aA
Pasirodo, kad kelių erelių pasitaiko net tik tarp eilinių lengvųjų automobilių vairuotojų, tačiau ir tarp viešąjį transportą vairuojančių asmenų. Į DELFI redakciją kreipėsi skaitytojas Ramūnas, kuris atsiuntė vaizdo įrašus, kuriuose, kaip pats vyras sako, matoma kaip troleibusų vairuotojai per eismo spūstis bando neprarasti „pozicijų“ taip sukeldami kitų vairuotojų nepasitenkinimą bei rizikuodami pėsčiųjų saugumu.
Troleibusas Vilniuje
© Skaitytojo nuotr.

„Mane jau kurį laiką piktina Vilniaus troleibusų vairavimo ypatumai. Nuolat matau, kad T. Kosciuškos g. link Olandų žiedo važiuojantys troleibusai per kamščius „šoka“ į antrą eismo juostą, kadangi ja transporto priemonės juda kiek greičiau. Važiuodami kaire juosta troleibusai jokiam kairiam posūkiui nesiruošia, priešingai – prieš žiedą vėl „braunasi“ atgal į dešinę, kad išlaipintų keleivius ten esančioje stotelėje“, – piktinosi Ramūnas.

Vyras sako, kad iki šiol tokį troleibusų vairuotojų įžūlumą toleravo iki kol vieną dieną jo kantrybės taurė buvo perpildyta.

„Tokius vairuotojų vairavimo ypatumus būčiau toleravęs, tačiau šiandien kantrybės taurė persipildė – supratau, kad nesudrausmintas įžūlumas progresuoja ir ne tik didina spūstis mieste, tačiau netgi kelia grėsmę žmonėms. Važiuodamas Šeimyniškių gatve link Žirmūnų žiedo, pravažiavęs sankryžą su Rinktinės g., buvau tiesiogine to žodžio prasme užblokuotas 9 maršruto troleibuso. Vairuotojas, matomai, taip skubėjo, kad nutarė keleivius išlaipinti neįsukdamas į stotelę, kad neprarasti „pozicijų“. Keleiviai buvo priversti šokti iš troleibuso į vidurį gatvės ir pasikliauti likimu, kad sėkmingai pasieks šaligatvį“,– pasakojo Ramūnas

Vyras sako, kad nesupranta kodėl nėra imamasi jokių priemonių viešojo transporto vairuotojams sudrausminti.

„Matydamas tokius sistemingus pažeidimus svarstau, kodėl šios problemos niekas nesprendžia? Ar policija yra akla, ar troleibusų „mafija“ už policijos stipresnė, o gal normalu šitaip važinėti?“, –
klausia vilnietis.

Formaliai kelių eismo taisyklių nepažeidžia

Lietuvos kelių policijos tarnybos vyresnioji specialistė Marija Kazanovič tokias situacijas aiškina labai paprastai.

„Troleibusai, kaip ir kitos transporto priemonės, gali važiuoti antra eismo juosta, manevruoti ir pan., tiek, kiek tai nėra draudžiama Kelių eismotaisyklėse. Kelių eismo taisyklės draudžia laipinti autobuso keleivius į ir iš važiuojamosios dalies pusių“, – aiškina policijos atstovė.

Kelių eismo taisyklės sako, kad vairuotojas turi teisę keisti važiavimo juostą iki kelio ženklo Nr. 507 „Eismo kryptis sankryžoje“ pastatymo vietos. Be to, vairuotojas gali kirsti skiriamąją kelio juostą pagal Kelių eismo taisyklių 3 priedą 1.5 „Siaura brūkšninė linija, kurios brūkšniai tris kartus trumpesni už tarpus, skiria priešingų krypčių transporto srautus ir žymi eismo juostų ribas. Šią
liniją leidžiama kirsti iš abiejų pusių.

„UAB Vilniaus viešasis transportas“ laikinai generalinio direktoriaus pareigas einantis Rimantas Markauskas tokį viešojo transporto vairuotojų manevravimą teisina privalomu eismo tvarkaraščių laikymųsi.

„Viešojo transporto vairuotojai privalo laikytis patvirtintų eismo tvarkaraščių.Todėl, norėdami važiuoti pagal tvarkaraštį ir laiku pervežti keleivius, vairuotojai manevruoja iš vienos eismo juostos į kitą, taip siekdami išvengti vėlavimų ir suteikti kokybiškas viešojo transporto paslaugas“, – aiškina R. Markauskas.

Vairuotojus bando drausminti

R. Markauskas sako, kad keleivių saugumas yra pats svarbiausias dalykas, todėl minėto atvejo metu, kai keleiviai buvo išlaipinti nepasiekus stotelės, troleibuso vairuotojas jau yra nustatytas.

„Šiuo minimu atveju, vairuotojo asmenybė yra nustatyta, o pats vairuotojas yra iškviestas pokalbiui su departamento direktoriumi. Šio troleibuso vairuotojui bus pritaikyta drausminė nuobauda“, –patikino „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius.

Kalbėdamas apie bendrą situaciją miesto gatvėse R. Markauskas atvyrauja, kad tokios ir panašios situacijos yra ne dėl ko kito, kaip infrastruktūros trūkumo.

„Šią ir panašias problemas galima išspręsti imantis infrastruktūrinių sprendimų, pertvarkant miesto gatvių tinklą ir eismo sistemą, suteikiant didesnį prioritetą viešajam transportui. Tai padarius, sumažėtų viešojo transporto vėlavimai ir pagerėtų viešojo transporto paslaugų kokybė“, – sako R. Markauskas.


Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Netikėtą patikrinimą surengusią policiją sugebėjo nustebinti du vairuotojai (26)

Ketvirtadienio rytą Vilniaus Vakariniame aplinkkelyje Lietuvos kelių policijos tarnyba vykdė...

Paliko traktorių judriausioje Vilniaus gatvėje, bet policija paaiškino – viskas pagal taisykles (105)

Ne vienas vairuotojas, pirmadienio vakarą važiavęs Vilniaus Tūkstantmečio gatve, galėjo tik...

Santariškių medikus pykdo nedrausmingi vairuotojai: KET pažeidėjai skaičiuojami tūkstančiais (100)

Automobilių stovėjimo vietų trūkumas Santariškių medicinos miestelyje – visiems čia...

Vairuotojas pamėgino praleisti visus pėsčiuosius perėjoje – sulaukė net praeivių agresijos (332)

Lapkričio pradžioje įsigaliojo Kelių eismo taisyklės ( KET ), nurodančios vairuotojams, kad...

Gavo baudą už stovėjimą, bet kai paprašė nuotraukų, išgirdo absurdišką pasiūlymą (164)

Gaunate baudą už tai, kad pažeidėte kelių eismo taisykles ( KET ), tačiau ką tiksliai padarėte...

Top naujienos

Dramų šeimose grimasos: prestižiniame sostinės rajone praskeltos galvos, kraujas ir be galo išsigandęs aštuonmetis (96)

Į iškvietimus vykstanti vaiko teisių apsaugos specialistė su DELFI sutiko pasidalinti istorijomis,...

Klientai perrašo taisykles: ką daryti įmonėms, kurioms kilo didelė grėsmė (6)

Gyvename kliento amžiuje, kai jie perrašo verslo taisykles ir verčia įmones nuolat sukti galvą,...

Lietuvių pamėgtoje saloje – galinga stichija: bangos tiesiog nušlavė apartamentų balkonus (22)

Gavus pranešimų apie smarkią audrą, dėl saugumo evakuotos kelios dešimtys lietuvių pamėgtos...

Nausėda apie prezidentės neišvykimą į Latviją: aš būčiau važiavęs netgi dviračiu (322)

Buvęs SEB banko prezidento patarėjas, ekonomistas Gitanas Nausėda , komentuodamas prezidentės...

Apie diagnozuotą vėžį prisipažinęs Stano: papasakosiu, kas nutiko per pastarąsias dienas (13)

Penktadienį apie diagnozuotą vėžį prisipažinęs atlikėjas Stanislovas Stavickis – Stano...

Prabilo dramatiškai iš Šiaurės Korėjos pabėgęs karys, jis – generolo sūnus (5)

Šiaurės Korėjos karys, kuris pernai lydimas kulkų pabėgo į Pietų Korėją , yra generolo...

Dar tik lapkritis, o namus jau papuošė tūkstančiais kalėdinių lempučių: tikslas priverčia susigraudinti

Šeima transformavo savo namą į kalėdinę pasakų šalį panaudodami 30 tūkstančių...

Ligoninės „mirtininkės“: vienintelis kriterijus gali nulemti 15 ligoninių likimą (302)

DELFI pasiekė Sveikatos apsaugos ministerijos ( SAM ) specialistų parengta neoficiali analizė,...

Šeimai finansų krizė nesibaigia iki šiol: įžvelgia sistemines spragas (43)

Praėjusiame dešimtmetyje Lietuvoje besipučiant nekilnojamojo turto kainų burbului, verslininkas...

Didžiuliai vandens kiekiai suteka į plyšius vandenyno dugne – kur jis dingsta? (83)

Jūs tikriausiai žinote, kad Žemės paviršius yra tarsi suskeldėjusio kiaušinio lukštas....