Tai buvo palyginus smulki avarija: vieną birželio dieną, 12 minučių po vidurdienio, vienas automobilis trenkėsi į „Chevrolet Bolt“ galą, kai šis San Fransisko centre lėtai pajudėjo po raudono šviesoforo signalo.
Savavaldis (autonomiškas) "Waymo" automobilis
© AP / Scanpix

Tačiau šį stuktelėjimą iš kitų avarijų išskyrė netipiškas „Chevrolet Bolt“ vairuotojas – kompiuteris, rašo europe.autonews.com.

Kalifornijoje, kur tokie gamintojai kaip „Cruise Automation“ ir „Waymo“ testuoja autonomiškai važinėjančius automobilius, tikrieji vairuotojai vis dažniau atsitrenkia į tokias mašinas, važiuojančias nedideliu greičiu. Tokios smulkios avarijos pabrėžia ryškėjantį susidūrimą tarp dviejų kultūrų: žmonių, kurie eismo taisykles traktuoja tik kaip rekomendacijas, ir autonomiškų automobilių, kurie visuomet sustoja prie „Stop“ ženklo ir niekada neviršija greičio.

„Jie nevairuoja kaip žmonės. Jie vairuoja kaip robotai, – sakė pažangių automobilių technologijų įmonės „Gartner“ analitikas Mike`as Ramsey. – Jie elgiasi keistai ir todėl žmonės į juos atsitrenkia.“

Gamintojai dabar bandymus su autonomiškais automobiliais atlieka nuo Finikso iki Pitsburgo, ir šių technologijų kūrėjai atidžiai stebi, kaip jie sąveikauja su žmonių vairuojamais atitikmenimis – taip ruošiamasi ateičiai, kai šioms mašinoms teks dalytis tais pačiais keliais.

Jie pastebėjo, kad nors žmonės gali krūpčioti nuo vaiduokliškų automobilių, kuriuose nėra vairuotojo, realybėje tokie automobiliai yra pernelyg atsargūs. Jie lėtai pradeda slinkti pirmyn, kai visiškai sustoja prie „Stop“ ženklų, ir dažniausiai paklūsta kelių eismo taisyklėms – skirtingai nei žmonės.

Sušvelninti tokius susidūrimus yra viena svarbausių užduočių, kylančių šios technologijos kūrėjams, teigė savavaldžių automobilių programų kūrimo bendrovės „NuTonomy“ generalinis direktorius Karlas Iagnemma.

„Jeigu šių automobilių važinėjimo būdas tikrai skirsis nuo visų likusių vairuotojų važinėjimo stiliaus, blogiausiu atveju mūsų lauks avarijos, geriausiu – nusivylimas, – teigė jis. – Galiausiai tai sumažins tikimybę, kad visuomenė priims šias technologijas.“

Netikėti susidūrimai

Autonomiškuose automobiliuose įrengti jutikliai leidžia jiems „matyti“ pasaulį kur kas tiksliau negu žmonėms, tačiau mašinoms sudėtinga vizualinę informaciją iš gatvių paversti prognozėmis, kas netrukus gali įvykti, pažymėjo K. Iagnemma. Jiems taip pat sudėtinga narplioti scenarijus, su kuriais anksčiau nebuvo susidūrę.

Kalifornija yra vienintelė valstija, kuri reikalauja pranešti, jei į avariją patenka autonomiškas automobilis. Duomenys rodo, kad nuo 2016 metų pradžios šioje valstijoje į autonomiškų automobilių galą buvo trenktasi 13 kartų. Iš viso savarankiškai važinėjantys automobiliai susidūrė 31 kartą, teigia Kalifornijos motorinių transporto priemonių departamentas.

Šios avarijos taip pat beveik visada įvyksta sankryžose, o ne laisvai judančiame eismo sraute. Praėjusį mėnesį buvo trenktasi į „Cruise“ autonomiško automobilio galą, kai šis stabdė, kad išvengtų susidūrimo su kitu automobiliu, kuris, pajudėjęs nuo šviesoforo iš dešinės įsuko į jo eismo juostą.

2016 metais vos per vieną mėnesį toje pačioje sankryžoje Kalifornijos Mauntain Vju mieste du kartus buvo trenktasi ir į „Firefly“ autonomiškų automobilių prototipus. Abiem atvejais „Waymo“ automobiliai sankryžoje ketino sukti, sustojo praleisti priešpriešais atvažiuojančių mašinų ir tuomet sulaukė smūgio į galą.

Kitu atveju į tokį automobilį atsitrenkė dviratininkas, kai mašina stabtelėjo, kad išvengtų kito automobilio. Dar vieną avariją sukėlė sunkvežimis, kuris lenkė lėtai judantį autonomišką automobilį ir jį kliudė, kai priešais „Stop“ ženklą mėgino grįžti į dešinę juostą.

Valstijos avarijų ataskaitoje autoįvykių kaltininkai neminimi – pateikiama tik trumpa incidentų statistika. Tačiau joje išryškėja kelios nuolatinės tendencijos. Tai dažniausiai būna smulkios avarijos, kurios įvyksta važiuojant mažu greičiu ir per kurias žmonės nenukenčia.

„Chevrolet Bolt“, pavyzdžiui, važiavo maždaug vos 1 km/val. greičiu, kai į jį atsitrenkė kitas automobilis. Nors tokios avarijos sudaro tik miniatiūrinę visų šios valstijos autoįvykių dalį, autonomiškai važinėjantiems automobiliams taip pat tenka labai maža dalis šios valstijos keliuose.

„Paleidi į gatves automobilį, kuris važiuoja pagal eismo taisykles, bet palyginus su aplinkiniais eismo dalyviais, jis elgiasi labai konservatyviai, – teigė K. Iagnemma. – Tai gali privesti prie situacijų, kai autonomiškas automobilis primins iš vandens išmestą žuvį.“

„Cruise“, kurią pernai įsigijo „General Motors“, atstovė spaudai sakė, kad avarijų statistika kalba už save.

Rugsėjo mėnesį viename tinklaraščio įraše šios bendrovės generalinis direktorius Kyle`as Vogtas rašė, kad jų trečiosios kartos autonomiškieji „Chevrolet Bolt“ yra „kuriami taip, kad mėgdžiotų vairuojančių žmonių elgesį, bet išvengtų žmogiškų klaidų“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Aukštas „Ford“ pareigūnas atsistatydina dėl „netinkamo“ elgesio

Vienas iš JAV automobilių gamintojos „Ford“ vadovų palieka kompaniją dėl pranešimų apie...

Princas Williamas pralėkė motociklu šalia „Triumph“ gamyklos (4)

Didžiosios Britanijos princas Williamas lankėsi stambiausioje šalyje Hinklio motociklų...

„Maserati Levante“ tempiamas snieglentininkas pasiekė Gineso greičio rekordą (2)

Greičiausias Didžiosios Britanijos snieglentininkas Jamie Barrow Šveicarijoje pagerino savo...

Hibridinių automobilių pardavimai sparčiai auga, o kada sulauksime hibridinių lėktuvų? (4)

Lietuvoje hibridiniai automobiliai kol kas kiekiu gerokai lenkia elektromobilius. Lietuvos Respublikos...

Kas vyksta Vilniaus gatvėse: DELFI vyko į reidą su Antanu Juknevičiumi (44)

Ar iš tikrųjų mūsų šalies vairuotojams trūksta kultūros? Ar leistino greičio viršijimas...

Top naujienos

Naujas Majausko sumanymas: donorais taptų visi, kas nepaprašys kitaip (936)

Seimo narys konservatorius Mykolas Majauskas siūlo keisti Lietuvoje galiojančią donorystės...

Adekvačias algas užtikrinti turėjusi naujovė panašėja į didžiulę nesėkmę (168)

Turbūt kiekvienas darbuotojas norėtų žinoti, kada ir dėl kokių priežasčių didės jo alga. Tai...

Naktį fiksuoti rekordiniai šios žiemos šalčiai: temperatūra siekė ir 26 laipsnius šalčio (10)

Penktadienio naktį Lietuvoje fiksuoti rekordiniai šią žiemą šalčiai.

Rusų žurnalistas: juokinga anaiptol ne visiems (225)

Maskvoje jie springsta iš juoko, savo „Twitter“ paskyroje rašė JAV prezidentas Donaldas Trumpas...

Nelaimės keliuose: specialistai naujus vairuotojus vadina prarastąja karta (308)

„Vairuotojus, kurie neseniai gavo pažymėjimus, didžiąja dalimi galime vadinti prarastąja karta....

Grynųjų pinigų neatsisakoma dėl gyventojų nepasitikėjimo bankiniais atsiskaitymais (59)

Lietuvoje nacionaliniu mastu skatinamas grynųjų pinigų naudojimo mažinimas, taikomi atsiskaitymų...

Istorija, sukrėtusi Lietuvą: kaip visa tai prasidėjo (1218)

Žinia, kad Jungtinėse Valstijose suimta buvusi Seimo narė Neringa Venckienė , ne vieną privertė...

Avarija sostinės Geležinio Vilko gatvėje – susidūrė 7 automobiliai gali susiformuoti spūstys (4)

Penktadienio rytą vienoje iš svarbiausių sostinės transporto arterijų – Geležinio vilko...

Rusijos ambasadoje Argentinoje – didžiulis kiekis narkotikų (171)

Argentinos policija Rusijos ambasadoje Buenos Airėse aptiko beveik 400 kg kokaino ir areštavo kelis...

Tragedija UEFA Europos lygoje: per rusų fanų sukeltas riaušes žuvo baskų policininkas (51)

Ketvirtadienį Bilbao mieste vykusiose atsakomosios UEFA Europos lygos šešioliktfinalio rungtynės...