Transporto priemonėms tampant vis labiau priklausomoms nuo programinės įrangos, daugelis stambiausių šio pramonės sektoriaus dalyvių nedrąsiai svarsto galimybes papildyti savo produkciją vis išmanesnėmis naujinimo belaidžiu ryšiu funkcijomis. Sukti šia kryptimi juos skatina noras užtikrinti, kad automobiliuose visada veiktų pati naujausia jiems pritaikytos elektronikos versija, nesvarbu, ar tai būtų informacinį pramoginį turinį palaikančios sistemos, ar su sauga susijusios funkcijos.
"UConnect" sistema (asociatyvi nuotr.)
© Organizatorių archyvas

Vis dėlto tik du automobilių gamintojai – „Fiat Chrysler“ ir „Ford“ – šiuo metu geba užtikrinti belaidį kai kurių automobiliuose įdiegtų sistemų naujinimą. O štai „General Motors“ generalinė direktorė Mary Barra pernai vasarą paskelbė apie planus iki 2020 metų išleisti belaidžiu ryšiu naujinamą elektromobiliams skirtą programinę įrangą ir informacinio pramoginio turinio sistemą, primenama svetainėje autoblog.com.

Bendrovei „Tesla“, kaip įprastai, tenka išskirtinė vieta. Nuo tada, kai prieš ketverius metus šis sprendimas debiutavo „Model S“, reguliarų belaidį programinės įrangos naujinimą inovacijomis garsėjantis elektromobilių gamintojas ėmė laikyti pagrindiniu, be to, gaminio vertę didinančiu kuriamų transporto priemonių platformų ypatumu. Taigi, belaidis naujinių siuntimas tapo procesu, įgalinančiu tinkamą daugybės funkcijų, pradedant prošvaisos (atstumo nuo žemės iki automobilio dugno) reguliavimu ir baigiant autopiloto suaktyvinimu, veikimą.

Paklausti, kodėl nesiryžta panašiems sprendimams, daugelis automobilių gamintojų aiškina, kad naujovės sudarytų keblumų pardavimų atstovybėms, sukeltų būgštavimų dėl saugumo, taip pat kitų problemų. Nors tokios bendrovės kaip „Ford“ bei „General Motors“ ir teigia norinčios elgtis kaip technologijų įmonės, reguliariai belaidžiu būdu aprūpinančios naujiniais kuo įvairiausius įrenginius, tačiau reikia pripažinti, kad kol kas jokio akivaizdaus proveržio automobilių pramonėje dar nematyti – ir toliau renkamasi pamažu stumtis patikrintu ir patikimu keliu.

Pažangos tempą lėtina ir tai, kad tuo atveju, jei rizikingos automobilių gamintojų pastangos nepasiteisintų, kiltų ypač nepageidautinų pasekmių grėsmė, mat su transporto priemonėmis susijusias iniciatyvas sunku net lyginti su išmaniųjų telefonų naujiniais, kurie, nors kartkartėmis ir keiksnojami, lemtingų padarinių, šiaip ar taip, nesukelia. Koks košmaras laukia po nesėkmingo bandymo belaidžiu ryšiu atnaujinti programinę įrangą, visiškai neseniai gavo įsitikinti korporacija „Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA).

Naujinys, apie kurį kalbama, buvo išleistas prieš keletą savaičių. Tai buvo naujo modelio transporto priemonėse veikiančiai multimedijos sistemai „Uconnect“ skirtos pataisos. Deja, jį atsisiuntus, vieningą aparatūros sąsają teikiantis blokas ėmė vykdyti bemaž nepertraukiamą ir nesibaigiantį persikrovimą, todėl nustojo veikti ne tik pramoginio turinio valdymo funkcijos, bet ir būtinieji komponentai, tokie kaip skubios pagalbos priemonės.

Pastebėję šias triktis, automobilių savininkai kaipmat puolė reikšti pasipiktinimą tūžmingomis „Twitter“ žinutėmis, tad FCA klaidos netrukus sulaukė gana plataus atgarsio.

Netrukus socialinio tinklo „Twitter“ paskyroje „UconnectCares“ buvo paskelbtas tokio turinio pranešimas: „Tikėtinas kas 45–60 sekundžių besikartojantis kai kurių 2017 ir 2018 metų laidos „Uconnect“ sistemų paleidimas. Trikties priežastys šiuo metu tiriamos ir sprendimo kol kas nerasta. Visa naujausia informacija bus iš karto skelbiama. Atsiprašome už sukeltus nepatogumus.“

Po poros dienų toje pačioje paskyroje buvo rašoma: „Dėl kartotinio sistemos paleidimo. Problema, kaip paaiškėjo, susijusi su „SiriusXM Travel Link“ paslaugomis, todėl artimiausias 48 valandas „Travel Link“ funkcija neveiks, kad sistema nebūtų įkeliama iš naujo. Dėkojame už supratingumą.“ Susisiekus su „Uconnect“ inžinierių komandos atstovu, išsamesnių komentarų buvo nurodyta ieškoti konkrečiame pranešime, kuriame pateiktas paaiškinimas iš esmės nesiskyrė nuo žinutės „UconnectCares“ paskyroje.

Kad ir kas būtų kaltas dėl kilusių nesklandumų (tuo labiau, kad klientams tai tikrai nesvarbu), po FCA patirto fiasko ne vienas automobilių gamintojas veikiausiai nutars ir toliau susilaikyti nuo įrangos naujinimo belaidžiu būdu sprendimų.

Bendrovės „Ford“ belaidžiu būdu vykdomas naujinimas apsiriboja funkcijų „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ įtraukimu į „Sync 3“ sistemą, veikiančią 2016 metais išleistose transporto priemonėse. Minėtos funkcijos įdiegiamos per „Wi-Fi“ tinklą, kurį automobilio savininkas turi suaktyvinti. (Verta priminti, kad ilgą laiką ne tik FCA bei „Ford“, bet ir kiti automobilių gamintojai dažniausiai kliaudavosi vienu vieninteliu transporto priemonėse veikiančių informacinio pramoginio turinio sistemų naujinimo būdu: programinę įrangą reikėdavo atsisiųsti iš savininko svetainės ir įsirašyti į atmintuką, o tada perkelti į sistemą, prijungus atmintuką prie automobilyje įrengtos USB jungties.)

Lygintis su technologijų įmonėmis ir tapti rimtais „Google“ ar „Apple“ varžovais automobilių gamintojai galės tik tada, kai susidoros su iššūkiu pasiūlyti naujinimo belaidžiu ryšiu galimybių, nes būtent jomis grindžiamos pagrindinės interneto prieiga aprūpintų ir autonominių automobilių funkcijos. Svarbu ir tai, kad beleidžiu būdu siųsdami naujinius automobilių gamintojai galėtų sutaupyti milijardais skaičiuojamas pinigų sumas (netektų patirti su atšaukimu susijusių išlaidų), o jų klientams tokiu atveju nereikėtų švaistyti laiko ir patirti bereikalingų rūpesčių.

Sprendžiant iš pastarosios FCA nesėkmės (net jei ją ir iš tiesų sukėlė „Sirius Travel Link“), peršasi išvada, kad iki technologijų įmonių automobilių gamintojams dar tikrai reikia paūgėti – juk net ir pagrindinių funkcijų naujinimą belaidžiu būdu kai kurie galėtų laikyti nebent tolima ateities perspektyva.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Eko ralio dalyviai paminėjo Lietuvos valstybės vėliavos 100-metį

Trečiadienis – antroji ir ko gero sunkiausia „Neste Eko ralio 2018“ diena.

Šarapova ir Webberis išbandė naują „Porsche“ (14)

Maria Šarapova prieš įnirtingas kovas Štutgarto kortuose sekmadienį, balandžio 21 dieną,...

Prieš septynerius metus išjuokta idėja keičia naftos rinką (36)

Per konferenciją Belgijoje prieš septynerius metus elektrinio autobuso idėja buvo sutikta kaip...

Žydrūnas Savickas apie tai, kokių savybių ieško automobilyje (25)

Dar prieš kelerius metus automobilių pardavėjai neslėpė, kad į saloną užsukusius naujos...

Skambina pavojaus varpais: tolimųjų reisų vairuotojai gali likti be pensijų (148)

Pakelti tolimųjų reisų vairuotojų bazinį atlyginimą ir sumažinti „Sodros“ mokesčiais...

Top naujienos

Patikrino: devyni iš dešimties Lietuvos interneto vartotojų – vagys žala viršija 2,1 mlrd. eurų (158)

„Biški“ vagis nebūna“ – tokiu šūkiu autorių teisių organizacijos ketvirtadienį durė...

Tokias moteris galima pažinti iš tolo, jei žinai, ko ieškoti: vedusiems jos pavojingos

Trečdalis susituokusių porų teigia, kad yra bent kartą žengę „į kairę“. Ir čia puikiai...

Lemiamas Eurolygos akordas Kaune: „Žalgiris“ – „Olympiakos“ varžovų gretose nebus vieno lyderių (34)

Kauno Žalgiris “ ketvirtadienį vakare gali žengti istorinį žingsnį ir pirmąkart po 19-os...

Ketvirtas Eurolygos ketvirtfinalio mūšis: Adomaitis laukia nervų karo su pergalinga atomazga (4)

Per žingsnį nuo Eurolygos finalo ketverto turnyro atsidūręs Kauno „Žalgirio“ klubas...

Vanagaitė rado dar vieną progą apspjauti kritikus: lietuvius ginti teko rusų istorikui (319)

Lietuvių rašytoja ir žurnalistė, plačiai nuskambėjusios knygos apie Holokaustą Lietuvoje...

Parlamentaras gyvenimo draugės paieškas iškeitė į rimtesnius reikalus (35)

„Valstietietis-žaliasis“ Kęstutis Mažeika vėl sukėlė diskusijas internete, kai rasta...

Macrono ir Trumpo susitikimas: viską pasakė kūno kalba (41)

Emmanuelio Macrono valstybinis vizitas Vašingtone turėjo būti „žavesio puolimas“, siekiant...

„Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Dzūkija“ - „Pieno žvaigždės“ (2)

„Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Dzūkija“ - „Pieno žvaigždės“. Tiesiogiai iš...

Kad alytiškis serga klastinga liga, suprato lūžus rankai: transplantacija ir jo pomėgis padėjo pasiekti stebuklą (1)

„Aš laimėjau aukso puodą“, – taip 56 metų alytiškis verslininkas Algimantas Vileikis kalba...

Intriguojanti LKL akistata: „Lietkabelis“ – „Lietuvos rytas“ (tiesioginė vaizdo transliacija) (9)

„LKL-Betsafe“ čempionate Panevėžio „Lietkabelis“ ketvirtadienį vakare namų arenoje priima...