aA
„Bagger 288“ – didžiausią kada nors pasaulyje sukurta sausumos transporto priemonė. Tai yra didžiulis ekskavatorius, šimtus kartų didesnis už tradicinius vilkikus ar kitas mums labiau įprastas transporto priemones. Šis monstras buvo pagamintas 1978 m. ir iki šiol jo nepralenkė niekas.
Didžiausia pasaulyje sausumos transporto priemonė
© youtube.com

„Bagger 288“ sukūrė vokiečių kompanija „Krupp“. Ekskavatorius buvo skirtas kitai tos pačios šalies kompanijai „Rheinbraun“, kuri užsiima energetika ir kasyklų eksploatavimu. Ši transporto priemonė sveria 13 500 t.

Ekskavatorius sukurtas kasyklų darbui. Jo našumas yra 240 tūkst. t. anglies arba tiek pat kubinių metrų žemės per dieną. Per vieną dieną šiuo ekskavatoriumi iškastos anglies užtenka 2 400 standartinių vagonų.

Ekskavatoriaus ilgis yra 220 m, aukštis – 96 m. Ši transporto priemonė yra varoma elektra. Tam tikslui reikia 16,56 megavatų srovės. Jo greitis siekia nuo 2 iki 10 m per minutę (0,1 – 0,6 km/h.). Pagrindinės sekcijos ašis yra 46 m. pločio ir ji sumontuota ant trijų eilių vikšrų, kuri kiekviena turi po keturis tokius mazgus. Kiekvienas vikšras yra 3,8 m. pločio.

Nepaisant didelės ekskavatoriaus masės, dėl didelio vikšrų kiekio, žemę jis slegia pakankamai nestipriai (17,1 N/cm2). Iš esmės, jis gali judėti gruntu, žvyru ar net žole, nepalikdamas rimtesnių pastebimų didelės masės transporto priemonėms būdingų vėžių.

Minimalus apsisukimo spindulys yra apie 100 m. Taip pat „Bagger 288“ gali įveikti įkalnes ar nuokalnes kurių statumas maždaug 5 proc.

Ekskavatoriaus kasimo mechanizmas yra 21,6 m pločio ir turi 18 kaušų, kurių kiekvienas yra 6,6 kubinių metrų dydžio.

2001 m. metų vasarį, kuomet ekskavatorius baigė savo darbus Tagebau Hambach kasykloje, jį teko transportuoti į šalia esančią Tagebau Garzweeler kasyklą. Buvo paskaičiuota, kad finansiškai naudingiau yra transportuoti visą ekskavatorių, nei išrinkti jį dalimis ar sekcijomis. 22 km kelionė truko tris savaites.

Jos metu buvo kirstas autobanas, geležinkelių linijos, jau nekalbant apie tipinius krašto kelius. Įdomus buvo ir Erfto upės kirtimas. Į upę buvo sudėta daugybė plieninių vamzdžių, leidžiančių pratekėti vandeniui, o ant jų supiltas smėlis, akmenys ir žvyras, kuris suformavo lygų kelią. Įvairiose vietose, pro kurias teko važiuoti šiam monstrui, buvo specialiai paruošiamas dangos paviršius. Visa pergabenimo operacija su pasiruošimo darbais kainavo apie 15 mln. Vokietijos markių.

www.cargonews.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – „Erelis“ (40)

Norint rasti įdomų ir išskirtinį automobilį, visiškai nebūtina jam išleisti šešiaženklių...

Auksarankis iš Lietuvos restauravo seną „Fiat“ kabrioletą: rezultatas pribloškiantis (21)

Senų automobilių restauravimas – didelio kruopštumo ir daugybės išmanymo reikalaujantis...

Sukūrė unikalų automobilį – „Formulės 1“ bolidas, kurį galite nusipirkti (6)

„Tour de Force“, geriau žinoma tiesiog kaip TDF, yra britų inžinerijos kompanija, kurianti...

Brangiai kainavusi istorija: kaip per 20 sekundžių „nužudyti“ sportinio BMW M2 variklį (82)

Sportiniai automobiliai pagaminti preciziškai, mat jų varikliai turi atlaikyti ypatingai dideles...

Lietuvis dvaro kluone sukaupė unikalią senovinių motociklų ir automobilių kolekciją (12)

Dar šešioliktą amžių menantį Babtyno dvarą per porą dešimtmečių Mindaugas Šventoraitis...

Top naujienos

Seimo nariai atvirai sako, kad šitas darbas jiems patinka labiausiai: ką tarp sesijų iš tiesų veikia tautos išrinktieji (95)

Praėjusių metų rugsėjo 10 dieną pradėtą Seimo rudens sesiją, parlamentarai baigė sausio 14...

Susidūrimas su bankroto administratoriumi virto detektyvu: skolos suma išaugo kartais (18)

Bankrutuojant įmonei kaunietis Karolis „Delfi“ redakcijai pasakojo galimai susidūręs su vieno...

Liga, dėl kurios draugai ir kolegos gali virsti priešais: tokį sergančiojo elgesį sunku pakęsti net ir artimiesiems

Vagystė dažnam asocijuojasi su neigiamais jausmais ne tik dėl to, kad tai – nusikaltimas....

Zoologijos sodo šeimininkas pratrūko: o kas tas gyvūnų teises sugalvojo? (150)

Kol gyvūnų teisių gynėjai baisisi sąlygomis Klaipėdos zoologijos sode, jo šeimininkas...

Ko gero, geriausia gyvenime diena: patyčias kentęs devynmetis lydėjo Australijos regbio žvaigždes

Patyčias kentęs devynerių Quadenas Baylesas tapo ryškiausia persona Australijoje, šeštadienį...

Paulius Gritėnas ir Viktoras Bachmetjevas

Esminiai dalykai. Ar tiesa vis dar turi savo vietą žiniasklaidoje?

5-oje „Esminių dalykų“ laidoje Paulius Gritėnas ir Viktoras Bachmetjevas aptaria žiniasklaidos...

Ką daryti, kad gyventumėte laimingoje santuokoje: tereikia žinoti kelis esminius dalykus (2)

Galbūt jums atrodo, kad meilė – paslaptis, o prognozuoti, kiek truks santuoka, neįmanoma. Vis tik...

Grybauskaitė įvertino valdžią ir derybose dalyvavusį Nausėdą (616)

Kadenciją baigusi prezidentė Dalia Grybauskaitė Knygų mugės svečiams šeštadienį pristatė dvi...

Ką daryti, kai stabdant ima „mušti vairą“ ar vibruoti stabdžiai? (25)

Pavasariop, ilgėjant dienoms, vis dažniau vairuotojai išsiruošia į tolimesnes keliones. Kaip tik...

Rinktinės katastrofa Belgijoje: sudegę Maskoliūno vafliai, apsisukęs prezidentas ir kolektyvinė atsakomybė specialiai Krepšinis.lt iš Monso (253)

„Vienintelis žodis – gėda. Neatsimenu, kad taip beviltiškai būtume pralaimėję. Žaidėme ne...

|Maža didelių žinių kaina