Bekelės guru Antanas Juknevičius ne tik vienuolika kartų įveikė „Dakaro“ maratoną kaip pilotas, šturmanas ar komandos vadovas, bet ir per beveik du dešimtmečius trunkančią sportinę karjerą suspėjo pauostyti parako ir ralyje, ir žiedo, ir kartingo varžybose.
Antanas Juknevičius
© Organizatorių archyvas

Kokių svarbiausių dalykų išmokstama lenktynėse ir ko labiausiai reikia kasdien judant gatvėmis ar keliais? Konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2016“ trečiojo turo dalyviai turės progos atsakymus į visus klausimus išgirsti tiesiai iš Dakaro džentelmeno lūpų, rašoma pranešime žiniasklaidai.

- Kaip užsikrėtei autosporto virusu?

Polinkis prie technikos, matyt, mano genuose. Senelis A. Smetonos laikais turėjo geriausius Šeduvoje arklius, vežimus, karietas, pakinktus. Aš pats save pradedu prisiminti maždaug nuo 5 metų, kartu su tėčiu besikrapštantį garaže. Sukti varžtus – tegu ir vaikiško dviratuko – man žiauriai patiko. Dar geriau buvo tik kur nors važiuoti.

Nepaisant to rimta sportinė karjera prasidėjo labai vėlai ir, galima sakyti, netyčia. Kadangi augau „menininku“ (su vieninteliu ketvertu atestate penkiabalėje vertinimo sistemoje baigęs M. K. Čiurlionio meno mokyklą, Antanas įstojo į Dailės akademiją) jaunystėje buvo sočiai pačios įvairiausios visuomeninės veiklos – nuo kaukių balių iki diskotekų organizavimo – tačiau nieko kvepiančio benzinu.

Galbūt todėl, kad to trūko, kartą atsitiktinai gatvėje akims užkliuvus už vieno Vilniaus visureigių klubo įkūrėjo Vaidoto Marozo juodo ir kaukolėmis dekoruoto „Nissan Patrol“, užsimaniau tokio pat didelio „žaislo“. Šį kaprizą realizavau per maždaug porą metų tebebūdamas studentu ir stačia galva nėriau į improvizuotas bekelės varžybas.

Beje, anuo metu visas visureigių sportas buvo embrioninėje stadijoje, todėl teko nemažai prisidėti prie taisyklių gimdymo ir aiškios tvarkos kūrimo. Ieškodami sektinų pavyzdžių keliavom į Latviją, Baltarusiją, Lenkiją, ten dalyvaudavom varžybose ir gal trejetą metų beveik visur ir beveik viską laimėdavau.

Antanas Juknevičius
Antanas Juknevičius
© Organizatorių archyvas

Su Aurelijum Petraičiu važiuodami po vienos tokių ekspedicijų pradėjom nekaltai svarstyti, kad jau jei esam tokie kieti, kodėl nepabandžius įkopti į visureigių sporto Everestą ir startuoti Dakaro maratone. Kas vyko vėliau, daugiau mažiau žinoma.

- Kaip lenktynės keitė tavo elgseną gatvėje?

Nors bekelės varžybose reikia specifinių žinių ir įgūdžių, bet ralio-reidų poveikis kasdieniam vairavimui ko gero netgi stipresnis, nei dalyvaujant žiedo ar klasikinio ralio čempionate: čia daugiau progų padaryti „stogą“, ridentis kūlversčiu su visu automobiliu, paskęsti ar stipriai atsitrenkti į nejudančią kliūtį.

T. y. savo kailiu pajunti kokios smulkmenos kartai virsta brangiomis ar skaudžiomis klaidomis. Per lenktynes išsikrauni, todėl po to papildomai rizikuoti važiuojant darbo reikalais ar su šeima atrodo tiesiog kvaila.

- Kaip paprastam vairuotojui gali praversti važiavimo bekele įgūdžiai, jei 95 proc. visureigių nenulipa nuo asfalto?

Iš tiesų labai daug žmonių įsigiję mašinas, kurių galimybės stipriai pranoksta įprastus hečbekus ar universalus, tų galimybių niekada neišbando. Mano galva reiktų bent jau pasidomėti, kaip kas veikia (kaip blokuojamas diferencialas, kaip žeminamos pavaros, kaip aktyvuojamos įvairios elektroninės sistemos), kad nuvažiavę grybauti nepatektumėte į paprasčiausius biraus smėlio spąstus. Taip pat neabejoju, kad išbandę šiuos dalykus atrastų naujų gyvenimo spalvų ir patirtų gerų emocijų.

- Kas labiausiai erzina ir atrodo pavojinga Lietuvos vairuotojų elgsenoje?

Šiaip mane sunku išvesti iš pusiausvyros, juo labiau, kad mūsų šalyje eismo kultūros reikalai akivaizdžiai gerėja. Žmonių, kurie sėdę prie vairo nemato kas dedasi aplink arba tiesiog demonstruoja nepagarbą kitiems vairuotojams. Tokių dalykų vis dar galima prisižiūrėti kasdien, pradedant „antraeilininkais“ ir baigiant parkavimo aikštelėse nudrebiančių savo automobilius per dvi stovėjimo vietas.

Antanas Juknevičius
Antanas Juknevičius
© Organizatorių archyvas

Dėl panašių smulkmenų gatvėse formuojasi kamščiai, beprasmiškai ištaškomas laikas, teršiamas oras ir t. t.

- Ką keistum eismo organizavime ar KET, jei būtum aukščiausia šiuos dalykus sprendžianti instancija?

Kartais dingteli mintis, kad eismo srautus reguliuoja specialistai, patys nevairuojantys jokių transporto priemonių ir vairuotojų problemas sprendžiantys remdamiesi teoriniais skaičiavimais. Deja, kompiuterių monitoriuose sumodeliuoti dalykai praktiškai ne visuomet veža.

- Kas tavo manymu yra geras vairuotojas?

– Tai žmogus, gerai matantis aplinką ir adekvačiai reaguojantis į tai, ką mato. Tai kur kas svarbiau, nei išmokti greitai perjungti pavaras ar sklandžiai pajudėti įkalnėje. Geras vairuotojas privalo nuolat galvoti, kaip sutaupyti ne tik savo, bet ir kitų eismo dalyvių laiką, elgtis taip, kaip norėtų, kad būtų elgiamasi su juo.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Seimo automobilių aukcionas: kiek ir už kiek parduoti tarnybiniai automobiliai? (14)

Seimas viešame aukcione iš 17 naudotų transporto priemonių pardavė 8 automobilius ir vieną...

Vargu, ar patikėsite, ką išdarinėji šie automobiliai (1)

Rugpjūčio 11 d. VšĮ „Saugus ratas“ kartu su Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija...

Nepatikėsite, tačiau ši klaida padvigubina riziką kelyje (3)

Atėjus atostogų metui dalis poilsiautojų leidžiasi į ilgas keliones automobiliu. Dėl šios...

Automobilių baterijų ateitis: ką naudosim ir kiek važiuosim? (23)

Pastarąjį dešimtmetį elektriniai automobiliai nebūtų galėję taip sparčiai tobulėti, jei...

Lietuviai ir jų automobiliai: kaip namuose, taip ir mašinoje (13)

Kokia tvarka namuose, tokia ir automobilyje . Taip automobilių valymo ekspertai vertina švarą...

Top naujienos

Liūčių nuplautai Lietuvai vasara rengia staigmenų – ir baigsis ji netradiciškai (13)

Anksti prasidėjusi vasara dar nesitrauks, tačiau ji bus permaininga: teks ne tik braukti prakaitą,...

Užkalnis: kepdami mėsą lauke mes švenčiame laisvę (65)

Kai prieš tris dešimtmečius atkūrinėjome laisvę, turėjome gerą supratimą, kaip mes gyvensime,...

Didėjančios algos verslo nepakirto: gerėja visi rodikliai

Mažiau turto areštų , mažiau bankrotų. Nors dėl valdžios sprendimų ir įtampos darbo rinkoje...

Trumpo pasisakymas su Putinu pribloškė net jo sąjungininkus: tai tragiška klaida papildyta (568)

Pirmadienį, stovėdamas šalia Vladimiro Putino, JAV prezidentas Donaldas Trumpas atsisakė...

Gyvai / Sprendžia, kiek Pijus padėjo „valstiečiams“ ateiti į valdžią: artėjama prie galutinio sprendimo nuolat pildoma (239)

Vyriausioji rinkimų komisija ( VRK ) antradienio rytą ėmėsi iš esmės nagrinėti darbo grupės...

Lūkesčius viršijęs „Guns N’ Roses“ koncertas Taline: be riaušių ir nepadoriai ilgai (6)

Viena didžiausių pastarųjų metų muzikos pasaulio intrigų – ⅗ originalios sudėties...

Baltarusiai svaigo nuo Maradonos: pilnos tribūnos, šluojami marškinėliai ir karti realybė specialiai DELFI iš Bresto (35)

Vyresnės kartos Bresto futbolo gerbėjams reikėjo ilgėliau pagalvoti bandant prisiminimuose...

Nuotykiai prasidėjo dar neišvykus į Kazachstaną: prieš pat ekspediciją teko skubėti pas gydytoją (3)

Iki „ Misija Sibiras '18“ ekspedicijos iškeliavimo liko dvi dienos, todėl visai natūralu, kad...

Lietuvos krepšinyje atsiras „Neymaro taisyklė“ (1)

Kitą sezoną Lietuvos krepšinio lyga ( LKL ) griežčiau baus žaidėjus, aktoriniais sugebėjimais...

Įtemptame pokalbyje su amerikiečių žurnalistu – suirzęs Putinas atsisakė paimti dokumentą (239)

Po savo susitikimo su JAV prezidentu Donaldu Trumpu Helsinkyje ir po to surengtos bendros spaudos...