aA
Žmonės yra keisti. Jei mokėtume save saugoti, nereikėtų statyti atitvarų, neleidžiančių nevietoje kirsti kelio. Jei būtume atsargūs ir mokytumėmės iš svetimų klaidų, niekas nesinaudotu telefonu už vairo. Ir baudos už saugos diržų nenaudojimą jau seniai būtų praeitis. Anksčiau ši problema buvo sprendžiama automatiniais saugos diržais, kuriuos jums tikriausiai yra tekę matyti filmuose, bet kodėl jie neprigijo?

Toyota“ 1981 metais tapo pirmuoju automobilių gamintoju, padariusiu automatinius saugos diržus standartine įranga. Kaip papildoma įranga jie buvo siūlomi jau gana seniai, tačiau žmonės dažniausiai varnelės šiame langelyje nežymėjo, nes nenorėjo mokėti papildomų pinigų. Juk automatiniai saugos diržai buvo sukurti priversti net savęs nesaugančius žmones prisisegti, o jie tikrai nebūtų mokėję pinigų už tokį priminimą. Taigi, automatiniai saugos diržai tapo standartine įranga daugybėje devintojo dešimtmečio automobilių modelių. Tačiau greitai išnyko - jie paprasčiausiai neprigijo, nes tai buvo kvailas išradimas.

Automatiniai saugos diržai turėjo slankiojantį viršutinį tašką. Jis nuvažiuodavo pirmyn, kai durelės būdavo atidarytos, ir parvažiuodavo atgal, kai žmogus jas uždarydavo. Mechanizmas visada buvo tvirtas ir patikimas - automobilių keleiviai visada buvo saugiai prisegami. Tačiau automatiniai saugos diržai turėjo esminių trūkumų. Visų pirma, jie neturėjo horizontalaus liemens diržo. Trijų taškų diržai juos visada turi ir jie iš tikrųjų yra būtini. Per petį einanti diržo dalis išlaiko viršutinę kūno dalį nuo staigaus šuolio į priekį, o horizontalus liemens diržas neleidžia žmogui nučiuožti nuo sėdynės.

Automobiliuose su automatiniais saugos diržais liemens diržas iš tikrųjų buvo, tik jį reikėjo užsisegti patiems. Taigi, norint užtikrinti saugumą, reikėjo užsisegti diržą. Tai reiškia, kad jokio patogumo automatiniai saugos diržai nesuteikė. Išskyrus tai, kad žmonės liemens diržus tiesiog pamiršo visiškai - policijos patruliai vis tiek iš tolo jų nematydavo. Ir prasidėjo problemos - avarijų metu žmonės tiesio išslysdavo iš vertikalaus diržo glėbio ir stipriai susižalodavo. Tikriausiai reikėtų sakyti, kad patys buvo kalti, bet automatiniai saugos diržai akivaizdžiai neišsprendė prisegti nenorinčių žmonių problemos.

O ką jau kalbėti apie problemas dėl komforto. Reikėdavo palaukti sekundės dalį, kol diržas pasitraukdavo iš kelio, kad žmonės galėtų išlipti. Patekimo į automobilį anga taip pat efektyviai sumažėjo, nes jos viduryje dabar buvo tas nelemtas slankiojantis diržas. Taigi, žmonės pradėjo masiškai šalinti automatinius saugos diržus iš savo automobilių, o automobilių gamintojams teko pereiti prie naujų saugumo gerinimo idėjų.

www.technologijos.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Toyota“ pradžiugino išskirtinį automobilių entuziastų ratą – grąžinti 2000GT į gatves dabar bus paprasčiau (2)

„Toyota 2000 GT “ – tai labai gražus sportinis automobilis, gamintas 1967–1970 metais. Juo...

Pirmos kartos „Porsche Boxster“ – kritiškai svarbus vokiečių projektas, prie kurio prisidėjo ir „Toyota“ (2)

Kai automobilių entuziastų diskusijos pasisuka apie pirmosios kartos „ Porsche Boxster “,...

Koks iššūkis laukia „Press rally“, dėl kurio ramiai nemiega dalis lenktynininkų?

Paklausus bet kurio „Press rally“ dalyvio, kas svarbiausia, norint nugalėti, dažnas paminėtų...

Internautus sudomino išskirtinis policijos automobilis: kam pareigūnams reikalingas „Excalibur Phaeton“? (55)

Socialiniuose tinkluose ne vieno internauto dėmesį patraukė Lietuvos policijos „Facebook“...

Elektromobiliais į „Press rally“ atvažiuosiantys ekipažai taupyti kilometrų nežada: spaus, kiek galės

Tarptautinis „Press rally“ renginys bene geriausiai atspindi lietuviškas automobilių rinkos...

Top naujienos

Profesorius apie koronavirusą: per anksti apsidžiaugėme, gali vėl tekti nešioti kaukes (20)

Trečiadienį paskelbus apie 10 naujų koronaviruso atvejų Lietuvoje, kilo klausimų, ar ne per...

Vidas Rachlevičius. Atsisveikinimas su sveiku protu. Liumpeninteligentų valanda (12)

Didžioji dauguma dabartinių inteligentų yra patys tikriausi prisitaikėliai ir chrestomatiniai...

Atvykusiems iš dar 7 šalių bus privaloma izoliacija (80)

Rumunija, Bulgarija, Mergelių salos, Seišeliai, Džibutis, San Marinas ir Svazilandas – naujos...

Prieš lemtingą sprendimą Nausėda apsilankė Lukiškių aikštės pliaže „neoficialaus vizito“ (188)

„Delfi“ šaltiniai pranešė, kad prezidentas Gitanas Nausėda šiandien lankėsi sostinės...

Po praūžusios liūties Lazdijuose – ekstremali situacija: patvino namai, garažai, išgraužti keliai

Lazdijų rajono savivaldybė dėl praūžusios stichinės liūties ir jos sukeltų potvynių...

Nėra Jasikevičiaus – bus Ulanovas: turkai laukia lietuvio „Fenerbahče“ klube (2)

Turkijos žiniasklaidoje pasirodė pranešimų, jog vienas kertinių Kauno „Žalgirio“ žaidėjų...

Nepriklausomi ekspertai įvertino Lietuvos pastangas kovojant su pandemija: lenkia tik kelios šalys pakartoti karantiną būtų didelė klaida? (141)

Lietuviai internete dalinasi džiugia žinia – nepriklausomi ekspertai įvertino Lietuvos pastangas...

Vasara visu gražumu: Kėdainių rajone pražydo šimtai bijūnų

Kėdainių rajone, ko gero, nerasite nei vieno miestelio, kaimo ar kaimelio, kuriame žydėtų tokia...

Transliacija / Alfas vienas gamtoje. Sultingas sumuštinis su vištiena ir BBQ padažu gardintos kukurūzų burbuolės (2)

Karšta vasara ir nebežinote, kaip atsigaivinti? Kas gali būti geriau nei kava su ledukais ir...

Austrija perspėja gyventojus dėl dar trijų valstybių: nekeliaukite ten Nyderlandai irgi imasi draudimų (18)

Austrijos užsienio reikalų ministras Alexanderis Schallenbergas išleido perspėjimus dėl...

|Maža didelių žinių kaina