Pasirodo, kad kelių erelių pasitaiko net tik tarp eilinių lengvųjų automobilių vairuotojų, tačiau ir tarp viešąjį transportą vairuojančių asmenų. Į DELFI redakciją kreipėsi skaitytojas Ramūnas, kuris atsiuntė vaizdo įrašus, kuriuose, kaip pats vyras sako, matoma kaip troleibusų vairuotojai per eismo spūstis bando neprarasti „pozicijų“ taip sukeldami kitų vairuotojų nepasitenkinimą bei rizikuodami pėsčiųjų saugumu.
Troleibusas Vilniuje
© Skaitytojo nuotr.

„Mane jau kurį laiką piktina Vilniaus troleibusų vairavimo ypatumai. Nuolat matau, kad T. Kosciuškos g. link Olandų žiedo važiuojantys troleibusai per kamščius „šoka“ į antrą eismo juostą, kadangi ja transporto priemonės juda kiek greičiau. Važiuodami kaire juosta troleibusai jokiam kairiam posūkiui nesiruošia, priešingai – prieš žiedą vėl „braunasi“ atgal į dešinę, kad išlaipintų keleivius ten esančioje stotelėje“, – piktinosi Ramūnas.

Vyras sako, kad iki šiol tokį troleibusų vairuotojų įžūlumą toleravo iki kol vieną dieną jo kantrybės taurė buvo perpildyta.

„Tokius vairuotojų vairavimo ypatumus būčiau toleravęs, tačiau šiandien kantrybės taurė persipildė – supratau, kad nesudrausmintas įžūlumas progresuoja ir ne tik didina spūstis mieste, tačiau netgi kelia grėsmę žmonėms. Važiuodamas Šeimyniškių gatve link Žirmūnų žiedo, pravažiavęs sankryžą su Rinktinės g., buvau tiesiogine to žodžio prasme užblokuotas 9 maršruto troleibuso. Vairuotojas, matomai, taip skubėjo, kad nutarė keleivius išlaipinti neįsukdamas į stotelę, kad neprarasti „pozicijų“. Keleiviai buvo priversti šokti iš troleibuso į vidurį gatvės ir pasikliauti likimu, kad sėkmingai pasieks šaligatvį“,– pasakojo Ramūnas

Vyras sako, kad nesupranta kodėl nėra imamasi jokių priemonių viešojo transporto vairuotojams sudrausminti.

„Matydamas tokius sistemingus pažeidimus svarstau, kodėl šios problemos niekas nesprendžia? Ar policija yra akla, ar troleibusų „mafija“ už policijos stipresnė, o gal normalu šitaip važinėti?“, –
klausia vilnietis.

Formaliai kelių eismo taisyklių nepažeidžia

Lietuvos kelių policijos tarnybos vyresnioji specialistė Marija Kazanovič tokias situacijas aiškina labai paprastai.

„Troleibusai, kaip ir kitos transporto priemonės, gali važiuoti antra eismo juosta, manevruoti ir pan., tiek, kiek tai nėra draudžiama Kelių eismotaisyklėse. Kelių eismo taisyklės draudžia laipinti autobuso keleivius į ir iš važiuojamosios dalies pusių“, – aiškina policijos atstovė.

Kelių eismo taisyklės sako, kad vairuotojas turi teisę keisti važiavimo juostą iki kelio ženklo Nr. 507 „Eismo kryptis sankryžoje“ pastatymo vietos. Be to, vairuotojas gali kirsti skiriamąją kelio juostą pagal Kelių eismo taisyklių 3 priedą 1.5 „Siaura brūkšninė linija, kurios brūkšniai tris kartus trumpesni už tarpus, skiria priešingų krypčių transporto srautus ir žymi eismo juostų ribas. Šią
liniją leidžiama kirsti iš abiejų pusių.

„UAB Vilniaus viešasis transportas“ laikinai generalinio direktoriaus pareigas einantis Rimantas Markauskas tokį viešojo transporto vairuotojų manevravimą teisina privalomu eismo tvarkaraščių laikymųsi.

„Viešojo transporto vairuotojai privalo laikytis patvirtintų eismo tvarkaraščių.Todėl, norėdami važiuoti pagal tvarkaraštį ir laiku pervežti keleivius, vairuotojai manevruoja iš vienos eismo juostos į kitą, taip siekdami išvengti vėlavimų ir suteikti kokybiškas viešojo transporto paslaugas“, – aiškina R. Markauskas.

Vairuotojus bando drausminti

R. Markauskas sako, kad keleivių saugumas yra pats svarbiausias dalykas, todėl minėto atvejo metu, kai keleiviai buvo išlaipinti nepasiekus stotelės, troleibuso vairuotojas jau yra nustatytas.

„Šiuo minimu atveju, vairuotojo asmenybė yra nustatyta, o pats vairuotojas yra iškviestas pokalbiui su departamento direktoriumi. Šio troleibuso vairuotojui bus pritaikyta drausminė nuobauda“, –patikino „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius.

Kalbėdamas apie bendrą situaciją miesto gatvėse R. Markauskas atvyrauja, kad tokios ir panašios situacijos yra ne dėl ko kito, kaip infrastruktūros trūkumo.

„Šią ir panašias problemas galima išspręsti imantis infrastruktūrinių sprendimų, pertvarkant miesto gatvių tinklą ir eismo sistemą, suteikiant didesnį prioritetą viešajam transportui. Tai padarius, sumažėtų viešojo transporto vėlavimai ir pagerėtų viešojo transporto paslaugų kokybė“, – sako R. Markauskas.


Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Skaitytojas klausia: ar kelių gaideliai Vilniuje jau įsidarbino troleibusų vairuotojais? (169)

Pasirodo, kad kelių erelių pasitaiko net tik tarp eilinių lengvųjų automobilių vairuotojų,...

Unikali sistema Lietuvos keliuose: apie jūsų automobilį ir pažeidimus žinos viską (81)

Pagrindiniuose šalies keliuose baigiama diegti daugiafunkcė pažeidimų kontrolės sistema. Ji ne...

Spalio mėnesį policija ir toliau aktyviai vykdys reidus (13)

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad policijos pareigūnai, siekdami kurti saugią...

Draugystė su mobiliuoju automobilyje nenaudinga (12)

Draudimas naudotis mobiliuoju telefonu vairuojant Lietuvoje jau galioja 15 metų, baudos už tokios...

Europos Sąjunga skyrė beveik milijardinę baudą sunkvežimių gamintojams „Scania“ (1)

Europos Sąjunga (ES) trečiadienį paskelbė skyrusi milžinišką 880 mln. eurų baudą...

Top naujienos

Orai: jau sulauksime žiemiškų užuominų (6)

Margaspalviai lapai nuo medžių sparčiai krinta, o auksinis ruduo jau į pabaigą. Šiomis dienomis...

Šokiruojantys viduramžių gydymo metodai (63)

Viduramžių gydytojus Vakarų Europoje galima skirti į dvi labai aiškias kategorijas: kaimo...

Beprotiškai augančio Vilniaus rajono gyventojai šiurpsta nuo blogėjančio gyvenimo (405)

Vieno iš tankiausiai užstatytų Vilniaus miesto kvartalų – Perkūnkiemio – gyventojai mėgina...

Vargo Lietuva: vis labiau griūvantis Vaiko raidos centro stogas apnuogina sistemines bėdas (155)

Vis labiau griūvantis Vaiko raidos centro stogas apnuogina sistemines požiūrio į vaikų psichikos...

Baltų pažadintas Milano „AX Armani“ dramatiškai nusileido Eurolygos čempionams „Real“ palaužė CSKA ekipą  (5)

Eurolygos antrame ture Milano „AX Armani“ (0/2) namuose po dramatiškos kovos ir pratęsimo 86:92...

VRK neskirs dotacijos Liberalų sąjūdžiui (50)

Partijai padarius šiurkštų finansavimo įstatymo pažeidimą, dotacija neskiriama, sako...

Savo šansus išnaudojęs L. Lekavičius svariai prisidėjo prie „Panathinaikos“ pergalės Ambicinga „Maccabi“ ekipa palaužė svečius iš Vitorijos (6)

Eurolygos antrame ture pirmą pergalę iškovojo Graikijos čempionė Atėnų „Panathinaikos“...

Kodėl panika dėl belaidžio ryšio saugumo kilo tik dabar? (44)

Pastarosiomis dienomis kilo didelė panika dėl „Wi-Fi” ryšio saugumo – paaiškėjo, kad...

Kelionę aplink pasaulį pradėjęs Vilius: apie dviratininkų džiaugsmus ir vargus Europos keliuose (7)

21 metų keliautojas Vilius Grižas jau kurį mina dviratį tolyn nuo Lietuvos. Daugiau apie vaikino...

Niekam nereikalinga kalytė rado savo pašaukimą: tapo puikia pareigūne (4)

Floridos valstijos Mariono apygardos šerifo tarnyba neseniai įdarbino itin mielą keturkoję...