aA
Sparčiai tobulėjančios technologijos suteiks galimybę įlipti į automobilį, nustatyti kryptį ir atsipalaiduoti, nes automobilis vairuoja pats. Tai gali būti ateities mobilumas, kurį užtikrins autonominės transporto priemonės, todėl „Goodyear“ jau dabar padeda vairuotojams, mąstantiems apie rytdienos kelius, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Autonominis „Nissan“ automobilis (asociatyvi nuotr.)
© Reuters / Scanpix

Viena didžiausių padangų gamintojų „Goodyear“ nori žinoti, ką vairuotojai mano apie autonomines transporto priemones. Siekdama išsiaiškinti vairuotojų požiūrį į tokius automobilius, „Goodyear“ kartu su Londono ekonomikos ir politikos mokslų mokykla (LSE) vienuolikoje Europos valstybių surengė apklausą, o keturiose šalyse atliko tikslinių grupių tyrimą.

Daugiau kaip ketvirtadalis respondentų teigė, kad jaustųsi patogiai, jei autonominė transporto priemonė visiškai save valdytų, o mažiau kaip trečdalis teigė, kad norėtų vairuoti kartu su tokia transporto priemone. 43 procentai respondentų sutiko, kad savivaldės transporto priemonės būtų saugesnės, nes didžioji dalis avarijų kyla dėl žmogaus padarytų klaidų. Tačiau nerimas dėl autonominės transporto priemonės technologijos išlieka: 73 procentai respondentų teigė bijantys, kad „savivaldės transporto priemonės gali sugesti“.

Tikslinių grupių dalyviai tikisi, kad autonominės transporto priemonės „elgsis gražiai“ ir laikysis kelių eismo taisyklių. Jie įžvelgė galimybę, kad autonominės transporto priemonės „iš pašaknų išrautų“ blogus vairavimo įpročius. 37 procentai sutiko, kad mašinos neturi emocijų, todėl gali būti geresni vairuotojai nei žmonės.

Tačiau 60 procentų išreiškė susirūpinimą, kad mašinoms nebūdingas ir sveikas protas, reikalingas bendraujant su kitais vairuotojais. Du trečdaliai respondentų pritarė „išmaniosioms padangoms“ su pažangiais jutikliais, kurie, įdiegti savivaldėje transporto priemonėje, gali įvertinti kelio būklę ir oro sąlygas.

Tikslinės grupės dalyviai entuziastingai diskutavo apie galimybę pasijusti neskubančiu keleiviu, kuris kelyje gali atsipalaiduoti arba dirbti. Tačiau vis dėlto didžioji dalis respondentų (82 procentai) pripažino, kad jiems būtų sunku „paleisti vairą ir kontrolę iš savo rankų“ ir jie norėtų žinoti, kas vyksta kelyje. „Goodyear“ tokie rezultatai nenustebino.

„Nepaprastai svarbu suprasti, kaip vairuotojai suvokia dabartinį vairavimą ir ką jie mano apie autonominių transporto priemonių prisitaikymą kelyje. „Goodyear“ tyrinėja kelias pagrindines sritis, kurios formuoja ateities mobilumą. Mes viliamės, kad šios mokslinio tyrimo įžvalgos padės suinteresuotosioms šalims dirbti kartu ir sėkmingai pristatyti rinkoje autonomines transporto priemones“, – teigia Liuksemburge įsikūrusio „Goodyear“ naujovių kūrimo centro generalinis direktorius Carlosas Cipollitti.

Apie tyrimą

Šis tyrimas yra „Goodyear“ „ThinkGoodMobility“ platformos dalis. Jis buvo atliktas keturiose Europos valstybėse sumodeliavus tikslines grupes, kurias sudarė 48 dalyviai, ir atlikus internetinę apklausą, kurioje dalyvavo maždaug 12000 respondentų iš 11 Europos valstybių. Kartu su Londono ekonomikos ir politikos mokslų mokykla 2015 m. atliktas tyrimas, kuriame buvo tyrinėjamas socialinis vairuotojų elgesys kelyje, sulaukė plataus atgarsio.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvių pora sugalvojo svajonių planą – leisis į kelionę aplink pasaulį ieškoti stebuklų (13)

4 metai, 50 keliautojų, 1 000 stebuklų ir 250 000 kilometrų. Tai – pagrindiniai panevėžiečių...

Kaip vairavimo egzaminai laikomi svetur: nuo smurto neišlaikius iki vagiamų kelio ženklų (4)

Būsimus vairuotojus egzaminuojanti „ Regitra “ nuolatos keičiasi žiniomis su kitomis...

Išradingumui ribų nėra: sodo namelis skriejo greičiau už eilinį automobilį

Unitazas, pirkinių vežimėlis iš prekybos centro ir netgi sodo namelis – visi šie objektai...

Panevėžyje ne visi žino, kad vasarą geriausios – vasarinės padangos (1)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome tradiciškai susirenka daugiausia konkurso „...

Panevėžyje – netikėtas rekordas geriausio Lietuvos vairuotojo paieškose (1)

Rugsėjo 15 d. Panevėžyje vyks antrasis iš trijų konkurso „ Geriausias Lietuvos vairuotojas...

Top naujienos

Baltiškos Ženios atostogos. Europietiškiausią Europą atrado Estijoje: čia trūksta tik pinigų (23)

Iš visko, ką mačiau, ši Europa – pati europietiškiausia. Džiugių spalvų identiški mediniai...

Kita ažiotažo dėl miškų pusė: pelnas čia – karalius (236)

Šiemet maždaug 20 proc. pakilusi medienos kaina privačių miškų savininkus ragina galąsti...

Medikė pataria, kaip kuo ilgiau išsaugoti jaunystę: ko vengti ir ką imti saujomis (65)

Kasdien kalbame apie senatvę, įvairias ligas, kurios vyresniame amžiuje pasireiškia vis dažniau....

Jie irgi lauks popiežiaus: čia atvykstama numirti (10)

Kada popiežius Pranciškus iš Aušros vartų papamobiliu bus vežamas į Katedros aikštę, savo...

Paksui aplinkybės nėra svarbios: žada išsikelti kandidatu bet kokiu atveju (87)

Buvęs „tvrakiečių“ lyderis europarlamentaras Rolandas Paksas sako, kad nepaisant jokių...

Lietuvis Kretoje aptiko įspūdingą radinį: iš pradžių man grasino kalėjimu (1)

„Graikai, kuriems parodydavau savo radinį, išsigąsdavo, kad mane pasodins į kalėjimą“, –...

Kelių direkcija nutraukė antrąjį Rusnės estakados statybų konkursą (16)

Automobilių kelių direkcija nutraukė antrąjį Rusnės estakados statybų konkursą, skirtą keliui...

McGregoras žadėjo sutrupinti ruso žandikaulį, jubiliejų švenčiantis Nurmagomedovas negėrė airio viskio (5)

Mėnesius truko žodinės provokacijos, fiziniai konfliktai tarp komandų, buvo sudaužyti autobuso...

Pirmasis kardinolas iš Lietuvos: vos 27 metų sulaukęs įtakingo LDK eretiko sūnus (22)

Katalikiška Lietuva skaičiuoja jau daugiau nei 630 metų istoriją. Iki šiol vieną...

Tragedija šalia Perlojos: žuvo 18-metis „Opel“ vairuotojas

Penktadienį, 7.36 val., Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112 gautas...