aA
Lietuvoje populiarėjant vardiniams numeriams, tarp vairuotojų pasigirdo kalbos, kad draudimo bendrovės į tokių numerių savininkus reaguoja atsargiau bei vertina juos kaip padidintos rizikos eismo dalyvius, tačiau draudikai tokių kaltinimų kratosi.
© DELFI

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius sako, kad jų bendrovėje tokių atvejų nėra pasitaikę.

„Neteko girdėti, kad rizikos vertinamos būtų pagal tokius pavyzdžius. Mes riziką vertiname atsižvelgdami į asmens elgesį kelyje ir vairavimo patirtį, o taip pat automobilio techninius duomenis“, – teigia draudimo atstovas.

ADB „Gjensidige“ Draudimo produktų, rizikos vertinimo ir kainodaros vadovas Baltijos šalims Andrius Dambrauskas taip pat teigia, jog įžūlūs ar iššaukiantys vardiniai numeriai neturi jokios įtakos draudimo kainai.

„Mūsų bendrovėje išskirtiniai ar vardiniai valstybiniai numeriai neturi įtakos draudimo kainai. Esame iš klientų girdėję, jog kai kur vardiniai numeriai apdraudžiami atskirai, kaip automobilio papildoma įranga ir draudimas kainuoja daugiau. Mūsų klientai apsidraudžia vienodomis sąlygomis, tiek turintys vardinius, tiek įprastus valstybinius numerius“, – aiškina kainodaros vadovas.

Vairuotojo elgesys svarbus tik kelyje

Anot draudikų, žmogiškasis faktorius jų darbe neegzistuoja, todėl neetiškas vairuotojo elgesys, bendravimas su draudėju neturi jokios įtakos draudimo kainos apskaičiavimui.

„Vertinant riziką atsižvelgiame tik į objektyvius rizikos faktorius, kurie ir leidžia įvertinti kaip asmuo elgiasi kelyje, kokia jo vairavimo patirtis ar eismo įvykių istorija“, – sako R. Pocius.

„Draudikai vertina objektyvius ir pamatuojamus kriterijus, tad asmeninės savybės ar elgesys neturi įtakos draudimo kainos skaičiavime. Tačiau jei žmogaus charakteris pasireiškia per vairavimo įpročius, draudikai jį gali pamatyti drausmingumo statistikoje“, – teigia A. Dambrauskas.

Vienos transporto grupės išskirti negali

Kalbėdami apie didžiausią riziką kelyje keliančias transporto priemones draudikai sako, kad įvardinti vienos – tiesiog neįmanoma, nes viskas priklauso nuo pačio vairuotojo, o ne nuo jo vairuojamos transporto priemonės.

„Vienos transporto priemonių grupės išskirti negalima, nes kiekvienoje iš jų yra įvairios rizikos vairuotojų. Pavyzdžiui, vienas vairuotojas ir didesnės galios automobilį gali vairuoti atsakingai ir vadovaujantis KET. Tuo metu prie analogiškos transporto priemonės sėdęs kitas vairuotojas kelyje gali elgtis kardinaliai priešingai. Bet kuriuo atveju didžiausia rizikos dalis tenka vairuotojui, o ne jo valdomam automobiliui. Juk eismo įvykius sukelia transporto priemonių vairuotojai, o ne automobiliai“, – sako R. Pocius.

„Labai svarbus yra vairuotojo drausmingumo kriterijus, tai yra sukeltų ir patirtų įvykių skaičius bei pobūdis. Atsižvelgiame į vairuotojo patirtį – ilgiau vairuojantys žmonės įgyja geresnius įgūdžius ir turi daugiau galimybių išvengti eismo įvykių“, – sako A. Dambrauskas.

Pervežėjams – brangesnis draudimas

Keleivių ar krovinių pervežimo paslaugas teikiantiems vairuotojams, pasak draudimo specialistų, yra taikomos didesnės drausimo įmokos, priklausomai nuo jų darbo pobūdžio.

„Kalbant apie vairuotojų veiklos specifiką, be abejo, profesionaliai teikiantys keleivių vežimo paslaugas asmenys automobiliu naudojasi dažniau, negu tie, kurie vairuoja savo asmeniniais tikslais. Todėl ir jų riziką mes vertiname skirtingai“, – teigia A. Dambrauskas.

„Vienas svarbių rizikos faktorių, kuriuos vertina draudikai, yra vykdomos veiklos kriterijus. Pavyzdžiui, jei transporto priemonių maršrutai driekiasi per šalis, kuriose yra vidutinės žalos yra didesnės nei Lietuvoje, ar transporto priemonė naudojama keleivių pervežimui. Tuomet vertinami šie rizikos faktoriai ir atitinkamai pateikiamas draudimo pasiūlymas“, – aiškina R. Pocius.

Aibė kriterijų

Drausdamos transporto priemones draudimo bendrovės vadovaujasi gausybe skirtingų faktorių, tačiau specialistai išskiria svarbiausius veiksnius, kurie gali įtakoti draudimo sumą.

„Transporto draudimo rizika vertinama atsižvelgiant į daug kriterijų. Vieni rizikos faktoriai yra susiję transporto priemonės vairuotojais. Šiuo atveju svarbi yra vairavimo patirtis, draudimo laikotarpis, eismo įvykių istorija, transporto priemonės vykdoma veikla ir pan. Kiti rizikos faktoriai yra automobilio techniniai duomenys: transporto priemonės tipas, variklio tūris, bendroji masė, vietų skaičius ir t.t.

Taip pat vertinami visos rinkos rodikliai – bendro avaringumas ir žalos dydis, eismo intensyvumas, infliacija ir kt.“, – aiškina R. Pocius.

„Mūsų draudimo bendrovė, apdrausdama privalomuoju vairuotojo ar kasko draudimais, atsižvelgia į daugybę kriterijų. Siekiame, kad kaina būtų suskaičiuota kuo tiksliau, individualiai kiekvienam vairuotojui. Tarp kriterijų yra ir automobilio techninės charakteristikos – amžius, galia, gabaritai ir kita“, – teigia A. Dambrauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vairuotojai užfiksavo į gatves išvažiavusius naujus policijos automobilius (32)

Pro Lietuvos vairuotojų akis nepraslysta nė viena smulkmena. Štai Lietuvos policijai paskelbus, kad...

Antradienį eismo įvykiuose sužeista net 19 žmonių: policija nurodė kelias priežastis (21)

Lietuvos kelių policijos tarnybos ( LKPT ) duomenimis, antradienį, lapkričio 19 d., buvo...

Įžūlus pavėžėjo gestas: po įvykusios avarijos nusprendė, kad KET nebegalioja (63)

Įvykus eismo įvykiui kelyje, neišvengiamai pradeda formuotis spūstys, vis tik kantriai laukti...

Teisės sėsti prie vairo netekę „taurelės mėgėjai“ galės vairuoti pradėti anksčiau (18)

Nuo kitų metų pražios įsigalios Susisiekimo ministerijos teiktos pataisos dėl antialkoholinių...

Ko turi baimintis naujų automobilių pirkėjai: net brangiausias mašinas vagia lyg žaislus (84)

Įsivaizduokite: nusipirkote naują automobilį su automatiniu atrakinimu. Automobilį palikote savo...

Top naujienos

Norvegijos viešumo eksperimentas: kolegų ir kaimynų atlyginimus galima sužinoti kelių mygtukų paspaudimu (18)

Visiškas skaidrumas: norvegams jis toks pat natūralus, kaip kvėpavimas. Iki tokio lygio, kad...

Miške užaugusi ir gripu neserganti žolininkė – apie išskirtinį tik per delčią daromą tepalą ir augalų vartojimo klaidas (1)

Su Aleksandra Stasytiene susitikome jos namuose Utenoje. Tuomet Lietuvą dar lepino šiluma, tad...

Orai: šaltis tuoj atlėgs (5)

Šiandien Lietuvos orus lems vakarinis arktinio anticiklono pakraštys. Po šalčiausios šio mėnesio...

Pakeliui į UFC: Lietuvos kovotojas įspūdingai apgynė „Cage Warriors“ čempiono diržą vaizdo įrašas (6)

Lietuvos kovotojas Modestas Bukauskas apgynė „Cage Warriors“ pasaulio čempiono diržą....

Kaune laukiama kasmetinio mūšio su sniegu ir ledu (75)

Sinoptikams prognozuojant šalto oro bangą ir žiemos pradžią, Kauno gatves prižiūrinti, miesto...

Genialus matematikas ir tamsioji jo talento pusė (79)

Šis mokslininkas pirmasis pasaulyje buvo įvertintas ir Nobelio, ir Abelio premijomis. Jis – matyt,...

Giminaičiams skirtame socialiniame būste gyvenanti Kručinskienė nenusileidžia: kas čia nelegalaus? (598)

Neseniai apie dalyvavimą Seimo rinkimuose pranešusią kaunietę Eglę Kručinskienę aplankę Kauno...

Lietuvoje skrandžio vėžiu serga net 30-mečiai: gydytojas išvardijo simptomus, į kuriuos privalu atkreipti dėmesį (36)

Šiemet jauniausiam Nacionaliniame vėžio institute (NVI) gydytam skrandžio vėžio pacientui...

Psichologai atsakė, kam gyventi seksis sunkiau: mamyčių ar tėvelių dukrelėms (24)

Psichologai Genovaitė Petronienė ir Andrius Jančiauskas Žinių radijo laidoje „Apie tave“...

Niūri CSKA viešnagė Ispanijoje: čempionus įveikė ir „Real“ (2)

Eurolygos sunkiasvorių susidūrime Madrido „Real“ namuose priėmė Maskvos CSKA ekipą, kuri...