aA
Įsivaizduokite: nusipirkote naują automobilį su automatiniu atrakinimu. Automobilį palikote savo kieme, o raktus, dėl patogumo, padėjote netoli paradinių durų. Kitą dieną ruošiatės į darbą, bet pastebite, jog automobilio nėra. Gaila, bet jūsų naujas automobilis tapo raktelių signalo užgrobimo auka.
© Shutterstock nuotr.

Berakčio įėjimo sistemos skiriasi nuo paprastų nuotolinių raktelių tuo, jog norint įeiti į automobilį nereikia pačiam jo atrakinti, pakanka būti netoli automobilio – dažniausiai, dėl saugumo priežasčių, jie veikia 2 metrų atstumu.

Kuo toliau, tuo paprasčiau

Kaip praneša „Interesting Engineering“, nulaužimo procesas yra gana paprastas: vienas vagies bendrininkas šalia namo durų su savimi turi taip vadinamą signalo užgrobimo įrankį, kuris ieško automobilio raktelių radijo signalo. Susekus signalą, įrankis perduoda tokį patį signalą kitam vagiui, kuris stovi šalia automobilio durų su analogišku įrankiu.

Taip automobilis yra „apgaunamas“, nes „mano“, jog savininkas visai šalia ir todėl atrakina duris. Jei transporto priemonė turi ir užvedimo mygtuką, ilgapirščiams tai nė motais – tuo pačiu būdu jie tiesiog užveda automobilį ir pasišalina.

Tokios atakos nėra naujas fenomenas: jau 2011 metais su maždaug tūkstantį eurų kainuojančia įranga šveicarų tyrėjai sugebėjo įveikti automobilio apsaugos sistemas. Laikui bėgant, atlikti tokias vagystes tapo vis lengviau ir pigiau – pavyzdžiui, 2016 metais vokiečių tyrėjai atliko analogišką bandymą įrankiais, vertais tik 225 eurų, o dar po metų kinų apsaugos firma sugebėjo pavogti automobilį maždaug 30 eurų kainuojančia įranga.

Kaip netapti auka

Per pastaruosius penkerius metus automobilių vagysčių smarkiai išaugo, vien Jungtinėje Karalystėje – 50 procentų. 2017-2018 m. virš 112 tūkst. automobilių savininkų šalyje tapo vagysčių aukomis.

Kaip atsaką įsilaužimams, automobilių gamintojai įdiegė judėjimo daviklius. Jei kurį laiką raktas nejudėjo (apie 5-30 minučių), jis išsijungia ir neleidžia patekti į automobilį. Idėjos esmė yra ta, kad vairuotojui imant raktus, jie pajuda, daviklis aptinka judėjimą ir įjungia raktą.

Už automobilių apsaugą atsakingas „Thatcham Research“ tyrimų centras pripažino, jog ši saugos priemonė yra gana efektyvi. Tačiau tyrimo centro vyriausiojo inžinieriaus teigimu, nors raktai su judėjimo davikliu yra puiki išeitis užtikrinti saugumui, ji tėra laikina – gamintojai turi surasti ilgalaikį sprendimą, kaip kovoti su šia saugos spraga.

Jei jūsų automobilis yra su automatiniu atrakinimu, bet be judesio daviklio rakte, nesijaudinkite – yra išeičių, kaip užtikrinti savo transporto priemonės saugumą.

Visų pirma ir, ko gero, savaime suprantama – laikykite automobilį garaže. Jei neturite garažo, dėkite raktelius į radijo bangas blokuojančią rankinę ar metalinę dėžę, arba visiškai jį išjunkite. Imobilizatorius bei dvigubas užraktas ir signalizacija taip pat yra geri būdai automobilio saugumui užtikrinti.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(28 žmonės įvertino)
2.9286

Staigmena Vilniaus vairuotojams: greičio matuokliai Vakariniame aplinkkelyje ėmė veikti kitaip (136)

Prie Vilniaus Vakarinio aplinkkelio eismo tvarkos įpratę vairuotojai sulaukė staigmenos. Trys...

Lietuviai Vokietijos greitkelyje pateko į policijos akiratį – gavo baudą ne tik už greitį (342)

Vokietija garsėja savo greitkeliais, kuriuose greitis – neribojamas. Tačiau drauge šalis garsi ir...

Nustebo: ar gali greitosios pagalbos automobilis greitį viršyti be įjungtų švyturėlių (63)

Vairuotojai įpratę dar iš toli matyti mėlynais ir raudonais švyturėliais mirkčiojančius...

Lietuvių įpročiai šokiruoja: stengiasi sutaupyti kelis eurus ir rizikuoja didelėmis baudomis (58)

Dėl užklupusių šalčių automobilių naudotos alyvos pridavimas pastebimai sumažėja. Oficiali...

Autobusas važiavo prieš eismą, tačiau kaltu gali likti ir į jį atsitrenkęs „Audi“ vairuotojas (39)

Penktadienį Vilniuje, šalia Šilo tilto, vairuotojai užfiksavo neeilinį vaizdą –...

Top naujienos

„Popieriniai milijonieriai“: lietuviai emigrantai tapo įtariamų aferistų priedanga (28)

„Tu – direktorius, tu – milijonierius. Nori – atskrisk, pasiimk savo pinigus ir dink iš...

Prezidento patarėjas užsimena apie platesnį turto apmokestinimą, automobilių mokesčio pokyčius (298)

Prezidento patarėjas Simonas Krėpšta mano, kad kitų metų biudžeto ambicija gerėja, tačiau...

Alytaus gaisro byloje – įtarimai „Ekologistikos“ vadovui ir dar vienam įmonės darbuotojui (2)

Generalinė prokuratūra penktadienį pranešė, kad byloje dėl gaisro Alytaus padangų perdirbimo...

Po rinkimų JK – kalbos apie dar vieną referendumą (53)

Škotijos pirmoji ministrė, Škotijos nacionalinės partijos (ŠNP) lyderė Nicola Sturgeon žada...

Oficialūs rinkimų JK rezultatai: daugumą užsitikrino Johnsono toriai papildyta 09.30 (293)

Per Jungtinėje Karalystėje ketvirtadienį vykusius pirmalaikius parlamento rinkimus, itin svarbius...

Jurga Šeduikytė - apie griūvančią jos ir Vido Bareikio santuoką: mes dabar gyvenam atskirai (19)

„Mes dabar gyvenam atskirai“, - intriguojančiame „Lietuvos ryto“ televizijos laidos „Kitoks...

Vos pasukęs už LKL būstinės kampo „Nevėžis“ grįžo prie senų įpročių (14)

Nauja panelė – sena suknelė. Finansinio skaidrumo viešai reikalaujanti Lietuvos krepšinio lyga (...

Gydytoja įspėja dėl konservuotų grybų: indelyje gali slypėti sveikatai pavojingas ir net mirtinas nuodas 5 patarimai

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) duomenimis, apsinuodijimai botulotoksinu Lietuvoje...

Smurtu prieš sūnų kaltinama daugiavaikė motina teisme tarė paskutinį žodį

Kauno apylinkės teisme baigta nagrinėti 7 vaikų motinos Evelinos Geležiūnienės byla. Jai...

Gyvai / Motyvacija judėti. Kaip reikia sportuoti biure ir taisyklingai sėdėti ant kėdės?

Ar mėginote kėdės iššūkį? Motyvacijos judėti laidos vedėja Vlada Musvydaitė metė iššūkį...