Daugeliui automobilių gamintojų elektrifikaciją net ir praėjusį dešimtmetį teko laikyti dominuojančia strategija, o dabar begalė įmonių dar iki 2030-ųjų siekia apsirūpinti vien elektra varomų automobilių asortimentu, nes pagrįstai nerimauja dėl įvairiausių reguliuojamojo pobūdžio pakeitimų, įsigalėsiančių dar prieš oficialią vidaus degimo variklių eros pabaigą 2035-aisiais.

Vis dėlto keletas ypač pažangius, tačiau negausiomis partijomis automobilius tiekiančių gamintojų prie bendro siekio jungiasi gana nenoriai. Jeigu Italijos vyriausybei pavyks išsireikalauti, kad būtų patenkintas jos prašymas, toms įmonėms bus suteiktas leidimas keleriais metais pratęsti pereinamąjį laikotarpį.

Apie Italijos vyriausybės derybas su Europos Sąjunga dėl tam tikrų išimčių, atleidžiančių nuo priedermės paklusti 2035-iaisiais siūlomam įvesti draudimui gaminti vidaus degimo variklius, naujienų agentūrai „Bloomberg“ papasakojo Roberto Cingolani, buvęs „Ferrari“ valdybos narys, šiuo metu einantis ekologinės pertvarkos ministro pareigas dabartinio Italijos ministro pirmininko Mario Draghi administracijoje.

Lietuvoje parduodamas egzotiškas "Ferrari 757M". Autoplius.lt nuotr.

Jeigu Italijos pageidavimas bus patenkintas, konkrečios didelėmis gamybos apimtimis nepasižyminčios šalies kompanijos dar bent kelis metus po reikalavimo įsigaliojimo galės ir toliau gaminti dujomis varomus automobilius.

Remiantis „Bloomberg“ pateiktu paaiškinimu, iš masine gamyba neužsiimančių automobilių tiekėjų perėjimas prie elektros energijos pareikalaus kur kas daugiau kaštų ir pastangų, kadangi jų pelningumas nepriklauso nuo masto ekonomikos ir su ja susijusių veiksnių, leidžiančių stambesnėms įmonėms ganėtinai sparčiai, be to, išlaikant nepakitusį pajamų lygį pakeisti produkcijos charakteristikas.

Ferrari Portofino

Tos įmonės, kurioms gamybos mastas nėra prioritetas, prireiks ganėtinai daug laiko, norint pasiruošti visiškam įrangos pakeitimui, veikiausiai užtruksiančiam ilgiau nei iki numatyto termino, nors stambieji gamintojai planuoja spėti tai padaryti net keleriais metais anksčiau. Kadangi tos konkrečios įmonės pagamina mažiau automobilių, juos eksploatuojant padaroma žala yra daug mažesnė, palyginti su ta, kurią sukelia iš stambesnių rinkos dalyvių gamyklų išriedančios transporto priemonės, atsižvelgiant net ir į tai, kad galingesnių automobilių tarša yra labiau tiesioginė.

Galima paminėti, kad „Ferrari“ ir „Lamborghini“ – dvi žinomos kompanijos, pretenduojančios į tikėtino susitarimo apsaugą, – pernai pagamino vos 16,5 tūkst. automobilių.

"Ferrari LaFerrari"

Deja, nors popieriuje išdėstyti motyvai atrodo logiški, akivaizdžiai ignoruojamas tas faktas, kad ir „Ferrari“, ir „Lamborghini“ jau žengia elektrifikacijos keliu. Pirmuoju oficialiu „Lamborghini“ bandymu vykdant elektrifikacijos strategiją derėtų laikyti praeitą mėnesį pristatytą naująjį „Countach“ modelį su sumontuota hibridine sistema, tačiau „Ferrari“ hibridines sistemas automobiliuose pradėjo diegti nuo 2013-ųjų, kai debiutavo su „LaFerrari“. Pirmąjį vien elektra varomą automobilį „Ferrari“ planuoja pristatyti 2025-aisiais. Tikėtina, kad labai greitai apie tokius ketinimus prabils ir „Lamborghini“ vadovai.

Tiek susitarimas dėl išimčių, tiek pats 2035-aisiais ketinamas įvesti draudimas kol kas tėra pasiūlymai, tačiau derybos vertos dėmesio, kadangi nuo jų eigos priklauso, kaip 2035-aisiais pakryps dviejų garsiausių pasaulyje automobilių gamintojų veiklos trajektorijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)