Pasirodo, kad kelių erelių pasitaiko net tik tarp eilinių lengvųjų automobilių vairuotojų, tačiau ir tarp viešąjį transportą vairuojančių asmenų. Į DELFI redakciją kreipėsi skaitytojas Ramūnas, kuris atsiuntė vaizdo įrašus, kuriuose, kaip pats vyras sako, matoma kaip troleibusų vairuotojai per eismo spūstis bando neprarasti „pozicijų“ taip sukeldami kitų vairuotojų nepasitenkinimą bei rizikuodami pėsčiųjų saugumu.
Troleibusas Vilniuje
© Skaitytojo nuotr.

„Mane jau kurį laiką piktina Vilniaus troleibusų vairavimo ypatumai. Nuolat matau, kad T. Kosciuškos g. link Olandų žiedo važiuojantys troleibusai per kamščius „šoka“ į antrą eismo juostą, kadangi ja transporto priemonės juda kiek greičiau. Važiuodami kaire juosta troleibusai jokiam kairiam posūkiui nesiruošia, priešingai – prieš žiedą vėl „braunasi“ atgal į dešinę, kad išlaipintų keleivius ten esančioje stotelėje“, – piktinosi Ramūnas.

Vyras sako, kad iki šiol tokį troleibusų vairuotojų įžūlumą toleravo iki kol vieną dieną jo kantrybės taurė buvo perpildyta.

„Tokius vairuotojų vairavimo ypatumus būčiau toleravęs, tačiau šiandien kantrybės taurė persipildė – supratau, kad nesudrausmintas įžūlumas progresuoja ir ne tik didina spūstis mieste, tačiau netgi kelia grėsmę žmonėms. Važiuodamas Šeimyniškių gatve link Žirmūnų žiedo, pravažiavęs sankryžą su Rinktinės g., buvau tiesiogine to žodžio prasme užblokuotas 9 maršruto troleibuso. Vairuotojas, matomai, taip skubėjo, kad nutarė keleivius išlaipinti neįsukdamas į stotelę, kad neprarasti „pozicijų“. Keleiviai buvo priversti šokti iš troleibuso į vidurį gatvės ir pasikliauti likimu, kad sėkmingai pasieks šaligatvį“,– pasakojo Ramūnas

Vyras sako, kad nesupranta kodėl nėra imamasi jokių priemonių viešojo transporto vairuotojams sudrausminti.

„Matydamas tokius sistemingus pažeidimus svarstau, kodėl šios problemos niekas nesprendžia? Ar policija yra akla, ar troleibusų „mafija“ už policijos stipresnė, o gal normalu šitaip važinėti?“, –
klausia vilnietis.

Formaliai kelių eismo taisyklių nepažeidžia

Lietuvos kelių policijos tarnybos vyresnioji specialistė Marija Kazanovič tokias situacijas aiškina labai paprastai.

„Troleibusai, kaip ir kitos transporto priemonės, gali važiuoti antra eismo juosta, manevruoti ir pan., tiek, kiek tai nėra draudžiama Kelių eismotaisyklėse. Kelių eismo taisyklės draudžia laipinti autobuso keleivius į ir iš važiuojamosios dalies pusių“, – aiškina policijos atstovė.

Kelių eismo taisyklės sako, kad vairuotojas turi teisę keisti važiavimo juostą iki kelio ženklo Nr. 507 „Eismo kryptis sankryžoje“ pastatymo vietos. Be to, vairuotojas gali kirsti skiriamąją kelio juostą pagal Kelių eismo taisyklių 3 priedą 1.5 „Siaura brūkšninė linija, kurios brūkšniai tris kartus trumpesni už tarpus, skiria priešingų krypčių transporto srautus ir žymi eismo juostų ribas. Šią
liniją leidžiama kirsti iš abiejų pusių.

„UAB Vilniaus viešasis transportas“ laikinai generalinio direktoriaus pareigas einantis Rimantas Markauskas tokį viešojo transporto vairuotojų manevravimą teisina privalomu eismo tvarkaraščių laikymųsi.

„Viešojo transporto vairuotojai privalo laikytis patvirtintų eismo tvarkaraščių.Todėl, norėdami važiuoti pagal tvarkaraštį ir laiku pervežti keleivius, vairuotojai manevruoja iš vienos eismo juostos į kitą, taip siekdami išvengti vėlavimų ir suteikti kokybiškas viešojo transporto paslaugas“, – aiškina R. Markauskas.

Vairuotojus bando drausminti

R. Markauskas sako, kad keleivių saugumas yra pats svarbiausias dalykas, todėl minėto atvejo metu, kai keleiviai buvo išlaipinti nepasiekus stotelės, troleibuso vairuotojas jau yra nustatytas.

„Šiuo minimu atveju, vairuotojo asmenybė yra nustatyta, o pats vairuotojas yra iškviestas pokalbiui su departamento direktoriumi. Šio troleibuso vairuotojui bus pritaikyta drausminė nuobauda“, –patikino „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius.

Kalbėdamas apie bendrą situaciją miesto gatvėse R. Markauskas atvyrauja, kad tokios ir panašios situacijos yra ne dėl ko kito, kaip infrastruktūros trūkumo.

„Šią ir panašias problemas galima išspręsti imantis infrastruktūrinių sprendimų, pertvarkant miesto gatvių tinklą ir eismo sistemą, suteikiant didesnį prioritetą viešajam transportui. Tai padarius, sumažėtų viešojo transporto vėlavimai ir pagerėtų viešojo transporto paslaugų kokybė“, – sako R. Markauskas.


Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prakalbo apie situaciją keliuose: beveik kas trečias žuvo partrenktas pėsčiųjų perėjoje (177)

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad per pirmąjį šių metų pusmetį šalies...

Siūlo keisti baudų vairuotojams tvarką (94)

Vyriausybė trečiadienį pasiūlė Seimui priimti pataisas, kad už antrą kelių eismo taisyklių...

Lietuvoje populiarus automobilių ridos klastotojas įkliuvo pareigūnams (123)

Šiaulių pareigūnai nutraukė visoje Lietuvoje tarp automobilių prekeivių paklausaus automobilių...

Vyriausybė tarsis, ar leisti mažesnes baudas viršijantiems greitį ne pirmą kartą (12)

Vyriausybė trečiadienį diskutuos dėl automatinio baudų už greičio viršijimą išrašymo,...

Konfliktas sustabdė darbus: sektoriniai greičio matuokliai neveikia (204)

„Matuokliai veikia prevenciškai. Mes matome pažeidėjus, bet negalime jų bausti“, – sako...

Top naujienos

Analizė parodė žiaurią realybę: tai, kas vyksta Lietuvos ligoninėse, netelpa į jokius rėmus (130)

Apie darbo vietų ir gydymosi paslaugų išsaugojimą regionuose garsiai kalbantys politikai dėl...

Netikėtas inspektorių reidas prekybos centre: svorį ant pakuotės atitiko ne visos prekės (25)

Vasarą galima pavadinti tikru ledų karštinės sezonu. Tačiau ar tikrai nusipirkus tam tikro...

Ukrainiečiai automobilius graibsto net iš metalo supirkėjų (25)

„Parduoti galima viską, kas dar kruta“, - juokiasi Kauno automobilių turgaus vadovas...

Putinas pripažino siūlęs Trumpui sandėrį dėl Ukrainos (21)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas , pasak naujienų agentūros „Bloomberg“ šaltinių,...

5 mitai apie išgyvenimą gamtoje, kuriais tikėti pavojinga (8)

Būdami vaikais dažnai žiūrėjome dokumentiką apie gamtą. Joje dažnai sukosi vaizdai apie...

Dvi skirtingos Amerikos: kodėl vienos gyventojai nesididžiuoja būdami amerikiečiai (14)

Politikoje įprasta, kad dvi pusės siekia to paties, tik skirtingomis priemonėmis, deja, JAV...

Visų taip mėgstami ledai: kiek, kada ir kokių? naminių ledų receptas

Mitybos specialistė, tinklaraščio „ vaikumityba .lt“ autorė Vaida Kurpienė įsitikinusi,...

Ekspertė: lietuvių specialistai panašūs į norvegus, bet šykšti investicijų

„Pagal specialistų paruošimą neatsiliekame nuo norvegų, tik vis dar šykštime investicijoms“,...

Užkalnis. Kodėl gyvename blogai? Nes turime per daug atostogų ir laisvų dienų (705)

Palaukit, apie ką aš čia vėl? Apie tą patį: kad turime Lietuvoje viską, ko nusipelnome, ir dar...

Baltieji rūmai: vyksta derybos dėl Trumpo ir Putino susitikimo Vašingtone (35)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas nurodė savo patarėjui užsienio politikos klausimais pakviesti...