aA
Didelė dalis Lietuvos „Metų automobilio 2017“ konkurso dalyvių buvo visureigiai, tad ne staigmena, jog vienas jų tapo geriausiuoju – „SEAT Ateca“. Dar konkurso pradžioje, lapkričio mėnesį, visi keturiais ratais varomi padidinto pravažumo modeliai gavo išbandymą specialioje visureigiams testuoti skirtoje „Peak Point“ platformoje. Konkursui pasibaigus, organizatoriai pranešime žiniasklaidai paviešino platformos rezultatus.
"Toyota Hilux" susitvarkė su visom užduotim
© Egidijaus Babelio nuotr.

„Peak Point“ – visose Baltijos šalyse gerai žinomo bekelės entuziasto Audriaus Sutkaus sukonstruotas įrenginys, padedantis įvertinti visureigių galimybes jų net neišpurvinant. Čia galima išbandyti įkalnės ir nuokalnės įveikimo galimybes, kėbulo standumą, galimybes automobiliui pasvirus šonu bei įvertinti skirtingų diferencialų darbą.

„Tas žalias automobilis pagamintas mūsų rankomis. Metus laiko projektavome ir 3-4 mėnesius gaminome. Aplinkinėse valstybėse tokių matyti niekada neteko, esu matęs panašių pavyzdžių tik Malaizijoje. Didžiausias jos privalumas – žmogiškojo faktoriaus išnykimas“, – kalbėjo vienas platformos kūrėjų A. Sutkus.

Jis pats sėdo prie kiekvieno visureigio vairo ir, bandydamas įvairias jų elektronines sistemas bei visiškai jas išjungdamas, keliavo nuo vienos užduoties prie kitos. Per gerą pusdienį visi visureigiai buvo įvertinti balais. Siekiant išvengti galimų spekuliacijų, ši bandymų lentelė nebuvo viešinama iki pat konkurso finišo, tačiau po jo visus rezultatus atskleisti galima.

Rezultatai balais dešimtbalėje skalėje: (automobilis, šoninis posvyris, kėbulo standumas, 1-os ašies blokavimas, 2-ų ašių+tarpašinis blokavimas, 45 laipsnių įkalnė, viso)

Toyota Hilux 10 10 10 10 10 50
Volkswagen Tiguan 9 10 10 9 - 38
Maserati Levante 8 10 10 9 - 37
SEAT Ateca 7 10 10 9 - 36
Jaguar F-Pace 6 7 10 9 - 32
Mercedes-Benz GLC Coupe 9 10 8 5 - 32
Opel Mokka X 8 10 9 5 - 32
Suzuki SX-4 Scross 7 7 9 8 - 31
Kia Sportage 7 8 10 5 - 30
Ford Edge 8 5 9 7 - 29
Škoda Kodiaq 6 5 9 9 - 29
Ford Kug 8 5 10 5 - 28
Lexus RX 6 10 5 1 - 22

Šoninio posvyrio balas demonstruoja, kaip automobilis elgiasi, kai viena jo pusė yra gerokai aukščiau nei kita. Tokia situacija įmanoma užvažiavus ant labai aukšto kelkraščio, esančio, pavyzdžiui, miške. Vertinamas visureigio gebėjimas pajudėti į priekį, kai ne visi ratai sukimba su žeme.

Kėbulo standumas tikrinamas automobiliui sustojus ant kliūties ir į žemę remiantis tik dviem ratais: vienos pusės priekiniu ir kitos pusės galiniu. Likę du ratai svyruoja ore. Tuomet testuojamos visureigio durelės, bagažinė – tikrinama, ar lengvai jos atsidaro bei užsidaro (ir ar išvis užsidaro).

„Galima patikrinti automobilio standumą: padarinėkite duris ir bus viskas aišku. Kai kuriuose modeliuose yra silpnų konstrukcijų. Tai turi įtaką eksploatacijai – detalės susikraipo, pradeda girgždėti plastmasės, ypač žiemą. Čia patikriname, kaip aš sakau, ar automobilis pagamintas iš varškės, ar iš metalo“, – juokavo A. Sutkus.

"Maserati Levante"
"Maserati Levante"
© Giedriaus Matulaičio nuotr.

Automobilio diferencialų efektyvumas bandomas važiuojant į nedidelę įkalnę. Testo metu tikrinamas priekinio ir galinio diferencialo efektyvumas bei tarpašinis jų sujungimas: daugelis šiuolaikinių visureigių yra varomi priekiniais ratais, o galiniai prisijungia tik pirmiesiems praradus sukibimą, tad spartus užpakalinių ratų įsijungimas į darbą – itin svarbi savybė. Tuo pačiu išbandomos automobilio galimybės važiuoti į priekį, kai sukibimą turi vos vienas ratas.

„Jeigu kalbėti apie tris varomus ratus, kada tik vienas varomas ratas turi sukibimą, apie 30 proc. automobilių nesusitvarkė su užduotimi. Tai reiškia, kad automobilio elektroninės sistemos dar neveikia idealiai“, – apibendrino vairuotojas.

45 laipsnių statumo įkalnė pasirodė neįveikiama daugeliui „Metų automobilis 2017“ konkurso dalyvių dėl paprastos priežasties: jie per žemi. Tokioje užduotyje didžiausią įtaką turi automobilio prošvaisa – atstumas nuo žemiausios kėbulo detalės iki žemės.

Daugelis šiuolaikinių krosoverių turi net 20 centimetrų nesiekiančią prošvaisą, tad vienintelis įkopęs į 45 laipsnių statumo įkalnę buvo absoliutus šios užduoties nugalėtojas „Toyota Hilux“.

Apibendrindamas visureigių testus, vienas žinomiausių bekelės specialistų Baltijos šalyse negailėjo nei pagyrų, nei karčių žodžių. Kaip didžiausią netikėtumą jis įvardijo „Maserati Levante“ – visureigis, kuris atrodė tarsi padidintas superautomobilis ir neturintis nieko bendro su bekele, visuose testuose pasirodė puikiai. Tačiau dalis visureigių, puikiai pasirodžiusių vienose užduotyse, nuvildavo kitose: tai pažymi, jog gamintojai ne visoms sritims skiria vienodai daug dėmesio.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Policijai užkliuvo ne vairuotojas, o neįprasta automobilio padanga – lydėjo iki serviso (68)

Visiems vairuojantiems bent kartą gyvenime tikrai teko susidurti su tokiais nesklandumais kaip...

Andriulis rėžė apie įsigytą dyzelinį „Audi Q8“: už 100 000 eurų pardavė nevažiuojantį automobilį (781)

Prieš metus iš automobilių salono išvažiavęs su nauju „ Audi Q8 “, verslininkas Liudvikas...

Į kelius sugrąžino 90-ųjų žvaigždes – galite pasivažinėti „bulka“ ir „guoliu“ (17)

Ar dar prisimenate, ką reiškia važiuoti „bulka“? O riedėti antru „golfu“? Galbūt niekada...

Policija į bėglio gaudynes leidosi su „Tesla Model S“, bet nusikaltėlis paspruko dėl vienos klaidos (31)

„Tesla“ būstinė įsikūrusi Fremonte, Kalifornijoje. 2018 metais vietos policijos...

Kas laukia po žinios apie automobilių mokestį: dabar pats metas pirkti ir parduoti (373)

„Bus sujudimas“, – taip apibūdina kelis ateinančius mėnesius iki metų pabaigos Vismantas...

Top naujienos

Palygino Grybauskaitės ir Nausėdos prezidentavimo pradžią: skirtumai akivaizdūs (302)

Vienas kėlė įtampą, kitas ją malšina – taip Gitano Nausėdos ir Dalios Grybauskaitės...

Balsavimas dėl Seimo vadovo Pranckiečio atstatydinimo žlugo (847)

Seimas antradienio vakarą per neeilinį posėdį balsavo dėl galimybės Viktorui Pranckiečiui...

Rekordinė šiluma tęsis: temperatūra sieks 20 laipsnių, tačiau pravartu nepamiršti ir skėčio (10)

Šiandien orai Lietuvoje vėl keičiasi. Sausasis anticiklonas traukiasi į rytus, o iš...

Vilniuje „Mercedes“ susidūrė su greitosios pagalbos automobiliu, medikės išvežtos į ligoninę nukentėjo ir greitosios vairuotojas (19)

Antradienio vakarą, apie 22 val., Vilniuje, Ukmergės g., ties parduotuve „Topo Centras“,...

Dramatiškai išplėštos lygiosios su Švedija garantavo ispanams vietą Europos čempionate

2020 metų Europos futbolo čempionate vietą užsitikrino Ispanijos rinktinė. Atrankos rungtynėse...

Griūvančio namo Kaune gyventojai širsta – darbai neprasideda, o už komunalines paslaugas moka (100)

Praėjo beveik trys mėnesiai nuo dienos, kuomet Kaune dėl įtrūkusių sienų buvo evakuoti vienos...

Venckienės laukiantis „Drąsos kelias“ ruošiasi Seimo rinkimams: parduoda turtą, kad turėtų tam lėšų (475)

Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) Aukščiausiajam Teismui atmetus Neringos Venckienės advokatų...

„Išleiskite mane“: laidotuvėse dalyvavę žmonės liko priblokšti, išgirdę velionio balsą (54)

„Juokiasi tas, kas juokiasi paskutinis“ – taip galima pavadinti Shay Bradley įrašytą...

Echodą dar kartą išbaręs Adomaitis: protu nesuvokiama (37)

Gynybos dominavimas, įtampa visas 40 minučių ir nelaiminga pabaiga – Vilniaus „Rytas“...