aA
Tragiška girto vairuotojo sukelta avarija Marijampolėje, kai žuvo trys vienos šeimos nariai, sukėlė rezonansą visuomenėje. Premjeras Saulius Skvernelis prabilo apie tai, kad reikėtų girtą vairuotoją prilyginti žmogžudžiui, tačiau DELFI Diena laidoje apsilankęs Lietuvos Kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys pabrėžė, kad problema yra ir girtus vairuotojus toleruojanti visuomenė, o advokatė dr. Andželika Vosyliūtė pabrėžė, jog dabartinė statistika rodo, kad griežtesnės bausmės – negąsdina.

DELFI Dienoje pokalbį su V. Grašiu ir A. Vosyliūte galite žiūrėti nuo 41 laidos minutės.

V. Grašys tiesioginiame eteryje minėjo, kad vargu, ar įmanoma rasti vieną vaistą, galintį išspręsti girtų vairuotojų problemą. Pasak jo, statistika rodo, kad žmonės mąsto apie pavojus – per 20 metų Lietuvoje žuvusių keliuose skaičius sumenko 80 proc. Visgi, anot Kelių policijos tarnybos viršininko, norisi geresnių rezultatų.

„2017 m. policija iš eismo eliminavo 10 tūkst. neblaivių vairuotojų. Pernai, nors duomenys dar nėra galutiniai, apie 8 tūkst. Ir tokie skaičiai rodo, kad turime problemą, kurią reikia spręsti“, – kalbėjo V. Grašys.

Tiesa, paklaustas, ar reikėtų griežtinti bausmes ir tokius atvejus, kaip nutikęs Marijampolėje, prilyginti žmogžudystei, jis neatsakė nei taip, nei ne. Anot V. Grašio, pirmiausia tai, kad Lietuvoje nevengiama sėsti prie vairo išgėrus alkoholio, yra mentaliteto klausimas.

„Mūsų visuomenė vis dar pakankamai toleruoja neblaivius vairuotojus. Yra tekę girdėti apie atvejus, kai bendruomenė policijai sakydavo, jog žinojo, kad žmogus vairuoja girtas, bet pabrėždavo, kad nieko nesiėmė, nes „jis labai geras žmogus“, ar užima pareigas geras“, – stebėjosi V. Grašys.

Dr. A. Vosyliūtė kalbėdama apie teismų praktiką bei tai, ką patraukti atsakomybėn sako girti vairuotojai, minėjo, kad dauguma jų prisipažįsta, jog sėdę neblaivūs prie vairo apie pasekmes negalvojo.

„O kai supranta pasekmes bei padarinius, visi be išimties gailisi“, – pastebėjo advokatė.

Andželika Vosyliūtė
Andželika Vosyliūtė
© DELFI / Andrius Ufartas

Griežtos baudos nepadeda

A. Vosyliūtė pabrėžė, kad jau ir šiandien įstatymai yra griežtesni – nustačius vidutinį girtumą, vairuotojui taikoma ne administracinė, o baudžiamoji atsakomybė.

„Tačiau įstatymų sugriežtinimas, rodo realybė, tokių veikų, kai prie vairo sėdama išgėrus, skaičiaus nemažina“ – sakė advokatė ir pridūrė, kad jau 2013 m. buvo siūloma avarijas, kurias sukelia girtas vairuotojas, prilyginti nužudymui, tačiau tiesa ta, kad įstatymų keisti tam nereikia, mat ir dabar tokia galimybė yra.

Tiesa, V. Grašys akcentavo, kad sakyti, jog griežtesnės bausmės nepasiteisino, dar anksti, mat nuo naujų įstatymų įsigaliojimo praėjo ne toks ilgas laikas.

„Be abejo, atsakomybė turi būti griežta, bet praėjo tikrai per trumpas laikas, kad galėtume vertinti ir sakyti, ar tai pasiteisino, ar ne. Be to, reikia suprasti, kad absoliuti dauguma vairuotojų yra tvarkingi ir nori eisme dalyvauti saugiai. Manau, kad svarbiau yra užbėgti už akių norintiems sėsti prie vairo išgėrus, o ne griežtinti bausmes“, – sakė Kelių policijos tarnybos vadovas.

Trečdalis žuvusių – pėstieji

Praėjusių metų statistiniai duomenys rodo, sakė V. Grašys, kad net trečdalis iš pernai keliuose žuvusių 170 žmonių – pėstieji. Ypač tragiškas, minėjo DELFI Diena pašnekovas, buvo praėjusių metų sausis, kai žuvo daug pėsčiųjų, o absoliuti dauguma jų tamsiu paros metu nedėvėjo jokių atšvaitų.

„Tai tik parodo požiūrį į eismo saugumo priemones, kurios yra būtinos“, – liūdnai konstatavo V. Grašys.

Dar viena iš problemų – pernelyg didelis greitis. Tačiau šioje srityje, kalbėjo Kelių policijos tarnybos viršininkas, nuolatos dirbama, pasitelkiama vis daugiau priemonių, turinčiu pakeisti vairuotojų požiūrį į greičio viršijimą. Geriausių rezultatų V. Grašys tikisi, kai pradės veikti sistema, leidžianti automatiškai išrašyti protokolą greitį viršijusiam vairuotojui, mat tai leis Kelių eismo taisykles (KET) pažeidusį asmenį nubausti greičiau.

Pernai trečdalis žuvusių yra pėstieji. Tragiškas buvo sausio mėnuo, kai žuvo labai daug pėsčiųjų, ir absoliuti dauguma jų nesegėjo jokių atšvaitų. Ir tokios situacijos rodo požiūrį į priemones, kurios yra būtinos.

Kita problema – greitis. Bet nuolatinis darbas šioje srityje, radarai, priemonės ir kitkas, ilgainiui pasieks vairuotojų sąmonę, kad jiems neapsimokėtų viršyti greitį. Be to, numatyta, kad atsiras ir automatinė sistema, leidžianti greičiau greitį viršijusiam asmeniui sulaukti pranešimo apie jam skirtą bausmę.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Policijos reidas: vidury žiemos kai kurie kauniečiai važinėja „plikomis“ padangomis (113)

Trečiadienį Kaune buvo surengtos dvi policinės priemonės, skirtos vairuotojų daromiems Kelių...

Kelių policijos viršininkas: būna, apie girtus prie vairo žino, bet neskundžia, nes jie – geri žmonės (99)

Tragiška girto vairuotojo sukelta avarija Marijampolėje, kai žuvo trys vienos šeimos nariai,...

Pūga patikrino vairuotojų įgūdžius: policija kalba apie išaugusį avarijų skaičių (12)

Vilniaus apskrities policija fiksuoja per pūgą ketvirtadienį išaugusį techninių eismo...

Prekybos centro aikštelėje „driftinę“ BMW vairuotojai priminė senas policijos „nuodėmes“ (109)

Du Vilniaus prekybos centro „Panorama“ požeminėje aikštelėje šonu slydę BMW vairuotojai...

Kauniečiai prisilakstė – per šventes policija pažeidėjus skaičiavo šimtais (6)

Praėjusią savaitę, gruodžio 24 gruodžio 30 dienomis, Kauno apskrities vyriausiojo policijos...

Top naujienos

Kas plauna smegenis Lietuvai: apklausos rodo, už ką verta padėkoti Putinui ir kur prašovė Kremlius (34)

Lietuviai, kam jums ta kariuomenė? Nereikia jums ES ir NATO – vien išlaidos, nelaimės, pamintos...

Pasikeitus mokesčiams, keičiasi ir pensija: dirbantys savarankiškai turėtų pasiskaičiuoti (1)

2019 metais įsigalioję mokestiniai ir pensijų kaupimo pakeitimai palietė visus dirbančiuosius,...

Perėjusi pragarą „Tesla“ atsigauna: 7 diagramos rodo Muską vėl stojantis ant kojų (1)

Prieš metus „ Tesla Inc.“ vargiai parduodavo keletą šimtų „Model 3“ sedanų per savaitę...

Sabonis buvo netoli dvigubo dublio, „Pacers“ sutraiškė Finikso klubo gynybą

Įspūdingą pergalę NBA pirmenybėse iškovojo Indianos „Pacers“ (29-14) ekipa. Nate‘o...

Istorinis balsavimas: „Brexit“ susitarimas atmestas, balsuos dėl nepasitikėjimo May atnaujinta 21.45 (651)

Antradienio vakarą, 19 valandą vietos (21 val. Lietuvos) laiku, po ilgų derybų ir premjerės...

Aštunta diena Dakare sėkminga ne visiems lietuviams – dėl geriausio rezultato laukia kova papildyta 02.54 val. (321)

Aštuntoji Dakaro ralio diena buvo permaininga kaip niekada. Organizatoriai žadėjo nelengvą dieną,...

Orai: laukia nauja atodrėkio banga (4)

Trečiadienį dieną malonesniais, ramesniais su pragiedruliais orais mėgausis Vidurio ir Rytų...

Vilnietė patikrino, ką galima rasti Lenkijos išparduotuvių miestelyje: užėjus į pirmą parduotuvę mane ištiko euforija (173)

Iš Italijos slidinėjimo kurorto į Lietuvą garmėjusi Agnė negalėjo praleisti progos aplankyti...

Lygindamas trenerius Toupane'as griebėsi gamtos elementų: Jasikevičius – ugnis, Blattas – vanduo (2)

Taip abu trenerius apibūdino prancūzas Axelis Toupane'as , praėjusį sezoną vilkėjęs Kauno...

Jasikevičius pasidžiaugė: po sunkaus laiko mums reikėjo tokių rungtynių (34)

Po triuškinamo laimėjimo Karaliaus Mindaugo taurės ketvirtfinalio dvikovoje Šiauliuose...