aA
Dažniausiai straipsnių apie sparčiai vystomas savarankiškų automobilių technologijas tematika apsiriboja grynais techniniais dalykais - kas, kaip, kada? Žmogus lieka tarsi antrame plane. Gal tai ir teisinga - juk tuose autonominiuose automobiliuose homo sapiens bus paprasčiausias krovinys? Tačiau neskubėkite mąstyti taip technokratiškai.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo nuotr.

Vieniems žmonėms, pavyzdžiui, negalintiems vairuoti neįgaliesiems ar pagyvenusiems, šis transportas išties suteiks daug džiaugsmo ir naudos. Ir išgelbės daug gyvybių - skaičiuojama, kad jei gatvėse važinės tik bepiločiai automobiliai, vien JAV kasmet nežus 33000 žmonių.

Bet ar jie bus laimingi? Taip. Jei tik nedirbs automobilių pramonėje. Mat būtent šis sektorius gali tapti didžiausia savo išmaniosios produkcijos auka.

Skaičiuojama, kad išpopuliarėjus savarankiškam transportui įprastų automobilių gamyba kris. Kam, pavyzdžiui, šeimai reikės antros mašinos, jei ir pirma, pati nuvežanti vaikus į mokyklą, vyrą pamėtės į darbą, o žmoną - į grožio saloną?

Gal net susimesite vienam automobiliui su kaimynais – taip bus dar pigiau. O gal apskritai jo atsisakysite ir naudositės telefonu iškviečiamų „Uber“ bepiločių taksi paslaugomis.

Taigi, vienas iš galimų scenarijų skelbia – jei „bepilotė“ ateitis įsivyraus, per ateinančius 25 metus naujų automobilių pardavimas JAV kris net 40 proc. „Barclay“ banko analitikai mano, kad „General Motors“ ir „Ford Motor“ Valstijose ir Kanadoje turės uždaryti 13 fabrikų iš 30-ies. Tokiu atveju be darbo liks 25000 darbuotojų.

Bepiločiai automobiliai keiksmažodžiu gali tapti ir dar vienai profesijai – vairuotojams: tiek taksi, tiek keleivinių autobusų bei krovinius gabenančių vilkikų. Mičigano universiteto Roso verslo mokyklos ekonomikos profesorius Marty Zimmermanas prognozuoja, kad be darbo liktų net 2,6 mln. vairuotojų, arba beveik 2 proc. visos JAV darbo jėgos.

Kol kas nėra sureguliuota dar viena sritis, į kurią neišvengiamai įvažiuos savarankiškas transportas – atsakomybės įvykus avarijai. Logiškai mąstant, atsakomybė turėtų tekti automobilio gamintojui, nes keleivis mašiną valdančiam kompiuteriui įtakos neturės.

„Pagrindinė avarijos priežastis būtų produkcijos defektas“, – argumentavo Bryantas Walkeris Smithas, Pietų Karolinos universiteto teisės profesorius.

Tad, dar kartą pamąsčius logiškai, suprasime, kad be darbo liks daugybė civilinės atsakomybės draudimo agentų.

Tad ar nebus taip, kad visų šių profesijų atstovai galų gale pagalvos: „Geriau jau aš būčiau buvęs tarp tų 33 tūkstančių, kurie važiavo senais gerais automobiliais su vairu...“

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

38 tūkst. km iššūkis motociklininkams, kurio maršrute – ir Lietuva

Prieš porą metų startavęs „ Trans Euro Trail “ (TET) projektas – ambicingas bekelės...

Kaip atrodo „Tesla“ variklis ir pavarų sistema, kai elektromobilis nuvažiuoja 1,5 mln. kilometrų (90)

Įprasta, kad žvalgydamiesi naudoto automobilio, ridai kreipiame itin didelį dėmesį. Tačiau „...

Perspėjo važiuojančius pro Panevėžį: teks apsišarvuoti kantrybe (39)

Pastarosiomis dienomis dalis važiuojančiųjų Panevėžio aplinkkeliu ilgam strigo spūstyse....

BMW vairuotojams pabodo neigiami epitetai: važinėjame tvarkingai, nedaužome stotelių (185)

Nuolatos antraštėse dėl įvairių nusižengimų linksniuojami BMW vairuotojai nusprendė, kad...

Putinas Sočyje pavėžėjo Egipto lyderį „Formulės-1“ trasa (14)

Trečiadienio, spalio 17-osios, vakarą Sočyje po pokalbio su Egipto lyderiu Abdelu Fattahu Al-...

Top naujienos

Ekonomistai mala į miltus naują pensijų reformą: tokios sistemos nerastume niekur į Vakarus nuo Berlyno sienos (238)

Nuo kitų metų startuoja pensijų kaupimo pertvarka. Kam ji naudinga? „Delfi Dėmesio centre“...

Vaiko teisių tarnybos vadovė: kauniečių šeimos berniukas buvo mušamas rykštele (282)

Du vienos kauniečių šeimos vaikai perkelti į laikinąją globą po to, kai mama per...

Čempionų lyga: „Juventus“ laimėjo Mančesteryje, Romoje – incidentas metro, sužeistieji ir CSKA fiasko (7)

Trečiadienio vakaras UEFA Čempionų lygoje buvo karštas. Sužaistos aštuonerios trečio grupių...

Širinskienės klausimas konservatorei: kurioje vietoje čia yra visuomenės teisė žinoti? (347)

Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) partijos atstovei Radvilei...

Orai: talžys vėjai, būkite atsargūs! (4)

Šiąnakt pradės stiprėti šiaurės vakarų vėjas: vakariniuose rajonuose gūsiai sieks 15–20...

Kaip atrodo pigiausiai parduodami būstai Lietuvos didmiesčiuose (53)

Didmiesčiuose šiuo metu tikrai nestinga būstų pasiūlos, tačiau jiems įsigyti kartais...

Paaiškino, kodėl kauniečių šeima tarnyboms sukėlė įtarimų: rimtų klaidų padarė abi pusės (1132)

Socialinės apsaugos ir darbo viceministrė Vilma Augienė atskleidė daugiau aplinkybių apie...

Elle ir Žilvinas Grigaičiai pirmą kartą pasirodė kartu po santykių krizės: pora švenčia gyvenimą (72)

Antradienio vakarą Vilniaus širdyje žinomi žmonės rinkosi į atsinaujinusio žurnalo...

Tyrimas parodė: seksas su buvusiu partneriu netrukdo atsigauti po išsiskyrimo (24)

Tūkstančius kartų girdėjote įspėjimą, kad po išsiskyrimo to daryti nederėtų, tačiau seksas...

Kaip Agnės Jagelavičiūtės padiktuotą aprangos kodą interpretavo vakaro svečiai (29)

Kaip apsirengtumėte į vakarėlį, kurio aprangos kodas – fashion animal ? Savo interpretacijas...