aA
Gran Turismo“ – automobilinė romantika, prasidėjusi kadaise, kai automobilių lenktynės Europos keliais vykdavo tūkstančius kilometrų, o pergalei pasiekti labiausiai tiko galingi dviviečiai ar keturviečiai, kurie turėjo būti ir pakankamai komfortiški, kad ekipažas ilgoje kelionėje neišbarstytų visų kaulų, rašoma pranešime žiniasklaidai. Šiais laikais GT abreviatūrą naudoja kas netingi ir kur netingi, bet mes manome, kad labiausiai „Gran Turismo“ dvasią atitinkančiu automobiliu galima be vargo pervažiuoti visą žemyną mėgaujantis greičiu, komfortu ir stiliumi.
"KIA Stinger"
© Edvard Blaževič

„Gran Turismo“ turi palikti dūmuose bet kurį karštąjį hečbeką, o po to ramiai ir užtikrintai plaukti asfaltu ilgus kilometrus. Į Stelvijaus perėją GT įkops su kalnu adrenalino, o Vilniaus Vokiečių gatvėje vasaros vakarais slinkdamas ir tyliai urgzdamas vilios gražiausias Lietuvos merginas. Tokių automobilių nedaug, bet 2017 m. kelios gamintojos mus nustebino, todėl į „TopGear Lietuva“ apdovanojimų „Gran Turismo“ kategorijos geriausių trijulę pakvietėme 6 serijos BMW GT, „Kią Stinger“ ir „Lexus LC500“.

Prie bet kurio šių automobilių vairo kiekvienas leistųsi į savo gyvenimo kelionę net nemirktelėjęs, bet mums rūpėjo sužinoti, ar visi jie atitinka „Gran Turismo“ dvasią, todėl pasikvietėme greitų automobilių fanatikus – fotografą Gediminą Žilinską ir „Tikkurilos“ pardavimų vadovą Pijų Genevičių. Radome greitkelį, gražių vingių ir įsitikinome, kas yra kas.

„TopGear“ apdovanojimų nominacija – „Gran Turismo“

Bandyti automobiliai:

„Kia Stinger“: variklis – 3342 cm3, benzininis, 370 AG, 510 Nm; 0–100 km/val. per 4,9 s; masė – 1834 kg; automatinė 8 pavarų dėžė, galiniai varantieji ratai; vidutinės degalų sąnaudos – 10,6 l; bandyto modelio kaina – 49 990 eurų.

„BMW 630d xDrive Gran Turismo“: variklis – 2993 cm3, turbininis dyzelinis, 265 AG, 620 Nm; 0–100 km/val. per 6 s; masė – 1955 kg; automatinė pavarų dėžė; visi varantieji ratai; vidutinės degalų sąnaudos – 5,5 l; bandyto modelio kaina – 91 574 eurai.

„Lexus LC“: variklis – 5.0 l V8, benzininis, 477 AG, 540 Nm; 0–100 km/val. per 4,7 s; masė – 1960 kg; automatinė 10 pavarų dėžė; galiniai varantieji ratai; vidutinės degalų sąnaudos – 11,5 l; bandyto modelio kaina – 119 000 eurų.

Pijus Genevičius, klauso žmonos nurodymų, kaip tinkamai vairuoti automobilį

„Lexus LC500“ yra visavertis GT klasės atstovas, atitinkantis GT sąvoką tiek teoriškai, tiek praktiškai. LC500 – greitas, prabangus ir komfortiškas dviduris automobilis, kurį vairuojant neprailgs šimtai kilometrų. Išbaigta kiekviena jo detalė. Juo negėda parkuotis net prie jo didenybės „Rolls-Royce Phantom“.

„Lexus“ traukte traukia praeivius tiek išvaizda, tiek riaumojimu, sklindančiu iš didelės 5 litrų V8 širdies, kuri puikai atlieka savo darbą kartu su 10 pavarų dėže. Šie agregatai puikai prisitaiko prie vairuotojo įgūdžių, patirties. Jaučiamas labai ryškus važiavimo režimų – „Eco“, „Normal“, „Sport“ ir „Sport+“ – skirtumas: nuo visiškai saugaus „Eco“ iki supratimo bei vairavimo įgūdžių (nederėtų pamiršti, kad šis žvėris varomas galiniais ratais) reikalaujančio „Sport+“.

Leisiu sau pajuokauti, bet garso sistema šiam automobiliui nereikalinga. Gražiausia simfonija sklinda iš jo duslintuvo („TopGear Lietuva“ pabrėžia, kad Pijus tunelyje po Seimu buvo pastebėtas lygiai 10 kartų. Automobilio langai buvo nuleisti). „Lexus“ brutalus ir kartu komfortiškas automobilis. Čia pakankamai vietos net ir gale – mano sūnus Kajus puikiai jautėsi sėdėdamas vaikiškoje kėdutėje ant galinės sėdynės.

„Kios Stinger“ „The power to surprise“ veikė lygiai 20 minučių, bet išjudėjus į autostradą ir atsipalaidavus akis užkliuvo už gana „plastmasiškai“ atrodančių kai kurių apdailos detalių. Turiu pripažinti, kad variklis stengėsi nustebinti, ir jam tai pavyko. Viskas būtų puiku, bet tai, ką girdi vairuotojas, gerokai skiriasi nuo to, ką girdi praeivis. Sakyčiau, sintetinio variklio garso viduje per daug, o tikro išorėje – per mažai.

Beje, jei kalbėtume apie GT kategoriją, „Kia“ čia nuoširdi, ir automobilis atitinka visus GT reikalavimus: svarbiausias jų – greitai ir patogiai įveikti bet kokius atstumus. Nors dar gerai pagalvočiau, ar tikrai noriu atiduoti 50 tūkst. eurų. Gal tai tik mano problema, tačiau žiūrint į „Stinger“ neapima jausmas, kad tai unikalus „Kios“ modelis – jame įžvelgiu šiek tiek „Kios“, šiek tiek „Maserati“.

"BMW 6 GT"
"BMW 6 GT"
© Edvard Blaževič

Įlipus į vidų sklinda šioks toks vokiškas dvelksmas iš „Audi“ ir „Mercedes“. Dvejoju ir nuolat bandau sau įrodyti, kad tai puiki GT klasės naujiena. Verdiktas – gal šiek tiek per brangus, galbūt nerandu tikslios „Kios Stinger“ vietos tarp kitų modelių, bet tai ryšku – „Stinger“ yra bandymas įšokti į kitas roges, ir gal tai yra ilgametė koncerno strategija. Pagyvensim – pamatysim.

6 serijos BMW GT yra puikus šeimos automobilis, bet kur dingo sportiškumas? Viskas liko tik GT ženkliuke? Susitikęs BMW sprendimų priėmėjus tikrai paklausčiau, kokio velnio šį prabangų, puikų šeimos automobilį jie pavadino GT ir dar priskyrė tokiai romantiškai kategorijai? Čia viskas gerai – dizainas, technologijos, medžiagos, kokybė nekelia jokių dvejonių. Tai „premium“ kategorija, bet juk GT reikia ir šiek tiek jausmo, romantikos.

Gediminas Žilinskas, prie vairo neklauso jokių autoritetų, bet prieš jo fotoaparatą apsinuogina net automobiliai

Susipažinus su „Kia Stinger“ susidaro įspūdis, tarsi šeimos automobilis bandytas paversti piktu sportiniu žvėriuku. Mašina galinga, tačiau jaučiamas jos nemažas svoris atima daugumą sportinių savybių. Variklis, esant aukštiems sūkiams, rėkia, tarsi kentėtų nuo skausmo, o posūkiuose visas automobilis yra vangokas. Išorės dizainas gražiai derina sportinę agresiją ir prabangaus šeimos automobilio eleganciją.

"Lexus LC500"
"Lexus LC500"
© Edvard Blaževič

6 serijos BMW – komfortiškas ir dinamiškas automobilis ilgoms kelionėms. BMW dyzeliai pasižymi geru sukimo momentu ir dinamika. Nors jam svorio irgi netrūksta, bet automobilis vairuojamas lengvai ir klusniai. Gaila, kad 6 serijos GT dizainas nepatobulėjo nauja kryptimi ar įspūdingesniais elementais. Dabar tai tarsi apšlifuota senojo modelio ar X6 versija.

„Lexus LC500“ salono dizainas ir kokybė – kosminio gerumo. O ir iš išorės automobilis nepalieka abejingų gatvėse. Jis tarsi iš ateities, primena fantastinių filmų kosminius laivus. Tobulas riaumojančio žvėries garsas spaudžiant akceleratorių, dinamiškas ir labai tikslus vairo mechanizmas, sportiška pakaba, puikiai laikanti automobilį ant kelio – visa tai suteikia nepakartojamų įspūdžių. Neįtikėtina, bet „Lexus“ inžinieriai sugebėjo suderinti pakabą taip, kad sportiškas jos standumas visiškai nemažina komforto važiuojant nelygiais mūsų keliais.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„IT+“: greičio matuokliai valstybinės reikšmės keliuose tikrins techninės apžiūros galiojimą (2)

Iki 2020 m. pabaigos Lietuvos keliuose bus įdiegti dirbtinio intelekto technologijomis paremti 70...

Norite naujos „Tesla“? 6 žingsniai į svajonę (39)

Visi žinome, kad elektromobiliai yra ateitis, o jų flagmanas – „ Tesla “ – tapo daugelio...

„Mercedes-Benz“ pristatė filmo „Įsikūnijimas“ įkvėptą automobilį

Pirmadienį, sausio 6 d. plačiai vartojamų elektronikos prietaisų parodoje „ Consumers...

„Hyundai“ pristatė elektrinio skraidančio automobilio prototipą (3)

Automobilių gamintojas „ Hyundai “ jungiasi prie elektrinių skraidančių automobilių...

Kinų kariai Tibete lavino vairavimo sudėtingomis sąlygomis įgūdžius (3)

Kinų kariai, dislokuoti Tibeto autonominio regiono plynaukštėje, neseniai dalyvavo specialiuose...

Top naujienos

Policija: nebuvo tokio įvykio kaip pagrobimas papildyta (526)

Penktadienio vakarą policijos pareigūnai sušaukė spaudos konferenciją naujienoms apie galimą...

Tragiška paskutinės raupų aukos istorija: manė, kad liga jau išnaikinta, bet vėl smogė pačiu netikėčiausiu metu (6)

1978 metų vasarą viso pasaulio mokslininkai ėmė kalbėti apie grandiozinį pasiekimą, kurio...

Po Nausėdos pasisakymo apie „laukinius vakarus“ davė pasiūlymą: reikia didinti mokesčius (206)

Prezidento Gitano Nausėdos pasisakymas apie tai, kad Lietuvos ekonomikai pernelyg ilgai leista...

Tokio prekybininkų šou lietuvis dar nebuvo matęs: vokiečiai ten šėlsta nuo pat ankstaus ryto (7)

Šį kartą Orijus lankėsi Hamburge – viename įdomiausių ir gražiausių miestų Vokietijoje ....

Vitalija Guobė

Dieve, apsaugok nuo klasės susitikimų! (5)

Viskam yra ribos. Kai prieš Naujuosius dalyvavau klasės susitikime, visa pakylėta, šį kartą be...

Zelenskis nepaleidžia atsistatydinti norinčio Ukrainos premjero papildyta (16)

Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis penktadienį nesutiko patenkinti savo premjero...

Paskelbtas šalių, kur geriausia auginti vaikus, sąrašas: kelintoje vietoje atsidūrė Lietuva? (78)

Norite sukurti šeimą? Remiantis nauja „USA News & World Report“ apklausa, Lietuva nėra...

Sunkiausią dieną užbaigę Žala ir Jurgelėnas: tai buvo pati šūdiniausia diena šiame Dakare (73)

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas , „ Agrorodeo “ ekipažas, 2020-ųjų metų Dakaro ralį...

Bedarbį mažamečio tėvą sveikatos draudimo tvarka pribloškė: noriu įspėti kitus (54)

Norėčiau įspėti bedarbius tėvus, auginančius mažamečius vaikus, kurie svarstys pasinaudoti...

Apie šią pieno savybę tikrai nežinojote: dar vienas būdas, kaip jį panaudoti buityje (2)

Ar žinojote, kad pienu galima laistyti augalus? Jis augalams tinka dėl savo pagrindinės maistinės...