aA
Trečiadienis – antroji ir ko gero sunkiausia „Neste Eko ralio 2018“ diena.
Eko ralio dalyviai paminėjo Lietuvos valstybės vėliavos 100-metį
© Vytautas Pilkauskas

Būtent trečiadienį ieškantys naujų taupumo rezervų iš beveik 2000 km, esančių kelio knygoje ir besidriekiančių visų trijų Baltijos šalių keliais, privalėjo įveikti 800. Ne šiaip sau pralėkti su vėjeliu, o renginio organizatorių, VšĮ „Saugus ratas“ kartu su partnere UAB „Neste Lietuva“, parinktą ir visiems vienodą maršrutą įveikti saugiai, laikantis visų KET reikalavimų ir su kuo mažesnėmis degalų sąnaudomis.

Šio eko ralio, skirto trijų broliškų respublikų valstybingumo šimtmečiams, nugalėtoju bus paskelbtas mažiausia degalų sunaudojęs ir kelių eismo bei specialiųjų renginio taisyklių nepažeidęs ekipažas.

Nors taupumo paieškos Estijos ir Latvijos keliais nemenkai išvargino eko ralio dalyvius, bet ir antrosios dienos finišą Liepojoje visi jie pasiekė laiku, spinduliuodami gerą nuotaiką.

Eko ralio dalyviai paminėjo Lietuvos valstybės vėliavos 100-metį
© Vytautas Pilkauskas

Ją dar labiau sustiprino trumpa atokvėpio valandėlė, per kurią eko ralio dalyviai paminėjo šimtąjį Lietuvos trispalvės gimtadienį.

Gera nuotaika lydėjo ir iš prigimties optimistą, vyriausiąjį ralio dalyvį Rimgaudą Statnicką, kuriam su šturmanu Rimantu Pukėnu – tai vienas iš daugelio eko ralių.

Šešiasdešimtmetį perkopęs R. Statnickas - vienas labiausiai patyrusių ir tebelenktyniaujančių sportininkų visoje Lietuvoje. Jis vienas legendinių Lietuvos žiedinių lenktynių meistrų, daugkartinis Lietuvos ir visos buvusios Tarybų sąjungos čempionas, rinktinės narys. Jo, kaip lenktynininko karjera, tęsiasi jau net keturis dešimtmečius.

Nuolatinis eko ralių dalyvis šįkart pasirinko visų keturių ratų pavarą turintį „Suzuki Ignis“, kurio ratus suka 1,3 litro darbo tūrio benzininis variklis.

Regis, su keturiais ratais varomu automobiliu sunku laimėti eko ralį? Rimgaudas su Rimantu tai puikiai žino, tačiau, pasak jų, labai norėjosi išbandyti šį automobilį ir sužinoti tikrąjį jo „apetitą“.

„Gaila tik vieno – kad taip mažai šiame ralyje buvo žvyrkelių...“ – apgailestauja R. Statnickas.
Daugelis tai priimtų kaip savotišką akibrokštą – kam gi eko ralyje žvyrkeliai? Tačiau šio dueto vairuojamas ir visų keturių ratų pavarą turintis „Suzuki Ignis“ Latvijos žvyrkeliuose jautėsi kaip žuvis vandenyje.

„Ralio gal ir nelaimėsime, tačiau 100 km kelio tikimės sudeginti 0,5 litro mažiau benzino, nei gamintojai deklaruoja šio automobilio degalų sąnaudas“, - patikino R. Statnickas.

Jau trečiame paeiliui VšĮ „Saugaus rato“ rengiamame eko ralyje dalyvauja ir taupaus vairavimo entuziastai iš Radviliškio Vidas Krukauskas su Andriumi Bložniu.

Eko ralio dalyviai paminėjo Lietuvos valstybės vėliavos 100-metį
© Vytautas Pilkauskas

Šįkart įprastą jiems „Nissan Note“ radviliškiečiai iškeitė į 2016 m gamybos, 63 tūkstančių km ridos „Nissan Pulsar“, kurio ratus suka 1,2 litro benzininis variklis.

„Tokią rokiruotę padarėme dėl dviejų priežasčių, – sakė V. Krukauskas. – Pirma, „Note“ taupumo galimybes jau pilnai išstudijavome, o kita – išanalizavome, jog tokiai ilgai kelionei 5 laipsnių pavarų dėžė gali tapti tam tikru trukdžiu, todėl pasirinkome šešialaipsnę greičių dėžę turintį „Pulsar“.

Radviliškiečiai sakė buvę itin patenkinti pirmą renginio dieną pasiektais rezultatais, kai 100 km sudegino tik truputį daugiau nei 4 litrus benzino.

Eko ralio dalyviai paminėjo Lietuvos valstybės vėliavos 100-metį
© Vytautas Pilkauskas

„Antrosios dienos rezultatai dar nežinomi, tačiau jaučiame, jog jie bus šiek tiek prastėlesni, - sakė pašnekovai. – Priežastis labai proziška – teko kiek daugiau paspausti akceleratoriaus pedalą...“

Pernakvoję Liepojoje ketvirtadienio rytą „Neste Eko ralio 2018“ dalyviai Latvijos keliais pasuks Lietuvos link, o vakare jie finišuos Vilniuje, Molėtų plente esančioje „Neste“ degalinėje, kur ir pradėjo eko ralį.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Benzingalviams siūlo pamėginti išlaikyti 450 AG egzaminą (5)

450 arklio galių, 600 Nm maksimalus sukimo momentas ir 3,9 sekundės nuo 0 iki 100 km/val. Paprastai...

Inžinerijos triumfas: kaip „Mercedes-Benz 190“ ilgiau nei savaitę važiavo 250 km/val. greičiu (10)

1982 metais inovatyvioji Vokietijos automobilių pramonės bendrovė „ Mercedes-Benz “ pristatė...

Kauną istorinės technikos gerbėjai vienai dienai sugrąžino į praeitį: užplūdo gatves (1)

Tai, kad istorinės technikos gerbėjai sunkiai susitaiko su įvairiais ribojimais, puikiai...

Startuoja naujiena televizijos eteryje – „Lietuvos greičiausi“

Profesionalūs lenktynininkai ieško greitesnių už save: kuri garsenybė geriausiai įveiks trasą,...

Automobilis cypsi, girgžda, traška ar palieka dėmes – 13 dalykų, kuriuos šie simptomai gali reikšti (14)

Per užsienio kalbos pamokas, internetiniuose kursuose arba dalyvaujant tarptautiniuose komunikavimo...

Top naujienos

Priversta saviizoliuotis iš Norvegijos grįžusi lietuvė: man aiškiai parodė, kad esu emigrantė ir antrarūšė budulė (310)

Karantinas Lietuvoje šiuo metu yra labai sušvelnintas, o nuo birželio 1 d. buvo ir išplėstas...

COVID-19 sirgęs vyras apibūdino ligos pradžią: net nejuto, kad smarkiai karščiuoja (88)

„Įprastai, kai turi temperatūros, jauti šaltkrėtį, nuovargį, o šįkart to nebuvo“, –...

Bedarbio statusas: kaip mokėti PSD ir kokių naujų išmokų tikėtis jau netrukus (75)

Vienuoliktą karantino savaitę Užimtumo tarnyba „suskaičiavo viščiukus“. Karantininės...

Statė namą sau, bet neliko nepastebėtas didelio koncerno: lietuvio būsto idėja sulaukė pasisekimo (171)

Tomui Petrauskui – 26-eri, tačiau jis šiandien savomis rankomis stato modulinius ekologiškus...

Tragedija, pakeitusi fechtavimosi sportą: olimpinis čempionas mirė nuo lūžusios rapyros dūrio į akį (22)

Šiuolaikiniame fechtavimosi sporte traumos – didelė retenybė: kostiumai ir kaukės patikimai...

Paulius Jurkevičius. Kava su sviestu ir kiti klausimai daktarui (80)

Vieni jį dievina. Kiti keiksnoja. Vieni giria jo profesijos išmanymą. Kiti be gailesčio...

Paprastas metodas, galintis ypač pagerinti santykius su partneriu (8)

Kad santykiai su artimu žmogumi būtų nepriekaištingi ir pilnaverčiai, juos reikia sąmoningai...

Telšių rajonas – tikras lobynas: talpina net 700 kultūros paveldo objektų (1)

Telšių rajonas ne tik žavi savo grožiu, bet ir mena gilias istorines šaknis: čia gausu...

The Economist

Rusijos kalinių patarimai, kaip ištverti vienatvę (Economist)(audio) (1)

Jei ieškote pasiūlymų, kaip išgyventi vienatvę, nerasite geresnės literatūros už turtingą...

Dermatovenerologė: kiek laiko per dieną reikia būti saulėje, kad gautumėte reikiamą vitamino D kiekį

Netiesa, kad odos būkle susirūpinti reikėtų tik sulaukus 30-ies ar 35-erių. Dermatovenerologai...

|Maža didelių žinių kaina