aA
Žmonės yra keisti. Jei mokėtume save saugoti, nereikėtų statyti atitvarų, neleidžiančių nevietoje kirsti kelio. Jei būtume atsargūs ir mokytumėmės iš svetimų klaidų, niekas nesinaudotu telefonu už vairo. Ir baudos už saugos diržų nenaudojimą jau seniai būtų praeitis. Anksčiau ši problema buvo sprendžiama automatiniais saugos diržais, kuriuos jums tikriausiai yra tekę matyti filmuose, bet kodėl jie neprigijo?

Toyota“ 1981 metais tapo pirmuoju automobilių gamintoju, padariusiu automatinius saugos diržus standartine įranga. Kaip papildoma įranga jie buvo siūlomi jau gana seniai, tačiau žmonės dažniausiai varnelės šiame langelyje nežymėjo, nes nenorėjo mokėti papildomų pinigų. Juk automatiniai saugos diržai buvo sukurti priversti net savęs nesaugančius žmones prisisegti, o jie tikrai nebūtų mokėję pinigų už tokį priminimą. Taigi, automatiniai saugos diržai tapo standartine įranga daugybėje devintojo dešimtmečio automobilių modelių. Tačiau greitai išnyko - jie paprasčiausiai neprigijo, nes tai buvo kvailas išradimas.

Automatiniai saugos diržai turėjo slankiojantį viršutinį tašką. Jis nuvažiuodavo pirmyn, kai durelės būdavo atidarytos, ir parvažiuodavo atgal, kai žmogus jas uždarydavo. Mechanizmas visada buvo tvirtas ir patikimas - automobilių keleiviai visada buvo saugiai prisegami. Tačiau automatiniai saugos diržai turėjo esminių trūkumų. Visų pirma, jie neturėjo horizontalaus liemens diržo. Trijų taškų diržai juos visada turi ir jie iš tikrųjų yra būtini. Per petį einanti diržo dalis išlaiko viršutinę kūno dalį nuo staigaus šuolio į priekį, o horizontalus liemens diržas neleidžia žmogui nučiuožti nuo sėdynės.

Automobiliuose su automatiniais saugos diržais liemens diržas iš tikrųjų buvo, tik jį reikėjo užsisegti patiems. Taigi, norint užtikrinti saugumą, reikėjo užsisegti diržą. Tai reiškia, kad jokio patogumo automatiniai saugos diržai nesuteikė. Išskyrus tai, kad žmonės liemens diržus tiesiog pamiršo visiškai - policijos patruliai vis tiek iš tolo jų nematydavo. Ir prasidėjo problemos - avarijų metu žmonės tiesio išslysdavo iš vertikalaus diržo glėbio ir stipriai susižalodavo. Tikriausiai reikėtų sakyti, kad patys buvo kalti, bet automatiniai saugos diržai akivaizdžiai neišsprendė prisegti nenorinčių žmonių problemos.

O ką jau kalbėti apie problemas dėl komforto. Reikėdavo palaukti sekundės dalį, kol diržas pasitraukdavo iš kelio, kad žmonės galėtų išlipti. Patekimo į automobilį anga taip pat efektyviai sumažėjo, nes jos viduryje dabar buvo tas nelemtas slankiojantis diržas. Taigi, žmonės pradėjo masiškai šalinti automatinius saugos diržus iš savo automobilių, o automobilių gamintojams teko pereiti prie naujų saugumo gerinimo idėjų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

38 tūkst. km iššūkis motociklininkams, kurio maršrute – ir Lietuva

Prieš porą metų startavęs „ Trans Euro Trail “ (TET) projektas – ambicingas bekelės...

Kaip atrodo „Tesla“ variklis ir pavarų sistema, kai elektromobilis nuvažiuoja 1,5 mln. kilometrų (87)

Įprasta, kad žvalgydamiesi naudoto automobilio, ridai kreipiame itin didelį dėmesį. Tačiau „...

Perspėjo važiuojančius pro Panevėžį: teks apsišarvuoti kantrybe (39)

Pastarosiomis dienomis dalis važiuojančiųjų Panevėžio aplinkkeliu ilgam strigo spūstyse....

BMW vairuotojams pabodo neigiami epitetai: važinėjame tvarkingai, nedaužome stotelių (180)

Nuolatos antraštėse dėl įvairių nusižengimų linksniuojami BMW vairuotojai nusprendė, kad...

Putinas Sočyje pavėžėjo Egipto lyderį „Formulės-1“ trasa (14)

Trečiadienio, spalio 17-osios, vakarą Sočyje po pokalbio su Egipto lyderiu Abdelu Fattahu Al-...

Top naujienos

Pasipiktinusi mama beda pirštu į savivaldybės apsukrumą: tai vaikų luošinimas (52)

„Neverkite, mamytės, jeigu jūsų vaikas negavo vietos valstybiniame darželyje. Jums pasisekė“,...

Į Lietuvą grįžusi ir mažą miestelį pamilusi lietuvė: atrodo, čia net vaikai gimsta kitokie (37)

Monika Peldavičiūtė gyvenimą kūrė milijonus gyventojų skaičiuojančiuose miestuose, tačiau...

Apie modelių tragedijas ryžosi prabilti ir manekenė Radvilė Labutytė: pasinaudoti merginomis siekia ne vienas (14)

Iš Lietuvos kilusiam modeliui Radvilei Labutytei jau seniai ne naujiena darbotvarkė, kurioje –...

Gruževskis gailisi neišnaudotos progos didinti mokesčių progresyvumą

Teikiamame kitų metų biudžeto projekte žadama, kad minimali mėnesinė alga (MMA) nuo kitų metų...

Naujausi JAV planai Rusiją gali tik suerzinti (316)

JAV prezidento Donaldo Trumpo administracija ketina kitą savaitę pranešti Rusijos lyderiams apie...

Olandijoje namus atradusi plungiškė: nesu iš tų, kurie negali gyventi be Lietuvos (291)

Vos sulaukusi aštuoniolikos iš Plungės kilusi mergina išvyko į Daniją. Drąsus Eglės Budrytės...

8 įpročiai, kurie jus labiausiai sendina (16)

Kaip mirtis ir mokesčiai, senėjimas yra neišvengiamas. Tačiau kartais senstame anksčiau laiko,...

Prašmatniame viešbutyje susirinkusios viešnios savo įvaizdžiais pranoko viena kitą (13)

Kaip spindi laimė – tuo pasigėrėti penktadienio vakarą „Pacų“ viešbutyje galėjo...

Žmonai sako, kad vyksta į medžioklę – melas prasidėjo gimus vaikams

Noriu pasidalinti, kaip vyrai gali pasikeisti gimus vaikams. Deja, bet pažįstu du vyrus. Vienas –...

Suttonas gimtadienį atšventė puikiu žaidimu ir „Ryto“ pergale prieš „Šiaulius“ (22)

Šeštadienio pavakarę sostinėje vykusiose „Betsafe- LKL “ rungtynėse šalies vicečempionas...