aA
Neseniai VšĮ „Saugus ratas“ surengtas tradicinis, jau tryliktasis ekonominis žygis automobiliais, kurio dalyviams teko įveikti nelengvą, tačiau į daugelį klausimų atsakymus suteikiantį 344 km maršrutą, susilaukė itin palankaus tiek pačių jo dalyvių, tiek specialistų vertinimo.
Ekonominis žygis 2016
© Algimanto Brazaičio nuotr.

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, kai kurie saugaus ir ekonomiško vairavimo šalininkai tvirtino, jog tai buvęs vienas geriausių, jei ne geriausias toks renginys.

Po finišo juokauta, kad prie žygio populiarinimo prisidėjo ir pirmąsyk per jų istoriją taupiausiųjų paieškas laimėjusi dailiosios lyties atstovė Renata Odinienė, kuriai talkino Aivaras Dementjevas. Nugalėtojai vairavo 1,6 litro darbo tūrio dyzelinį jėgos agregatą turintį „Peugeot 208“, kurio apetitas degalams – tik 3,67 litro dyzelino 100 km.

Ne vienas prašalaitis, bent jau iki šiol, buvo linkęs manyti, jog ekonomiškumo varžybose sėkmę lemia taupus automobilis. Tačiau būtent pasibaigusiame žygyje daugiau nei įtikinamai įrodyta, jog ekonomijos pagrindas – vadinama „tarpinė“ tarp vairo ir sėdynės.

Lemiamą vairuotojo vaidmenį dar labiau paryškino teisėjai, užfiksavę ir tokių atvejų, kai degalų ekonomijos skirtumas tarp vairuojančių tais pačiais keliais, tokiomis pačiomis sąlygomis ir tokius pačius automobilius – daugiau nei 1 litras 100 km.

„Daug kas galvoja, kad ekonomiškumo varžybose visi „zirzina“ lėtai, todėl ir rezultatai tokie neįtikėtinai ekonomiški“, – kalbėjo dukart šias varžybas anksčiau laimėjęs Stasys Grigaliūnas.

Tačiau ir šįmet, ir ankstesniuose „Saugaus rato“ renginiuose važiuota ir važiuojama realiais greičiais, daromi sustojimai specialioms užduotims atlikti, išsamiau susipažinti su istoriniais šalies objektais. Daugiau nei 340 km maršrutas, besidriekiantis kaip to reikalauja tarptautinės tokių renginių taisyklės, ir automagistrale, ir krašto keliais, ir žvyrkeliais, įgalina išvengti atsitiktinės sėkmės ir išaiškinti mokantį važiuoti tikrai saugiai bei ekonomiškai.

Jei anksčiau į ekonomiškumo varžybas labiau verždavosi mažų, kompaktiškų automobilių vairuotojai, tai dabar kelią į jas randa ir komercinės transporto priemonės, kaip „Nissan Navara“, kurią vairavo „Nissan Nordic Europe“ atstovo Mindaugo Plukio ir žurnalisto Egidijaus Babelio ekipažas.

„Žinia, absoliučioje įskaitoje nepretenduotume į aukštus rezultatus, juolab, prizininkų gretas“, – po finišo sakė M. Plukys, vairavęs didžiausią šiose taupumo paieškose – 2,3 litro darbo tūrio dyzelinį variklį turinčią naujausio modelio „Nissan Navara“, kuri vien išvaizda ryškiai išsiskyrė iš viso margo automobilių parko bei atkreipė ne tik varžovų dėmesį.

Bendrovės „Nissan Nordic Europe Oy“ komunikacijos Baltijos šalims vadovas M. Plukys ne mažiau nei pasiektu rezultatu (7,49 litro dyzelino100 km) džiaugėsi nepadaręs klaidų, pagal renginio nuostatus galėjusių virsti papildomais išeikvoto kuro gramais. Ekipažas turėjo pagrindą džiaugtis, nes pikapų segmente tokių žemų sąnaudų dar nėra buvę.

Pažymėtina, jog naujosios „Navara“ 2,3 l dCi variklis 24 proc. efektyvesnis už savo pirmtaką, o jo taršos ir kuro sąnaudų rodikliai – mažiausi visame segmente. Modelių su mechanine pavarų dėže CO2 emisija – vos 169 g/km. Tokius parametrus padeda pasiekti dviejų turbokompresorių technologija, o tai visiška naujiena pikapų sektoriuje. Beje, ji lemia ir mažesnę automobilio taršą, nors tam neaukojama variklio galia (190 AG ir 450 Nm), leidžianti gabenti krovinius iki 1 tonos ir tempti priekabas iki 3,5 tonos.

Abu komercinio automobilio ekipažo nariai tvirtino, jog organizatorių itin aukštai iškelta aplinkosauginių reikalavimų kartelė, suteikusi kelialapį į taupumo paieškas tik su „Euro 6“ normatyvus atitinkančiais automobiliais, juos tik dar labiau skatino dalyvauti žygyje.

„Palyginti dar neseniai didele vertybe laikę „Euro 4“ normatyvus atitinkančius automobilius ir raginę jų vairuotojus dalyvauti ekonominiuose žygiuose, šiandien orientuojamės į aukščiausius aplinkosaugos parametrus, – sakė vienas pagrindinių šio renginio organizatorių Valdas Juozas Vilūnas. – Galite tai laikyti mados klyksmu, galite tai įvardinti kaip nuoseklų rūpestį visus mus supančia gamta ir pastangomis bent jau tokią ją išlaikyti ateities kartoms“.

Susirūpinimą oro taršos problemomis demonstruoja ne tik ekonominio žygio organizatoriai. Tai akcentuoja ir Europos Sąjungos speciali komisija, kuri, siekdama gerinti oro kokybę Senajame žemyne, yra nustačiusi emisijų normas visiems naujų automobilių gamintojams ir importuotojams. Kalbama tiek apie lengvąjį, tiek apie komercinį transportą.

Tačiau Lietuvoje siūlymai bei svarstymai apie taršos normas ir automobilių apmokestinimą, ekologiškų transporto priemonių įsigijimo skatinimą dažniausia užstringa biurokratiniuose koridoriuose. Nepaisant net to, kad Europos komisija remia valstybių ekologiškos infrastruktūros vystymo projektus bei ragina jų vyriausybes daugiau dėmesio teikti aplinkos apsaugai bei oro taršos mažinimui.

Naujiems automobiliams kasmet vis keliami nauji, griežtesni emisijų reikalavimai. Kelių transporto išmetamas CO2 kiekis sudaro net vieną penktadalį viso išmetamo anglies dvideginio kiekio Europos Sąjungoje. Nors 2012 m. fiksuotas emisijų lygio kritimas 3,3 proc., tačiau tuometinis lygis vis dar buvo 20,5 proc. didesnis, nei 1990 metais.

Transporto sektorius – vienintelė šaka, kurios emisijos kasmet vis dar auga. Lengvieji komerciniai automobiliai išmeta beveik 15 proc. bendro Europos sąjungos CO2 kiekio. Todėl neverta stebėtis didžiulio atgarsio susilaukusiu kai kurių gamintojų emisijų ir kuro sąnaudų duomenų neatitikimu deklaruojamiems.

Lietuvoje kol kas tokie tyrimai dar nėra atliekami, todėl VšĮ „Saugus ratas“ jau dešimtmetį rengiami ekonominiai žygiai padeda bent iš dalies užpildyti šią spragą ir atskleisti tikrąsias naujų automobilių kuro sąnaudas, svarbias automobilį parduodančiam, o dar labiau – jį perkančiam.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvių pora sugalvojo svajonių planą – leisis į kelionę aplink pasaulį ieškoti stebuklų (11)

4 metai, 50 keliautojų, 1 000 stebuklų ir 250 000 kilometrų. Tai – pagrindiniai panevėžiečių...

Kaip vairavimo egzaminai laikomi svetur: nuo smurto neišlaikius iki vagiamų kelio ženklų (4)

Būsimus vairuotojus egzaminuojanti „ Regitra “ nuolatos keičiasi žiniomis su kitomis...

Išradingumui ribų nėra: sodo namelis skriejo greičiau už eilinį automobilį

Unitazas, pirkinių vežimėlis iš prekybos centro ir netgi sodo namelis – visi šie objektai...

Panevėžyje ne visi žino, kad vasarą geriausios – vasarinės padangos (1)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome tradiciškai susirenka daugiausia konkurso „...

Panevėžyje – netikėtas rekordas geriausio Lietuvos vairuotojo paieškose (1)

Rugsėjo 15 d. Panevėžyje vyks antrasis iš trijų konkurso „ Geriausias Lietuvos vairuotojas...

Top naujienos

Baltiškos Ženios atostogos. Europietiškiausią Europą atrado Estijoje: čia trūksta tik pinigų (5)

Iš visko, ką mačiau, ši Europa – pati europietiškiausia. Džiugių spalvų identiški mediniai...

Kita ažiotažo dėl miškų pusė: kirsti daugiau skatina elementarus ekonomikos dėsnis (79)

Šiemet maždaug 20 proc. pakilusi medienos kaina privačių miškų savininkus ragina galąsti...

Pirmasis kardinolas iš Lietuvos: vos 27 metų sulaukęs įtakingo LDK eretiko sūnus (19)

Katalikiška Lietuva skaičiuoja jau daugiau nei 630 metų istoriją. Iki šiol vieną...

Paskelbtos „iPhone Xs“ kainos lietuviams: nepakaks net dviejų vidutinių atlyginimų (164)

„Telia“ šiandien pradeda naujųjų „Apple“ flagmanų „ iPhone Xs “ ir „ iPhone Xs Max...

Orai: karštis neatslūgs (20)

Aukšta šiluma dar laikysis ir penktadienį, tik nuo šeštadienio į Lietuvą ateis tikrai...

Šokėjas apie būnant 7-erių neva patirtą Jacksono seksualinę prievartą: nebuvo nakties, kuri būtų praėjusi be jo tvirkinimo (19)

Wade‘as Robsonas plačiau pasakoja apie savo teiginius, kad Michaelas Jacksonas seksualiai jį...

Buvęs Estijos premjeras: apie savo šalį, kaip ir apie šeimą, blogai nekalbame (95)

Estiją krečia vienas didžiausių Europos istorijoje pinigų plovimo skandalų. Kaip galėjo Putino...

Sostinėje atsidarė restoranas, kuris įkandamas ne kiekvienam: šampanas čia kainuoja net 1490 eurų (488)

Vilniuje duris atvėrė naujas restoranas „Nineteen18”, kurio pavadinimas skirtas paminėti...

Skandalingas žvaigždės dūris „Vilkams“ į nugarą – šansas Valančiūnui tapti NBA čempionu? (36)

Didžiausias Minesotos „Timberwolves“ klubo sirgalių košmaras tapo realybe. Prieš kiek daugiau...

Gydytoja: mitas, kad yra žmonių, kurie negali numesti svorio (78)

Gyvename keistų paradoksų laikais: kone visi užsikrėtę svorio metimo virusu, bet medikai...