali būti itin patrauklus ir didinantis modelio vertę antrinėje rinkoje.

Ištyrė, ar elektriniai automobiliai yra patikimi: specialistai rado net keletą privalumų
© Shutterstock

Mažiau dėvėjimosi, mažiau gedimų

Pagrindinis elektrinio variklio pranašumas – tai, kad jis neturi judančių ir dėl to nusidėvinčių dalių, taigi yra patikimesnis bei ilgaamžiškesnis. Kadangi besidėvinčios detalės kartais gali nulemti brangų remontą, elektromobilių savininkai gali sutaupyti reikšmingą pinigų sumą.

Tai nereiškia, kad elektromobilis neturi gendančių detalių, jų yra, kaip ir kituose automobiliuose, tik mažiau.

Tipiškai elektromobilių priežiūra reikalauja pasirūpinti tokių detalių atnaujinimu, kaip salono oro filtrai, kurie šalina dulkes ir daleles iš automobilio šildymo bei oro kondicionavimo sistemos, taip pat stabdžių kaladėlės, padangos ir pakabos dalys (amortizatoriai, lankstai, vairo traukių antgaliai).

Elektromobiliai taip pat turi salono šildymo ir aušinimo sistemą, kurioje naudojamas antifrizas, panašus į naudojamą benzininio variklio radiatoriuje. Kadangi nėra pavojaus skysčio užteršti variklio alyva ar šalutiniais degimo produktais, jo kokybė iš esmės nesikeičia ir jį pakeisti prireikia itin retai.

O vairuojant elektromobilį nebereikia sukti galvos dėl transmisijos, variklio aušinimo, uždegimo žvakių ar įvairiausių diržų ir grandinių.

„Elektromobilyje nerasite tiek detalių, kurias reikėtų reguliariai keisti, nes tiesiog nėra tiek judančių dalių, kiek tradiciniame automobilyje“, – sako Gabe Shenhar, „Consumer Reports“ automobilių testavimo programos asocijuota direktorė.

Elektromobilis yra pranašesnis ir kalbant apie stabdžius – visos elektrinės transporto priemonės išnaudoja regeneracinį stabdymą varikliu, dėl to stabdžių sistemai tenka mažesnė apkrova, o kaladėlės dėvisi lėčiau.

Kokybę atspindi garantija

Itin svarbų patikimumo klausimą natūraliai kelia vienas pagrindinių elektromobilio elementų – baterija, kurioje kaupiama energija leidžia automobiliui judėti. Šis įrenginys iš tiesų yra brangus, be to, jį pakeisti sudėtinga dėl baterijos dydžio ir svorio, kuris neretai siekia apie 500 kg. Todėl akumuliatoriaus ir elektros pavaros jungčių savarankiškai nepakeistų mechanikas mėgėjas vien dėl specializuotos įrangos poreikio.

Tačiau iki šiol gamintojams žinomi elektromobilių jungčių ar akumuliatorių gedimai buvo stebėtinai reti ir įvairiose patikimumo apklausose tokie modeliai dažniausiai pasirodo puikiai, ar tai būtų „Kia e-Niro“, ar „Tesla Model 3“. Kita vertus, vadinamieji pirmosios kartos elektromobiliai, kurių modeliai sukurti prieš daugiau nei 5 metus, tokiuose tyrimuose nežiba, pavyzdžiui, autoritetingo britų leidinio „Whatcar“ apklausose paskutinėse vietose tarp elektromobilių dažniausiai nominuojami 2011–2017 m. gamintas „Nissan Leaf“ ar nuo 2014 m. be esminių pokyčių gaminama „Tesla Model S“.

Tiksli elektromobilio akumuliatoriaus keitimo kaina priklausytų nuo įvairių aplinkybių, tačiau ši procedūra gali atsieiti penkiaženklę sumą. Vis dėlto baterijos įprastai tarnauja mažiausiai 8–10 metų, o problemos nekyla žaibiškai – tiesiog laikui bėgant efektyvi akumuliatorių talpa ima mažėti. Tai reiškia, kad mažesnius atstumus pasenusiu elektriniu automobiliu vis dar įmanoma nuvažiuoti ir vis dar bus pigiau nei vidaus degimo varikliu varomu transportu.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(24 žmonės įvertino)
3.2917

Ekspertas pabrėžė, į ką atkreipti dėmesį perkant pirmąjį automobilį jaunuoliui

Mokslo metams einant į pabaigą, abiturientai pradeda dairytis vieno svarbiausių pirkinių –...

A. Juknevičius parodė, kiek lieka atliekų po Dakaro

Dakaro lenktynės automobilių sporto mylėtojams yra bene laukiamiausias įvykis metuose,...

Šeštadienį startuosiančiame „Moterų ralyje“ kvies įsivaizduoti taiką

Gegužės 28 d., startuoja didžiausias Lietuvoje automobilių sporto renginys, skirtas moterims –...

Nauja technologijų era: kas sieja tokias įmones kaip „Citroën“ ir „Amazon“?

Bendrovė „Stellantis“, valdanti tokius automobilių prekių ženklus kaip „ Citroën “, „...

Vilniuje sušvis „Mercedes“ žvaigždė

Po dviejų pandemijos metų „MB mėgėjų klubas“ subūrė visus „ Mercedes-Benz “ vairuotojus...

Top naujienos

Delfi Plius DELFI

Dėl pareiškimo apie pasikėsinimą į Putiną analitikai turi savo versiją: gandas jau plinta

Ukrainos gynybos ministerijos Vyriausiosios žvalgybos valdybos pirmininkas Kyrylo Budanovas...

Nauja žemės reforma kaitina aistras: vieni vadina istoriniu pasiekimu, kiti įspėja dėl korupcijos

Gegužę Seimui pateiktame įstatymų pakete numatyti keli reikšmingi pokyčiai: Nacionalinė...

Delfi PliusEglė Gatelytė

„Dėl Ukrainos tampame pajuokos objektu“: vokiečių atsargos pulkininkas garsiai ištarė jau seniai sklandantį įtarimą (5)

„ Karas Ukrainoje labai dinamiškas, Rusijos kariuomenė bando apsupti didžiuosius miestus...

UEFA Čempionų lygos finalas: „Liverpool“ – „Real“ gyvai - 0:1

UEFA Čempionų lygos finale vėlų šeštadienio vakarą paaiškės vertingiausio trofėjaus...

Lietuviai dovanos Ukrainai garsųjį droną „Bayraktar“: surinkti 5 mln. eurų (14)

„Laisvės TV“ šeštadienį surinko reikiamą 5 mln. eurų sumą dronui „ Bayraktar “, kuris...

Kitos savaitės pradžiai – sinoptikų prognozė: kada trauksis lietus

Sekmadienio orus lems slėnys. Bus gana niūriu, bet tiek naktį ir dieną pasirodys ir pragiedrulių....

Po laidotuvių – siaubinga egzekucija kapinėse prie Vilniaus: tai buvo tikras šėtoniškas vakarėlis (N-18) (2)

Tai buvo tikras šėtoniškas vakarėlis, kurį du vyrai surengė savo gimtojo kaimo kapinaitėse –...

Karas Ukrainoje. Rusija skelbia užėmusi strategiškai svarbų miestą Rytų Ukrainoje Ukraina: mūšiai dėl Lymano tebevyksta

Jau 94-oji Rusijos karo prieš Ukrainą diena. Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis apkaltino...

Delfi PliusVaidas Mikaitis

Šilumos ir egzotikos ieškantiems siūlo prisiminti saulėtą šalį: čia patiks ne tik kainos, bet ir požiūris į lietuvius

Pakalbėkime apie atostogas. Ant mūsų slenksčio jau stovi vasara, tačiau dieną, kai yra rašomos...

Putinas pasirašė įstatymą, panaikinantį viršutinę karių amžiaus ribą

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pasirašė įstatymą, panaikinantį viršutinę amžiaus...