Per savaitę (balandžio 17–23 d.) užfiksuoti 9 178 leistiną važiavimo greitį viršiję ir pavojų eismo saugumui kėlę vairuotojai. Per reidus išaiškinti 166 neblaivūs vairuotojai, 191 asmuo vairavo transporto priemonę neturėdamas teisės vairuoti.

Avaringiausiose vietose ir pavojinguose kelių ruožuose sustiprinus suplanuotą greičio, blaivumo ir chuliganiško vairavimo kontrolę praėjusią savaitę dirbo beveik 300 pareigūnų ir jų ekipažų. Viešai ir neviešai patruliuodami pareigūnai matavo važiuojančių transporto priemonių greitį, stebėjo pavojingo ir chuliganiško vairavimo, lenkimo draudžiamose vietose atvejus.

Be planuotų policinių priemonių, Lietuvos keliuose vyko ir specialiosios priemonės.

Balandžio 17–23 d. vykdyta Europos kelių policijos tinklo ROADPOL (angl. European Roads Policing Network) inicijuota prevencinė priemonė „Transporto priemonių leistino važiavimo greičio kontrolė“ (angl. Operation Speed).

Balandžio 21 d. šalyje visą parą vykdyta sustiprinta specialioji priemonė „Greičio maratonas“ (angl. Operation Speed Marathon). Ši priemonė tuo pačiu metu buvo vykdoma visose Europos kelių policijos tinklo ROADPOL šalyse narėse. Per parą Lietuvoje užfiksuoti 3 639 transporto priemonių leistino važiavimo viršijimo atvejai, iš jų 921 (25 proc.) – policijos turimais ir naudojamais mobiliaisiais greičio matavimo prietaisais „PoliScan FM1“.

Balandžio 22 d. (8.00−18.00 val.) Lietuvos, Latvijos ir Estijos šalių policijos pareigūnai organizavo bendrą tikslinę prevencinę priemonę tarptautiniame magistraliniame kelyje „Via Baltica“. Lietuvos kelių policijos tarnybos Specialios paskirties skyriaus pareigūnai kontroliavo transporto priemonių važiavimo greitį šiuose Lietuvos magistraliniuose keliuose: A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai, A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai ir A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga.

Nuo balandžio 22 d. 16.00 val. iki balandžio 23 d. 4.00 val. visoje Vilniaus apskrityje Lietuvos kelių policijos tarnybos buvo organizuota policinė priemonė, siekiant nustatyti transporto priemonių vairuotojų blaivumą ir apsvaigimą nuo narkotinių ar psichotropinių medžiagų, vykdyta greičio kontrolė ir fiksuoti lenkimo, įvažiuojant į priešpriešinio eismo juostą, pažeidimai, pavojingo ir chuliganiško vairavimo atvejai.

Leistino važiavimo greičio viršijimas turi didžiausią neigiamą poveikį visų eismo dalyvių saugumui ir yra pagrindinė avaringumo Lietuvos keliuose priežastis. Pastaruosius metus viršytas ar nepasirinktas saugus važiavimo greitis yra viena dažniausių skaudžiausiai pasibaigusių eismo įvykių, kai žuvo arba buvo sužeisti žmonės, priežasčių. Tai dažniausiai daromas Kelių eismo taisyklių pažeidimas. 2022 metais išaiškinti 664 358 tūkst. greičio viršijimo pažeidimai (45 proc. visų užfiksuotų Kelių eismo taisyklių pažeidimų), tai 15 proc. daugiau negu per 2021 metus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją