aA
„Reikia suprasti vieną dalyką. Norime to ar nenorime, bet pasaulis keičiasi. Jis niekada nebebus toks, kaip buvo, bet nebūtinai jis bus blogesnis, jei nedarysime kvailysčių“, – sako Benediktas Vanagas. Lenktynininkas įsitikinęs, kad jau artimiausiu metu – dešimtmečio klausimas – automobilių nebereikės vairuoti.
Ateityje automobilyje vis rečiau reikės vairo
© Gamintojo nuotr.

Tai jie darys patys, atimdami iš žmonių galimybę pademonstruoti savo sugebėjimus, mat automobiliuose nebeliks... vairo.

Psichologai teigia, kad valdydami automobilį žmonės išreiškia save, tačiau technologijoms sparčiai žengiant į priekį pasireikšti prie vairo tiesiog nebebus galimybės.

Automobilis = kūnas

Psichoterapeutas Olegas Lapinas sako, kad automobilis neretai tarsi susilieja su jo vairuotoju.

„Mūsų automobilis kartais yra mūsų kūno tęsinys. Mes sakome: persirikiavau, pristabdžiau. Suliejame savo „aš“ su automobiliu. Automobilis tampa lyg skafandru, kurį mes valdome.

Aišku, mes galime juo rodyti pyktį, pranašumą, paklusnumą, mandagumą. Mes automobilio pagalba galime kažką perspėti mirksėdami žibintais. Mes galime prieš kažką pasipuikuoti pagreitindami automobilį. Taip, manau, kad automobilis yra mūsų išraiškos priemonė“, – DELFI teigė O. Lapinas.

Psichoterapeutas nesistebi, kad visiškai ramūs žmonės sėdę prie vairo tampa visiškai kitokiais vairuotojais.

Olegas Lapinas
Olegas Lapinas
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

„Taip yra dėl to, kad automobilis jam suteikia tokią galimybę. Jeigu žmogus yra liesas, neaukštas, negražus jis žino, kad savo kūnu įspūdžio ar įtakos padaryti nelabai gali. Todėl automobilis tai kompensuoja, nes tampa lyg antru kūnu.

Jis gali būti visureigis, jis gali būti raudonas, jis gali būti greitas, jis gali būti agresyvus. Tai labai didelė paguoda ir kompensacija bet kuriam savimi nepasitikinčiam žmogui“, – sako O. Lapinas.

Vairas yra pagrindinė automobilio valdymo dalis, tad kaip jausis žmogus mašinoje, kur jo nėra?

„Vairas yra valdymo įrankis. Kai kuriems nerimastingiems, neužtikrintiems žmonėms jis suteikia galios jausmą. Apskritai, tai, kas čiupinėjama, mums suteikia pasitikėjimo. Žmonės nerimaudami nevalingai į rankas ima tušinuką, mobilųjį telefoną, kitą niekutį maigyti, ir taip rimsta.

Manau, kad vairas suteikia tą pasitikėjimo jausmą. Jei taip atsitiks, kad nebeliks vairavimo, tai žmonės rankose maigys kažką kitą. Gal jie turės rankose telefonus ar dar kažką. Vis tiek jie kažką lies – jei ne vairą, tai kažką kitą“, – sako O. Lapinas.

Ateities technologijos jau čia pat

B. Vanagas įsitikinęs, kad diena, kai automobiliuose nebeliks vairo, jau labai arti.

„Galvoju, kad tai labai artimas laikotarpis, kada tai atsitiks. Tai tikrai netolima ateitis. Labai gali būti, kad dabartiniams jaunuoliams jau nebereikės vairuotojo pažymėjimo, nes tiesiog nebereikės vairuoti automobilio.

Koncepcinio "Nissan IDS" vairas pasislepia įsijungus autopilotui
Koncepcinio "Nissan IDS" vairas pasislepia įsijungus autopilotui
© Gamintojo nuotr.

Gal vairuotojo pažymėjimai bus reikalingi specialiam transportui, kurio negalės vairuoti robotai. Tokia realybė iš tiesų mums gresia ir, manau, gresia gerokai greičiau, nei mes galvojame. Mano dukrai dabar dveji metai ir aš nesu tikras, ar jai bus reikalingos teisės“, – DELFI teigė B. Vanagas.

Ne paslaptis, kad į rankas gavę vairą žmonės neretai kelyje išlieja ir savo emocijas.

„Tokiu atveju nežinau, kur galės jaunimas išsilieti. Gal sporto salėje. Arba važiuojant skaitydami knygą. Arba žaisdami žaidimus. Kas gali trukdyti važiuojant automobiliu, kuriame daug ekranų, žaisti ralį „PlayStation“ konsole? Visada gali pasidaryti selfį, kaip tu kietai pavarei“, – juokiasi B. Vanagas.

Lenktynininkas mano, kad dinozaurų likimas laukia ne tik vairo, bet ir vidaus degimo variklio. Ir tai, matyt, atsitiks dar greičiau, nes procesas jau prasidėjo.

„Manau, kad jau po 10 metų gali nebereikėti vairuoti automobilio, nes viskas vyksta taip greitai ir per 10 metų vairas gali tapti nebereikalingas. Technologijos labai stipriai eina į priekį, labai stipriai vystosi.

Lygiai taip pat, kaip labai smarkiai mažėja vidaus degimo varikliai. Greičiausiai bus elektra varomi automobiliai. Arba, sakysime, vandeniliu. Šios dvi technologijos turi prasmę. Lygiai taip pat bus pilnai autonomiški automobiliai. Kitaip tariant, patys save valdys“, – įsitikinęs B. Vanagas.

Autosportas ir žirgai

Pasaulis jau išvydo „Formulės-E“ lenktynes. Išvydo, bet neišgirdo, nes elektromobiliai nepalyginamai tylesni, nei jų pirmtakai varomi benzinu.

Tačiau B. Vanagas mano, kad tiesiogine prasme garsus autosportas neišnyks.

Benediktas Vanagas
Benediktas Vanagas
© DELFI / Karolina Pansevič

„Aš manau, kad automobilių sportas išliks. Lygiai taip pat, kaip išlikęs ir labai stiprus pasaulyje yra žirgų sportas. Jis niekur nedingo, nors žirgų mes kaip transporto priemonės nebenaudojame.

O kad automobilių sportas gali elektrifikuotis, tai – faktas. Automobilių sportas atranda geriausias sritis, kur gali būti efektyvus. Tai vėliau pereina ir kasdienių automobilių gamintojams.

Nėra daug bėdos, tik vienas iš svarbių automobilių sporto dirgiklių gerąja prasme gali pradingti, tai – būtent garsas. Nes elektriniai automobiliai važiuoja tyliai. Įsivaizduoju, kad jie pypsės kaip elektrokrautuvai arba kaip sunkvežimis, kuris įjungia atbulinę pavarą. Man asmeniškai tai būtų labai nesuprantama ir baisu, bet turbūt rasime sprendimą“, – sako B. Vanagas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lietuvos „Volvo“ entuziastai užsimojo iš peties: iš automobilių išdėliojo milžinišką logotipą (12)

Savaitgalį Alytaus rajone, Daugų saloje, susirinkę švediškų automobilių „Volvo“ gerbėjai...

Unikalų „Lotus“ kaunietis savo garaže konstravo šešerius metus (19)

„Užsieniečiai puristai smerkia, nes yra dingusi pakankamai reto automobilio autentika, o Lietuvoje...

Lenktynių trasoje „Nemuno žiedas“ vyks jaunimui skirta stovykla

Vienintelėje Lietuvos žiedinių lenktynių trasoje „Nemuno žiedas“ rugpjūčio 21–22...

Baltijos kelią pakartos daugiau nei 200 senovinių automobilių ir motociklų (10)

Vos tik išgirdus apie senovinės technikos žygį, skirtą Baltijos kelio 30-mečiui paminėti,...

Policininkas iš Lenkijos sukaupė įspūdingą policijos mašinų modeliukų kolekciją (8)

Kai buvo mažas, Arkadiuszas Sokolas iš pietinės Lenkijos svajojo vieną dieną tapti policijos...

Top naujienos

Darius Kuolys: jie jaučiasi taip, lyg Dievas jiems būtų padovanojęs Lietuvą (68)

Būsimos valdančiosios koalicijos sudėtis po 2020 m. Seimo rinkimų priklausys ir nuo prezidento...

Nuosavo būsto svajonė: po kiek pradiniam įnašui atsideda lietuviai (60)

Norint gauti paskolą būstui, reikia būti sukaupus pradinį įnašą , kuris padengtų bent 15...

Paveldėti milijardus Rusijoje – keblu: pokomunistinė turtuolių karta išbando Putino pažadus dėl privačios nuosavybės (24)

Vladimirui Putinui šiuo metu einant savo paskutinę prezidento kadenciją, pokomunistinės Rusijos...

Į kylančias akcijas ranka mojantis Mačiulis nujaučia begalės klaidų priežastį (4)

Šį trečiadienį Lietuvos krepšinio rinktinė surengė paskutinę treniruotę Lietuvoje:...

Milijardierius Caudwellas su Modesta Vžesniauskaite įsirenginėja brangiausią Britanijoje namą: per jį tekės upė (61)

Londono apribotos rizikos fondo lopšys turi naują nekilnojamojo turto karalių. Milijardierius,...

Po metalo laužu – sovietų mokslininkų pasididžiavimas: atidarę šį dangtį, kristumėte žemyn net 12 km (12)

Jei žinote, kur ieškoti, tai giliai vakarų Rusijoje rasite nedidelę surūdijusio metalo laužo...

Kraupi avarija Vilniaus rajone nusinešė dviejų žmonių gyvybes: dar du vyrai atsidūrė ligoninėje (7)

Policijos departamentas informavo, kad Vilniaus rajone įvyko baisi avarija - susidūrus dviem...

Šiaurės Korėja atsakė į JAV siūlymą derėtis: nesame suinteresuoti (8)

Šiaurės Korėja ketvirtadienį pareiškė, kad „nėra suinteresuota“ tęsti dialogo, nebent...

Pamėgtas žvejų įprotis nėra toks geras, kaip buvo manyta: kada darote meškos paslaugą (1)

Žvejyboje viena labiausiai jaudinančių akimirkų – kibimas. Tačiau vėliau žveją mėgėją...