aA
Didelė dalis Lietuvos „Metų automobilio 2017“ konkurso dalyvių buvo visureigiai, tad ne staigmena, jog vienas jų tapo geriausiuoju – „SEAT Ateca“. Dar konkurso pradžioje, lapkričio mėnesį, visi keturiais ratais varomi padidinto pravažumo modeliai gavo išbandymą specialioje visureigiams testuoti skirtoje „Peak Point“ platformoje. Konkursui pasibaigus, organizatoriai pranešime žiniasklaidai paviešino platformos rezultatus.
"Toyota Hilux" susitvarkė su visom užduotim
"Toyota Hilux" susitvarkė su visom užduotim
© Egidijaus Babelio nuotr.

„Peak Point“ – visose Baltijos šalyse gerai žinomo bekelės entuziasto Audriaus Sutkaus sukonstruotas įrenginys, padedantis įvertinti visureigių galimybes jų net neišpurvinant. Čia galima išbandyti įkalnės ir nuokalnės įveikimo galimybes, kėbulo standumą, galimybes automobiliui pasvirus šonu bei įvertinti skirtingų diferencialų darbą.

„Tas žalias automobilis pagamintas mūsų rankomis. Metus laiko projektavome ir 3-4 mėnesius gaminome. Aplinkinėse valstybėse tokių matyti niekada neteko, esu matęs panašių pavyzdžių tik Malaizijoje. Didžiausias jos privalumas – žmogiškojo faktoriaus išnykimas“, – kalbėjo vienas platformos kūrėjų A. Sutkus.

Jis pats sėdo prie kiekvieno visureigio vairo ir, bandydamas įvairias jų elektronines sistemas bei visiškai jas išjungdamas, keliavo nuo vienos užduoties prie kitos. Per gerą pusdienį visi visureigiai buvo įvertinti balais. Siekiant išvengti galimų spekuliacijų, ši bandymų lentelė nebuvo viešinama iki pat konkurso finišo, tačiau po jo visus rezultatus atskleisti galima.

Rezultatai balais dešimtbalėje skalėje: (automobilis, šoninis posvyris, kėbulo standumas, 1-os ašies blokavimas, 2-ų ašių+tarpašinis blokavimas, 45 laipsnių įkalnė, viso)

Toyota Hilux 10 10 10 10 10 50
Volkswagen Tiguan 9 10 10 9 - 38
Maserati Levante 8 10 10 9 - 37
SEAT Ateca 7 10 10 9 - 36
Jaguar F-Pace 6 7 10 9 - 32
Mercedes-Benz GLC Coupe 9 10 8 5 - 32
Opel Mokka X 8 10 9 5 - 32
Suzuki SX-4 Scross 7 7 9 8 - 31
Kia Sportage 7 8 10 5 - 30
Ford Edge 8 5 9 7 - 29
Škoda Kodiaq 6 5 9 9 - 29
Ford Kug 8 5 10 5 - 28
Lexus RX 6 10 5 1 - 22

Šoninio posvyrio balas demonstruoja, kaip automobilis elgiasi, kai viena jo pusė yra gerokai aukščiau nei kita. Tokia situacija įmanoma užvažiavus ant labai aukšto kelkraščio, esančio, pavyzdžiui, miške. Vertinamas visureigio gebėjimas pajudėti į priekį, kai ne visi ratai sukimba su žeme.

Kėbulo standumas tikrinamas automobiliui sustojus ant kliūties ir į žemę remiantis tik dviem ratais: vienos pusės priekiniu ir kitos pusės galiniu. Likę du ratai svyruoja ore. Tuomet testuojamos visureigio durelės, bagažinė – tikrinama, ar lengvai jos atsidaro bei užsidaro (ir ar išvis užsidaro).

„Galima patikrinti automobilio standumą: padarinėkite duris ir bus viskas aišku. Kai kuriuose modeliuose yra silpnų konstrukcijų. Tai turi įtaką eksploatacijai – detalės susikraipo, pradeda girgždėti plastmasės, ypač žiemą. Čia patikriname, kaip aš sakau, ar automobilis pagamintas iš varškės, ar iš metalo“, – juokavo A. Sutkus.

"Maserati Levante"
"Maserati Levante"
© Giedriaus Matulaičio nuotr.

Automobilio diferencialų efektyvumas bandomas važiuojant į nedidelę įkalnę. Testo metu tikrinamas priekinio ir galinio diferencialo efektyvumas bei tarpašinis jų sujungimas: daugelis šiuolaikinių visureigių yra varomi priekiniais ratais, o galiniai prisijungia tik pirmiesiems praradus sukibimą, tad spartus užpakalinių ratų įsijungimas į darbą – itin svarbi savybė. Tuo pačiu išbandomos automobilio galimybės važiuoti į priekį, kai sukibimą turi vos vienas ratas.

„Jeigu kalbėti apie tris varomus ratus, kada tik vienas varomas ratas turi sukibimą, apie 30 proc. automobilių nesusitvarkė su užduotimi. Tai reiškia, kad automobilio elektroninės sistemos dar neveikia idealiai“, – apibendrino vairuotojas.

45 laipsnių statumo įkalnė pasirodė neįveikiama daugeliui „Metų automobilis 2017“ konkurso dalyvių dėl paprastos priežasties: jie per žemi. Tokioje užduotyje didžiausią įtaką turi automobilio prošvaisa – atstumas nuo žemiausios kėbulo detalės iki žemės.

Daugelis šiuolaikinių krosoverių turi net 20 centimetrų nesiekiančią prošvaisą, tad vienintelis įkopęs į 45 laipsnių statumo įkalnę buvo absoliutus šios užduoties nugalėtojas „Toyota Hilux“.

Apibendrindamas visureigių testus, vienas žinomiausių bekelės specialistų Baltijos šalyse negailėjo nei pagyrų, nei karčių žodžių. Kaip didžiausią netikėtumą jis įvardijo „Maserati Levante“ – visureigis, kuris atrodė tarsi padidintas superautomobilis ir neturintis nieko bendro su bekele, visuose testuose pasirodė puikiai. Tačiau dalis visureigių, puikiai pasirodžiusių vienose užduotyse, nuvildavo kitose: tai pažymi, jog gamintojai ne visoms sritims skiria vienodai daug dėmesio.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Mirė išskirtinių „Hot Wheels“ modeliukų dizaineris: dievino „Honda“, „Porsche“ paliko staigmeną, o „Prelude“ skyrė mamai (5)

Jei bent kiek domitės automobiliais, tikėtina, kad bent kartą gyvenime savo rankose laikėte...

Didžiausias transporto sektoriaus rūpestis: kaip sutramdyti dyzelinės taršos šmėklą? (2)

Nepaisant stulbinamos technologinės pažangos, transportas vis dar yra vienas didžiausių oro...

Elektromobilių varžybose startuos ir elektriniai motoroleriai bei autobusai

Birželio 18 dieną jau septintąjį kartą vyksiančiose „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“...

Konkursas „Būk saugus“ apnuogino mokinukų ugdymo spragas

Daugiau nei du dešimtmečius įvairaus amžiaus grupių Lietuvos mokiniai tradiciškai varžosi...

Pirmą kartą Lietuvoje patikrintas svarbiausias sunkvežimių saugumo rodiklis (1)

Lengvųjų automobilių vairuotojai žvalgydamiesi sau naujos transporto priemonės mėgsta...

Top naujienos

Vyriausybė trečiadienį žada keisti karantiną: gerų žinių gali tikėtis kavinės ir prekybos centrai (61)

Premjerės Ingridos Šimonytės teigimu, Vyriausybė trečiadienį svarstys įvairius karantino...

„Sodra“: atlyginimai auga dar sparčiau nei pernai, vidutinis uždarbis – 1465 eurai (275)

Gyventojų darbo pajamos šiemet auga netgi sparčiau nei pernai, tačiau didėja ir atskirtis –...

Seimui teikiami atnaujinti biudžetai: pokyčiai laukia darbuotojų, verslininkų, pensininkų tiesioginė transliacija (1)

Antradienį Seimui pateikiami atnaujinti 2021 metų valstybės, „Sodros“ ir PSDF biudžetai. Juose...

Seimas nusprendė: Mizaras taps Konstitucinio Teismo teisėju Valantinas paskirtas LAT teisėju  (81)

Seimas antradienį balsavo dėl naujų Konstitucinio Teismo ( KT ) ir Lietuvos Aukščiausiojo...

Tradicinę šeimą pasišovusių ginti „valstiečių“ flange ir kitoks balsas: ne visi pritaria Širinskienei (210)

Skirtingų lyčių asmenų santuoka pagrįstą šeimą pasišovusioje ginti Lietuvos valstiečių...

Ir vėl pabėgo kalinys, šįkart iš Alytaus pataisos namų

Kalėjimų departamentas informuoja, kad gegužės 18 dieną Alytaus pataisos namų atvirojoje...

Baltarusijos nepriklausomo naujienų portalo Tut.by redakcijoje – kratos

Gegužės 18 dienos rytą Minske prasidėjo Tut.by – vieno iš didžiausio nepriklausomų...

Iš Roterdamo – Gintarė Urnikienė: kaip prieš „Eurovizijos“ pirmojo pusfinalio pasirodymą jaučiasi Lietuvos atstovai

Pagaliau atėjo „Eurovizijos“ dalyvių bei konkurso gerbėjų ilgai lauktas metas – šiandien...

Paaiškėjo, kas šiemet „Eurovizijos“ finalo eteryje skelbs, kaip savo balsus finalistams paskirstė lietuviai (5)

Šį šeštadienį, gegužės 22 dieną, „Eurovizijos“ dainų konkurso finalo metu žiūrovai...