Naujosios pažeidimų fiksavimo sistemos gali būti uždedamos ant kiekvieno automobilio. Kontrolieriams, turintiems šią įrangą, užtenka atvažiuoti į aikštelę ir įjungus skenerį patikrinti, kas susimokėjo už automobilio stovėjimą, o kas ne.

Be to, norint patikrinti vairuotojų sąžiningumą, nebereikia eiti prie kiekvienos mašinos.

„Su šitom kamerom nuskenuoja esančius automobilius, duomenys keliauja į serverį, iš serverio yra atrūšiuojama, kas nesumokėjo už parkavimą, o tada duomenys apie tai siunčiami atgal kontrolieriams į įrenginius, kurie dar kartą patikrina, ar žmogus tikrai padarė pažeidimą“, – aiškino Darius Razmislevičius, „Parkavimas Kaune“ direktoriaus pavaduotojas.

Tokia sistema, esą, leidžia efektyviau patikrinti už automobilių stovėjimą nesumokėjusius asmenis.

„Padeda kontrolieriams daug greičiau atlikti darbą ir yra galimybė kuo daugiau patikrinti automobilių, ar yra sumokėta už jų parkavimą Kauno mieste“, – teigė D. Razmislevičius.

Skaičiuojama, kad per valandą tokia mašina patikrina per 1000 automobilių, o kontrolieriai patikrindavo vos kelis šimtus. Visgi, dėl saugumo, visiškai žmogaus darbo kol kas neatsisakoma.

„Kontrolieriai dar kartą savo įrenginyje sutikrina duomenis, ir bet kokiu atveju tas žmogiškasis faktorius vis dar yra reikalingas“, – komentavo D. Razmislevičius.

Vairuotojai tikina, kas stengiasi visur susimokėti, tik skundžiasi, kad prieš efektyviau išrašant baudas, pirmiausia, reikėtų pasirūpinti vietomis, kur mieste būtų galima apskritai palikti mašiną.

„Brangoka, bet bandau kažkur prisiparkuot, nors ir tai padaryti sunku, nes rasti laisvą vietą sudėtinga, tenka sukti ratus“, – sakė gatvėje kalbintas kaunietis.

„Aš už technologijas, pritariu, bet kainą reikia mažinti“, – sakė kitas kaunietis.

„Dabar žinok, tą baudą gausi ar ne, gavus lapelį susimoki ir važiuoji toliau“, – įžvalgomis dalijosi dar vienas vairuotojas.

„Nėra kur pastatyti, o prie traumatologinio ir pinigų prašo nemažai, nors žmonės su traumomis ten atvažiuoja“, – pastebėjo dar vienas vairuotojas.

Aikštelių prižiūrėtojai pastebi, kad vairuotojų sąmoningumas keičiasi, o ir nemokamų vietų mašinoms mieste beveik nebėra.

„Neverta šiuo metu nemokėti už parkavimą, ar ieškot kažkokių nemokamų vietų, juolab, kad visas miesto centras yra apmokestintas. Tai yra natūralu, nes tai yra vienas iš būdų, kaip reguliuoti automobilių srautą“, – nurodė D. Razmislevičius.

Net ir apmokestinus papildomas gatves, kol kas, taip akivaizdžiai, kaip tikėtas, mašinų centre nesumažėjo, tad po Naujųjų metų parkavimas Kaune gali dar labiau brangti.

„Stebim situaciją centre, automobilių užkrovimą ir teikiam siūlymus, savo rekomendacijas savivaldybei. Artimiausiu metu, jei tik bus galimybė, tai taryba nuspręs“, – sakė D. Razmislevičius.

Kol kas Kaune yra vienas toks automobilis su specialia įranga ant stogo. Planuojama, kad jų turėtų atsirasti ir daugiau. Vieną mašiną paruošti darbui atsieina apie kelis tūkstančius eurų. Sistemą ištobulinus, kontrolieriams darbo vietų mieste liks mažiau.

Visą LNK žinių tarnybos reportažą galite peržiūrėti žemiau: