aA
Viena didžiausių problemų Lietuvos keliuose, sako žinovai, yra ne tik tai, kad vairuotojai Kelių eismo taisykles (KET) vertina pagal už jų pažeidimą skiriamų baudų dydį, bet ir ta, kad nepatenkinti kitų eismo dalyvių veiksmais, nusprendžia juos pamokyti. Būtent tokia situacija susiklostė viename Panevėžio rajono kelyje, po kurios, pareigūnų vertinimu, vienam iš vairuotojų galėtų grėsti ir chuligano etiketė bei keliems metams pamiršta teisė vairuoti.

DELFI skaitytojai pasidalino vaizdo įrašu, kuriame – Panevėžio rajone, sunkiasvorio vilkiko kabinoje esančio vaizdo registratoriaus, užfiksuota situacija. Matyti, jog vilkiko vairuotojas nusprendžia lenkti lėčiau važiuojantį furgoną.

Lenkimui pasirinkta vieta – nėra ideali, mat matyti, jog brūkšninį žymėjimą netrukus pakeičia ištisinė linija. Tačiau vilkiko vairuotojui nusprendus lenkti furgoną ir išvažiavus į priešingos krypties eismo juostą, furgono vairuotojas padidina greitį ir neleidžia vilkikui jo aplenkti. Negana to, furgono vairuotojas greitį didinti ima toje vietoje, kur tarp dviejų skirtų eismo juostų atsiranda saugumo salelė, o vilkikui prieš nosį – lengvasis automobilis. Furgonas praneria pro šalį, o vilkikas vėl sugrįžta į savo eismo juostą.

Incidentas tuo nesibaigia. Vaizdo įraše matyti, kad furgono vairuotojas, neleidęs vilkikui jo aplenkti, ima lėtinti greitį ir mygti stabdžius. Tokia situacija kartojasi tol, kol vilkiko vairuotojas vėl nusprendžia pamėginti lenkti furgoną ir išvažiuoja į priešingos krypties eismo juostą. Tai pastebėjęs furgono vairuotojas ir vėl padidina greitį, neleisdamas vilkikui jo aplenkti.

Įtampa pasiekia aukščiausią tašką, kai furgono vairuotojas stabdžius vilkikui „prieš nosį“ mygia taip, kad sunkiasvoris net šokteli. Kodėl furgono vairuotojas spaudžia stabdžius, galima tik spėlioti – priešais automobilį, kaip matyti vaizdo įraše, nėra jokios kliūties.

Geriausia neprovokuoti

Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova komentuodama situaciją akcentavo, kad pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį, ar vilkiko vairuotojas, nusprendęs aplenkti mikroautobusą, įvertino savo galimybes.

„Labai aiškiai matyti, kad punktyrinę liniją tuojau pakeis ištisinė, mat priekyje – sankryža. Ar tikrai vilkiko vairuotojas, nusprendęs lenkti, tą įvertino?“ – svarstė žinovė.

Be to, pridūrė ji, vilkiko vairuotojas turėjo atkreipti dėmesį ir į furgono vairuotojo elgesį. Anot vairavimo instruktorės, jeigu akivaizdžiai matyti, kad žmogus kelyje nėra stabilus, provokuoja, kursto pyktį, tyčia stabdo ar greitėja, geriau nebandyti tokio žmogaus aplenkti, mat tai – gali būti pavojinga.

„Geriau laikytis dar didesnio atstumo. O vaizdo įraše matyti, kad vilkiko vairuotojas ėmė nervintis ir mėginti dar ir dar kartą aplenkti jį nervinantį vairuotoją, – pastebėjo pašnekovė. – Aš, galbūt, netgi ryžčiausi pranešti policijos pareigūnams, kad neadekvatus vairuotojas kelyje sukėlė pavojingą situaciją.“

Bandė pasipelnyti?

Pasak O. Židovlenkovos, lengvai paaiškinti furgono vairuotojo elgesio neįmanoma. Anot saugaus eismo žinovės, įmanomas netgi ir toks atvejis, kad šitaip agresyvus vairuotojas mėgino pasipelnyti bandydamas sukelti eismo įvykį.

„Tenka girdėti apie tuos, kurie bando „parduoti“ savo transporto priemones. Gal furgono vairuotojas ir buvo būtent tas, kuris bando pasipelnyti iš draudimo bendrovių sukeldamas eismo įvykį?“ – spėliojo DELFI pašnekovė.

Anot jos, tokie žmonės tyčia inscenizuoja eismo įvykį, pateikia paraišką draudimo bendrovei, kol laukia išmokos – apdaužytą automobilį dar ir pigiai suremontuoja bei parduoda.

Vairavimo instruktorė neatmetė ir tokios galimybės, kad furgono vairuotojas tiesiog panoro paauklėti esą netinkamai besielgiantį vilkiko vairuotoją. Tokių eismo dalyvių keliuose, tikino ji, taip pat netrūksta.

„Bet reikia nepamiršti, kad nė vienas nesame pareigūnai ar kažkokie įgalioti asmenys, kad galėtume auklėti kitus kelyje“, – pabrėžė pašnekovė.

Netektų „teisių“

Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) specialistai peržiūrėję vaizdo įrašą, atkreipė dėmesį į abiejų vairuotojų veiksmus. Anot jų, vilkiko vairuotojas pradėti furgono lenkimą nusprendžia ten, kur to padaryti saugiai negali.

Visgi atskiro įvertinimo pareigūnų akimis nusipelnė furgono vairuotojas.

„Kelių eismo taisyklių (KET) 138 punkte reglamentuota, kad lenkiamos transporto priemonės vairuotojui draudžiama trukdyti aplenkti didinant važiavimo greitį arba kitais veiksmais. Kelių eismo taisyklių 135.4 papunktyje nustatyta, kad vairuotojui draudžiama staigiai stabdyti, jeigu tai
nebūtina eismo saugumui“, – pabrėžiama DELFI atsiųstame atsakyme.

Anot kelių policijos pareigūnų, furgono vairuotojas už tokius veiksmus galėtų būti taikoma atsakomybė, numatyta Administracinių nusižengimų kodekso (ANK) 420 straipsnio 2 dalyje. Šioje apibrėžiamas chuliganiškas vairavimas iš chuliganiškų paskatų.

Už tokį nusižengimą furgono vairuotojui gresia 450-550 eurų bauda bei teisės vairuoti atėmimas 1-2 metams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(77 žmonės įvertino)
4.5195

Dviratininko sankryžoje nepraleidusiam vairuotojui pamoka įsimins: teismas priteisė įspūdingą sumą (248)

Kauno apylinkės teismas sunkiai dviratininką sužalojusiam kauniečiui paskyrė 1 129 eurų...

Nuo baudų pasislėpti nepavyks: policijai įkliuvo 36 kartus greitį viršijęs BMW vairuotojas (46)

Lietuvos Kelių policijos tarnyba savo feisbuko paskyroje akcentavo, kad nesvarbu, kurioje šalyje...

Brangaus BMW pasigedęs ir premiją už jį pasiūlęs kaunietis automobilį rado be priekinės dalies (45)

Brangų, vos kelerių metų senumo ir keliasdešimt tūkstančių eurų kainuojantį „BMW 550i“...

Žinia Vilniaus vairuotojams: gatvėse atsiras daugiau nei 30 greičio matuoklių – fotografuos ir iš nugaros (131)

Vairuojantys sostinėje yra pastebėję, kad mieste yra ne vienas greičio matuoklis , pro kurį...

Top naujienos

Nuodų katilu virtusi Alytaus įmonė tikrinta ne kartą ir ne du: leidimą veikti gavo net po krūvos pažeidimų (263)

Alytaus padangų perdirbimo įmonėje UAB „ Ekologistika “ kilęs gaisras primena tikrą...

Astrave gyventojų padvigubės: nauji daugiabučiai laukia branduolinės energetikos specialistų iš Rusijos specialiai DELFI iš Astravo (250)

Astravas nuo panašaus dydžio miestelio Lietuvoje skiriasi tik tuo, kad jo viduryje stovi Lenino...

Politikai pavargo nuo Pranckiečio dramos Seime: yra paprastas scenarijus, kuris remiasi pragmatiškais skaičiavimais (266)

„Deja, ponas Pranckietis pasirinko kitą kelią – žaidimą procedūromis, kas veda į niekur arba...

Vertingiausia sutartis Lietuvos istorijoje: rankomis trina ir „Pacers“, ir patys Saboniai (1)

Indianos „Pacers“ klubas patvirtino, kad ilgam pratęsė sutartį su 23-ejų metų 211 cm ūgio...

Gydytoja įvardijo paracetamolio ir ibuprofeno vartojimo klaidas: dėl nežinojimo gresia skaudžios pasekmės (39)

Tikriausiai ne kartą temperatūrai mažinti ar skausmui pašalinti esate vartoję paracetamolį ar...

Norvegijos krona rekordiškai nukrito euro atžvilgiu (83)

Norvegijos krona pasiekė rekordiškai žemą lygį euro atžvilgiu ir viršijo ankstesnį rekordą,...

Kas dešimtas lietuvis per metus praranda po 50 eurų: ar jūs irgi savo pinigus išmetate tiesiog į balą? (18)

Manote, jog 10 euro centų užstatas už pakuotę nėra daug? DELFI atliko eksperimentą, kurio metu...

Socialiniai tinklai ūžia: ar tikrai mokslininkai neklydo paskelbdami Bellą Hadid gražiausia pasaulio moterimi? apklausa (108)

Spalio 17 dieną Bella Hadid ir Beyonce tiesiog ramiai gyveno savo gyvenimus, kol mokslininkai...

Katkus: Karbauskis ir „valstiečių“ partija dabar jau pasiekė dugną ir įgijo daugiau priešų (450)

„Kiekviena Lietuvos valdžia pralaimi kitus rinkimus. Tad ši valdžia pralaimės kitus rinkimus, ir...