Gran Turismo“ – automobilinė romantika, prasidėjusi kadaise, kai automobilių lenktynės Europos keliais vykdavo tūkstančius kilometrų, o pergalei pasiekti labiausiai tiko galingi dviviečiai ar keturviečiai, kurie turėjo būti ir pakankamai komfortiški, kad ekipažas ilgoje kelionėje neišbarstytų visų kaulų, rašoma pranešime žiniasklaidai. Šiais laikais GT abreviatūrą naudoja kas netingi ir kur netingi, bet mes manome, kad labiausiai „Gran Turismo“ dvasią atitinkančiu automobiliu galima be vargo pervažiuoti visą žemyną mėgaujantis greičiu, komfortu ir stiliumi.
"KIA Stinger"
© Edvard Blaževič

„Gran Turismo“ turi palikti dūmuose bet kurį karštąjį hečbeką, o po to ramiai ir užtikrintai plaukti asfaltu ilgus kilometrus. Į Stelvijaus perėją GT įkops su kalnu adrenalino, o Vilniaus Vokiečių gatvėje vasaros vakarais slinkdamas ir tyliai urgzdamas vilios gražiausias Lietuvos merginas. Tokių automobilių nedaug, bet 2017 m. kelios gamintojos mus nustebino, todėl į „TopGear Lietuva“ apdovanojimų „Gran Turismo“ kategorijos geriausių trijulę pakvietėme 6 serijos BMW GT, „Kią Stinger“ ir „Lexus LC500“.

Prie bet kurio šių automobilių vairo kiekvienas leistųsi į savo gyvenimo kelionę net nemirktelėjęs, bet mums rūpėjo sužinoti, ar visi jie atitinka „Gran Turismo“ dvasią, todėl pasikvietėme greitų automobilių fanatikus – fotografą Gediminą Žilinską ir „Tikkurilos“ pardavimų vadovą Pijų Genevičių. Radome greitkelį, gražių vingių ir įsitikinome, kas yra kas.

„TopGear“ apdovanojimų nominacija – „Gran Turismo“

Bandyti automobiliai:

„Kia Stinger“: variklis – 3342 cm3, benzininis, 370 AG, 510 Nm; 0–100 km/val. per 4,9 s; masė – 1834 kg; automatinė 8 pavarų dėžė, galiniai varantieji ratai; vidutinės degalų sąnaudos – 10,6 l; bandyto modelio kaina – 49 990 eurų.

„BMW 630d xDrive Gran Turismo“: variklis – 2993 cm3, turbininis dyzelinis, 265 AG, 620 Nm; 0–100 km/val. per 6 s; masė – 1955 kg; automatinė pavarų dėžė; visi varantieji ratai; vidutinės degalų sąnaudos – 5,5 l; bandyto modelio kaina – 91 574 eurai.

„Lexus LC“: variklis – 5.0 l V8, benzininis, 477 AG, 540 Nm; 0–100 km/val. per 4,7 s; masė – 1960 kg; automatinė 10 pavarų dėžė; galiniai varantieji ratai; vidutinės degalų sąnaudos – 11,5 l; bandyto modelio kaina – 119 000 eurų.

Pijus Genevičius, klauso žmonos nurodymų, kaip tinkamai vairuoti automobilį

„Lexus LC500“ yra visavertis GT klasės atstovas, atitinkantis GT sąvoką tiek teoriškai, tiek praktiškai. LC500 – greitas, prabangus ir komfortiškas dviduris automobilis, kurį vairuojant neprailgs šimtai kilometrų. Išbaigta kiekviena jo detalė. Juo negėda parkuotis net prie jo didenybės „Rolls-Royce Phantom“.

„Lexus“ traukte traukia praeivius tiek išvaizda, tiek riaumojimu, sklindančiu iš didelės 5 litrų V8 širdies, kuri puikai atlieka savo darbą kartu su 10 pavarų dėže. Šie agregatai puikai prisitaiko prie vairuotojo įgūdžių, patirties. Jaučiamas labai ryškus važiavimo režimų – „Eco“, „Normal“, „Sport“ ir „Sport+“ – skirtumas: nuo visiškai saugaus „Eco“ iki supratimo bei vairavimo įgūdžių (nederėtų pamiršti, kad šis žvėris varomas galiniais ratais) reikalaujančio „Sport+“.

Leisiu sau pajuokauti, bet garso sistema šiam automobiliui nereikalinga. Gražiausia simfonija sklinda iš jo duslintuvo („TopGear Lietuva“ pabrėžia, kad Pijus tunelyje po Seimu buvo pastebėtas lygiai 10 kartų. Automobilio langai buvo nuleisti). „Lexus“ brutalus ir kartu komfortiškas automobilis. Čia pakankamai vietos net ir gale – mano sūnus Kajus puikiai jautėsi sėdėdamas vaikiškoje kėdutėje ant galinės sėdynės.

„Kios Stinger“ „The power to surprise“ veikė lygiai 20 minučių, bet išjudėjus į autostradą ir atsipalaidavus akis užkliuvo už gana „plastmasiškai“ atrodančių kai kurių apdailos detalių. Turiu pripažinti, kad variklis stengėsi nustebinti, ir jam tai pavyko. Viskas būtų puiku, bet tai, ką girdi vairuotojas, gerokai skiriasi nuo to, ką girdi praeivis. Sakyčiau, sintetinio variklio garso viduje per daug, o tikro išorėje – per mažai.

Beje, jei kalbėtume apie GT kategoriją, „Kia“ čia nuoširdi, ir automobilis atitinka visus GT reikalavimus: svarbiausias jų – greitai ir patogiai įveikti bet kokius atstumus. Nors dar gerai pagalvočiau, ar tikrai noriu atiduoti 50 tūkst. eurų. Gal tai tik mano problema, tačiau žiūrint į „Stinger“ neapima jausmas, kad tai unikalus „Kios“ modelis – jame įžvelgiu šiek tiek „Kios“, šiek tiek „Maserati“.

"BMW 6 GT"
"BMW 6 GT"
© Edvard Blaževič

Įlipus į vidų sklinda šioks toks vokiškas dvelksmas iš „Audi“ ir „Mercedes“. Dvejoju ir nuolat bandau sau įrodyti, kad tai puiki GT klasės naujiena. Verdiktas – gal šiek tiek per brangus, galbūt nerandu tikslios „Kios Stinger“ vietos tarp kitų modelių, bet tai ryšku – „Stinger“ yra bandymas įšokti į kitas roges, ir gal tai yra ilgametė koncerno strategija. Pagyvensim – pamatysim.

6 serijos BMW GT yra puikus šeimos automobilis, bet kur dingo sportiškumas? Viskas liko tik GT ženkliuke? Susitikęs BMW sprendimų priėmėjus tikrai paklausčiau, kokio velnio šį prabangų, puikų šeimos automobilį jie pavadino GT ir dar priskyrė tokiai romantiškai kategorijai? Čia viskas gerai – dizainas, technologijos, medžiagos, kokybė nekelia jokių dvejonių. Tai „premium“ kategorija, bet juk GT reikia ir šiek tiek jausmo, romantikos.

Gediminas Žilinskas, prie vairo neklauso jokių autoritetų, bet prieš jo fotoaparatą apsinuogina net automobiliai

Susipažinus su „Kia Stinger“ susidaro įspūdis, tarsi šeimos automobilis bandytas paversti piktu sportiniu žvėriuku. Mašina galinga, tačiau jaučiamas jos nemažas svoris atima daugumą sportinių savybių. Variklis, esant aukštiems sūkiams, rėkia, tarsi kentėtų nuo skausmo, o posūkiuose visas automobilis yra vangokas. Išorės dizainas gražiai derina sportinę agresiją ir prabangaus šeimos automobilio eleganciją.

"Lexus LC500"
"Lexus LC500"
© Edvard Blaževič

6 serijos BMW – komfortiškas ir dinamiškas automobilis ilgoms kelionėms. BMW dyzeliai pasižymi geru sukimo momentu ir dinamika. Nors jam svorio irgi netrūksta, bet automobilis vairuojamas lengvai ir klusniai. Gaila, kad 6 serijos GT dizainas nepatobulėjo nauja kryptimi ar įspūdingesniais elementais. Dabar tai tarsi apšlifuota senojo modelio ar X6 versija.

„Lexus LC500“ salono dizainas ir kokybė – kosminio gerumo. O ir iš išorės automobilis nepalieka abejingų gatvėse. Jis tarsi iš ateities, primena fantastinių filmų kosminius laivus. Tobulas riaumojančio žvėries garsas spaudžiant akceleratorių, dinamiškas ir labai tikslus vairo mechanizmas, sportiška pakaba, puikiai laikanti automobilį ant kelio – visa tai suteikia nepakartojamų įspūdžių. Neįtikėtina, bet „Lexus“ inžinieriai sugebėjo suderinti pakabą taip, kad sportiškas jos standumas visiškai nemažina komforto važiuojant nelygiais mūsų keliais.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kinijoje sulaikytas vyras, važiavęs neįprasta transporto priemone (2)

Šiaurės vakarinio Kinijos Sindziango autonominio regiono sostinėje Urumčyje vairuotojai...

Seimas išparduoda senus BMW ir „Volkswagen“: ridos ir po 300 tūkst. km, o kai kurie – jau ir be techninės apžiūros (51)

Seimo kanceliarija , jau kartą rengusi aukcioną ir neišpardavusi kelių senstelėjusių...

Keisčiausias visų laikų „Porsche 911“, kurį sukūrė visai ne vokiečiai (17)

„ Porsche 911 “ modelis su „varlės akimis“ – viena žymiausių ir geriausiai atpažįstamų...

Beprotiško rekordo idėja: nusprendė dviračiu pasiekti „Porsche Turbo“ greitį (11)

Kokiu didžiausiu greičiu esate skriejęs dviračiu? Profesionalūs dviratininkai, mindami specialiai...

Vilniuje susitiko dailiausių sostinės „kregždžių“ vairuotojai (57)

Ketvirtadienis automobilių kultūros entuziastams – ne šiaip įprasta savaitės diena....

Top naujienos

Amžius – svarbus rodiklis imant būsto paskolą (15)

Jei esate vyresnio amžiaus ir norite pasiimti paskolą, bankai jos gali ir nesuteikti.

Iš kuklios sumos išgyvenantis daugiavaikis tėtis prisipažino: ne finansiniai sunkumai yra didžiausias iššūkis (18)

800-1100 eurų – iš tokių mėnesinių pajamų Mažeikiuose gyvena Juozo daugiavaikė šeima ....

Ekspertai juokauja: jei toks bus Karbauskio pasirinkimas, tai Vilniau, laikykis (307)

Europarlamentaro Antano Guogos vis dažnesni pasirodymai valstiečių-žaliųjų draugijoje ėmė...

Įrengė 22 kv. metrų butą Vilniaus senamiestyje: čia tikrai galima gyventi ir dviese (100)

Mažas butas, jeigu yra tinkamai įrengtas, gali būti puiki erdvė gyventi jaunam žmogui arba net...

Trumpas priėmė Putino iššūkį: šių ginklavimosi varžybų Kremlius tęsti tiesiog nepajėgs (1465)

Tebūnie ginklavimosi varžybos. Mes juos pranoksime visur. Taip dar 2016-ųjų gruodį sakė tuomet...

Atostogos Lenkijos pajūryje: ar tikrai pasijausite kaip ponai? (115)

Lenkijos pajūris yra tiek daug aprašytas ir prigirtas, kad kartais darosi sunku atskirti realią...

Mamą nustebino sūnaus poelgis: matyt, kažką darau kitaip nei visos (45)

Visos mamos skirtingos, bet turi vieną bendrą tikslą – padaryti viską, kad jų vaikas būtų...

Horizonte – dar viena futbolo šventė: į Marijampolę kitame etape atkeliautų „Celtic“ (5)

Jei Marijampolės „Sūduvai“ pavyks išlaikyti svečiuose įgytą persvarą prieš Jūrmalos...

Audra niokojo Kauną: vanduo apsėmė gatves, vėjas vartė reklamų stendus ir medžius (196)

Antradienio popietę Kauną užklupo škvalas. Smarki liūtis užtvindė kai kurias svarbias Kauno...

Kinai sukūrė nedegančią ir labai stiprią medieną (25)

Daugybė pasaulio medžių kasdien yra nukertama dėl žaliavos poreikio. Mes turime ir kitų,...