Automobilio registratoriumi įamžintame vaizdo įraše matyti, kad vairuotojas leidžiasi Vilniaus Basanavičiaus gatve žemyn, tiesiai į Trakų gatvę.

Tvarkingai prie „Stop“ ženklo nurodytoje vietoje sustojęs vairuotojas pajuda į priekį šviesofore įsižiebus žaliai šviesai. Ir jau išvažiavęs į gatvę vairuotojas yra priverstas staigiai stabdyti, mat tiesiai prieš nosį gatve išvažiuoja mergina su elektriniu paspirtuku.

Matyti, kad trumpalaikės paspirtukų nuomos bendrovės „Bolt“ elektrinį paspirtuką išsinuomojusi mergina atvažiuoja iš Pylimo gatvės pusės, kur tuo metu degė raudonas šviesoforo signalas, draudęs eismą ir pėstiesiems, ir transporto priemonėms.

Tačiau paspirtukininkė nepasimeta ir nesustoja: pavojingai sumanevravusi, Pylimo gatve nuvažiuoja tolyn.

„Ar tai yra normalu? Kalbu ne tik apie situacijos absurdiškumą, bet ir apie tai, kad tai yra tiesioginis įrodymas, kad žmogus visiškai neišmano Kelių eismo taisyklių (KET), tiksliau, jos jam visai neegzistuoja. Matyt ir paspirtukininko saugumas vairuotojui turi rūpėti labiau. O kas, jei vairuotojas nebūtų itin patyręs? Toks įvykis galėjo baigtis trauma ar net mirtimi“, – stebėjosi „Delfi“ skaitytojas.

Pasak jo, nors kalbama, kad elektrinių paspirtukų vairuotojams ir dviratininkams reikėtų suteikti daugiau laisvių, tačiau vargu ar matant tokias situacijas tam galima pritarti.

„Mano manymu, jeigu tokie jaunimo atstovai nemoka mąstyti savarankiškai, reiškia jiems reikalinga pagalba – edukacija ir apibrėžtos taisyklės“, – kalbėjo „Delfi“ skaitytojas.

KET elektrinių paspirtukų vairuotojams

Kelių eismo taisyklėse nurodoma, kad važiavimas degant draudžiamam šviesoforo signalui transporto priemonės vairuotojui užtrauka 60-90 eurų baudą. Automobilio vairuotojas taip pat netektų teisės vairuoti 1-6 mėnesiams.

Visgi Lietuvoje identifikuoti, kas vairuoja elektrinį paspirtuką, sudėtinga, mat registruoti, drausti, vykdyti techninę apžiūrą privaloma tik tiems paspirtukams, kurių nominali galia didesnė nei 1 kW, o konstrukcinis greitis yra didesnis nei 25 km/val. Tokiu atveju paspirtukai turi būti registruojami ir turėti valstybinius numerius.

Tačiau Lietuvoje elektriniai paspirtukai prilyginami dviračiams ir jų vairuotojai privalo laikytis visų KET, galiojančių dviratininkams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (145)