aA
Tragiška girto vairuotojo sukelta avarija Marijampolėje, kai žuvo trys vienos šeimos nariai, sukėlė rezonansą visuomenėje. Premjeras Saulius Skvernelis prabilo apie tai, kad reikėtų girtą vairuotoją prilyginti žmogžudžiui, tačiau DELFI Diena laidoje apsilankęs Lietuvos Kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys pabrėžė, kad problema yra ir girtus vairuotojus toleruojanti visuomenė, o advokatė dr. Andželika Vosyliūtė pabrėžė, jog dabartinė statistika rodo, kad griežtesnės bausmės – negąsdina.

DELFI Dienoje pokalbį su V. Grašiu ir A. Vosyliūte galite žiūrėti nuo 41 laidos minutės.

V. Grašys tiesioginiame eteryje minėjo, kad vargu, ar įmanoma rasti vieną vaistą, galintį išspręsti girtų vairuotojų problemą. Pasak jo, statistika rodo, kad žmonės mąsto apie pavojus – per 20 metų Lietuvoje žuvusių keliuose skaičius sumenko 80 proc. Visgi, anot Kelių policijos tarnybos viršininko, norisi geresnių rezultatų.

„2017 m. policija iš eismo eliminavo 10 tūkst. neblaivių vairuotojų. Pernai, nors duomenys dar nėra galutiniai, apie 8 tūkst. Ir tokie skaičiai rodo, kad turime problemą, kurią reikia spręsti“, – kalbėjo V. Grašys.

Tiesa, paklaustas, ar reikėtų griežtinti bausmes ir tokius atvejus, kaip nutikęs Marijampolėje, prilyginti žmogžudystei, jis neatsakė nei taip, nei ne. Anot V. Grašio, pirmiausia tai, kad Lietuvoje nevengiama sėsti prie vairo išgėrus alkoholio, yra mentaliteto klausimas.

„Mūsų visuomenė vis dar pakankamai toleruoja neblaivius vairuotojus. Yra tekę girdėti apie atvejus, kai bendruomenė policijai sakydavo, jog žinojo, kad žmogus vairuoja girtas, bet pabrėždavo, kad nieko nesiėmė, nes „jis labai geras žmogus“, ar užima pareigas geras“, – stebėjosi V. Grašys.

Dr. A. Vosyliūtė kalbėdama apie teismų praktiką bei tai, ką patraukti atsakomybėn sako girti vairuotojai, minėjo, kad dauguma jų prisipažįsta, jog sėdę neblaivūs prie vairo apie pasekmes negalvojo.

„O kai supranta pasekmes bei padarinius, visi be išimties gailisi“, – pastebėjo advokatė.

Andželika Vosyliūtė
Andželika Vosyliūtė
© DELFI / Andrius Ufartas

Griežtos baudos nepadeda

A. Vosyliūtė pabrėžė, kad jau ir šiandien įstatymai yra griežtesni – nustačius vidutinį girtumą, vairuotojui taikoma ne administracinė, o baudžiamoji atsakomybė.

„Tačiau įstatymų sugriežtinimas, rodo realybė, tokių veikų, kai prie vairo sėdama išgėrus, skaičiaus nemažina“ – sakė advokatė ir pridūrė, kad jau 2013 m. buvo siūloma avarijas, kurias sukelia girtas vairuotojas, prilyginti nužudymui, tačiau tiesa ta, kad įstatymų keisti tam nereikia, mat ir dabar tokia galimybė yra.

Tiesa, V. Grašys akcentavo, kad sakyti, jog griežtesnės bausmės nepasiteisino, dar anksti, mat nuo naujų įstatymų įsigaliojimo praėjo ne toks ilgas laikas.

„Be abejo, atsakomybė turi būti griežta, bet praėjo tikrai per trumpas laikas, kad galėtume vertinti ir sakyti, ar tai pasiteisino, ar ne. Be to, reikia suprasti, kad absoliuti dauguma vairuotojų yra tvarkingi ir nori eisme dalyvauti saugiai. Manau, kad svarbiau yra užbėgti už akių norintiems sėsti prie vairo išgėrus, o ne griežtinti bausmes“, – sakė Kelių policijos tarnybos vadovas.

Trečdalis žuvusių – pėstieji

Praėjusių metų statistiniai duomenys rodo, sakė V. Grašys, kad net trečdalis iš pernai keliuose žuvusių 170 žmonių – pėstieji. Ypač tragiškas, minėjo DELFI Diena pašnekovas, buvo praėjusių metų sausis, kai žuvo daug pėsčiųjų, o absoliuti dauguma jų tamsiu paros metu nedėvėjo jokių atšvaitų.

„Tai tik parodo požiūrį į eismo saugumo priemones, kurios yra būtinos“, – liūdnai konstatavo V. Grašys.

Dar viena iš problemų – pernelyg didelis greitis. Tačiau šioje srityje, kalbėjo Kelių policijos tarnybos viršininkas, nuolatos dirbama, pasitelkiama vis daugiau priemonių, turinčiu pakeisti vairuotojų požiūrį į greičio viršijimą. Geriausių rezultatų V. Grašys tikisi, kai pradės veikti sistema, leidžianti automatiškai išrašyti protokolą greitį viršijusiam vairuotojui, mat tai leis Kelių eismo taisykles (KET) pažeidusį asmenį nubausti greičiau.

Pernai trečdalis žuvusių yra pėstieji. Tragiškas buvo sausio mėnuo, kai žuvo labai daug pėsčiųjų, ir absoliuti dauguma jų nesegėjo jokių atšvaitų. Ir tokios situacijos rodo požiūrį į priemones, kurios yra būtinos.

Kita problema – greitis. Bet nuolatinis darbas šioje srityje, radarai, priemonės ir kitkas, ilgainiui pasieks vairuotojų sąmonę, kad jiems neapsimokėtų viršyti greitį. Be to, numatyta, kad atsiras ir automatinė sistema, leidžianti greičiau greitį viršijusiam asmeniui sulaukti pranešimo apie jam skirtą bausmę.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Papuošėte“ automobilio numerį rėmeliu su užrašu „pa**bat“ – laukite policijos dėmesio ir baudos (417)

Valstybiniai automobilio numeriai – vieta, kur jokia vairuotojų fantazija neįmanoma: jie privalo...

Pažeidėjo ginčas teisme: ar „privati“ kamera teisėtai užfiksavo neapdraustą automobilį? (76)

Baudos už Kelių eismo taisyklių pažeidimus sulaukę vairuotojai neretai sugalvoja pačių...

Vilniuje susiklostė „StopCham“ verta situacija: stovėjimo vietų pristigę gyventojai priversti važinėti šaligatviu (147)

Lietuviai žiūrėdami vaizdo įrašus, platinamus Rusijos „StopCham“ organizacijos, siekiančios...

Įamžino absurdišką situaciją: nuo pareigūnų bėgęs vairuotojas metė motorolerį į policininką (26)

Dar praėjusiais metais Klaipėdos policija įsigijo transporto priemonių triukšmo lygio...

Vyras į šipulius sudaužė savo „Ferrari“, nors leistinas greitis gatvėje nesiekė 40 km/val. (19)

Karantino metu centrinio Londono gatvės yra tuščios, tačiau savaitgalį vienas vairuotojas čia...

Top naujienos

Vilniuje – slapta policijos operacija: rastas įspūdingas įkalčių kiekis šokiravo net visko mačiusius pareigūnus (181)

Lietuvos kriminalinės policijos biuro Sunkaus ir organizuoto nusikalstamumo tyrimo valdybos...

Tragedija Italijoje: sudužus ultralengvajam lėktuvui žuvo du plaukikai, vienas jų – buvęs Rapšio varžovas (21)

Italijos plaukimo federacija patvirtino, kad sekmadienį, nukritus ultralengvajam orlaiviui, žuvo du...

Jei alkoholio vartojate mažai ir retai, nemanykite, kad negresia pasekmės: kaip suprasti, kad riba peržengta? (143)

Psichikos sveikatos specialistai siunčia įspėjimą visam pasauliui: koronaviruso krizė gali...

Kalendorinės vasaros pradžia neįspūdinga: šalta nebus, tačiau lietaus išvengti nepavyks (9)

Pirmadienio dieną šalies orus lems aukštesnio slėgio laukas. Rytas išauš giedras, vėliau daug...

Vokietija planuoja, kaip atsities po COVID-19 krizės: užsimenama apie didesnę programą nei Maršalo planas (12)

Vokietijos kanclerės Angelos Merkel vyriausybė rengia priemonių paketą, kuris po koronaviruso...

Ashlee Vance

Elonas Muskas – didvyris, kurio Amerika nusipelnė (4)

Ashlee Vance kalbasi su milijardieriumi verslininku apie jo naudojimąsi „Twitter“ platforma,...

Apsilankymas gamtoje jaunos moters gyvenimą apvertė aukštyn kojomis: nekalti simptomai pavirto nepakeliama kančia (30)

Jei įsisiurbė erkė, galite turėti rimtų problemų. Erkinis encefalitas, pažeidžiantis galvos...

JAV astronautai įžengė į Tarptautinę kosminę stotį ir susitiko su kolegomis (454)

Naujasis amerikiečių pilotuojamas erdvėlaivis „ Crew Dragon “ sekmadienį prisijungė prie...

Medžių kirtimas nuosavame sklype – kada mojuojant kirviu laukia baudos (111)

Jeigu atėjus pavasariui kilo noras savo sklype nupjauti medžius, derėtų įsitikinti, ar šiam...

|Maža didelių žinių kaina