Pasirodo, kad kelių erelių pasitaiko net tik tarp eilinių lengvųjų automobilių vairuotojų, tačiau ir tarp viešąjį transportą vairuojančių asmenų. Į DELFI redakciją kreipėsi skaitytojas Ramūnas, kuris atsiuntė vaizdo įrašus, kuriuose, kaip pats vyras sako, matoma kaip troleibusų vairuotojai per eismo spūstis bando neprarasti „pozicijų“ taip sukeldami kitų vairuotojų nepasitenkinimą bei rizikuodami pėsčiųjų saugumu.
Troleibusas Vilniuje
© Skaitytojo nuotr.

„Mane jau kurį laiką piktina Vilniaus troleibusų vairavimo ypatumai. Nuolat matau, kad T. Kosciuškos g. link Olandų žiedo važiuojantys troleibusai per kamščius „šoka“ į antrą eismo juostą, kadangi ja transporto priemonės juda kiek greičiau. Važiuodami kaire juosta troleibusai jokiam kairiam posūkiui nesiruošia, priešingai – prieš žiedą vėl „braunasi“ atgal į dešinę, kad išlaipintų keleivius ten esančioje stotelėje“, – piktinosi Ramūnas.

Vyras sako, kad iki šiol tokį troleibusų vairuotojų įžūlumą toleravo iki kol vieną dieną jo kantrybės taurė buvo perpildyta.

„Tokius vairuotojų vairavimo ypatumus būčiau toleravęs, tačiau šiandien kantrybės taurė persipildė – supratau, kad nesudrausmintas įžūlumas progresuoja ir ne tik didina spūstis mieste, tačiau netgi kelia grėsmę žmonėms. Važiuodamas Šeimyniškių gatve link Žirmūnų žiedo, pravažiavęs sankryžą su Rinktinės g., buvau tiesiogine to žodžio prasme užblokuotas 9 maršruto troleibuso. Vairuotojas, matomai, taip skubėjo, kad nutarė keleivius išlaipinti neįsukdamas į stotelę, kad neprarasti „pozicijų“. Keleiviai buvo priversti šokti iš troleibuso į vidurį gatvės ir pasikliauti likimu, kad sėkmingai pasieks šaligatvį“,– pasakojo Ramūnas

Vyras sako, kad nesupranta kodėl nėra imamasi jokių priemonių viešojo transporto vairuotojams sudrausminti.

„Matydamas tokius sistemingus pažeidimus svarstau, kodėl šios problemos niekas nesprendžia? Ar policija yra akla, ar troleibusų „mafija“ už policijos stipresnė, o gal normalu šitaip važinėti?“, –
klausia vilnietis.

Formaliai kelių eismo taisyklių nepažeidžia

Lietuvos kelių policijos tarnybos vyresnioji specialistė Marija Kazanovič tokias situacijas aiškina labai paprastai.

„Troleibusai, kaip ir kitos transporto priemonės, gali važiuoti antra eismo juosta, manevruoti ir pan., tiek, kiek tai nėra draudžiama Kelių eismotaisyklėse. Kelių eismo taisyklės draudžia laipinti autobuso keleivius į ir iš važiuojamosios dalies pusių“, – aiškina policijos atstovė.

Kelių eismo taisyklės sako, kad vairuotojas turi teisę keisti važiavimo juostą iki kelio ženklo Nr. 507 „Eismo kryptis sankryžoje“ pastatymo vietos. Be to, vairuotojas gali kirsti skiriamąją kelio juostą pagal Kelių eismo taisyklių 3 priedą 1.5 „Siaura brūkšninė linija, kurios brūkšniai tris kartus trumpesni už tarpus, skiria priešingų krypčių transporto srautus ir žymi eismo juostų ribas. Šią
liniją leidžiama kirsti iš abiejų pusių.

„UAB Vilniaus viešasis transportas“ laikinai generalinio direktoriaus pareigas einantis Rimantas Markauskas tokį viešojo transporto vairuotojų manevravimą teisina privalomu eismo tvarkaraščių laikymųsi.

„Viešojo transporto vairuotojai privalo laikytis patvirtintų eismo tvarkaraščių.Todėl, norėdami važiuoti pagal tvarkaraštį ir laiku pervežti keleivius, vairuotojai manevruoja iš vienos eismo juostos į kitą, taip siekdami išvengti vėlavimų ir suteikti kokybiškas viešojo transporto paslaugas“, – aiškina R. Markauskas.

Vairuotojus bando drausminti

R. Markauskas sako, kad keleivių saugumas yra pats svarbiausias dalykas, todėl minėto atvejo metu, kai keleiviai buvo išlaipinti nepasiekus stotelės, troleibuso vairuotojas jau yra nustatytas.

„Šiuo minimu atveju, vairuotojo asmenybė yra nustatyta, o pats vairuotojas yra iškviestas pokalbiui su departamento direktoriumi. Šio troleibuso vairuotojui bus pritaikyta drausminė nuobauda“, –patikino „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius.

Kalbėdamas apie bendrą situaciją miesto gatvėse R. Markauskas atvyrauja, kad tokios ir panašios situacijos yra ne dėl ko kito, kaip infrastruktūros trūkumo.

„Šią ir panašias problemas galima išspręsti imantis infrastruktūrinių sprendimų, pertvarkant miesto gatvių tinklą ir eismo sistemą, suteikiant didesnį prioritetą viešajam transportui. Tai padarius, sumažėtų viešojo transporto vėlavimai ir pagerėtų viešojo transporto paslaugų kokybė“, – sako R. Markauskas.


Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kokiais atvejais už KET pažeidimus gresia baudžiamoji atsakomybė? (3)

Baudžiamoji atsakomybė iš esmė gali būti taikoma už bet kokius kelių eismo taisyklių (KET)...

Policija paskelbė, kas vairuotojų laukia gruodį (123)

Lietuvos policijos departamentas savo paskyroje feisbuke informuoja, kad pareigūnai, vykdydami...

Užfiksuota vaizdo registratoriumi: pėsčiųjų perėjoje vos neįvyko tragiška nelaimė (37)

Portalas „ Kas vyksta Kaune “ antradienio vakarą skelbė apie tragiškai pasibaigusią avariją...

Policija skelbia, kas vairuotojų laukia lapkritį (28)

Lietuvos kelių policijos tarnyba savo svetainėje internete informuoja, kad policijos pareigūnai,...

Skaitytojas klausia: ar kelių gaideliai Vilniuje jau įsidarbino troleibusų vairuotojais? (172)

Pasirodo, kad kelių erelių pasitaiko net tik tarp eilinių lengvųjų automobilių vairuotojų,...

Top naujienos

Kovoje dėl Grybauskaitės kėdės du kandidatai veržiasi pirmyn (91)

Pamainos Daliai Grybauskaitei prezidento poste besidairantys rinkėjai kol kas labiau simpatizuoja į...

Butų pardavėjai sugalvojo naują būdą privilioti pirkėjų (13)

Drastiškai mažėjant gyventojų Klaipėdoje stringa ir naujos statybos butų pardavimai. Šiuo metu...

Nei saviems, nei svetimiems: po mokslų iš Lietuvos išvyksta 93 proc. užsieniečių (150)

Planas skyles Lietuvos aukštosiose mokyklose užkamšyti studentais iš užsienio, panašu, virsta...

Gydytojai papasakojo, kaip per kelių minučių procedūrą atsikratyti akinių ir lęšių (100)

Oftalmolog ų teigimu, Lietuvoje daugėja žmonių, atsisakančių akinių, kontaktinių lęšių ir...

Haroldas Mackevičius toliau nagrinėja Karbauskio verslą (294)

Sekmadienį socialiniame tinkle „Facebook“ humoristas, vienas iš laidos „Dviračio šou“...

Geriausią sezono rezultatą užfiksavęs Valančiūnas pakilo „Raptors“ rekordininkų sąraše (5)

Puikią sportinę formą NBA pirmenybėse ir toliau demonstruoja Toronto „Raptors“ (20-8)...

Sabonio naktis Brukline – rezultatyvus žaidimas, asmeninis blokų rekordas ir „Pacers“ pergalė (1)

Svarbią pergalę NBA pirmenybėse šiąnakt iškovojo Indianos „Pacers“ (17-13) krepšininkai,...

Griežtos taisyklės, kurių privalo laikytis pirmosios JAV poros: tarp jų - savo laidotuvių planavimas ir netikėti draudimai

„Tu išties nežinai, ko tu nežinai, kol pats ten neatsiduri“, – yra sakiusi Michelle Obama ....

Prisijungę prie elitinės brolijos net neįsivaizdavo, kur pakliuvo: kai krisdavo bombos, tiesiog pasislėpti negalėjo (27)

Kai Peteris MacDonaldas, Flemingas Begaye ir Thomas Begay Antrojo pasaulinio karo metu prisijungė...

Parduotuvė Druskininkuose – tarsi lobis: mados namų drabužius parduoda kone veltui (47)

Išskirtinių parduotuvių ieškome visur, nes daugelis nori rasti nematytų prekių – tokių,...