Siūlė perpus pigiau

Ekonominio sunkmečio vis dar spaudžiami žmonės aktyviai ieško, kaip pigiau įsigyti prekių ir paslaugų. Tokią rinką greitai užpildė nuolaidų portalai – interneto svetainės, kuriose galima įsigyti įvairių kuponų, o už juos – pigesnių prekių ir paslaugų.

Klaipėdietė (vardas ir pavardė redakcijai žinomi – V.S.) taip pat susigundė pigiau cheminiu būdu išsivalyti automobilį.

Tokia paslauga įprastai plovyklose kainuoja nuo 120 iki 250 Lt, o nuolaidų portale kuponą cheminiam automobilio valymui buvo siūloma įsigyti vos už 79 Lt.

Kupone buvo nurodyta, kad už sumokėtą sumą Nemuno gatvėje esančioje autoplovykloje „69“ naudojant specialias chemijos priemones ir plovimo įrangą bus išvalytos penkios automobilio sėdimos vietos, durų apmušalai, išsiurbta kiliminė danga, išplauti kilimėliai, išvalyta bagažinė, nuvalytos, atnaujintos ir nupoliruotos plastikinės detalės.

Džiovinasi garaže

„Pateikiau kuponą plovyklos darbuotojui, o jis nė nemirktelėjęs manęs paprašė sumokėti 20 Lt. Sakau – už ką? O šis atšovė, kad už automobilio salono išdžiovinimą po cheminio valymo. Likau nesupratusi, juk kai į valyklą nuneši rūbus, jų negrąžina šlapių ir nereikalauja susimokėti už džiovinimą?“, – iki šiol negali atsistebėti moteris.

Tačiau tokios jos abejonės plovyklos darbuotojo nejaudino – esą jei priemokos nebus, teks važiuoti automobiliu, kurio salonas bus šlapias.

„Kai paklausiau, ar tokia priemoka yra normali, nepiktina kitų klientų, vyriokas atšovė, kad vasarą džiovinti ir nereikia, nes salonas pats išdžiūva, o kiti esą nemoka, nes sako, kad automobilis išdžius garaže“, – nuo keisto aptarnavimo kraupo pašnekovė.

Kai ji galiausiai sutiko sumokėti už automobilio salono džiovinimą ir padavė 20 Lt, darbuotojas juos įmetė į stalčių.

Klientė paprašė išrašyti sąskaitą-faktūrą ar pinigų paėmimo kvitą, tačiau išgirdo atsakymą, kad tai gali padaryti tik savininkas.

„Galiausiai pinigus man grąžino, o kai atvykau pasiimti automobilio, sumokėjau tuos 20 Lt ir savininkas išrašė sąskaitą-faktūrą. Joje aiškiai įrašyta, kad susimokėjau už automobilio džiovinimą, nors apie tokią paslaugą niekada nesu girdėjusi“, – pečiais traukė klaipėdietė.

Pamiršta pagarbą

Moteris kuponą pirko nuolaidų portale, kurį administruoja bendrovė „Beta.lt“. Jos komercijos direktorė Alvydė Palaimaitė tikino, jog šiuo atveju klientė turėjo kreiptis į kuponą pardavusią įmonę.

„Mes parduodame tik tuos produktus ir paslaugas, kurios yra aiškiai apibrėžtos, kad nebūtų imamos jokios priemokos. Mano nuomone, cheminis valymas yra baigtinė paslauga tik tada, kai yra ir džiovinimas. Jis kupone nebuvo įrašytas, tačiau juk ir taip viskas aišku bei logiška. Nors kuponuose stengiamės viską išdėstyti lyg šešerių metų vaikams, kad nekiltų nesusipratimų, tačiau juk negalime parašyti, kad atėjus į įstaigą reikia pasisveikinti“, – A.Palaimaitė taip pat stebėjosi, kodėl valymo kuponą pirkusiai klientei reikėjo papildomai mokėti už automobilio salono džiovinimą.

Ji kaltę vertė lietuviams verslininkams, kurie yra ganėtinai gobšūs.

„Mes esame tik tarpininkai, kurie surenka pinigus ir juos perveda paslaugų teikėjams. Šie, matyt, gavę juos pamiršta, jog vartotoją reikia gerbti, jį aptarnauti kokybiškai“, – teigė pašnekovė.

A.Palaimaitė neslėpė, jog pasitaikė atvejų, kad kuponą nuolaidų portale nusipirkę žmonės nesulaukė žadėtų paslaugų. Tuomet esą pinigus stengiamasi atsiimti iš verslininkų arba jie klientams grąžinami iš „Beta.lt“ garantinio fondo.

Šiuo atveju įmonės atstovai taip pat susisiekė su priemoką iš klaipėdietės paėmusia autoplovykla. Jos vadovai moteriai pasiūlė atvykti ir kaip kompensaciją pažadėjo nemokamai nuplauti automobilį.

Priviliojo 300 žmonių

Autoplovyklos „69“, kuri priklauso bendrovei „Transmaris“, vadovas Pavelas Sorokinas aiškino, jog nesusipratimas kilo dėl paprasčiausio nesusikalbėjimo.

„Klientės įsigytame kupone buvo įrašytos septynios automobilio valymo paslaugos. Jas visas ir atlikome. Ne mūsų kaltė, kad kupone nebuvo informacijos, jog džiovinimas yra papildoma paslauga ir už ją teks susimokėti. Jo savikaina ir yra 20 Lt. Jei dar ir šią paslaugą būtume teikę už tuos 79 Lt, tai iš viso už vieno automobilio valymą būtume uždirbę vos 40 Lt“, – aiškino P.Sorokinas.

Jo teigimu, akcija į autoplovyklą priviliojo apie 300 automobilių vairuotojų, kurie turėjo įsigiję kuponus cheminiam valymui.

„Apie 90 proc. žmonių nustebo, jog reikia susimokėti už džiovinimą, tačiau neprieštaravo“, – užtikrino P.Sorokinas.

Jis tikino, kad jei už cheminį automobilio valymą būtų ėmę po 150 Lt, tuomet už džiovinimą atskirai nebūtų tekę mokėti.

Kai kuriose Klaipėdoje veikiančiose autoplovyklose taip pat imamas automobilio po cheminio valymo džiovinimo mokestis, tačiau daugelyje – ne.

Komentaras

Audronė Rickuvienė, Vakarų Lietuvos vartotojų federacijos pirmininkė

Prieš pirkdamas prekę ar paslaugą, vartotojas turi labai atsakingai perskaityti, už ką moka pinigus. Teisti, jei paprašė susimokėti papildomai už paslaugą, kurios nebuvo įrašyta nuolaidų kupone, negalima. Tačiau kitas dalykas – logika. Savaime aišku, kad mokėti už džiovinimą nereikia – jei yra drėgnas valymas, automobilis turi būti išdžiovintas nemokamai. Šlapios mašinos vartotojui grąžinti negalima. Manau, klientė galėjo reikalauti grąžinti pinigus už tą kuponą. Tačiau jei ji pasinaudojo paslauga, nors ir teko primokėti, nieko jau nebepakeis. Vienintelis patarimas – reikia būti labai budriems. Aišku, pasitaiko tokių dalykų, kai svarbiausia informacija parašoma labai smulkiai, neįskaitomai. Dabar juk yra be galo daug akcijų ir didelių nuolaidų. Visgi nerealu tikėtis, jog itin pigiai pavyks nusipirkti kokybišką prekę ar paslaugą. Pati analizavau vieną tokią akciją – siūlytas kuponas užsiprenumeruoti du žurnalus ir taip sutaupyti 30 ar 40 Lt. Pati radau tų žurnalų realią kainą parduotuvėse, paskaičiavau, jog su kuponu būtų pavykę sutaupyti tik 5 Lt, o ne keliasdešimt, kaip buvo skelbta.