Ne taip senai, liepos 26-ąją, baigtas istorinis skrydis – Abu Dabyje (Jungtiniai Arabų Emyratai) nusileido vien tik saulės energiją naudojantis lėktuvas „Solar Impulse 2“, apskridęs aplink Žemės rutulį. Iš viso per 42000 kilometrų kelionę, trukusią nuo praėjusių metų kovo, šveicarų aviatorių Bertrand'o Piccard'o ir Andre Borschbergo pilotuojamas orlaivis nesunaudojo nė lašo degalų.
"Solar Impulse 2" lėktuvas
© Reuters/Scanpix

„Solar Impulse 2“ varė sparnuose įtaisyti 17248 saulės energijos elementai – jie saulei šviečiant pakraudavo baterijas, ir jose išsaugota energija buvo naudojama naktį sukti keturis elektros variklius.

O dar 2012-ųjų gegužę pirmą kartą pasaulį apiplaukė saulės energija varomas laivas. 31 metro ilgio katamaranas „MS Turanor PlanetSolar“ su 537 kv. metrų ploto saulės baterijomis kelionėje užtruko 19 mėnesių ir nuplaukė apie 60 tūkst. kilometrų.

Mašina stebi orus

Tad neabejotinai ateis laikas, kai žiniasklaidoje pasirodys toks pranešimas: „Pirmąją kelionę aplink Žemės rutulį baigė saulės energija varomas automobilis.“ O štai pastaruoju metu net kelios skirtingos komandos pranešė tobulinančios savuosius „saulėmobilių“ prototipus.

Eindhoveno (Nyderlandai) technikos universiteto studentų sumanytas „Stella Lux“ vadinamas „energetiškai pozityviu šeimos automobiliu“. Jo ypatybė – sekti orų prognozę ir, ja vadovaujantis, parinkti optimalų maršrutą kelionei.

Olandai tikina, esą „Stella Lux“ yra toks efektyvus, kad „pagamina daugiau energijos negu gali sunaudoti per visus metus, ir net „Olandijos orų sąlygomis“.

Dar vienas naujas prototipas – australų firmos EVX kuriamas sportinis saulės energiją naudojantis koncepcinis modelis „The Immortus“. Autoriai nesikuklindami jį taip ir vadina – pirmuoju pasaulyje legaliu bendrojo naudojimo keliams skirtu saulės energija varomu sportiniu automobiliu.

Liko keleri metai?

Lyderiu saulės energiją kaupiančių plėvelių gamybos srityje save vadinanti kinų kompanija „Hanergy Holding Group“ liepą savo būstinėje Pekine pristatė net keturis „saulėmobilių“ konceptus.

5 ar 6 saulėtų valandų užtenka sukaupti tiek energijos, kad prototipai su ličio jonų akumuliatoriais gali sukaupti nuo 8 iki 10 kilovatvalandžių, kurių užtenka nuvažiuoti 80 kilometrų.

Serijinės gamybos pradžią kinai mato jau 2020-aisiais.

Kembridže (Anglija) įsikūrusios naujųjų technologijų tyrimų ir konsultavimo firmos „IDTechEx“ vadovas Peteris Harropas pritaria kinų vizijai – jo nuomone, platesnis tokių automobilių naudojimas įmanomas jau po kelerių metų.

"Immortus" prototipas
"Immortus" prototipas
© Kompanijos nuotr.

„Pranašumas tas, kad tokiam transportui visiškai nereikia specialios infrastruktūros. Tai – energetiškai nepriklausomi automobiliai, energiją gaunantys konvertuodami į ją vėją, saulę ar net lietų“, – aiškina ekspertas ir perspėja: „Jie gali atrodyti kaip žaislai, bet tai – nieko panašaus. Jie ateina, ir nesijuokite iš jų.“

Kuria net Pakistanas

Beje, tiek „Immortus“, tiek „Stella Lux“ kurti prestižiškiausioms saulės energija varomų automobilių lenktynėms – „World Solar Challenge“. Tam tikslui savuosius „saulėmobilius“ konstruoja ir daugelis kitų komandų iš viso pasaulio.

Tai – ir australai (prototipai „Sunswift V (eVe)“ bei „Solar Spirit 3“), ir vokiečiai („Open World“, „PowerCore SunCruiser“, „SolarWorld GT“, „ThyssenKrupp SunRiser“ – beje, visi keturi sukurti aukštojoje Bochumo mokykloje), kanadiečiai („Schulich Delta“), italai („P-Mob“, „Onda Solare“), japonai („Kaiton II“, OWL).

Tokį transportą kuria ir JAV (prototipai „Daedalus“, „Eos“), Naujosios Zelandijos („UltraCommuter“), Šveicarijos („Icare“, „Solar Taxi“), Taivanio („Apollo Solar Cruiser Car“) atstovai.

Saulės energija varomus prototipus yra sumeistravę inžinieriai iš Monako („Venturi Astrolab“ bei „Venturi Eclectic“), Slovėnijos („Metron 7“, „Superpiki“), net Čilės („Antunekul 2“) bei Pakistano (ECO1, ECO1GL ir ECO3GL).

Įprastai „saule varomuose“ modeliuose montuojami 2 arba 3 arklio galių motorai, automobiliui leidžiantys pasiekti maždaug 100 km/val. greitį.

Akumuliatorių užtenka maždaug 400 km kelio, nors, pavyzdžiui, vokiečių specialiai 2015-ųjų „World Solar Challenge“ lenktynėms sukurtas dvivietis „PowerCore SunCruiser“, pasiekiantis 120 km/val. greitį, įkrautas saulės gali įveikti net 600 km atstumą.

Lenktynės

Dauguma saulės energija varomų prototipų, iki šiol sukurtų įvairiausiose šalyse, skirti dalyvauti „World Solar Challenge“ lenktynėse Australijoje. Tikslas – įveikti 3000 km distanciją važiuojant per visą žemyną.

Antros pagal populiarumą saulės energija varomų automobilių lenktynės – „American Solar Challenge“, vykstančios vis skirtingose vietose JAV ir Kanadoje. Šiųmetinės, vykusios visą savaitę, baigėsi rugpjūčio 6-ąją Pietų Dakotoje.

Taip pat nuo 1995-ųjų kasmet vyksta „Dell-Winston School Solar Car Challenge“ varžybos, skirtos tik aukštųjų mokyklų studentų komandoms. Vienus metus jos rengiamos vis kitoje vietovėje, kas antrus – lenktynėms skirtoje „Texas Motor Speedway“ trasoje.

Kas dvejus metus saulės energija varomi konceptai varžosi dviejų savaičių trukmės „South African Solar Challenge“ varžybose Pietų Afrikoje.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Elektromobiliu iš Vilniaus į Palangą: kas stebina ir ko trūksta? (17)

Praėjus kelioms savaitėms po ketvirtųjų elektromobilių varžybų „Įsikrauk su „Energijos...

Į Lietuvą sugrįžęs vyras patyrė pažeminimą dėl išvaizdos: jaučiuosi ne įmonėje, o „zonoje“ (305)

Ne vienerius metus užsienyje gyvenęs Ramūnas (vardas pakeistas), grįžo į gimtinę ir įsidarbino...

„Ford“ „orų fabrike“ – pačios ekstremaliausios aplinkos sąlygos (8)

Visos pasaulio orų sąlygos telpa ką tik pradėjusiame veikti „Ford“ Aplinkos tyrimų centre,...

Šeštadienį „Mercedes-Benz“ gerbėjai atidarys vasaros sezoną

Jau šį šeštadienį, gegužės 26 d., „Ogmios miesto“ didžiojoje automobilių stovėjimo...

Prie jūros susiruošusi moteris pateko į kuriozinę padėtį autobuse (55)

Vilnietė Marija atsidūrė gana kuriozinėje situacijoje. Moteris su keturmete dukra iš sostinės...

Top naujienos

Specialistai neteko amo: darželiuose ir mokyklose sviestą pakeis margarinas (227)

„ Sviestas , kur įmanoma, keičiamas aliejumi arba margarinu, kurio sudėtyje sočiųjų riebalų...

Šokiruojantis merginos pagrobimas: gyvą palaidojo po žeme (57)

Barbaros Jane Mackle gyvenimas buvo tikrai kerintis. Daili ir populiari 20 metų mergina buvo Majamyje...

Lietuvos nacionalinės filharmonijos darbuotojų stilius: per koncertus ir po jų – kaip diena ir naktis (11)

DELFI Stilius apsilankė didžiausiame šalies klasikinės muzikos koncertų centre – Lietuvos...

Šaras po pergalės juokavo apie aštuonis kartus operuotą gerklę ir mokė žurnalistus (12)

Kauno „Žalgiris“ be didesnio vargo žengė į Lietuvos krepšinio lygos ( LKL ) pusfinalį....

Sostinėje atgimė vienuolyną su skandalais palikęs baras (18)

Praėjusių metų rugpjūtį baro „ 7 fridays “ darbuotojai staiga turėjo susirinkti daiktus ir...

Vilniuje per susidūrimą sužalotas motociklininkas neteko sąmonės

Vėlų penktadienio vakarą, apie 23.20 val., Vilniaus senamiestyje, Maironio g., susidūrė...

Kitokia pažintis su Berlynu: nuo apleistų CŽV pastatų iki linksmybių šimtamečiame šokių klube (9)

Planuodami atostogas ar trumpas išvykas svetur, dažniausiai renkamės turistų patikrintas,...

Baisi istorija su laiminga pabaiga: ar žinote, kodėl ugnikalnių išsiveržimai tokie pavojingi lėktuvams?

Jau beveik mėnesį galime stebėti vaizdus iš Havajų, kuriuose savo galią rodo prabudęs...

Asmens duomenų tvarkymas: kiekvienam interneto vartotojui verta sužinoti, kas keičiasi jau šiandien (82)

Lietuvoje nuo gegužės 25 d. pradedamas taikyti Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) –...

Jautrus vaizdo įrašas sujaudino tūkstančius: penkiametė autistė ištarė pirmuosius žodžius (9)

Moteriai buvo pasakyta, kad jos dukra, turinti autizmo spektro sutrikimą, niekada nekalbės. Štai...