aA
Lietuvoje populiarėjant vardiniams numeriams, tarp vairuotojų pasigirdo kalbos, kad draudimo bendrovės į tokių numerių savininkus reaguoja atsargiau bei vertina juos kaip padidintos rizikos eismo dalyvius, tačiau draudikai tokių kaltinimų kratosi.
© DELFI

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius sako, kad jų bendrovėje tokių atvejų nėra pasitaikę.

„Neteko girdėti, kad rizikos vertinamos būtų pagal tokius pavyzdžius. Mes riziką vertiname atsižvelgdami į asmens elgesį kelyje ir vairavimo patirtį, o taip pat automobilio techninius duomenis“, – teigia draudimo atstovas.

ADB „Gjensidige“ Draudimo produktų, rizikos vertinimo ir kainodaros vadovas Baltijos šalims Andrius Dambrauskas taip pat teigia, jog įžūlūs ar iššaukiantys vardiniai numeriai neturi jokios įtakos draudimo kainai.

„Mūsų bendrovėje išskirtiniai ar vardiniai valstybiniai numeriai neturi įtakos draudimo kainai. Esame iš klientų girdėję, jog kai kur vardiniai numeriai apdraudžiami atskirai, kaip automobilio papildoma įranga ir draudimas kainuoja daugiau. Mūsų klientai apsidraudžia vienodomis sąlygomis, tiek turintys vardinius, tiek įprastus valstybinius numerius“, – aiškina kainodaros vadovas.

Vairuotojo elgesys svarbus tik kelyje

Anot draudikų, žmogiškasis faktorius jų darbe neegzistuoja, todėl neetiškas vairuotojo elgesys, bendravimas su draudėju neturi jokios įtakos draudimo kainos apskaičiavimui.

„Vertinant riziką atsižvelgiame tik į objektyvius rizikos faktorius, kurie ir leidžia įvertinti kaip asmuo elgiasi kelyje, kokia jo vairavimo patirtis ar eismo įvykių istorija“, – sako R. Pocius.

„Draudikai vertina objektyvius ir pamatuojamus kriterijus, tad asmeninės savybės ar elgesys neturi įtakos draudimo kainos skaičiavime. Tačiau jei žmogaus charakteris pasireiškia per vairavimo įpročius, draudikai jį gali pamatyti drausmingumo statistikoje“, – teigia A. Dambrauskas.

Vienos transporto grupės išskirti negali

Kalbėdami apie didžiausią riziką kelyje keliančias transporto priemones draudikai sako, kad įvardinti vienos – tiesiog neįmanoma, nes viskas priklauso nuo pačio vairuotojo, o ne nuo jo vairuojamos transporto priemonės.

„Vienos transporto priemonių grupės išskirti negalima, nes kiekvienoje iš jų yra įvairios rizikos vairuotojų. Pavyzdžiui, vienas vairuotojas ir didesnės galios automobilį gali vairuoti atsakingai ir vadovaujantis KET. Tuo metu prie analogiškos transporto priemonės sėdęs kitas vairuotojas kelyje gali elgtis kardinaliai priešingai. Bet kuriuo atveju didžiausia rizikos dalis tenka vairuotojui, o ne jo valdomam automobiliui. Juk eismo įvykius sukelia transporto priemonių vairuotojai, o ne automobiliai“, – sako R. Pocius.

„Labai svarbus yra vairuotojo drausmingumo kriterijus, tai yra sukeltų ir patirtų įvykių skaičius bei pobūdis. Atsižvelgiame į vairuotojo patirtį – ilgiau vairuojantys žmonės įgyja geresnius įgūdžius ir turi daugiau galimybių išvengti eismo įvykių“, – sako A. Dambrauskas.

Pervežėjams – brangesnis draudimas

Keleivių ar krovinių pervežimo paslaugas teikiantiems vairuotojams, pasak draudimo specialistų, yra taikomos didesnės drausimo įmokos, priklausomai nuo jų darbo pobūdžio.

„Kalbant apie vairuotojų veiklos specifiką, be abejo, profesionaliai teikiantys keleivių vežimo paslaugas asmenys automobiliu naudojasi dažniau, negu tie, kurie vairuoja savo asmeniniais tikslais. Todėl ir jų riziką mes vertiname skirtingai“, – teigia A. Dambrauskas.

„Vienas svarbių rizikos faktorių, kuriuos vertina draudikai, yra vykdomos veiklos kriterijus. Pavyzdžiui, jei transporto priemonių maršrutai driekiasi per šalis, kuriose yra vidutinės žalos yra didesnės nei Lietuvoje, ar transporto priemonė naudojama keleivių pervežimui. Tuomet vertinami šie rizikos faktoriai ir atitinkamai pateikiamas draudimo pasiūlymas“, – aiškina R. Pocius.

Aibė kriterijų

Drausdamos transporto priemones draudimo bendrovės vadovaujasi gausybe skirtingų faktorių, tačiau specialistai išskiria svarbiausius veiksnius, kurie gali įtakoti draudimo sumą.

„Transporto draudimo rizika vertinama atsižvelgiant į daug kriterijų. Vieni rizikos faktoriai yra susiję transporto priemonės vairuotojais. Šiuo atveju svarbi yra vairavimo patirtis, draudimo laikotarpis, eismo įvykių istorija, transporto priemonės vykdoma veikla ir pan. Kiti rizikos faktoriai yra automobilio techniniai duomenys: transporto priemonės tipas, variklio tūris, bendroji masė, vietų skaičius ir t.t.

Taip pat vertinami visos rinkos rodikliai – bendro avaringumas ir žalos dydis, eismo intensyvumas, infliacija ir kt.“, – aiškina R. Pocius.

„Mūsų draudimo bendrovė, apdrausdama privalomuoju vairuotojo ar kasko draudimais, atsižvelgia į daugybę kriterijų. Siekiame, kad kaina būtų suskaičiuota kuo tiksliau, individualiai kiekvienam vairuotojui. Tarp kriterijų yra ir automobilio techninės charakteristikos – amžius, galia, gabaritai ir kita“, – teigia A. Dambrauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojai kasdien važiuoja „per raudoną“, bet policija nurodė, kad kalti – ne tik jie (21)

Gana dažnai remontuojamuose kelio ruožuose eismo tvarką nurodo įrengti laikini šviesoforai,...

Eksperimentas prie didmiesčių sankryžų šokiravo: KET pažeidžia beveik visi (77)

Kas antras didmiesčių vairuotojas laukdamas žalio šviesoforo signalo nežiūri į kelią –...

Vengdami mokesčių už stovėjimą, vairuotojai ėmėsi radikalių kovos priemonių baudų tikėtis neverta (251)

Vilniuje vis augant mokamų stovėjimo vietų skaičiui, į darbus automobiliais važiuojantys ir jų...

Mistika: lietuvis gavo baudą už greitį Prancūzijoje, nors joje niekada nėra buvęs (239)

Pastaruosius kelerius metus Europos Sąjungos (ES) šalys keičiasi informacija apie prasižengusius...

Policija patikrino, kokie automobiliai statomi neįgaliųjų vietose: baudos – negąsdina (99)

Kauno policija penktadienį pradėjo netikėta akcija. Diena anksčiau patikrinę, ar vairuotojai...

Top naujienos

Situacija kardinaliai keičiasi: kauniečių šeima atgauna du atimtus vaikus (399)

Iš kauniečių šeimos gana keistomis aplinkybėmis atimti du vaikučiai grąžinami į šeimą. Tai...

Smulkusis prekybininkas palygino antkainius: mūsų iki 20 proc., didžiųjų – iki kelių šimtų (312)

Tris parduotuves Marijampolėje valdantis verslininkas tikina, kad nors už įsigytas prekes...

Skausmingas Šimašiaus sprendimas: apsispręsti padėjo nemalonių klausimų gausi apklausa (259)

Rugsėjo 19 – spalio 2 dieną rinkos tyrimų bendrovės „ Spinter tyrimai “ Liberalų...

Po daugelio metų stato pirmąjį modernų daugiabutį: tikisi privilioti jaunų specialistų (8)

Rokiškyje po 28 metų pertraukos turėtų iškilti pirmasis daugiabutis . Jį statysiančios verslo...

Skvernelis: deja, kvietimo priimti negaliu (491)

Opozicijos atstovams surinkus parašus antradienį šaukiamas nenumatytas Seimo posėdis , jame bus...

Dėl NATO karinių raumenų demonstravimo Maskva neslepia įtūžio (13)

Apie 50 tūkst. karių ketvirtadienį Norvegijoje pradės didžiausias nuo Šaltojo karo pabaigos...

Profesorius Stukas: kodėl reikėtų pradėti valgyti daugiau bulvių (117)

Vilniaus universiteto profesorius dr. Rimantas Stukas primena seniai žinomą tiesą – esame tai,...

Į Mančesterį grįžęs Ronaldo į sunkius kaltinimus už Atlanto reaguoja ramiai: esu laimingas vyras (3)

„Juventus“ žvaigždė Cristiano Ronaldo antradienį žengs į gerai pažįstamą Mančesterio...

Krepšininkas Mindaugas Kuzminskas patvirtino kalbas apie skyrybas ir atskleidė jų priežastį: stengiausi viską išsaugoti (356)

2017-ųjų liepos 6-ąją, Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo dieną, krepšininkas Mindaugas...

Gyvai / DELFI TV Gyvai: kaip maitintis šaltuoju metų laiku, kad būtume sveiki ir nepriaugtume nepageidaujamų kilogramų? (9)

Atvėsus orams ir jau pamiršus karštas vasaros dienas, suprastėja nuotaika, puola peršalimo ligos,...