Trys raidės

Ne per seniausiai buvo paskelbta, kad šiais metais „RM Auctions“ vėl pardavė brangiausią „Ferrari“ automobilį pasaulyje. Kaip teigiama, 1963 m. pagamintas „Ferrari 250 GTO“ tapo brangiausiai parduotu „Ferrari“ automobiliu pasaulyje. Tiesa, prieš porą metų nuvilnijo gandas, kad „Ferrari 250 GTO“ buvo parduotas net už 28,5 mln. JAV dolerių, bet tuomet to niekas nei patvirtino, nei paneigė – juk dauguma šių sandorių vyksta už uždarų durų. Ir ne veltui ant automobilio puikuojasi trys raidės, pažyminčios, kad jis priklauso išrinktųjų kastai – Gran Turismo Omologato (patvirtintas lenktyninis automobilis, tinkantis bendrojo naudojimo keliams).

Šių metų rekordininką 1996 m. taip pat už oficialiai neskelbtą kainą buvo įsigijęs pasaulyje garsus automobilių kolekcininkas iš Japonijos Yoshiho Matsuda. Nenuostabu, kad šie „Ferrari“ modeliai kasmet lenkia vienas kitą savo brangumu. Juk šių išskirtinių „Ferrari 250 GTO“ modelių, gamintų 1962–1964 m., pro gamyklos vartus išriedėjo viso labo 36 vienetai su V12 3 litrų darbinio tūrio 300 AG varikliu. Automobilis pasiekdavo didžiausią 280 km/val. greitį, o iki 100 km/val. įsibėgėdavo per tuomet įspūdingą laiką – 5,8 sekundės. 1984 m. pasirodžiusių „Ferarri 288 GTO“ (su 2,8 litro darbinio tūrio 400 AG varikliu) buvo pagaminta vos 277 vienetai – jie taip pat ypač vertinami kolekcininkų.

Kalbama, kad šiemet pirkėjas už 1963 m. „Ferrari 250 GTO“ (važiuoklės Nr. 4675 GT) paklojo apie 18 mln. JAV dolerių. Taip pat sklando kalbos, kad šis paslaptingas pirkėjas – radijo laidų vedėjas ir prodiuseris iš Didžiosios Britanijos Chrisas Evansas, kuriam tai toli gražu ne pirmas retas ir išskirtinis „Ferrari“ modelis. Kas be ko, šie modeliai – patikimiausia investicija.

Teigiama, kad, norėdamas įsigyti šį konkretų „Ferrari“ modelį, iš savo automobilių kolekcijos laidų vedėjas turėjo parduoti tris kitus „Ferrari“ modelius. Šiuo Rosso Cino spalva nudažytu automobiliu, kuris yra ne tik vienas iš 36 pagamintų 250 GTO modelių, bet ir vienas iš vos kelių šios serijos modelių, turintis išskirtinį „Series II GTO“ kėbulą, lenktyniavo ir pergales skynė tokie to meto lenktynių asai kaip Guido Fossati, Jeanas Guichet, Oddone Sigala, Vincenzo Nemberas ir Luigi Taramazzo. Nors ir pelnė ne vieną apdovanojimą lenktynių trasose, automobilio būklė išliko nepriekaištinga. Tad neverta abejoti, kad ir dar po dešimties metų šis GTO modelis kainuos dar daugiau – nebent naujasis šeimininkas, pažadėjęs ne tik laikyti automobilį garaže, bet ir išvažiuoti į gatves, neapdairiai sukuls keliasdešimt milijonų vertės šedevrą.

Greičiausias „Ferrari“ pasaulyje

O naujasis „Ferrari 599 GTO“ modelis neseniai buvo pristatytas išskirtiniams „Ferrari“ klientams Modenoje ir vėliau Pekino automobilių parodoje (vis daugiau automobilių gamintojų pasaulines premjeras renkasi Kinijoje – didžiausioje ir labiausiai augančioje rinkoje pasaulyje). Naujasis „Ferrari 599 GTO“ žada šio automobilio savininkams suteikti galimybę pagaliau išriedėti į gatves ir pasipuikuoti savo mylimiausiu automobiliu bulvaruose bei prie brangių barų. Taip, taip – juk ekstremalūs „Ferrari“ modeliai FXX ir 599XX neturėjo galimybės pasirodyti bendrojo naudojimo keliuose ir būdavo pervežami iš vienos uždaros lenktynių trasos į kitą. Kaip apmaudu. Tačiau naujai pristatytas GTO modelis bus visateisis bendrojo naudojimo kelių dalyvis. Ir patys gamintojai labiau linkę GTO modelį lyginti su „serijiniu“ „Ferrari 599 GTB Fiorano“.

Akivaizdu, kad tai tik šiek tiek „sukultūrinta“ ekstremalių FXX ir 599XX automobilių versija. Tad nekeista, kad šis greituolis tradicinę „Fiorano“ bandymų trasą įveikia greičiau nei „Ferrari Enzo“ modelis – 3 021 m atstumą jis įveikia per 1 minutę ir 24 sekundes. „Ferrari 599 GTO“ ratus per F1 robotizuotą šešių pavarų dėžę (pavaras perjungiančią vos per 60 milisekundžių) suka 6 litrų V12 variklis, pasiekiantis 670 AG galią, esant 8 250 sūkių per minutę, ir 620 Nm sukimo momentą, esant 6 500 sūkių per minutę. Didžiausias automobilio greitis – daugiau nei 335 km/val., o 100 km/val. pasiekti tetrunka 3,35 sekundės. Palyginti su 599XX modeliu, kurio jėgainė pasiekia net 700 AG, čia galia šiek tiek mažesnė, tačiau tai vis tiek 50 AG daugiau nei „serijinio“ 599 modelio.

Vidutinės 105 litrų (!) degalų bako atsargų sąnaudos – 17,5 litro 100 km, o variklis atitinka „Euro 5“ ekologines normas. Automobilis sveria 1 495 kg ir už įprastą „599 GTB Fiorano“ modelį lengvesnis 100 kg, nes čia dar daugiau naudota anglies pluošto, o siekiant sumažinti bendrą automobilio masę, netgi buvo panaudoti specialūs plonesni ir lengvesni automobilio stiklai. Automobilio masės ir galios santykis ypač geras – 1 AG tenka vos 2,23 kilogramo.

Gerą sukibimą su keliu užtikrina platesnės padangos ir 20 colių ratlankiai, kietesnės spyruoklės su antros kartos aktyvia magnetoreologiniu skysčiu užpildytų amortizatorių sistema SCM2, kurios darbinės ypatybės kinta pagal kelio būklę ir vairuotojo pageidavimus (skystis, esantis amortizatoriuose, per kelias milisekundes pakeičia savo ypatybes ir amortizavimo charakteristikas). Naudodamas sistemą „Virtual Race Engineer“, vairuotojas lyg sportiniame automobilyje mato visus telemetrijos duomenis ir jais vadovaudamasis gali keisti automobilio parametrus bei nustatymus. O gerą automobilio stabdymą užtikrina lenktyniniai antros kartos keraminiai stabdžių diskai, dabar dar lengvesni ir galingesni – važiuojant 100 km/val. greičiu sustoti pakanka vos 32,5 metro.

Ir vėl nespėjau

O dabar pati liūdniausia dalis – jei tik perskaitę šią pastraipą sužinojote apie tokį puikų automobilį ir sugalvojote deramai investuoti savo pinigėlius, turime jus šiek tiek nuvilti – visi ribotos serijos „Ferrari 599 GTO“ automobiliai, kainuojantys nuo 320 tūkst. eurų, per dvi savaites buvo išgraibstyti – kiekvienas supranta GTO raidžių reikšmę, be to, ir investicija garantuota. Tačiau labai nenusiminkite – pasaulyje nemažai išskirtinių automobilių, į kuriuos tikrai verta investuoti. Tik nepirkite volgų ir pobiedų – ne ta aura. Ir surūdys greičiau, nei gausite pirmuosius dividendus.

„Ferrari 599 GTO“ techniniai duomenys

Matmenys

Ilgis: 4 710 mm
Plotis: 1 962 mm
Aukštis: 1 326 mm
Svoris: 1 495 kg
Svorio paskirstymas: 47 % – priekis, 53 % – galas
Degalų bako talpa: 105 litrai
Bagažinės talpa: 320 litrų

Variklis

Tipas: V12 – 65°
Darbinis tūris: 5 999 kub. cm
Galia: 500 kW (670 AG), esant 8 250 sūkių per minutę
Sukimo momentas: 620 Nm, esant 6 500 sūkių per minutę

Pavarų dėžė: F1 robotizuota 6 pavarų

Pakaba: SCM2 – magnetoreologinė pakabos kontrolė

Padangos

Priekis: 285/30 R20
Galas: 315/35 R20

Maksimalus greitis: daugiau kaip 335 km/val.
Iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,35 sek.

Vidutinės degalų sąnaudos: 17,5 litro 100 km

Kietųjų dalelių išmetimas: vidutiniškai 411 g/km

Kaina: 320 tūkst. eurų (1,1 mln. Lt)