aA
Ne taip senai, liepos 26-ąją, baigtas istorinis skrydis – Abu Dabyje (Jungtiniai Arabų Emyratai) nusileido vien tik saulės energiją naudojantis lėktuvas „Solar Impulse 2“, apskridęs aplink Žemės rutulį. Iš viso per 42000 kilometrų kelionę, trukusią nuo praėjusių metų kovo, šveicarų aviatorių Bertrand'o Piccard'o ir Andre Borschbergo pilotuojamas orlaivis nesunaudojo nė lašo degalų.
"Solar Impulse 2" lėktuvas
© Reuters/Scanpix

„Solar Impulse 2“ varė sparnuose įtaisyti 17248 saulės energijos elementai – jie saulei šviečiant pakraudavo baterijas, ir jose išsaugota energija buvo naudojama naktį sukti keturis elektros variklius.

O dar 2012-ųjų gegužę pirmą kartą pasaulį apiplaukė saulės energija varomas laivas. 31 metro ilgio katamaranas „MS Turanor PlanetSolar“ su 537 kv. metrų ploto saulės baterijomis kelionėje užtruko 19 mėnesių ir nuplaukė apie 60 tūkst. kilometrų.

Mašina stebi orus

Tad neabejotinai ateis laikas, kai žiniasklaidoje pasirodys toks pranešimas: „Pirmąją kelionę aplink Žemės rutulį baigė saulės energija varomas automobilis.“ O štai pastaruoju metu net kelios skirtingos komandos pranešė tobulinančios savuosius „saulėmobilių“ prototipus.

Eindhoveno (Nyderlandai) technikos universiteto studentų sumanytas „Stella Lux“ vadinamas „energetiškai pozityviu šeimos automobiliu“. Jo ypatybė – sekti orų prognozę ir, ja vadovaujantis, parinkti optimalų maršrutą kelionei.

Olandai tikina, esą „Stella Lux“ yra toks efektyvus, kad „pagamina daugiau energijos negu gali sunaudoti per visus metus, ir net „Olandijos orų sąlygomis“.

Dar vienas naujas prototipas – australų firmos EVX kuriamas sportinis saulės energiją naudojantis koncepcinis modelis „The Immortus“. Autoriai nesikuklindami jį taip ir vadina – pirmuoju pasaulyje legaliu bendrojo naudojimo keliams skirtu saulės energija varomu sportiniu automobiliu.

Liko keleri metai?

Lyderiu saulės energiją kaupiančių plėvelių gamybos srityje save vadinanti kinų kompanija „Hanergy Holding Group“ liepą savo būstinėje Pekine pristatė net keturis „saulėmobilių“ konceptus.

5 ar 6 saulėtų valandų užtenka sukaupti tiek energijos, kad prototipai su ličio jonų akumuliatoriais gali sukaupti nuo 8 iki 10 kilovatvalandžių, kurių užtenka nuvažiuoti 80 kilometrų.

Serijinės gamybos pradžią kinai mato jau 2020-aisiais.

Kembridže (Anglija) įsikūrusios naujųjų technologijų tyrimų ir konsultavimo firmos „IDTechEx“ vadovas Peteris Harropas pritaria kinų vizijai – jo nuomone, platesnis tokių automobilių naudojimas įmanomas jau po kelerių metų.

"Immortus" prototipas
"Immortus" prototipas
© Kompanijos nuotr.

„Pranašumas tas, kad tokiam transportui visiškai nereikia specialios infrastruktūros. Tai – energetiškai nepriklausomi automobiliai, energiją gaunantys konvertuodami į ją vėją, saulę ar net lietų“, – aiškina ekspertas ir perspėja: „Jie gali atrodyti kaip žaislai, bet tai – nieko panašaus. Jie ateina, ir nesijuokite iš jų.“

Kuria net Pakistanas

Beje, tiek „Immortus“, tiek „Stella Lux“ kurti prestižiškiausioms saulės energija varomų automobilių lenktynėms – „World Solar Challenge“. Tam tikslui savuosius „saulėmobilius“ konstruoja ir daugelis kitų komandų iš viso pasaulio.

Tai – ir australai (prototipai „Sunswift V (eVe)“ bei „Solar Spirit 3“), ir vokiečiai („Open World“, „PowerCore SunCruiser“, „SolarWorld GT“, „ThyssenKrupp SunRiser“ – beje, visi keturi sukurti aukštojoje Bochumo mokykloje), kanadiečiai („Schulich Delta“), italai („P-Mob“, „Onda Solare“), japonai („Kaiton II“, OWL).

Tokį transportą kuria ir JAV (prototipai „Daedalus“, „Eos“), Naujosios Zelandijos („UltraCommuter“), Šveicarijos („Icare“, „Solar Taxi“), Taivanio („Apollo Solar Cruiser Car“) atstovai.

Saulės energija varomus prototipus yra sumeistravę inžinieriai iš Monako („Venturi Astrolab“ bei „Venturi Eclectic“), Slovėnijos („Metron 7“, „Superpiki“), net Čilės („Antunekul 2“) bei Pakistano (ECO1, ECO1GL ir ECO3GL).

Įprastai „saule varomuose“ modeliuose montuojami 2 arba 3 arklio galių motorai, automobiliui leidžiantys pasiekti maždaug 100 km/val. greitį.

Akumuliatorių užtenka maždaug 400 km kelio, nors, pavyzdžiui, vokiečių specialiai 2015-ųjų „World Solar Challenge“ lenktynėms sukurtas dvivietis „PowerCore SunCruiser“, pasiekiantis 120 km/val. greitį, įkrautas saulės gali įveikti net 600 km atstumą.

Lenktynės

Dauguma saulės energija varomų prototipų, iki šiol sukurtų įvairiausiose šalyse, skirti dalyvauti „World Solar Challenge“ lenktynėse Australijoje. Tikslas – įveikti 3000 km distanciją važiuojant per visą žemyną.

Antros pagal populiarumą saulės energija varomų automobilių lenktynės – „American Solar Challenge“, vykstančios vis skirtingose vietose JAV ir Kanadoje. Šiųmetinės, vykusios visą savaitę, baigėsi rugpjūčio 6-ąją Pietų Dakotoje.

Taip pat nuo 1995-ųjų kasmet vyksta „Dell-Winston School Solar Car Challenge“ varžybos, skirtos tik aukštųjų mokyklų studentų komandoms. Vienus metus jos rengiamos vis kitoje vietovėje, kas antrus – lenktynėms skirtoje „Texas Motor Speedway“ trasoje.

Kas dvejus metus saulės energija varomi konceptai varžosi dviejų savaičių trukmės „South African Solar Challenge“ varžybose Pietų Afrikoje.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvių pora sugalvojo svajonių planą – leisis į kelionę aplink pasaulį ieškoti stebuklų (11)

4 metai, 50 keliautojų, 1 000 stebuklų ir 250 000 kilometrų. Tai – pagrindiniai panevėžiečių...

Kaip vairavimo egzaminai laikomi svetur: nuo smurto neišlaikius iki vagiamų kelio ženklų (4)

Būsimus vairuotojus egzaminuojanti „ Regitra “ nuolatos keičiasi žiniomis su kitomis...

Išradingumui ribų nėra: sodo namelis skriejo greičiau už eilinį automobilį

Unitazas, pirkinių vežimėlis iš prekybos centro ir netgi sodo namelis – visi šie objektai...

Panevėžyje ne visi žino, kad vasarą geriausios – vasarinės padangos (1)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome tradiciškai susirenka daugiausia konkurso „...

Panevėžyje – netikėtas rekordas geriausio Lietuvos vairuotojo paieškose (1)

Rugsėjo 15 d. Panevėžyje vyks antrasis iš trijų konkurso „ Geriausias Lietuvos vairuotojas...

Top naujienos

Baltiškos Ženios atostogos. Europietiškiausią Europą atrado Estijoje: čia trūksta tik pinigų (5)

Iš visko, ką mačiau, ši Europa – pati europietiškiausia. Džiugių spalvų identiški mediniai...

Kita ažiotažo dėl miškų pusė: kirsti daugiau skatina elementarus ekonomikos dėsnis (89)

Šiemet maždaug 20 proc. pakilusi medienos kaina privačių miškų savininkus ragina galąsti...

Pirmasis kardinolas iš Lietuvos: vos 27 metų sulaukęs įtakingo LDK eretiko sūnus (19)

Katalikiška Lietuva skaičiuoja jau daugiau nei 630 metų istoriją. Iki šiol vieną...

Paskelbtos „iPhone Xs“ kainos lietuviams: nepakaks net dviejų vidutinių atlyginimų (167)

„Telia“ šiandien pradeda naujųjų „Apple“ flagmanų „ iPhone Xs “ ir „ iPhone Xs Max...

Orai: karštis neatslūgs (21)

Aukšta šiluma dar laikysis ir penktadienį, tik nuo šeštadienio į Lietuvą ateis tikrai...

Šokėjas apie būnant 7-erių neva patirtą Jacksono seksualinę prievartą: nebuvo nakties, kuri būtų praėjusi be jo tvirkinimo (19)

Wade‘as Robsonas plačiau pasakoja apie savo teiginius, kad Michaelas Jacksonas seksualiai jį...

Buvęs Estijos premjeras: apie savo šalį, kaip ir apie šeimą, blogai nekalbame (96)

Estiją krečia vienas didžiausių Europos istorijoje pinigų plovimo skandalų. Kaip galėjo Putino...

Sostinėje atsidarė restoranas, kuris įkandamas ne kiekvienam: šampanas čia kainuoja net 1490 eurų (489)

Vilniuje duris atvėrė naujas restoranas „Nineteen18”, kurio pavadinimas skirtas paminėti...

Skandalingas žvaigždės dūris „Vilkams“ į nugarą – šansas Valančiūnui tapti NBA čempionu? (36)

Didžiausias Minesotos „Timberwolves“ klubo sirgalių košmaras tapo realybe. Prieš kiek daugiau...

Gydytoja: mitas, kad yra žmonių, kurie negali numesti svorio (82)

Gyvename keistų paradoksų laikais: kone visi užsikrėtę svorio metimo virusu, bet medikai...