aA
Lietuvoje populiarėjant vardiniams numeriams, tarp vairuotojų pasigirdo kalbos, kad draudimo bendrovės į tokių numerių savininkus reaguoja atsargiau bei vertina juos kaip padidintos rizikos eismo dalyvius, tačiau draudikai tokių kaltinimų kratosi.
Vardiniai numeriai
© DELFI

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius sako, kad jų bendrovėje tokių atvejų nėra pasitaikę.

„Neteko girdėti, kad rizikos vertinamos būtų pagal tokius pavyzdžius. Mes riziką vertiname atsižvelgdami į asmens elgesį kelyje ir vairavimo patirtį, o taip pat automobilio techninius duomenis“, – teigia draudimo atstovas.

ADB „Gjensidige“ Draudimo produktų, rizikos vertinimo ir kainodaros vadovas Baltijos šalims Andrius Dambrauskas taip pat teigia, jog įžūlūs ar iššaukiantys vardiniai numeriai neturi jokios įtakos draudimo kainai.

„Mūsų bendrovėje išskirtiniai ar vardiniai valstybiniai numeriai neturi įtakos draudimo kainai. Esame iš klientų girdėję, jog kai kur vardiniai numeriai apdraudžiami atskirai, kaip automobilio papildoma įranga ir draudimas kainuoja daugiau. Mūsų klientai apsidraudžia vienodomis sąlygomis, tiek turintys vardinius, tiek įprastus valstybinius numerius“, – aiškina kainodaros vadovas.

Vairuotojo elgesys svarbus tik kelyje

Anot draudikų, žmogiškasis faktorius jų darbe neegzistuoja, todėl neetiškas vairuotojo elgesys, bendravimas su draudėju neturi jokios įtakos draudimo kainos apskaičiavimui.

„Vertinant riziką atsižvelgiame tik į objektyvius rizikos faktorius, kurie ir leidžia įvertinti kaip asmuo elgiasi kelyje, kokia jo vairavimo patirtis ar eismo įvykių istorija“, – sako R. Pocius.

„Draudikai vertina objektyvius ir pamatuojamus kriterijus, tad asmeninės savybės ar elgesys neturi įtakos draudimo kainos skaičiavime. Tačiau jei žmogaus charakteris pasireiškia per vairavimo įpročius, draudikai jį gali pamatyti drausmingumo statistikoje“, – teigia A. Dambrauskas.

Vienos transporto grupės išskirti negali

Kalbėdami apie didžiausią riziką kelyje keliančias transporto priemones draudikai sako, kad įvardinti vienos – tiesiog neįmanoma, nes viskas priklauso nuo pačio vairuotojo, o ne nuo jo vairuojamos transporto priemonės.

„Vienos transporto priemonių grupės išskirti negalima, nes kiekvienoje iš jų yra įvairios rizikos vairuotojų. Pavyzdžiui, vienas vairuotojas ir didesnės galios automobilį gali vairuoti atsakingai ir vadovaujantis KET. Tuo metu prie analogiškos transporto priemonės sėdęs kitas vairuotojas kelyje gali elgtis kardinaliai priešingai. Bet kuriuo atveju didžiausia rizikos dalis tenka vairuotojui, o ne jo valdomam automobiliui. Juk eismo įvykius sukelia transporto priemonių vairuotojai, o ne automobiliai“, – sako R. Pocius.

„Labai svarbus yra vairuotojo drausmingumo kriterijus, tai yra sukeltų ir patirtų įvykių skaičius bei pobūdis. Atsižvelgiame į vairuotojo patirtį – ilgiau vairuojantys žmonės įgyja geresnius įgūdžius ir turi daugiau galimybių išvengti eismo įvykių“, – sako A. Dambrauskas.

Pervežėjams – brangesnis draudimas

Keleivių ar krovinių pervežimo paslaugas teikiantiems vairuotojams, pasak draudimo specialistų, yra taikomos didesnės drausimo įmokos, priklausomai nuo jų darbo pobūdžio.

„Kalbant apie vairuotojų veiklos specifiką, be abejo, profesionaliai teikiantys keleivių vežimo paslaugas asmenys automobiliu naudojasi dažniau, negu tie, kurie vairuoja savo asmeniniais tikslais. Todėl ir jų riziką mes vertiname skirtingai“, – teigia A. Dambrauskas.

„Vienas svarbių rizikos faktorių, kuriuos vertina draudikai, yra vykdomos veiklos kriterijus. Pavyzdžiui, jei transporto priemonių maršrutai driekiasi per šalis, kuriose yra vidutinės žalos yra didesnės nei Lietuvoje, ar transporto priemonė naudojama keleivių pervežimui. Tuomet vertinami šie rizikos faktoriai ir atitinkamai pateikiamas draudimo pasiūlymas“, – aiškina R. Pocius.

Aibė kriterijų

Drausdamos transporto priemones draudimo bendrovės vadovaujasi gausybe skirtingų faktorių, tačiau specialistai išskiria svarbiausius veiksnius, kurie gali įtakoti draudimo sumą.

„Transporto draudimo rizika vertinama atsižvelgiant į daug kriterijų. Vieni rizikos faktoriai yra susiję transporto priemonės vairuotojais. Šiuo atveju svarbi yra vairavimo patirtis, draudimo laikotarpis, eismo įvykių istorija, transporto priemonės vykdoma veikla ir pan. Kiti rizikos faktoriai yra automobilio techniniai duomenys: transporto priemonės tipas, variklio tūris, bendroji masė, vietų skaičius ir t.t.

Taip pat vertinami visos rinkos rodikliai – bendro avaringumas ir žalos dydis, eismo intensyvumas, infliacija ir kt.“, – aiškina R. Pocius.

„Mūsų draudimo bendrovė, apdrausdama privalomuoju vairuotojo ar kasko draudimais, atsižvelgia į daugybę kriterijų. Siekiame, kad kaina būtų suskaičiuota kuo tiksliau, individualiai kiekvienam vairuotojui. Tarp kriterijų yra ir automobilio techninės charakteristikos – amžius, galia, gabaritai ir kita“, – teigia A. Dambrauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Sutrikdė bauda iš „trikojo“: rodo, kad greitis buvo viršytas Rusijoje, kodėl – niekas nepaaiškina (184)

Per porą dienų, o kartais ir dar greičiau, atkeliaujantys administracinio nusižengimo protokolai...

Vilniuje – kovinio filmo verta scena: BMW vairuotojas sustabdė eismą ir išėjo aiškintis santykių (602)

Santykių aiškinimasis gatvėje, atrodytų, būdingas labiau į Rytus esančioms valstybėms, tačiau...

„Teises“ praradęs vyras panoro vairuoti su užsienietišku pažymėjimu: pataria tokios klaidos nedaryti (57)

Teisės vairuoti Lietuvoje netekęs vyras nusprendė emigruoti ir įgyti užsienietišką vairuotojo...

Du „kelių gaideliai“ įamžino pasivažinėjimą mieste: vienas numušė kelio ženklą, kitas ragino „greičiau dingti“ (22)

Internete ėmė plisti vaizdo įrašas, turintis sudominti policijos pareigūnus. Du vaikinai,...

Lietuvį pasivijo problemos iš Italijos: automobilį pardavė, o numerius naudojo nusižengimams daryti (23)

Prie „Regitros“ padalinio turėjusi įvykti Lietuvoje jau kelerius metus registruoto ir naudojamo...

Top naujienos

91-erių Petrutės legendinis grybukų ir voveraičių receptas: juos pirko ir valgė visa Akmenė

Ar pamenate tokias senovines ketaus keptuves , kuriose vaikystėje mamos kepdavo grybukus ,...

Lietuvius vilioja investavimo į NT naujovė, tačiau ekspertai ragina būti budriems: nepamirškite didelės rizikos (27)

Dėl finansinių iššūkių, patirtų koronaviruso pandemijai apėmus visą pasaulį, gauti paskolą...

„Barcos“ talentus pažinti norintis Šaras sugrąžino Pešičiaus nutrauktą tradiciją (8)

Buvusio Kauno „Žalgirio“ vyriausiojo trenerio Šarūno Jasikevičiaus darbai naujame klube...

Šalia Beiruto uosto driokstelėjo galingas sprogimas: sužeista dešimtys žmonių papildyta (43)

Du galingi sprogimai, antradienį driokstelėję Libano sostinėje Beirute, sužeidė dešimtis...

Šių profesijų atstovai Lietuvoje uždirba mažiausiai: darbuotoja įvardijo dažną darbdavių gudrybę (91)

Kalbant apie ateities architektų, skrydžių oparatorių ir plastikos chirurgų kas mėnesį...

Transliacija / Aš ikona. Kokius vyrus myli moterys? (13)

Apie kokius princus svajojame nuo vaikystės prisiklausiusios pasakų, kurios visos baigiasi laimingai...

Neįtikėtini filmo „Kaligula“ užkulisiai: prodiuseris juostą pavertė pornografine režisieriui to nežinant, viena aktorių rasta negyva

Filmą „ Kaligula “, kuriame vaidino garsūs aktoriai Malcolmas McDowellas, Peteris O’Toole ir...

Tropinėje saloje įstrigę jūreiviai išsigelbėti po to, kai užrašė SOS signalą ant smėlio

Mažutėje Mikronezijos saloje Jungtinių Valstijų ir Australijos gelbėtojai surado tris prieš...

Prestižiniam Lazdijų restoranui – įtarimai be licencijos prekiaujant alkoholiu (15)

Prieš pusmetį pompastiškai atsidariusiam UAB „Noselis“ restoranui „777“, įsikūrusiam...

|Maža didelių žinių kaina